xxl 2011-07-05 08:45:12
mysle, ze material na najlepsza gre na male atari a nie tylko gre roku 2011
xeen 2011-07-05 08:55:23
tak jest, w "top ten" Atari ta gra walczy o zwycięstwo.
xeno 2011-07-05 09:18:28
Czy wyjdzie normalna wersja czy tylko ta obecna, w trybie oczojebnym?
tdc 2011-07-05 09:19:06
Rewelacja ! Czekałem na tę grę parę lat, ma odlotową grafikę 3D jakiej próżno szukać na Atari (a i inne komputery nie mają lepiej).
Faust 2011-07-05 09:21:21
Bardzo fajna konwersja... Hmmm... kolorki są strasznie odjechane pod emulatorami (działa i pod a800, i pod Altirra - niestety w a800 interlace na planszy startowej aż boli:().
Jestem ciekaw jak to łazi na prawdziwych maszynkach, bo pod emu śmiga aż miło.
urborg 2011-07-05 09:40:48
Super gra. Do pełni szczęścia brakuje tylko jednego - żeby znalazł się ktoś chętny na wydanie gry w Polsce. Z tego co widzę to Sal "Kjmann" Esquivel sprzedaje już kartridże w swoim sklepiku, ale cena 45$ + wysyłka, trochę wysoka.
kade 2011-07-05 10:07:20
Nie ma to jak dobra wiadomosc na poczatek dnia
xeen 2011-07-05 10:10:16
to może opisik, Urborg? :D
poczytałbym....
larek 2011-07-05 10:54:56
Dynamika gry powala. Ogromne ruchome obiekty, przestrzeń 3D, szybkość animacji, efekty dźwiękowe - w takiej ilości i takim wydaniu jeszcze na Atari nie było. To jest mistrzostwo świata!
A teraz trochę pomarudzę.
Możecie mnie zlinczować, ale wizualnie ta gra jest wg mnie, łagodnie mówiąc, taka sobie. Już na dzień dobry wita nas wielki pikselowy chaos na obrazku tytułowym, gdzie grafika to w zasadzie przypadkowy zlepek pikseli w dobranych przez ślepego kolorach. W samej grze jest troszkę lepiej, ale nie za wiele... No, nie podoba mi się to...
Jak się ogląda film na YT w małym okienku, to jeszcze w miarę to jakoś wygląda. Odpalając grę na emulatorze na dużym ekranie jest już tragicznie. Może na Atari będzie lepiej...
nosty 2011-07-05 12:24:40
@larek - zgadzam sie. Tez podziwiam techniczne mistrzostwo, ale sama gra wizualnie jest dla mnie zbyt chaotyczna troche. Lubie widziec dokladnie do czego strzelam ;)
Ale postanowilem sie powstrzymac z recenzjami az troche pogram.
Albo moze juz za starzy jestesmy na takie dynamiczne gry :P
_mac 2011-07-05 12:35:09
nie wiem, ale do mnie gra jakoś nie przemawia jeśli chodzi o grywalność, choć z programistycznego punktu widzenia to zapewne mistrzostwo świata
Lex 2011-07-05 12:38:02
Ja też nie do końca rozumiem zachwyt poprzedników. Gdybym odpalił tą grę "w dawnych czasach" była by zapewnie jedną z paru jakie skończyły na półce po jednym - dwóch uruchomieniach. Owszem, być może gra posiada "jakieś" walory techniczne (mi, laikowi, trudno to raczej oceniać) ale z mojego punktu widzenia, nie grał bym w nią zbyt długo. A już na pewno Space Harrier nie trafi do mojego "top ten" na małe Atari i szczerze wątpię czy nawet pojawi się w pierwszej setce jeśli miałbym kiedykolwiek taką konstuować. Podsumowując: widok "pseudo 3D" owszem ale dla mnie brakuje grywalności. Jeśli będę chciał sobie postrzelać z ręką na sercu szybciej wybiorę np. Zybexa. Space Harrier pozostanie dla mnie grą-ciekawostką.
Inżynier Rumianek 2011-07-05 14:27:56
świetnie ! wreszcie po 10 latach pracy i 30 latach po premierze ukazała się ta wspaniała gra w wersji na atari. tylko szkoda, ze plansza tytułowa i obiekty migają, no i wymaga 1mb (toż to więcej niż odpowiednik na ST).
s2325 2011-07-05 14:46:55
Problem w tym, że o ile jest to duże osiągnięcie techniczne, to ta gra nie była nigdy bardzo grywalna, na każdej platformie. Chaos i strzelanie prawie na ślepo, już lepiej jest w After Burner.
Jacques 2011-07-05 15:05:59
Spoko, ale:
1) ekran tytułowy wygląda mocno średnio, w samej grze dobór kolorów również czasem jest dziwny ;-)
2) mogliby jednak zrobić wersję plikową dla Atarek z 1 MB RAM.
MrGrelec 2011-07-05 15:42:12
Great Game ! look what the atari 8bit can do :)
I tried loading Space Harrier on my XEGS with sio2pc but sio2pc does not work with cartrigde dumps.
So to play this on a real atari i need a Atarmax Flashcart right ?
Can i play it on a 64k Atari with the Flashcart ?
This game is incredible good :)
Magister Pokrzywa 2011-07-05 15:52:14
@Inż. Rumianek - wymaga 64kb Ile miałbyś kolorów bez intelacu? Chcecie zobaczyć odjechany dobór kolorów?
http://youtu.be/VmLMBlvyPZI
Ile kolorów jest tutaj?
http://youtu.be/EgMHuYjIlpY
BTW: Autor czeka na krytyczne uwagi.
kade 2011-07-05 16:05:02
pograłem chwilę, dynamika rozwala! :) Ja poproszę Lotusa na tym engine! :>
secon 2011-07-05 17:16:06
@Magister Pokrzywa, masz racje autor czeka na uwagi niech szanowni koledzy podpowidzą że kolory że coś. Mi się podoba ale jak można nieco poprawić to czemu nie. Ale nie zaprzeczycie wercja A8 sporo lepsza niz na ZX czy C64
gh 2011-07-05 17:43:17
Gra bardzo fajna, ale poziom trudności zdecydowanie za wysoki.
gh 2011-07-05 17:47:05
Mnie tak zastanawia, dlaczego w grach na Atari prawie zawsze nie ma wyboru sterowania z klawiatury, czy to jakieś ograniczenia techniczne?
Docent Pietruszka 2011-07-05 18:00:11
@Mgr Pokrzywa: ja mam atari 65xe i u mnie SH nie działa. :(
AM 2011-07-05 18:09:54
@Magister Pokrzywa
Kolory to nie wszystko. W grze istotne jest to, że gracz będzie musiał obserwować ekran cały czas. To nie, na ten przykład obrazek w interlace, który świetnie wygląda na stronie www. To gra z żywą akcją co w połączeniu z interlacem jeszcze bardziej powoduje mętlik. Autor tworząc grę chce aby gracze w nią grali. Robienie gry w interlace to strzał w kolano. Yoomp, Crowland czy wiele innych też mogły mieć więcej kolorów gdyby zastosować interlace. Ale czy by to dodało im grywalności?
Tak więc jeśli autor czeka na krytyczne uwagi - to pierwsza i podstawowa to usunąć interlace nawet kosztem kolorów.
A odnośnie samej gry to zgadzam się z Larkiem, Nostym, mac i innymi. Gra pod względem grywalności średnia i to delikatnie mówiąc.
mono 2011-07-05 19:00:47
@gh: Granie na klawiaturze zaczęło się na pece - Atari miało do tego joysticki i paddles. Tak naprawdę to była np. konsola 5200 która nie miała klawiatury i XEGS, która miała klawiaturę dołączaną. Dlatego w grach na Atari raczej koncentrowano się na tym, co do gry służy - manipulatorach, a nie klawiaturze.
Mnie się gra bardzo podoba, ale chętnie pograłbym na żywym Atari - czy da się ją sflashować na atarimax 8mb lub czymś podobnym (sic, ultimate)?
Magister Pokrzywa 2011-07-05 20:02:47
@Doc. Pietruszka Będzie działać, ale tylko na cartridge 8MB Na YT windwar14 pisze, że jest to finansowo nieopłacalne.
@AM Na `12 ekranie laptopa bolą oczy. Na `21 ekranie przy full screen jest w porządku. Dla mnie interlace podczas gry to strzał, ale w 10. Obrazek tytułowy pozostawiam bez komentarza.
urborg 2011-07-05 20:28:50
Dobór kolorów na pierwszy rzut oka może i nie zachwyca, ale ja się wstrzymuję z ocenami tego do czasu aż będę miał okazję zagrać na żywym sprzęcie. Nie podoba mi się obrazek tytułowy bo bardzo mocno migocze. Wolałbym coś nawet mniej kolorowego ale bez tego migotania. Myślę że w G2F coś dobrego dałoby się stworzyć. Migotanie jest też w samej grze, ale tylko na niektórych obiektach i to na ogół dosyć szybko sie poruszających. Myślę, że na prawdziwym sprzęcie to migotanie nie powinno przeszkadzać. Grywalność w mojej ocenie jest świetna, a dynamika gry po rpostu zabójcza. Choć to oczywiście moja wstępna ocena, po tym co zobaczyłem pod emulatorem.
@Xeen: chętnie bym napisał opis SH, ale dopiero jak będę miał możliwość poznac dobrze grę i to na prawdziwym Atari.
