Następne gry roku 2011 by Kaz 2011-01-07 08:56:06

1. Nowy "Gwobby Strikes Back!"

Kontynuujemy temat growy. Z nowym rokiem pojawiła się nowa wersja zeszłorocznej gry Gwobby Strikes Back!, która była wystawiana na Abbuc Software Compo 2010. Jak informuje author, Jason "Gwobby" Kendall, program ma teraz nowe właściwości:
Grę w wersji 1.1 ściągamy stąd. Miłej zabawy i połamania joysticka (albo klawiatury).





2. "Spectipede" dla VBXE

Voy zwrócił uwagę, że Gary "Rybags" Ryan opublikował swoją nową grę "Spectipede" (pisałem o niej wczoraj) także w wersji dla Atari z kartą VBXE. Gra jest napisana w sposób wzorcowy, "przezroczysty" - działa nie tylko na VBXE, ale również na zwykłym Atari. W tym ostatnim przypadku gramy w trybie monochromatycznej grafiki hi-res. Pliki tutaj.

na Atari bez karty VBXE:



na Atari z kartą VBXE:





3. Projekt "Gridrunner"

Karolj "Heaven" Nadj rozpoczął w zeszłym roku tworzenie własnej wersji gry "Gridrunner". Dzięki pomocy kilku osób (konwesja logo - STE'86, ekran tytułowy - Tezz, muzyka - Miker) ma już wszystko co potrzeba, żeby grę złożyć w całość. Pliki tutaj.





4. Projekt "Bloody Planet

Na koniec gwóźdź programu - gra, nad którą pracowano w latach 90-tych. Prace zostały zarzucone, ponieważ nie udało się znaleźć wydawcy z powodu wymagań technicznych - gra miała działać tylko na stacji dysków. Jeden z wielu przykładów na to, że lepsze jakościowo gry nie mogły się przebić z powodu wymagania, że mają działać z magnetofonem. Więcej szczegółów podaje współautor gry Odyniec1 w tym wątku na forum. Tamże pliki gry i dyskusja o grze.

Z dostępnych materiałów wykonałem filmik prezentujący ekran tytułowy oraz fragment gry. Muzyka autorstwa Analmuxa pod tytułem "Instrumentarium" została podłożona przeze mnie, jest to jeden z utworów z konkursu muzycznego na AtariOnline.pl.



adv 2011-01-07 10:58:46

Bloody Planet ze względu na pomysł i wykonanie ma szansę na wysokie notowania.

Gridrunner kolejna plansza tytułowa, którą jest niezła.

czarek777 2011-01-07 11:46:47

Bloody Planet - takie gry najbardziej lubiłem, grafika ma jakość i klimat. Dlaczego dziś na PC nie robi się platformówek tylko wszędzie 3D. fuu..

A było kilka fajnych platformówek na PC, np. JazzJackrabbit.

nosty 2011-01-07 11:55:51

@czarek777 - jak sie nie robi, jak robi... poszukaj troche produkcji niezaleznych.
Np znakomita Braid (http://www.braid-game.com/) byla niedawno do kupienia w pakiecie Humble Bundle 2 za... dowolną cene, chocby 1 centa :) Ale akcja sie juz chyba skonczyla (http://www.humblebundle.com/)

No i gwoli scislosci, Bloody Planet akurat nie jest platformowka :)

Rastan 2011-01-07 13:43:04

Faktycznie, Braid na PC jest zajebisty - dawno nie grałem w tak dobrą gierkę.

galu 2011-01-07 14:18:46

Akurat wczoraj ukazała się nowa gra autora oryginalnego Gridrunnera (Jeff Minter/Llamasoft): http://www.youtube.com/watch?v=TrcsP4nNzoY :)

nosty 2011-01-07 15:16:51

Haha dopiero teraz przeczytalem w wiki o Minterze. Cyt. "They often contain titular and/or in-game references demonstrating his fondness of ruminants (llamas, sheep, camels, etc.). " :D
Najlepszy tytul jaki znalazlem to "Metagalactic Llamas Battle at the Edge of Time" :D Gosc ma pewnie wyobraznie podobną do Matthew Smitha ;)

nosty 2011-01-07 15:30:58

I jeszcze w temacie, goracy news: do sciagniecia za free 200-stronnicowa historia Llamasoft w PDF:
http://www.8bitrocket.com/2011/01/05/free-history-of-llamasoft-book/

Na pewno znajdzie sie tam tez cos o grach Mintera na Atari 8-bit.

