Zapowiedź I hate bubbles! Grafik potrzebny! by Xeen 2011-08-17 21:01:32

Arkadiusz "Nosty" Staworzyński w końcu pochwalił się, nad jaką grą pracuje już od dłuższego czasu - a jest czym! Bez przydługiego wstępu oddaję "głos" autorowi:

Długi czas starałem się nic nie mówić o moim projekcie, żeby nie zapeszać. Nie byłem pewny czy dam radę z kodem. Ale skoro gra działa i pokazałem ją już wielu osobom na ostatnich Głuchołazach, to czas się ujawnić, szczególnie że jest powód: poszukiwanie grafika.

"I hate bubbles!" zaczęła powstawać w styczniu. Gra jest pomyślana jako zręcznościówka z elementami przygodowymi i koniecznością pokombinowania. Najbardziej inspirowałem się The Goonies, Zorro i trochę Henry's House. Celem gracza sterującego nurkiem jest odnalezienie wszystkich skarbów i odniesienie ich na jacht. Nurek może nieść 3 rzeczy jednocześnie. Oprócz skarbów może znaleźć inne przydatne przedmioty i ich używać. I jeszcze jedno: ta gra ma być trudna. Naprawdę trudna. :)
Każdy level to jeden ekran. Postanowiłem, że levele muszą się znacznie różnić zarówno mechaniką rozgrywki jak i klimatem i grafiką (tak jak levele w Goonisach). I to właśnie ta różnorodność okazała się szalonym pomysłem dla kogoś, kto pisząc grę musi co chwila zaglądać do tabeli mnemoników, albo pytać na forum dlaczego nie działa mu DLI ;)





Ale uparłem się i jakoś dałem radę z kodem. W tej chwili gra ma prawie skończoną mechanikę (ruch, wykrywanie kolizji, zbieranie i używanie przedmiotów itp.) oraz oprogramowane 4 levele. W głowie mam pomysły na kilka kolejnych i wiem już, że potrafię je zaprogramować.



Niestety poległem jeśli chodzi o grafikę. Poświęciłem sporo czasu na narysowanie jachtu oraz stworzenie "klocków" klasycznego podwodnego świata (Level 1 i 3). Ale potem stwierdziłem, że to nie ma sensu i odpuściłem. Levele 2 i 5 zaprogramowałem na grafice zastępczej (wszystko wypełniłem jednym "klockiem") skupiając się wyłącznie na kodzie.

Dlatego szukam grafika.
Najlepiej takiego z doświadczeniem w projektowaniu grafiki do gier. W Głuchołazach nakleiłem nawet ogłoszenie na ścianie, niestety nikt się nie zgłosił.



Czego potrzebuję:
1. Zaprojektowanie w G2F, Envision Reborn, czy w jakimś innym narzędziu, zestawu znaków, które posłużą mi do zbudowania danego levelu. Już wiem, że oprócz klasycznych krajobrazów podwodnych (skały, rośliny itp), będę potrzebował też znaków do co najmniej trzech innych "światów" (np podwodne ruiny miasta).
2. Uzupełnienie tego co powyżej o grafikę jednokolorową, która będzie wyświetlana "w tle" levelu (o ile starczy znaków).
3. Poprawienie lub narysowanie od początku stałych elementów gry (to co nad wodą, symbole przedmiotów itp.)
4. Zaprojektowanie postaci i animacji na PMG (i dopieszczenie tych, które już zrobiłem)

Nie potrzebuję grafik "bitmapowych": ekranu tytułowego itp. To już zaczął robić dla mnie sOnar i dobrze mu idzie.

xeen 2011-08-17 21:29:36

no, no - jak ktoś czerpie z The Goonies to ja to kupuję! :D
zapowiada się świetna gierka.

miker 2011-08-17 21:54:54

Andrzej? chyba Arek (lub Arkadiusz)! :)

xeen 2011-08-17 21:57:16

tak jest, sorki

larek 2011-08-17 22:11:57

Nosty, gdyby żaden grafik się nie zgłosił to i tak nie ma się co martwić. Po tym, co już jest przez Ciebie zrobione - widać, że dasz radę sam to dokończyć.
Trzymam kciuki! Deadline nie jest wcale taki odległy, więc pracy zapewne będzie od groma. Tym bardziej, że to dopiero pod koniec prac wychodzą różne dziwne kwiatki, z którymi czasami trudno sobie poradzić. Powodzenia! Czekam(y) na grę :)

innuendo 2011-08-17 22:33:51

Nosty, larek ma całkowitą rację. Widać po screenach, że odwaliłeś kawał bardzo dobrej roboty. Pozostaje tylko czekać na grę. Wiem, że i sOnar sobie poradzi z powierzonym zadaniem.

Bluki 2011-08-17 22:40:24

No, no. Jeśli gra zostanie ukończona w tym roku to szykuje się "medalowe miejsce" w "Kaz kompo".
Larek ma rację - napisanie gry to nie taki straszny problem, za to usuwanie błędów... ale nie będę straszył :)

xeen 2011-08-17 22:41:07

pytanie:
@Uzupełnienie tego co powyżej o grafikę jednokolorową, która będzie wyświetlana "w tle" levelu (o ile starczy znaków).

czy widzisz to tak jak jest zrobione w ocean detox (na cały ekran były zwierzątka), czy raczej drobne elementy/klocki?
bo jeżeli rozumiem kontekst (o ile starczy znaków) nie ma kilku charsetów na ekranie, tylko raczej jeden?

bjc 2011-08-17 22:54:12

Super gra, ale mnie znacznie bardziej kojarzy się z Periscope Up. Można grać z prostą grafiką i też jest fajnie! Szczególnie cieszy, że nie jest to konwersja, tylko coś nowego. Mam nadzieję, że ktoś pomoże. Powodzenia!

mono 2011-08-17 23:26:07

Zapowiada się naprawdę doskonale! The Goonies to byłą moja ulubiona gra na Atari. Jak tylko będzie jednego kupca masz na 100%! Powodzenia!

xxl 2011-08-17 23:29:43

Nosty sie nie pochwalil, ze w jego grze na niektorych levelach sa "sekrety". W Glucholazach byla okazja pobawic sie wersja demo, gra jest faktycznie trudna.