@Mono: z atarimax flash cart właśnie można ją odpalić. Masz może takie cudo? bo ja niestety nie :(. Kjmann chyba właśnie na takich kartridżach ją sprzedaje.
larek 2011-07-05 20:55:54
@mono, ja bym raczej typował tu ZX Spectrum z tym graniem na klawiaturze
larek 2011-07-05 20:56:25
@mono, ja bym raczej typował tu ZX Spectrum z tym graniem na klawiaturze
urborg 2011-07-05 21:10:37
@gh
Podstawowym ograniczeniem technicznym jest sama klawiatura. Nie jest możliwe wykrycie wciśnięcia kilku klawiszy naraz. W PC jest to lepiej zorganizowane (bufor klawiatury) i dlatego na PC dało się grać z klawiatury.
mono 2011-07-05 21:16:12
@larek: fakt, ale każdy kogo znam szybko dokupowywał kempstona, żeby nie niszczyć klawiszy
@urborg: mam takie cudo; aktualnie jest tam sdx, ale mogę go usunąć, ponieważ sdx jest też i na sic! i w kmk+ i w ultimate :) i gdzie go jeszcze nie ma...
tebe 2011-07-05 21:29:54
gra w interlace bez przeplotu, stąd mruganie, aby je zlikwidować trzeba użyć trybu 15OS a nie 7OS jak obecnie, tak że mrugać musi, najbardziej jest to widoczne na ekranie tytułowym, podczas gry już tak "nie boli"
pozatym bardzo fajnie się gra, a kolory domyślne Altirry są OK
firestorm 2011-07-05 22:10:05
Wspaniala wiernosc orginalowi, duzo wieksza niz w Space Harrier na ST ktora wydaje sie byc uproszczona. Wersja na male Atari jest tez szybsza niz ST i lepsza dzwiekowo. Super! Dziekuje Sheddy!
Grajacym na emulatorze polecam funkcje auto fire ;)
Bluki 2011-07-05 23:14:00
Oj, nie wiem czy trochę za bardzo nie marudzicie. Gra jest dynamiczna, pomijając rozdzielczość, to można odnieść wrażenie, że gramy na szesnastobitowcu. Kolory nie do końca takie jak trzeba? Sam piszę gry, znacznie prostsze, ale wiem, że pomimo sporej palety barw, dobranie kolorów nie jest takie proste i wymaga często kompromisów. Grywalność? Jeśli ktoś lubi gry typu „strzelaj do wszystkiego co się rusza i na drzewo nie ucieka” to grywalność jest znakomita. Jeśli wolisz planszówki lub przygodówki, to grywalność wynosi zero. To, co mi się rzuca w oczy, to że ta gra nie jest stworzona na duży ekran. 14 cali to chyba maksimum, inaczej robi się „pikselowe zamieszanie”. Dla odmiany do efektów dźwiękowych wskazany jest duży głośnik...
Lex: {Gdybym odpalił tą grę „w dawnych czasach”...} Ale dawne czasy mają to do siebie, że są dawne :) a gra powstała teraz.
Ciekawe, co mówicie o migotaniu. U mnie na Altirze zdarza się raz na jakiś czas „mignięcie”, ale generalnie obraz jest stabilny.
Przez powyższe nie chcę powiedzieć, że gra jest idealna, zawsze można coś zrobić lepiej, ale „Space Harrier” wyrasta znacznie ponad przeciętny poziom gier, a to już pozwala powiedzieć, że jest SUPER.
doktor dziurawiec 2011-07-05 23:37:58
Czekalem wiele lat. Doczekalem sie. Wielki szacunek dla autora, bo to byl niesamowity projekt. Obawialem sie, ze nic z tego nie bedzie. trzeba przyznac, ze po 25 latach od ukazania sie wersji na ST, mamy lepsza wersje na XL/XE. Do pewnego stopnia nawet lepsza od wersji dla Amigi. I wszystko mozna miec na cartridge'u, ulubionym medium doktora dziurawca.
Bardzo szczesliwy dzien. A na dzis ta gra moze ubiegac sie spokojnie o tytul najlepszej gry na Atari XL/XE, a nie tylko gry roku 2011.
Drogie sluchaczki, sluchacze... Wysoko podniesiono poprzeczke. Faktycznie, otwarto tez nowe mozliwosci. Zgadzam sie, ze Lotus na tym silniku to dobra opcja do rozwazenia na przyszlosc.
Koniec wykladu.
----
POZA TYM ZAJAR NA MAXXXA!!! :-)
grey / mystic bytes 2011-07-05 23:59:54
Panowie, z całym szacunkiem dla Was i Waszych opinii, ale jakoś do wersji ST to się nawet "nie umywa" :) Cieszę się że powstała konwersja na małe Atari, kłaniam się nisko autorowi, ale gra jest przede wszystkim mało czytelna (jak dla mnie). Jedyne co mogę przyznać to to, że muzyka na małym Atari w tej grze brzmi lepiej niż na ST :D Pozdrawiam.
CharlieChaplin 2011-07-06 00:08:22
Great work and great game !
Alas, where is GR8 software, so that we can get a cart with super label, super manual and super package ?!?
-Andreas Koch.
Lex 2011-07-06 00:15:18
@Bluki: co by wyjaśnić: chodziło mi głównie o to, że kiedyś gry powstawały w duzych ilościach więc SH przeszedł by u mnie bez echa - ot "takie sobie", coś tam lata, ekran mruga i tyle. Teraz nowe gry wychodzą w tempie kilku na rok - co jednak dla mnie nie oznacza że mam obniżać własną poprzeczkę opinii.
tdc 2011-07-06 02:40:50
grey, oj marudzisz ;)
IRATA4 2011-07-06 03:56:05
...NIE PIJE ....RELKA RULEZ....
Gdzie kupię cartridge z tą grą ??/na 130 ruszy ???
jury 2011-07-06 08:46:22
grey, ale ST w kuca jeśli chodzi o płynność ;)
Tyle że i ST i inne 8 i 16-bitowce miały tą grę jakoś ponad 20 lat temu :D Nie ma to jak po 20 latach podniecać się jakie to oh i ah bo najlepsza wersja czy coś. Ja to uwielbiam :D
A co do samej wersji na a8 to jak najbardziej sprawia wrażenie przyzwoitej.
Rastan 2011-07-06 09:38:54
Panowie, bez przesady. Gra jest fajna, ale porównywanie tej wersji do wersji ST i ... Amigi i pisanie, że jest lepsza, to jest nadużycie. To nie ten poziom. Za słaba grafika, muzyka i wszystko inne. Mnie osobiście bez porównania lepiej podoba się wersja ST, o Amidze już nie wspominając.
Co do samej gry. Bardzo lubię ją w wersji automatowej - tam jest super płynna animacja nie powodująca oczopląsu itp. no i grafika jest na bardzo wysokim poziomie. Ostatnio wydali również wersję na PS2: http://www.youtube.com/watch?v=zlLkZ92fjbE
Ogólnie gierka to typowa salonowa strzelanina, wydana na Atari zbyt późno. Innymi słowy strzelaj do wszystkiego co się rusza. Jak ktoś lubi takie gry to jest to pozycja w sam raz dla niego. Patrząc jednak na nośnik (cartridge) na którym jest dodatkowe 1MB pamięci odnoszę wrażenie, że nie było by możliwe wydanie tej gry w takiej wersji w latach 80tych.
Tylko proszę nie porównywać mi wersji z C-64 i ZX. Owszem są słabe, ale działają na podstawowej konfiguracji komputera bez żadnych rozszerzeń.
Mgr. Pokrzywa 2011-07-06 11:00:47
@Kaz Ostatnie Twoje logowanie było wczoraj. Wczoraj pojawili się też Rumianek, Pietruszka i Dziurawiec. Zostaw wcielenie zielarza i wracaj na pokład.
nosty 2011-07-06 11:26:58
@Rastan - mysle ze byloby mozliwe wydanie tej gry pod koniec lat 80-tych. Drogie ale mozliwe. Gry wydawane na XEGS mialy 256kB (1Mbit), a przygotowywany wtedy prototyp Commando mial 512kB.
Inna sprawa ze dzisiejsi auotrzy gier na Atari popelniają grzech pc-towcow: nie szanuja pamieci. Czasami jest to uzasadnione iloscia grafiki albo szybkoscia (jak chcesz cos zrobic szybko, np animacje, to potzrebujesz wiecej pamieci), a czasami wynika z wygodnictwa.
Nie wiem czy gra jest pakowana. Pewnie nie. Moze gdyby spakowac dane daloby sie zejsc do 512kB? W kazdym razie 1MB pamieci na cartridgu pod koniec lat 80-tych nie szokowalo.
Krótki 2011-07-06 12:49:51
> Gry wydawane na XEGS mialy 256kB (1Mbit), a przygotowywany wtedy prototyp Commando mial 512kB.
Nosty, przestań rozpowszechniać tę bzdurę. Największy kartridż dla XEGS (wliczając _wszystkie_ znane prototypy) miał 128kB.
Krótki 2011-07-06 12:52:47
poprawka: nie "Największy kartridż" lecz "Największe kartridże"
nosty 2011-07-06 14:15:31
Faktycznie, racja. Spora wpadka. Nie wiem skad mialem w glowie bledne informacje i nie przyszlo mi do glowy zeby je sprawdzic.
A nie wiesz skad na AOL wersja carta Commando 512kB?
Na Atarimanii jest obraz 128kB i nie jest napisane ze to demo czy w inny sposob ograniczona wersja.
myś 2011-07-06 14:22:09
Naprawde dobra robota, mnie sie prawie wszytko podoba w tej wersji. Gratulacje.
Krótki 2011-07-06 14:34:05
Nosty: stąd: http://www.atariage.com/forums/topic/34025-pre-orders-being-accepted-for-commando/page__view__findpost__p__399102
Poczytaj też komentarze pod opisem Commando na niniejszej stronie.
Krótki 2011-07-06 14:43:49
Przepraszam, przez pomyłkę dałem link to miejsca publikacji wersji 128kB. Przeczytaj cały wątek i będzie wszystko jasne.
Bluki 2011-07-06 15:53:08
Rastan: {Tylko proszę nie porównywać mi wersji z C-64 i ZX. Owszem są słabe, ale działają na podstawowej konfiguracji komputera bez żadnych rozszerzeń.}
A jakich rozszerzeń wymaga wersja na Atari? Wkładam kartridż do 800XL i działa.