galu 2011-01-07 16:08:20

W pdf-ie jest, z tego co widzę, sporo o Atari (nie tylko o 2600, ale też o komputerach 8-bit i ST), a i na podanym przeze mnie filmiku widać Atari 800 (2:40)

zilq 2011-01-07 16:50:36

BloodyPlanet mega się zapowiada. Rajcująca muzyka :) Grafika? Jednym słowem: Jedwabista :D
A co do Specipede na VBXE... po za większą rozdzielczością żadna rewelacja - no chyba że się zmieni grafika, ale i dobry klimat miała już wersja oryginalna (w 5 kolorach). Wersja B/W też niczego sobie :]
Gwobby Strikes Back - świetna zręcznościowa platformówka ino żeby SFX na przerwaniach to byłoby 100% :]

The Fender 2011-01-09 13:46:50

Przecież ta muzyka jest z atarowskiej Contry ;)

Ilmenit 2011-01-09 19:38:35

Graficznie znacznie ciekawiej wygląda Project Xanthiem: http://www.atarimania.com/game-atari-400-800-xl-xe-prev-project-xanthien_4150.html

Gwobby 2011-01-10 11:48:50

część klucza i zabawy Gwobby Strikes Back jest to, że "strzelać" plat em "... nie wiesz, czy ludzie mają w pełni sobie z tego sprawę więc mam delegowania wideo pokazujące poziom 16 na Gwobby Web Site (na dole strony, może upłynąć kilka chwil, aby załadować więc opuścić stronę otwarty i będzie grać)

w domu dwie złych na Gwobby (Our Hero) z prawej górnej (EvilEmperorNyorb) i na dole po lewej (BlueCat) i logiki zmierzać do Ciebie, na szczęście można je strzelają do siebie za, a otrzymasz punkty. Jeśli kiedykolwiek zagrał Chuckie Egg i może chciał strzelać, że cholernie Matka Kurka to jest to gra dla Ciebie!

Jeśli ktoś chciałby grać w 8-bitowe Atari *** High Score Club ***, nowy sezon rozpocznie w przyszłym tygodniu na http://www.atariage.com/forums/forum/60-8-bit-high -score-club /

Miłej zabawy :-)

burak 2011-01-10 12:13:31

DO YOU SPEAK MOZAMBIK ?

Gwobby 2011-01-10 19:15:26

The wonders of google translate :-D

You guys are lucky I only did a German translation for the Gwobby story!

Kaz 2011-01-11 02:40:26

Gwobby - can you write it again in English? Google-language is much harder to read than English :D

Gwobby 2011-01-11 14:59:09

:-D

A key and fun part of Gwobby Strikes Back is that it is a "shoot 'em plat"... not sure if people have fully realised this so I've posted a video showing level 16 on the Gwobby Web Site (bottom of the page, may take a few moments to load so leave the page open and it will play)

The video posted here for the best game of 2010 vote is someone badly(!) playing the first two levels which doesn't do the game justice.

The two baddies home in on Gwobby (Our Hero) from the top right (Evil Emperor Nyorb) and bottom left (BlueCat) and have some logic to aim towards you, fortunately they can shoot each other too, and you get the points. If you ever played Chuckie Egg and wished you could shoot that darned Mother Hen then this is the game for you.

Have fun

George 2011-01-11 16:44:36

Sorry for bad gameplay, but I played 46 games in four days - most of them not knowing earlier.
Could you please make your own video and I could insert it instead of mine into the playlist?

George 2011-01-11 16:50:11

Also I think it is interesting to know how you can fail/die in the game to avoid it :)

Gwobby 2011-01-12 01:40:15

That's fine George!! 46 in four days, that explains why you were strugling to beat the easy levels!! There is a video of a higher level on the Gwobby Web Site bottom of the page.

If you manage to shoot a baddie as you fall (at the start of the fall) the fall counter is reset so you should be able to land on the platform below (if there is a double gap you have had it unless you shoot two baddies, but that is probably impossible!

It's pretty hard to fall off as if you jump up as a plaform dissapears your hat can usually save you and you can climb back up. You can also use Gwobby's hat to go under some of the force fields.

Sorry for the double posts, I'ts a pain as you can't reply if you've used the translate page option :-)

Kaz 2011-01-16 00:26:39

Gwobby - I watched video about Gwobby games. Nice! Can you out it on YT to share with more people?

BTW: You complain that "Gwobby Strikes Back!" doesn't attract people on Abbuc compo as it should. I think the old-school graphics is the reason. The first impression is sometimes the last one. If you see game looks like "another boring platformer" with "another simple graphics" you are not interested in next levels, in discovering author's ideas, etc. because you don't expect nothing new, nothing interesting.

What should be considered? Cooperation with graphician to make nicer, attractive "cover" for your games. Just nicer, not sophisticated.

Gwobby 2011-01-16 22:53:45

Thanks for the comments Kaz, don't think I have many free bytes in GSB but will consider this for my next project. It was sort of a deliberate choice to concentrate on getting as much into the game as I could. If anyone has an example game (turbo basic/atari basic) that uses a picture on the title screen please post. I'd want to leave it in RAM not reload from disk after each go.

Will post video to youtube now - look for user 'therealgwobby' !!!