Professor Tymianek 2011-07-06 16:56:01
@Bluki: zauważ, że kartridż to też pewne rozszerzenie. w tym przypadku daje 1MB pamięci !
larek 2011-07-06 17:48:44
Ale działa z nierozszerzonym Atari. Kartridż jest tu tylko nośnikiem.
Równie dobrze należałoby wyeliminować magnetofon, bo to przecież jest również pewnego rodzaju rozszerzenie Atari, które umożliwia odczyt danych z kasety magnetofonowej. Nie mówiąc już o stacji dyskietek. Do dopiero jest rozszerzenie "zwykłego" Atari! 90, 130, 180 lub 360KB (lub w niektórych stacjach więcej) dodatkowej przestrzeni na dane dla programu. No, a dżojstik? Ten to dopiero rozszerza możliwości komputera. Bez dżoja nie dałoby się zagrać w większość gier. To podstawowe rozszerzenie Atari!
Professor Tymianek 2011-07-06 18:11:06
@larek: więc poproszę SH w wersji na kasetę, albo dyskietkę.
Mgr. Pokrzywa 2011-07-06 18:29:35
Na stronie domowej projektu można przeczytać, że Stage 1 z 2002 r. SH potrzebowała do działania 128kb (działała na A130XE) i że gra ma dużą objętość. Nic poza tym.
Jeśli silnik gry wymaga więcej niż 64kb do działania to Atarimax Maxflash 8mbit Cartridge należy traktować jako rozszerzenie pamięci. Jeśli gra wykorzystuje cartridge jedynie do transmisji danych, dodajmy szybkiej, to nie należy traktować go jako rozszerzenia pamięci, ale jako wykorzystanie przewidzianych przez producenta możliwości sprzętu.
@Prof. Tymianek: Niech Profesor podzieli sobie objętość kodu przez pojemność dyskietki. Kasety w prawdzie mało kto dziś używa, ale grę w standardzie 600bd trzeba by wczytywać dzień wcześniej. Tego studenci by nie znieśli.
Mgr. Pokrzywa 2011-07-06 18:36:01
@
Kaz Jakbyś się wczoraj nie zalogował, to dziś nikt by nie przypuszczał, że Prof. Tymianek,
to też Ty.
Professor Tymianek 2011-07-06 18:37:02
Mgr. Pokrzywa: słusznie prawisz waść odnośnie pamięci.
Jeśli jednak chodzi o kasety to Professor dr hab. inż Tymianek używa magnetofonu z Turbo.
Professor Tymianek 2011-07-06 18:37:50
Mgr. Pokrzywa: Professor Tymianek to nie Kaz !
IRATA4 2011-07-06 19:30:18
Rastan :"Mnie osobiście bez porównania lepiej podoba się wersja ST, o Amidze już nie wspominając. "czyli wolisz grać w slideshow/zdięciówki;-) (mam na myśli wersję ST )
Mgr. Pokrzywa 2011-07-06 19:48:38
@Prof dr hab. iż Tymianek Jeśli Profesor ma magnetofon z Turbo, to zajmie mu tylko kilka godzin. W tym czasie można np. kolokwium z ziołolecznictwa studentom zrobić.
Czy SH na C64 lub na ZX z dodatkową pamięcią RAM mógłby mieć poprawioną grafikę bez naruszania płynności gry?
Czy dodatkowa pamięć i korzystający z niej poprawiony silnik umożliwiałby większą płynność (szybkość) gry na te komputery?
Może ktoś znających ten sprzęt się wypowie?
Prezes Szczypiorek 2011-07-06 20:01:38
Ja jako wieloletni posiadacz C64 mogę z czystym sumieniem odpowiedzieć twierdząco na pierwsze pytanie Magistra Pokrzywy. Na C64 wersja SH mogłaby być znacznie lepsza, nawet bez dodatkowej pamięci ! Natomiast wydanie gry na kartridżu z dodatkowym hardwarem, przyspieszyłoby działanie gry.
Mgr. Pokrzywa 2011-07-06 21:05:00
@Prezes Szczypiorek Czyli MCI FLI, Super hires, Super hires interlace i ich odmiany dla FLI są trybami umożliwiającymi wyświetlanie także ruchomych obiektów. Czy potrzebują dużo pamięci? Nie spowalniają CPU? Jakiego hardware wymagałoby przyśpieszenie działania silnika?
Prezes Szczypiorek 2011-07-06 21:29:13
Myślę, że nie trzeba by było wykorzystywać najnowszych trybów graficznych. Wystarczy znacznie lepiej zaprojektować i wykonać grafikę w klasycznym trybie. W przypadku prędkości trzeba by niestety wzmocnić procesor główny o jakiś dodatkowy układ na cartridge.
Mgr. Pokrzywa 2011-07-06 22:24:45
Dziękuję Prezesie Szczypiorek. Czy zechciałby Prezes odpowiedzieć na dwa pozostałe pytania? Dziękuję.
Professor Tymianek 2011-07-06 22:26:15
@Mgr. Pokrzywa: Bardzo dobry pomysł z tym kolokwium z ziołolecznictwa ! Podczas kolokwium, SH pewnie zdąży się wczytać z magnetofonu Turbo - choć może uda mi się jeszcze sprawdzić prace.
Jeśli jednak miałbym coś Panu magistrowi zasugerować to usunięcie kropki ze skrótu Mgr ;)
kade 2011-07-06 22:38:14
na Androidzie (Droid800) gierka też miło hula :)
Prezes Szczypiorek 2011-07-06 22:50:33
Odpowiadając na pytania Magistra, muszę z przykrością stwierdzić, że wymienione przez Magistra tryby raczej ciężko by było zastosować do tak dynamicznej gry ze względu na słabą moc procesora i małą pamięć. No, chyba, że tak jak napisałem wcześniej na cartridge istniała by jakiś układ wspomagający.
A'propos słyszeli Państwo o emulatorze Amigi na C-64 ? Oczywiście sprzętowym i na cartridge !
pin 2011-07-07 01:04:14
Ale lipa. wersji plikowej nie będzie? ... kiszka modliszka :)- XXI wiek i obraz carta + emulator. Po prostu czyste nieskalane niczym Atari :)
pin 2011-07-07 01:06:26
... jutro pójdę do mediaka i sprawdzę, czy na pormocji nie ma czasem Space Harrier ;)-
miker 2011-07-07 06:47:45
Pinek: Don't worry, nie takie rzeczy już się w fajlach pojawiały. ;)
Jacques 2011-07-07 08:46:58
Ja o to męczę na Atari Age autora, ale nie wyraził chęci przeróbki na plikówkę :-/ Jedynie zaoferował pomoc, jakby ktoś chciał... Cała nadzieja w Fandalu ;-)
Rastan 2011-07-07 09:41:15
Zrobiło się iście ziołowo ! :) Aż zrobię sobie herbatkę z rumianku. ;)
Bluki: "jakich rozszerzeń wymaga Atari ?" Rozszerzana jest pamięć komputera. Na karcie jest przecież 1MB. Ale pół biedy jeśli to 1MB wykorzystywane jest do transmisji danych i do zwiększenia objętości gry. Gorzej, jak to ktoś słusznie zauważył, gdy engine gry pisany jest "pod" 1MB. Dla mnie cartridge to jest niepokojący nośnik, bo teoretycznie można do niego wpakować cały nowy komputer o zupełnie innych parametrach (emulator Amigi na C-64 to jest moim zdaniem przegięcie).
Nie wiem jak to jest w przypadku SH. Rzeczywiście na stronie kiedyś pisało, że będzie wymagał 130XE. Ale w gruncie rzeczy, dziwi mnie co tak dużo wymaga w SH. Sample ?
Trzeba by zapytać Autora o te szczegóły.
Generalnie w moim odczuciu dałoby się zrobić SH znacznie lepiej niż obecna wersja. Ale i tak cieszę się, że wydano ten tytuł na Atari i chętnie kupiłbym go.
IRATA4: bez przesady z tym slajdshowem. Slajdshow jest wtedy gdy na ekranie jest więcej obiektów (sam procek niestety nie wyrabia). Grafika na ST jest ładnie wykonana i przypomina wersję automatową.
Krótki 2011-07-07 12:16:00
Rastan> Nie wiem jak to jest w przypadku SH. Rzeczywiście na stronie kiedyś pisało, że będzie wymagał 130XE.
Nie wymaga
Rastan> Ale w gruncie rzeczy, dziwi mnie co tak dużo wymaga w SH. Sample ?
Pre-skalowane duchy.
Rastan> Generalnie w moim odczuciu dałoby się zrobić SH znacznie lepiej niż obecna wersja.
To znaczy jak? Proszę o uzasadnienie na poziomie technicznym, bo mam "odczucie" że nie wiesz o czym mówisz
Rastan> IRATA4: bez przesady z tym slajdshowem. Slajdshow jest wtedy gdy na ekranie jest więcej obiektów (sam procek niestety nie wyrabia).
Na tym filmiku widać jak gra skacze gdy na ekranie jest 1 obiekt, tj. główny bohater. http://www.youtube.com/watch?v=VYmQDr5JWvg
Natomiast "nasza" wersja wyciąga 16,66 klatek na sekundę. Zawsze.
Mgr Pokrzywa 2011-07-07 14:17:02
@Prezes Szczypiorek Nadto, co napisał w ostatnim zdaniu przedmówca dodam, że warto wersja Atari ma przesuwy w czterech kierunkach, interlace daje więcej kolorów.
Jeśli Prezes zwiększy l-bę kolorów nawet nie stosując trików będzie potrzeba nieco więcej pamięci. Zakładając, że jest to wykonalne na 64kb gra będzie może wyglądać ładniej niż wersja na XL/XE, ale będzie działać
wolniej niż obecna szara wersja na C64. W każdym razie, bez dodatkowego procesora do obliczeń na cartridgu, nie dorówna wersji na XL/XE, która korzysta tylko z rozszerzenia pamięci. A i to do końca nie wiadomo, o czym wspomniałem wczoraj.
Pozdrawiam wszystkie zioła.
dely 2011-07-07 14:36:43
Niestety (dla Atarowców) na C64 standardowe rozszerzenia pamięci (czyli tzw. REU) mają DMA, a na dodatek można podmienić dowolny obszar w przestrzeni adresowej (albo i CAŁĄ pamięć) z szybkością 1 bajt / 1 cykl, więc od bidy dałoby się całe ekrany z takiej pamięci streamować pamiętając jeszcze, że obiekty, na które w Atari idzie cała dodatkowa pamięć na C64 da się opędzić sprajtami.
PS. Precz z interlace ;)
Asystent Wiesiołek 2011-07-07 16:00:29
Pamięci kartridżowej ci u nas dostatek. Dopóki ktoś nie napisze gry wymagającej 1GB to nie ma powodu do niepokoju...
A ja chcę peceta na kartridżu! Tylko gdzie upchnąć te wszystkie wentylatory ;)
Philsan 2011-07-07 16:52:24
NOSTY, I miss a package like GR8 Software ones!
doktor dziurawiec 2011-07-07 18:05:18
Jako zawodowy naukowiec z cenzusem doktora publicznej uczelni twierdze, iz wbrew insynuacjom przedstawionym przez magistra pokrzywe w tonie przypuszczenia, sugerujacego, abym wystepowal w wielu osobach, nie utozsamiam sie z rzeczonymi inzynierem rumiankiem, docentem pietruszka, ani profesorem tymiankiem. Podkreslam, ze jestem calkowicie autonomicznym, niezaleznym i jednoosobowym bytem o zdecydowanie jednoistancyjnym charakterze, bez schizofrenicznych zapedow do prowadzenia dyskusji z samym soba. Jednoczesnie realizuje calkowicie niezalezne badania w obszarze swojej specjalizacji. Pragne takze wskazac na fakt, ze prezes szczypiorek jest przedstawicielem instytucji o charakterze komercyjnym, a nie naukowym, stad obiektywnosc jego wypowiedzi moze byc kwestionowana w sposob naturalny. Prosze takze magistra pokrzywe, aby uszanowal odwieczna akademicka tradycje i nie zabieral glosu w sposob stanowczy i zdecydowany w towarzystwie inzyniera, doktora, docenta i profesora. Wskazane jest tutaj wypowiadanie sie w duchu uszanowania przewagi dyplomowo-tytularnej interlokutorow.
Przede wszystkim, kwestie sporne w temacie, takze gry space harrier, w sposob ostateczny i bezdyskusyjny wyjasnic moze Pani Basia z dziekanatu.
Dziekuje.
Barbara Melisa (z Dziekanatu) 2011-07-07 19:18:40
Bardzo chętnie wyjaśnię kwestie sporne.
green tea 2011-07-07 19:24:43
jeśli gra nie wymaga dodatkowej pamięci to wersja hdd była by dobrym rozwiązaniem
Mgr Pokrzywa 2011-07-07 20:04:34
@Prezes Szczypiorek W świetle tego, co napisał dely wersja na c64 i wersja na Atari mogłaby być 1:1 Gdyby powstała. Może za dziesięć lat...
Mgr Pokrzywa 2011-07-07 20:05:28
@Barbara Melisa Jest Pani wolna?
Prezes Szczypiorek 2011-07-07 20:08:16
Panie Magistrze, rzeczywiście może tak być.
Prezes Szczypiorek 2011-07-07 20:10:37
Dodam jednak, że na C-64 nikt nie interesuje się tego typu grami.
Barbara Melisa (z Dziekanatu) 2011-07-07 21:09:13
@Mgr Pokrzywa: jestem wolna robaczku i poluję na takich magistrów jak Ty. ;*
pin 2011-07-07 22:12:56
... hehhh, ale się warzywniak tu na AOL zrobił :)- hahahahahahahh
mono 2011-07-07 22:16:53
Część personelu zrobiła się na warzywo...
doktor dziurawiec 2011-07-07 22:24:26
@pin, mono
panowie, niestety, mylicie sie. To jest przeciez ksiazkowy przyklad zielnika polskiego, a nie warzywniak. Szykuje sie poprawka we wrzesniu.
doktor dziurawiec 2011-07-07 22:25:52
przeoczylismy w toku debaty interesujacy pomysl asystenta wiesiolka.
Rastan 2011-07-07 23:30:00
Krótki: "To znaczy jak? Proszę o uzasadnienie na poziomie technicznym, bo mam "odczucie" że nie wiesz o czym mówisz"
Akurat nie chodziło mi o poziom techniczny tylko artystyczny, aczkolwiek na poziomie technicznym również można by wprowadzić pewne zmiany. Przede wszystkim wykorzystać inne tryby graficzne. Spróbować albo tryby GTIA z większą liczbą kolorów, albo tryby tekstowe 5-kolorowe. Bo to co jest obecnie wygląda, sorry, że tak powiem z dupy. Brzydkie trzy kolorowe, migające obiekty są słabą stroną tej gry.
O części artystycznej nie wspomnę: beznadziejna migająca plansza tytułowa, słaba muzyka, czy źle dobrane kolory powodują, że czasami nie widać głównego bohatera.
Tak, że jeśli uważasz, że to jest już max. możliwości no to sorry, pozostawię to bez komentarza.
Z technicznych rzeczy można by jeszcze spróbować pokombinować coś ze spritami. Bo wydaje mi się, że wszystkie sprity idą na postać głównego bohatera.
"Na tym filmiku widać jak gra skacze gdy na ekranie jest 1 obiekt"
Widziałeś to na filmiku na YT zgrywanego z emulatora. A odpalałeś SH na prawdziwym ST ? jeśli nie to po prostu odpuść sobie jakiekolwiek komentarze.
Ja grałem na prawdziwej maszynie i tak jak napisałem mimo mniejszej prędkości i spowolnień gdy dużo obiektów jest na ekranie (niestety tak jest w większości gier na ST) grało mi się lepiej niż na małym Atari (tzn. na emulatorze oczywiście). Grafika jest wyraźniejsza, a sterowanie (myszka) fajnie rozwiązane.
grey / mystic bytes 2011-07-07 23:41:37
nadal uważam że porównywanie tej wersji z istniejącą już na ST to lekkie nadużycie ;)
Krótki 2011-07-08 03:06:22
Rastan> Przede wszystkim wykorzystać inne tryby graficzne. Spróbować albo tryby GTIA z większą liczbą kolorów
Przy dwukrotnie niższej rozdzielczości poziomej dopiero by się zaczęło narzekanie na jakość grafiki, nie mówiąc o tym, że wszystkie 3 tryby wysokiej rozdzielczości (jedyne użyteczne w trybach GTIA) wymagają więcej DMA niż użyty tryb D.
Rastan> albo tryby tekstowe 5-kolorowe.
Świetny pomysł, DMA ANTIC-a zarżnęłoby procesor i mógłbyś zapomnieć o 16,66 kl/s, z trudem wyciągnąłbyś 8. Przynajmniej wtedy Grey przestałby narzekać, że porównywanie z wersją ST to nadużycie :-)
Rastan> Brzydkie trzy kolorowe, migające obiekty są słabą stroną tej gry.
Parafrazując klasyka: "A odpalałeś SH na prawdziwym XE? jeśli nie to po prostu odpuść sobie jakiekolwiek komentarze." Na Atari mruganie jest zsynchronizowane z odświeżaniem ekranu i jest dużo mniej widoczne - zauważ że w grze masz mnóstwo szybko poruszających się obiektów i to od tego ich poruszania prędzej Cię oczy rozbolą niż od mitycznego mrugania.
Rastan> Z technicznych rzeczy można by jeszcze spróbować pokombinować coś ze spritami.
Znaczy co? podkolorować 2 z piętnastu latających po ekranie obiektów? A może rozmnożymy sobie duszki za pomocą DLI, żeby dodatkowo obciążyć procesor? Zgadzam się, obrazek tytułowy można było zrobić w G2F, ale reszta zmian odbiłaby się na płynności.
Rastan> Widziałeś to na filmiku na YT zgrywanego z emulatora. A odpalałeś SH na prawdziwym ST ? jeśli nie to po prostu odpuść sobie jakiekolwiek komentarze.
Ależ oczywiście że kiedyś grałem na prawdziwym ST i wyglądało to dokładnie tak samo. Możesz zarzucić filmikiem zgranym z prawdziwego komputera, żeby z łatwością obalić moje kłamstwo.
SH na ST odświeża ekran raz na 3-4 klatki (czyli 16,7-12,5 kl/s) przy pustym ekranie; gdy na ekranie jest wiele obiektów, odświeżanie spada do raz na 6-7 klatek (8,3-7,1 kl/s); zaś gdy obiekty zajmują dużą część ekranu (bo są blisko) to potrafi chwilowo spaść nawet do raz na 12 klatek (4,2 kl/s). (Wszystko oczywiście zmierzone pod emulatorem, bo niby czemu nie). Grey ma rację, porównywanie to nadużycie. A że mimo tej przepaści technologicznej Tobie się gra lepiej w wersję ST, to cóż, o gustach się nie dyskutuje.
IRATA4 2011-07-08 03:43:46
Rastan: czyli SEGI (MISTRZA OD SHENMUE) ,przecież obiekty na ATARCE złe nie są i animacja jest płynna ,poza tym porównywanie 8do 16BIT to lekka przesada ,nie zmienia to jednak faktu iż wersja na ST jest mniej grywalna i nie tak płynna, za to ładniejsza.
IRATA4 2011-07-08 03:52:33
Krótki: "podkolorować 2 z piętnastu latających po ekranie obiektów? A może rozmnożymy sobie duszki za pomocą DLI, żeby dodatkowo obciążyć procesor? Zgadzam się, obrazek tytułowy można było zrobić w G2F, ale reszta zmian odbiłaby się na płynności."
........nie sądzę ,mógłby być ów ekran wczytany przed "właściwym" programem ....no chyba że nie da się procedur na carcie rozdzielić.
IRATA4 2011-07-08 04:05:04
Tak na prawdę to na SEGE MEGA DRIVE grało mnie się najlepiej w omawiany tytuł koniec kropka .
Amiga to popłuczyny ,ST dno ,a o komputerkach typu ZX/C64 nie wspominając .
Najbardziej oryginał przypomina wersja właśnie wydana na XL/XE i każdy kto grał w oryginał doskonale o tym wie .
Rastan zagraj w SHENMUE na ST (POLECAM ;-) )
K.... jest Space Harrier na "malucha" ???
więc w czym problem ?
IRATA4 2011-07-08 04:11:56
http://www.youtube.com/watch?v=NQQQH-vi6wM
POLECAM :-P
andys 2011-07-08 07:02:13
...Czy SH na C64 lub na ZX z dodatkową pamięcią RAM..
na C64 tak z racji wspomnianego dma rozszerzenia reu [to bylo rozwiazanie komercyjne za czasow swietnosci wiec prosze przestac aluzji ze to cos moze teraz jest na atari, ale jednak nie bylo wczesniej].. na spectrum mozna by podlozyc w jednej ramce banki bamieci ale malo sie na tym zyskuje ramek jesli chodzi o sprity rysowane, bo mozna zamieniać tylko cale 16kb bloki na raz(widac to w demach). Jendak obczailem tej gry wersje na speccy i wcale nie jest taka zla jak tu pisali niektorzy. za to druga czesc wola o pomste do nieba. Cart wykorzystuje do bankowania 1mb o ile się wczytałem, a więc o wielokrotność kosztu sprzętu dostępnego w tamtych latach komercingu, czyli ta gra w tej postaci nie mialaby w ogole mozliwosci sprzedazy ze wzgledu na koszty prdukcji, która przewyższałaby kosztyu samego atari...
Te warzywkowe nicki rodem z kaza psują niesamowicie klimat dembaty, rozmów poważnych i innych rzeczy na tym forum.
Dlatego nie rozumiem was cos tworzacych, ze robicie cos co neimialoby sensu bycia wtedy.....
pin 2011-07-08 10:09:33
... pytanie tylko, co to takiego "dembata" ;)-
Rastan 2011-07-08 10:16:00
Krótki: Przy dwukrotnie niższej rozdzielczości poziomej dopiero by się zaczęło narzekanie na jakość grafiki ...
Skąd wiesz widziałeś to w niższej rozdzielczości z większą liczbą kolorów ? Obiekty są dosyć kanciaste (różne słupy itp.), a główny bohater może być dalej na spritach.
Krótki: Świetny pomysł, DMA ANTIC-a zarżnęłoby procesor i mógłbyś zapomnieć o 16,66 kl/s, z trudem wyciągnąłbyś 8
A skąd ta pewność ? Robiłeś jakieś obliczenie, zaimplementowałeś coś. Sorry, ale nie jesteś dla mnie żadnym autorytetem w kwestii programowania Atari, więc daruj sobie takie gadki.
Nawet jeśli wydajność miałaby spaść o 2-4 klatek, a odbyłoby się to kosztem jakości grafiki to byłoby już coś.
Odnoszę jednak wrażenie, że Autor gry nie pokusił się o sprawdzenie tego.
"A odpalałeś SH na prawdziwym XE? jeśli nie to po prostu odpuść sobie jakiekolwiek komentarze"
Ty chyba też nie odpalałeś.
"Znaczy co? podkolorować 2 z piętnastu latających po ekranie obiektów?"
Pudło. Można by natomiast zrobić np. tę kratkę, która jest na podłożu, a której nie ma na Atari przez co gra traci urok.
"A że mimo tej przepaści technologicznej"
W czym jest ta przepaść technologiczna ? W liczbie klatek (które zależą od implementacji) ? Człowieku, czy ty czytasz te bzdury, które piszesz ?
Rastan 2011-07-08 10:36:19
Krótki: jeszcze jedno na podsumowanie. ty uważasz, że nie da się tej gry lepiej zrobić, ja uważam, że da się. i na tym ta dyskusja powinna się skończyć, bo nie dojdziemy do jakiegokolwiek porozumienia.
gżeszkowak 2011-07-08 10:57:52
Gierka dynamiczna, jednak to jest dobry przykład grafiki atari - dopiero w trybie słabej rozdzielczości (bo inne 8-bit oferują jedak lepszą) można robić sensowne gierki i to kolorowe - no inna sprawa że "znowu" trzeba rozszerzenia sprzętu.
Porównywanie do wersji zx i c64 (wiadomo że lepsza, ale po co po 25 latach miałby ktoś zrobić słabszą) jest już trochę nie na miejscu - bo nikt nie ma wątpilowości że taka gra nie mogłaby powstać w 87-8 roku (i zresztą dlatego nie powsktała) - po pierwsze teraz jest lepsza znajomość platwormy, po drugie koszt cartridge (wtedy bardzo drogi ram) byłby absurdalnie wysoki.
To tak jak porównywanie skody favorit (albo nawet 105) do superb - nie ta epoka. Śmiem twierdzić że obecne wersje na te platwormy byłyby również dużo atrakcyjniejsze.
gonzo 2011-07-08 20:39:37
Mega gierka, dziwi mnie trochę to narzekanie, że kolory, że miga, że wymaga pamięci... no i te porównania do ST, Amigi, SEGI... ale chyba każdy ma świadomość, że na A8 powstało cacko - jedna z niewielu mega gierek, które sobie można odpalić na A8. Ciężko będzie to przebić, chociaż jest kilka projektów, np. Wolfenstein. Chris, you're great! Ja tam się cieszę, że są ludzie, którym chce się robić taaaakie rzeczy na atarkę i trzymam za nich kciuki.
ooz 2011-07-08 21:10:23
nie cierpię konwersji -- ale Space Harrier w wersji na małe Atari jest niesamowite.
Dziękuję , podziwiam (i zazdroszczę) wytrwałość Chrisa.
BTW, dla tych co grają na Altirze - migania pozbywamy się
poprzez włączenie opcji "frame blending" w zakładce Video.
mono 2011-07-08 21:50:22
Szkoda, że w atari800 się tak nie da ;(
Mgr Pokrzywa 2011-07-08 22:00:50
@gżeszkowak Raczej porównywalne (vide: dociekania mgr Pokrzywy z dnia poprzedniego)
@Rastan Weź słowa w czyn. Napisz (swoją) lepszą wersję SH.
@Rastan, @Krótki Jak pisał dr dziurawiec, wszelkie kwestie sporne w sposob ostateczny i bezdyskusyjny wyjaśnić może Pani Basia Melisa z dziekanatu. Proponuję zaparzyć podwójnie :-)
miker 2011-07-08 22:07:58
Zawsze mi się zdawało, że człowiek-roślina, tudzież -warzywo, ledwo daje radę z egzystencją, a tutaj - proszę, jak Mr. Szopen na klawiszach be mała.
Jakichże mamy kreatywnych niepełnosprawnych! ;D
(no offence ofcoz)
miker 2011-07-08 22:08:54
"bez mała" miało być, sorry, nie mogę się przestać śmiać :)))
Mgr Pokrzywa 2011-07-08 22:19:02
@andys Także teraz, nie tylko dawniej, z finansowego punktu widzenia SH w obecnej formie jest przedsięwzięciem nieopłacalnym. Stworzył go człowiek z pasją. Bezinteresownie, niekomercyjnie, jako hobby. Teraz już rozumiesz, dlaczego został wydany dopiero dziś...
innuendo 2011-07-08 22:20:11
Wersję z Segi Master System pozostawiam bez porównania (jako posiadaczka tejże konsoli). Natomiast bardzo podoba mi się dźwięk w wersji na małe Atari. Podoba mi się także jej płynność. Autorowi należą się wielkie brawa. Nareszcie gry Segi na Atari 8bit.
doktor dziurawiec 2011-07-08 23:46:39
magister pokrzywa dobrze prawi. Niech no rastan zrobi ino przymiarke do tematu. Autor SH poswiecil prawie 10 lat. Wyszlo gitarnie.
Rastan 2011-07-09 00:09:42
ludzie zioła: obecnie zajmuje się innym projektem, ale wykonałem wstępne mock-upy SH (w inne rozdzielczości). zapodam je jutro na forum, tak, że spokojnie zobaczycie.
Asystent Wiesiołek 2011-07-09 01:35:10
Odpowiedź na pytanie „Co to jest Dembata” , a może precyzyjniej: „Gdzie jest Dembata” jest banalnie prosta.
Dembata, Region Kindia, Gwinea. Długość geograficzna -13.1361111 , a szerokość 9.6922222.
Mam nadzieję, że ta odpowiedź zadowala zainteresowanych, w szczególności kolegę pina.
doktor dziurawiec 2011-07-09 11:38:02
Dembata to dobry tytul na gre na atari. Albo jakos: tales of dambata, 100 caves of dambata, itp. Takze lokalizacja podana przez asys. Wiesiolka moglaby dostarczyc inspiracji, pobudzac wyobraznie.
Jacques 2011-07-09 13:24:03
No więc sprawy mają się tak, zamieszałem trochę w kotle w kwestii ewentualnego przerobienia Space Harrier na wersję plikową dla rozszerzonych Atarek.
1) Fandal być może mógłby zerknąć w to jakoś na jesień/zimę, choć ma swoje ważne sprawy i niczego nie obiecuje, ale zawsze to jakaś iskierka nadziei ;-)
2) Sheddy z Atari Age (autor atarowej wersji Space Harrier) obiecał niezbędną pomoc, gdyby ktoś chciał się tego podjąć. Jak rozumiem, pewnie nie byłoby problemu z uzyskaniem źródeł.
Czy ktoś z naszych koderów byłby zainteresowany podjęciem tematu? Bo Altirra, choć jest świetnym emulatorem, to granie na emulatorze to nie to ;-)
Asystent Wiesiołek 2011-07-09 13:24:44
Sugestia doktora Dziurawca jest przednia. Taki "The Wizard of Dembata" mógłby być małoatarową odpowiedzią na "Wiedźmina".
b 2011-07-09 14:27:50
co sie dzieje z Kazem?
wawri 2011-07-09 14:32:03
ja bym wywalil tez wszystkie pierdolniki jak asystent, doktor i inne farmazony. to jest wioska totalna i zascianek w porownaniu z innymi portalami scenowymi c64, zx, cpc. zenada panowie. zero konkretow - zalozcie sobie gdzie indziej watek na bzdury bo to psuje jakakolwiek konstruktywna dyskusje na temat "tematu"
doktor dziurawiec 2011-07-09 16:49:43
@wawri
Zalecam szklaneczkę dziurawca i koniecznie podwójną melisę na dobry sen.
Professor Tymianek 2011-07-09 18:12:27
@wawri:
a ja polecam napar z tymianku. jest dobry na wzdęcia i wiatry nocne.
doktor dziurawiec 2011-07-09 19:08:56
@Prof. Tymianek
Ciekawa rekomendacja. Czy napar z tymianku jest dobry na wiatry nocne w sensie, ze je wzmaga, czy raczej redukuje?
@Wawri
Wyluzuj ziomek. Kazdy musi sobie czasami beret poluznic, bo dosc stresu mamy na co dzien. Atari to ma byc odskocznia. Friendship! To zdaje sie maksyma scenowa. Na parties 80 procent 'dembat' krecilo sie wokol zabawnych tematow.
Professor Tymianek 2011-07-09 19:18:34
@doktor dziurawiec: oczywiście napar z tymianku redukuje wiatry nocne, co wpływa na lepsze samopoczucie następnego dnia.
tatqoo 2011-07-09 19:37:01
Secret herbs of Dumbata.
Mgr Pokryzwa 2011-07-09 21:18:59
Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości kim jest dr dziurawiec?
Rzeczywiście, można odnieść wrażenie, że miejscami są chwasty. Jednak gdyby ich nie było byłby sam beton i ściany, które dzielą.
Scalak 2011-07-09 22:43:53
nie mam wątpliwości że:
pokrzywa - adv
dziurawiec - wawrzyn/stork
Tymianek, Rumianek, Pietruszka, Szczypiorek, Melisa - Rastan
nie rozumiem po co robić taki syf...
doktor dziurawiec 2011-07-09 22:44:50
@Prof. Tymianek
Drogi Profesorze, chcialbym tylko zauwazyc, ze redukcja wiatrow moze powodowac wzdecie. Wowczas lepiej uwolnic ta ukryta moc i chwycic wiatru w zagle, jak mawiaja.
@Tattq
Tytul swietny - dla mnie gra przygodowa, albo logiczna (standardowe atarowskie brazy i zielenie, klimatyczne drgajace nuty na pokey'u)
@Mgr. (kropka) Pokrzywa
Dziurawiec ma wiele twarzy, ale nie ta, o ktorej wszyscy mysla. Poza tym, piekna pointa.
Wracajac do SH i odchodzac od kwestii zielarskich... Faktycznie kolory sa psychodeliczne. Takie... Hipisiarskie.
Nadal istotny jest postulat Lotusa Turbo Challenge na tym silniku. To by bylo wydarzenie!
doktor dziurawiec 2011-07-09 23:06:02
Doooobra... Dość już doktora dziurawca. Ubawiłem się strasznie, jak za starych, dobrych czasów :-)
Po kilku dniach entuzjazm w związku z SH nieco już opadł. W jego miejsce pojawia się faktycznie sporo pytań, czy kilka drobiazgów nie mogłoby być dopracowanych bardziej? W każdym razie autorowi należy się uznanie za wytrwałość i dokończenie wieloletniej pracy.
Porównywanie tej wersji z ST ma ograniczony sens. Wersja na ST jest bardziej kolorowa. Dość grywalna, chociaż mało płynna. Najlepsza jest wersja na Amigę, ale problem to chyba to, że SH w ogóle jest przeciętną grą. Także super, że jest, że powstała, że udało się pokazać możliwości malucha, ale... Faktycznie Lotus by się prosił na scenę :-)
Professor Tymianek 2011-07-09 23:36:56
Podkreślam, że professor w moim przypadku, pisze się przez dwa S ze względu na podwójną dawkę profesorowania.
Ja również dawno się tak nie ubawiłem. Po prostu z niektórych tekstów (i xywek) brechtałem ze śmiechu. Więcej luzu i dystansu ludziki, bo niestety zauważyłem, że na obu forach atarowskich od pewnego czasu zaczyna wiać nudą.
pin 2011-07-10 00:37:17
... i cały ten wywód h**** strzelił, bo granie na emulatorze można sobie wsadzić w dupę ;)- hahahahahahahahahahahhh
Jacques 2011-07-10 00:58:53
Właśnie, niestety pin ma rację... I w gąszczu tych "mądrości" jeszcze utonął mój poprzedni post dotyczący możliwej pomocy autora w stworzeniu wersji plikowej, jeśli jakiś śmiałek by się podjął tego ;-)
Mgr(kropka)Pokrzywa 2011-07-10 01:04:23
Wszyscy się bawili. W pewnym momencie było tego za dużo. No i szkoda, że Barbara Melisa to facet :{
tdc 2011-07-10 01:55:11
@Professor Tymianek
> niestety zauważyłem, że na obu forach atarowskich od pewnego czasu zaczyna wiać nudą.
A kto Tobie broni założyć wątek z jajem ?
np. na AA jest "bałagan" sam wiele razy tam pisałem o bardzo dziwnych różnościach.
Na jeszcze innym forum ktoś ostatnio założył wątek o tym jak w języku C dekodować informacje zawarte w przekazie w kręgach w zbożu - choć akurat zrobił to zupełnie serio :P
IRATA4 2011-07-10 01:58:02
.....bełkot
polecam Relanium i ATARI XL/XE i technicznego asa :-)(englisz :-p) )
Rastan 2011-07-10 09:59:07
eh, ludki, nie macie poczucia humoru. ;)
@pin: zgadza się. więc ja się pytam co to za gra, której nie można odpalić na real atari ?
@Jacques: Twój zacny apel na pewno został odczytany. tylko mam wątpliwości czy znajdzie się osoba, która podejmie się tego przedsięwzięcia.
@tdc: "jak w języku C dekodować informacje zawarte w przekazie w kręgach w zbożu"
No, to iście pasjonujący dla zielarzy temat. :) :) :)
XLent 2011-07-10 10:10:58
Zgadzam się w 100% z tym co napisał Lex. Gra jest taka sobie i tonie w morzu podobnych sobie. Docenić należy wytrwałość autora, ale efekt końcowy nie jest niestety oszałamiający.
@do dzieciaka ukrywającego się pod nickiem pokrzywa:
Nie sądzę aby wszyscy się bawili, więc nie pisz za wszystkich.
@Scalak: wielkie dzięki za odwagę w ujawnieniu tych nicków. Parafrazując klasyka: "Perfumerii tu nie było, ale robiło się powoli szambo".
p.s. Poczekajmy z komentarzami, że "na Atari XL/XE pojawił się SH", bo gdy pojawi się file tej gry i nie ruszy na mojej oplombowanej 130XE, to niestety okaże się, że ta gra na Atari nie istnieje.
mgr z kropką 2011-07-10 12:41:33
Przepraszam za cztery wpisy nie na temat, w tym dwa, w których padł nik osoby, która jak się okazało, nie miała z tym nic wspólnego. W pozostałych starałem się wypowiadać merytorycznie.
@XLent Gdy mój ojciec był w moim wieku miałem siedem lat. Nie byłem pierwszym dzieckiem.
Asystent Wiesiołek 2011-07-10 13:46:24
Rastan: "eh, ludki, nie macie poczucia humoru. ;)"
Niektórzy mają. Szkoda tylko, że niektórzy.
CharlieChaplin 2011-07-10 16:59:20
Well,
if there will ever be a file version of space Harrier, I would vote for one that does not require 64k RAM + 1MB XRAM. Maybe one could create a fileversion that loads one level after another and therefore requires less XRAM (e.g. +64k XRAM or max. +256k XRAM).
The fileversion for real A8 should be packed, so that it is possible to put it onto 2 or 3 ED/DD (130k/180k) diskettes. Maybe one could also save RAM/XRAM if using a static title picture (CIN/RIP/MAX/G2F/...), instead of an animated title...
-Andreas Koch.
Philsan 2011-07-10 18:09:23
Chris, do you remember if this is the most commented news in Atarionline history?
PissOff 2011-07-10 18:25:34
I think it's Awesome!! Great job!!
NOW!! All you whinny people .. Colors ? format , bitch bitch..
POSSOFF
IRATA4 2011-07-10 19:13:23
PissOff :"think it's Awesome!! Great job!!"
I agree completely .Unfortunately, some people dont like this version.this game is really good!!!. anger takes me when reading some posts.
nosty 2011-07-10 20:37:10
@pin i inni - caly czas odnoszę wrazenie ze dla Was jest tylko wybor: albo ukaze sie plikowka, albo trzeba grac na emulatorze co mozna sobie wsadzic we wspomnianą przez Pinka dupĘ.
Tymczasem autor udostepnil wsad CARTRIDGE'a. I to nie jakiegos wymyslnego, niszowego jak ten od YAKF, ale zdaje sie ze jednego z najpopularniejszych na swiecie flashowych cartow.
Moze by tak przetestowac na emu, a potem nabyc carta jesli gra jest tego warta, a cart nie jest strasznie drogi? Szczegonie ze cart jest flashowy i dobrze oprogramowany, wiec moze posluzyc rowniez do innych zastosowan.
Rastan 2011-07-10 21:59:25
@nosty: a jak wygląda sprawa YAKF ? będzie wydanie oficjalne ? swego czasu przesłałem Ci kilka błędów, które Autor miał naprawić.
pin 2011-07-10 23:37:57
Nosty - jak zadziała na SIC!'u, to nie ma problemu. Problem w tym, że wspomniany jest raczej mało zgodny z romem gry ;)- no chyba, że się mylę.
nosty 2011-07-11 12:47:52
@Rastan - autor obecnie jest zajety czym innym, a ja nie nalegalem na poprawki bo wciaz nie mam "mocy przerobowych" zeby wydawac gry. Przynajmniej te wymagajace wiecej pracy.
@Pin - dokladnie o tym samym myslalem. Nie zdazylem sie jeszcze przyjrzec, ale zaloze sie ze przerobienie wkladu na format SIC! jest 10x prostsze niz przerobienie na plikowke.
Przyjrze sie wieczorem formatom.
Jacques 2011-07-11 15:48:10
No tak, pytanie czy się da... SH chodzi na Atarimaxie 8 mbit, SIC ma maksymalnie 4 mbit... Ale gdyby poszło na SIC byłoby świetnie :-)
nosty 2011-07-12 10:30:22
@Jacques - zgadza sie, ale myslalem o tym ze moze daloby sie podzielic gre na 2 czesci ;)
Jeszcze nie zdazylem na to popatrzec.
Jacques 2011-07-12 11:20:21
Dobra myśl Nosty :-)
W razie czego napisz do Sheddy'ego z A.Age. Oferował pomoc przy ewentualnej plikówce, może pomoże przy stworzeniu wersji na innego carta, udostępni źródła, itp. :-)
Pet 2011-07-13 00:21:36
Grałem w tą grę na atari800windx perfekcyjnie zsynchronizowanym z ogromnym TV LCD zarówno w PAL jak i w NTSC. Gra jest super płynna a migotanie idealnie równomierne. W takich warunkach gra wygląda fantastycznie a migotanie w niczym nie przeszkadza. Na moim TV mogę spowolnić reakcję matrycy lub dodać blura, które znacznie zmniejszają migotanie i powodują, że wygląda to jak na prawdziwym Atari podłączonym do prawdziwego telewizora CRT. I tylko w takich warunkach można tą grę oceniać bo wiem, że 95% z was nawet nie umie zsynchronizować emulatora z wyświetlaczem a interlace w takich warunkach wygląda fatalnie. Na prawdziwym sprzęcie ta gra będzie wyglądać świetnie.
IRATA4 2011-07-13 22:59:49
Pet:...na moim SAMSUNGU LCD 52" odpalona na "Starym X pudle" wygląda tak jak każda inna gra odpalona na 52"LCD co znaczy gorzej niż na dowolnym CRT (w grach siedzę od LAT),jeżeli tobie piksele wielkości rozmytej cegły nie przeszkadzają to szacun .
Ps.Po pozbyciu się 32"PHILIPSA na komputerkach /konsolkach typu ATARIxl/xe,A2600,RAMBO ;-),AMIGA500/1200,C64,MG,NES,SNES,MS,PSX,N64,DC gram na lekko zmodyfikowanym (dodatkowe złącze RGB)Amigowskim monitorku.... no dobra czasami podłączam rzutnik :-p (BENQU W600)
Pet 2011-07-14 18:31:34
@IRATA4
Cegły nie muszą być rozmyte ani też wielkie. Po prostu trzeba umieć dostroić TV(nie każdy się da) i emulator(też nie każdy i nie w każdych warunkach się da) a wtedy wygląda to znakomicie.
adv 2011-07-14 21:49:23
@Pet Czy opisałbyś kilka zasad i uwag technicznych dostrajania dla LCD, CRT, emulatora w osobnym wątku?
IRATA4 2011-07-15 02:58:39
Pet : Jeżeli masz ekran dajmy na to 50" to siłą rzeczy piksele będą "ceglaste" no chyba iż w locie twój tv przerabia owe gierki na HD... ;-),wiem co masz na myśli aczkolwiek rozmycie nie załatwia sprawy ,osobiście uważam iż mniej dokładny rzutnik sprawuje się lepiej od tv PLAZMA/LCD(ATARI/PSX ITP....)jednakże gorzej od zwykłego starego CRT (widziałeś np Draconus/a na 14" i 32"? rozdzialka ta sama aczkolwiek bardziej skupiony obraz daje lepszy efekt_
Pet 2011-07-15 21:21:13
@adv
W sumie mógłbym. Napiszę trochę tu i może potem więcej w wątku o podłączaniu LCD. W ogóle to ja pracuję nad bardziej kompleksowym rozwiązaniem problemu podłączania sprzętów retro(w tym atari8) do nowoczesnych odbiorników LCD. Ale to jeszcze trochę się z tym zejdzie bo ma najniższy priorytet.
@IRATA4
Nie możesz równać ze sobą każdego dostępnego odbiornika TV. Trzeba zacząć od tego, że 90% to syf. Trzeba wiedzieć co się kupuje. Pewnie nie wiesz nawet na jakiego typu matrycy jet twój TV bo to jest ważniejsze od marki. Następnie możliwości softu w TV też są różne. Każdy LCD i tak ma rozmycie bo to taka technologia. Czasem większe lub mniejsze. Ja w moim (Panasonic) mam też dopalacz do matrycy(IPS Alpha), nad którym mam pewne panowanie i jak go wyłączę to np. mniej miga w Space Harrier. Dodatkowo mam regulowaną opcję odszumiania, w której na najbardziej agresywnych ustawieniach jest też filtr blur co jeszcze bardziej pozwala mi zmniejszyć migotanie. Plus mnóstwo opcji w emulatorze do ustawienia, które bardzo potrafią pomóc. Mogę napisać, że na standardowych ustawieniach chyba każdego emulatora jest tragicznie. Przynajmniej każdy z emulatorów nie synchronizuje obrazu z monitorem. Trzeba pogrzebać w opcjach aby to włączyć(o ile ma w ogóle taką opcję). Trzeba wiedzieć, że jak nie ma opcji 50Hz w monitorze lub jej wielokrotności(100, 150, 200Hz....) to nigdy nie da się wyświetlić PŁYNNEGO obrazu z emulatora Atari w PAL lub z karty TV i Atari PAL. Pozostaje jedynie opcja 60Hz - NTSC i tylko wtedy może być płynnie a to jest sytuacja w 99% monitorów LCD. No i wreszcie, najbardziej dla mnie dziwne - narzekanie na wielkość TV. Piszesz, że obraz masz za duży - to się odsuń od TV ;) Albo zmniejsz wielkość aby nie był na całym ekranie.
as... 2011-07-15 22:17:43
Pet,
Mam nadzieję że już całkiem niedługo napiszę "doktorat" o podłączania Atari Falcon-a przez rgb do tv lcd...
Małe atari to naprawdę pikuś po svideo zasuwa pięknie na większości sprzętów (nie piszę o jakiś syfach z allegro)..
ALe falcon to naprawdę wyższa szkoła jazdy.
Mam nadzieję że obejdzie się bez prucia płyty głównej falcon-a i prucia płyty głównej od samsung- a 711mp.. Nie wspominam nic o swoim dużym lcd. Działa poprawnie ze wszystkim po każdym złaczu. Wredne falcony nie działają z nim poprawnie...
as... 2011-07-15 22:20:16
a wracając do tematu, mam nadzieję że w głuchołazach pogram sobie na real atari w space harier......
dzięki pewnemu kartowi :)
jury 2011-07-16 14:56:27
quote (Pet):
Piszesz, że obraz masz za duży - to się odsuń od TV ;) Albo zmniejsz wielkość aby nie był na całym ekranie.
To jest kompletnie bez sensu :P Ja uwielbiam "wchodzić" do gry, a nie wyobrażam sobie tego inaczej jak w nocy przy zgaszonym świetle i na jak największym możliwym ekranie :) Ostatnio znajomek opowiadał jak po wyjściu World of Warcraft w zupełności mu wystarczało jak sobie z bratem zapalali ziółka i zasiadali przy świecie Worldcraft'a wyświetlonym rzutnikiem na wielką ścianę. Znajomek nigdy nie dotknął klawiatury, tylko siedział obok brata i towarzyszył mu w podróżach :) I to rozumiem, to można nazwać Virtual Reality, a nie zmniejszyć sobie ekran ;)
IRATA4 2011-07-16 18:12:39
Pet : Widzisz swojego Samsunga kupiłem 3 lata temu za sporą sumkę 7800 zł ,nie zwracałem uwagi na matryce ponieważ jako grafik w pracy korzystałem z EIZO ColorEdge CG221(przez chlanie wyleciałem z wydawnictwa), w domu natomiast w zupełności wystarcza mi PHILIPS Brilance z "drucianą matrycą" i nikt mi nie powie że do jakiegoś tv(TV) LCD wpakują porządną matryce,matryce LCD nie radzą sobie z zakresem przestrzeni odwzorowywania barw nie mają doskonałej płynności przy przejściach tonalnych barw i nie potrafią doskonale odzwierciedlić bieli lub jak w przypadku mojego FULL HD 52 gładkości bieli (co zauważyłem podłączając pod niego pc).
By tv LCD spełnił takie wymogi musiał by być złożony z matrycy najwyższej klasy po drugie powinien zawierać niezwykle skomplikowane układy elektroniczne precyzyjnie monitorujące cały proces wyświetlania obrazu,co przy tak dużych TV jest nieopłacalne,z innej beczki to nie samą matrycą LCD żyje a z tego co wiem mamy trzy typy matryc TN (TN+film), VA, IPS,a każda firma prześciga się w stosowaniu technik/układów tym podobnych wynalazków "poprawiających obraz statyczny"(z obrazem ruchomym bywa gorzej ;-) )co de facto w filmach nie przeszkadza.
Samsunga kupiłem pod PS3, zwracałem uwagę na CALE,ilość wejść HDMI,pozostałych wejść/wyjść ,matryca wiadomo błyszcząca(lepszy kontrast[a jak tv nawali to jako lustro można wykorzystać :-P] ) czas reakcji matrycy, kontrast jak również możliwość regulacji ciepłoty barw balansu biel,kontrastu,ostrości a także czerni którą mój model SAM potrafi "wyświetlić" dość dobrze mimo tego iż podświetlenie ma lampowe. Pierdoły typu DNIE/DNIE+ MOVIE+ przeszkadzają tylko w grach w których zwykle idzie o TIMING ,do filmów pozostałych konsol i super kompa ATARI używam Benqu w 600 (720p+3d) i przerobionego amigowskiego monitorka .
Kanape mam ponad dwa i pół metra od tv i ze względu na lekką wadę wzroku siadam zazwyczaj bliżej :-) ...... a tu cegła :-).
Tak na marginesie to w SALONIE :-P mamm TV Ps3,Ps2 z hdd ,W małym pokoiku trzymam większość sprzętu jak i pc i to jest taki klimatyczny/nostalgiczny pokoik który wiele by stracił bez owego amigowego monitorka .
IRATA4 2011-07-16 18:21:37
Pet : http://www.megaupload.com/?d=QON53ID2 fotka
IRATA4 2011-07-16 18:31:12
jury :"Ja uwielbiam "wchodzić" do gry, a nie wyobrażam sobie tego inaczej jak w nocy przy zgaszonym świetle i na jak największym możliwym ekranie :) " BRAWO http://www.megaupload.com/?d=QON53ID2 ZLOKAJ
IRATA4 2011-07-16 18:38:02
.... i krótki film widok z kanapy . http://www.megaupload.com/?d=KJOTS2HP
IRATA4 2011-07-16 19:44:54
as... : "że obejdzie się bez prucia płyty głównej falcon-a i prucia płyty głównej od samsung- a 711mp.. " - to się nazywa hardcore :-)
Przecież przeróbka kabla wystarczy,(przynajmniej w A1200) jak pisałem wcześniej wyposażyłem monitor "amigowski" w eurozłącze kabelki takowe także widziałem ,więc w czym problem ?
jak co to pomogę ,znam paru elektroników a w przeszłości sam przerabiałem PSX i prowadziłem "serwis":-P(lecąc na schematach i duszą na ramieniu) ..
as...: "Małe atari to naprawdę pikuś po svideo zasuwa pięknie na większości sprzętów (nie piszę o jakiś syfach z allegro).."
z tym że małe Atari niektóre wersie wyświetlały przy sv takie "paski których w żaden normalny (pot. itp) sposób nie dało się pozbyć ,w moim ATARKU(wielkim xl) ta przypadłość na szczęście nie występuje :-)
adv 2011-07-16 22:10:50
@Pet Po opracowaniu Twojego sposobu podłączania daj znać Xeenowi, który wystawi to jako nowinkę.
Na razie piszecie bardzo ogólnie, myślę, że powinna mieć miejsce merytoryczna wymiana wiedzy w którymś z poniższych wątków:
http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=1405&page=1#Item_0
lub
http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=990&page=1#Item_0
albo w całkiem nowym.
To jest ciekawe, a wymiana pożyteczna. To jak?
Bluki 2011-07-16 23:42:59
Zdecydowanie należałoby kontynuować tę dyskusję w którymś wątku wskazanym przez adv. Po prostu za jakiś czas nikt tu tego tematu nie znajdzie. Może Admin mógłby swoją mocą :) przenieść to co tu powiedziano na temat LCD do wskazanego wątku?
Pet 2011-07-17 04:30:16
@jury
Też tak lubię ale to była tylko propozycja rozwiązania czyjegoś problemu.
@IRATA4
"matryce LCD nie radzą sobie z zakresem przestrzeni odwzorowywania barw nie mają doskonałej płynności przy przejściach tonalnych barw i nie potrafią doskonale odzwierciedlić biel" - tak jak pisałem nie dotyczy to każdej matrycy LCD na świecie. Obecnie najlepszą jest chyba IPS Alpha stosowana w każdym TV Panasonic z roku 2011 i w <=37" z 2010. Przy 8-bit w pożądanych przez ciebie parametrach jest perfekcja, przy 10-bit też robi ogromne wrażenie. Niestety w tych modelach z 2011 już wpakowali prawie wszędzie podświetlenie diodowe, które nie jest tak dobre i równomierne jak świetlówki. Opieram się tylko na swoim wzroku ale jestem perfekcjonistą i TV chyba ze 2 miesiące szukałem. Większość TV odpadła przez dużego input laga i tracenie kontrastu patrząc nieco bardziej z boku. Jeśli chodzi o jakość obrazu(bo nie wiem jak soft) to niezłe są jeszcze LG ale tylko modele z ich matrycą Super IPS. Niezależnie od producenta każdy TV ma jakąś wadę. Moim zdaniem producenci specjalnie sabotują firmware TV aby ludziom jak najtrudniej było używać je jako monitory komputerowe bo monitor tej samej klasy co TV jest sporo droższy.
"po drugie powinien zawierać niezwykle skomplikowane układy elektroniczne precyzyjnie monitorujące cały proces wyświetlania obrazu" - dziś każdy TV takie ma. A właściwie jeden specjalizowany procesor do wszystkiego(czasem 2). Panasonic też robi wrażenie, bo co nie powłączać to wciąż nie czuć input laga. Dlatego te TV mają najlepszą opinię u graczy.
" każda firma prześciga się w stosowaniu technik/układów tym podobnych wynalazków "poprawiających obraz statyczny"(z obrazem ruchomym bywa gorzej ;-) )co de facto w filmach nie przeszkadza." no tak ale na szczęście można to powyłączać. Sygnał obrazu jest cały czas w postaci cyfrowej, więc nawet podstawowe ustawienia to muszą być cyfrowe filtry. Mało kto wie np. że podłączając komputer/konsolę trzeba zjechać z ostrością na zero(chyba, że wiemy co robimy) bo filtr wyostrzający wprowadza spore zniekształcenia. To samo w monitorach LCD, jeśli ktoś ma taki z regulacją ostrości.
Z takiej odległości jak oglądasz, możesz już używać filtrów podbijających rozdzielczość do HD dostępnych w nowszych TV(albo w emulatorach). Z bliska efekt ich działania jest słaby, ale patrząc z nieco dalszej odległości potrafi być zadziwiająco dobry.
@adv
Jasne, jak skończę to będę to reklamował gdzie się da.
IRATA4 2011-07-17 10:44:36
Pet: "Moim zdaniem producenci specjalnie sabotują firmware TV aby ludziom jak najtrudniej było używać je jako monitory komputerowe bo monitor tej samej klasy co TV jest sporo droższy. " - trafiłeś w sedno.
"Mało kto wie np. że podłączając komputer/konsolę trzeba zjechać z ostrością na zero(chyba, że wiemy co robimy) bo filtr wyostrzający wprowadza spore zniekształcenia. To samo w monitorach LCD, jeśli ktoś ma taki z regulacją ostrości. "
co do tv ,u mnie ów efekt nie występuje choć oczywiście nie dałem na 100 (występuje inny defekt :-) ).
Widzę iż mnie tak jak i ciebie najmniejsza wada potrafi potwornie zniesmaczyć ........ np u siebie na zupełnie białym tle podczas ruchu obrazu widać takie statyczne prawie niewidoczne pionowe linie których "nikt" z domowników jak i gości nie dostrzega (dziewczyna,pies:-),koledzy ) i niebawem (rok z groszami) ) (jak stanę na $nogi$ po piciu... zamieniam go na Bravie 55 3D ,sądzę iż pod kątem konsol Sony będzie to najrozsądniejsze rozwiązanie (choć te pierwsze Bravie miały jakiś taki "tępy/nieostry"obraz i ten czas reakcji ,byś tylko nie pomyślał iz jakość sprawdzałem w markecie po "czinczach" ,mam kumpla w centrum SONY.
i na koniec "Panasonic też robi wrażenie, bo co nie powłączać to wciąż nie czuć input laga. Dlatego te TV mają najlepszą opinię u graczy. "
Jestem takim graczem który chciałby zobaczyć świat wykreowany przez twórce gry w identycznej formie i tu dochodzimy do sedna ,uważam iż gry są formą sztuki .
SPACE HARRIER :-) (Admin już się wkurza [off top przeruzł temat] ...przepraszamy )
as... 2011-07-18 12:29:17
Irata,
w zabawie z lcd + falcon problem polaga na tym że zacytuję tutaj Jer-a:
"Prosta metoda: na pinie 16 SCARTA podłaczonego to TV/LCD w trybie RGB
> powinno być 1 - 2V stałego. Niektóre źródła podają 3 - 5V. Jest to sygnał
> BLNK przełączający z Composite (0 - 0,4V) do RGB. Należy rozebrać wtyk
> SCART kabla, wetknąć w gniazdo samą kostkę, włączyć komputer i zmierzyć to
> napięcie. Gdy jest za małe należy dokonać przeróbki na płycie Falcona,
> polegającej na wymianie opornika R34 (10k) na inny o mniejszej oporności
> wg wzoru:
>
> R=10k*Uz/Up
>
> gdzie Uz to napięcie zmierzone, Up - napięcie pożądane [V].
> Up=1 - 2V
"
Ale nie róbmy offtopicu, w środę mam nadzieję że załatwię sprawę raz na zawsze falcon-a trybu rgb w lcd ....
Zresztą mam nadzieję że zobaczysz sam na zlocie jak to działa :)
IRATA4 2011-07-18 22:56:59
Na zlocie jak zobaczę ST po niskiej i jakieś gierki, programy to będzie dla mnie wielki szok:-) ja pamiętam jak Ice .....? no nie pamiętam .
"napięcie. Gdy jest za małe należy dokonać przeróbki na płycie Falcona, "
przecież sygnał idzie kablem więc "kostka "powinna załatwić sprawę ,jak wcześniej pisałem dawno temu grzebałem w elektronice jednakże koleżka elektronik to potwierdza.
Słyszałeś o MAGIKU zowiącym się ZENON DIAL ????(Jak przekręciłem xywe to sorka)
IRATA4 2011-07-18 23:01:07
as...:"w środę mam nadzieję że załatwię sprawę raz na zawsze falcon-a trybu rgb w lcd .... "
I hold thumbs .