_mac 2011-08-17 23:49:19

zapowiada się super!

Tezz 2011-08-18 00:03:48

Well done Nosty!

tdc 2011-08-18 00:36:21

He he ciekawa gierka.

Grałem w nią w Głuchołazach i jest ciekawa ale i trudna, a secrety i te przyciski to gorszy problem niż te bubblesy ;)

nosty 2011-08-18 03:53:17

@xeen - jak piszesz: moze byc tak jak ten delfin w Ocean Detox (choc pewnie nie tak duzy), moga byc powtarzalne elementy. Mialem taka koncepcje, zeby wypelnic tlo "drugim planem" rysowanym jednym kolorem.
Na razie uzywalem jednego zestawu znakow pod wodą (a tak naprawde dwoch naprzemiennie, zeby zrobic prosta animacje niektorych elementow). Ale jesli bedzie taka potrzeba moge dorzucic drugi.

Axi0maT 2011-08-18 07:40:51

Wyglada rewelacyjnie i co najwazniejsze kolorowo (a na malym Atari roznie z tym bywa). Czekam na wersje finalna.

Walka o drugie miejsce w Kaz Kompo w tym roku zapowiada sie wyjatkowo emocjonujaco ;)

grey / mystic bytes 2011-08-18 07:55:06

@nosty: super gierka, widać że się rozkręcasz na dobre :) powodzenia!

M.L. 2011-08-18 08:39:05

Hej, Nosty, troszkę ot, ale możesz mi potwierdzić, czy dotarł do Ciebie mail, który wysłałem na XXXgr8XXXXatariXXXXXXX@XXXXXXXXXgmail.com?

adv 2011-08-18 11:10:18

Jako żeglarz jachowy stwierdzam, że statek jest dobry. Na oko nurek ma przestarzały zestaw do nurkowania, ale śmiga w nim, jak torpeda. Mnie morze uspokaja. Gierka już mi się podoba.

Będzie przebój roku na karcie u znajomego wydawcy (szlaki przetarte). Ahoj!

nosty 2011-08-18 11:36:00

@M.L. - oj bardzo mi przykro, ale odkad przestalem wydawac cokolwiek, przestalem tez chyba zagladac do tej skrzynki :/
Dzisiaj popatrze i Ci odpisze.

@adv - no to przyznam sie ze ten kuter (czy tez jacht motorowy) zostal podkradziony stad: http://www.charleston.pl/kuter.html
oczywiscie zostal odrobine przystosowany na potzreby poszukiwania skarbow ;)

Dracon 2011-08-18 13:58:33

@Nosty. A mozna wiedziec, czemu zaprzestales wydawanie "cokolwiek" (pod szyldem GR8 Soft), szczegolnie w momencie takim, ze czekaja nas premiery hitow w stylu IK+ czy Pang (mam na mysli, ze w ciagu najblizszych lat pewnie) ???
Sorrki, ale nie mam jak przekopac sie przez fora, jesli o tym wspominales...

Bluki 2011-08-18 14:14:37

Nosty, skoro zawiesiłeś działalność GR8, to może przydałaby się stosowna informacja na stronie głównej GR8 Software? Po co wprowadzać ludzi w błąd.

nosty 2011-08-18 15:27:03

@Bluki - masz racje. Zaniedbalem to.

@Dracon - zawiesilem z braku czasu, po powiekszeniu rodziny...
O ile na kodowanie nocami na laptopie jeszcze moge sobie pozwolic, to na skladanie pudelek czy cartridgy w pracowni juz nie.
Ale Hobgoblina 2 planuje wydac na cartridgu :)

Co do IK+ czy Panga to oczywiscie rozmawialem kiedys z autorami, ale juz stracilem nadzieje czy kiedykolwiek zostana ukonczone :( Zreszta te akurat gry bylby bardzo trudne do wydania.
Pozyjemy zobaczymy.

gorgh 2011-08-18 15:53:16

[url=http://www.facebook.com/pages/Upcoming-New-8-Bit-Games/110211785682404]poszło w świat [/url]
powodzonka, świetnie zapowiadająca się gra

gorgh 2011-08-18 15:53:55

poszło dalej:
http://www.facebook.com/pages/Upcoming-New-8-Bit-Games/110211785682404

Cezar 2011-08-18 21:36:22

@Nosty - świetna muzyczka, mam nadzieję, że znajdzie się w grze. A te odgłosy morza są super, przywodzą mi na myśl amigową gierkę "Traps`n Treasures", którą uwielbiałem i uważam ją za jedną z najlepszych produkcji amigowych. Uwielbiam te podwodne klimaty...;)

M.L. 2011-08-18 21:49:11

Muzyka faktycznie rewelacyjna!

nosty 2011-08-18 22:41:01

Muzyke _pozyczylem_ od Caruso, bo tez mi sie bardzo spodobala, choc autor proponowal ją do zupelnie innej gry.
Nie wiem czy akurat ten utwor znajdzie sie w "I hate bubbles!" (choc po Waszych opiniach bede o to walczyl), ale na pewno muzyke napisze Caruso.

A odglosy morza to dzielo Mikera w czasie naszej sesji w Glucholazach. Dla mnie bylo to wstrzasajace przezycie: mowilem np. "a teraz chce terkot trybow mechanizmu opuszczającego drzwi", a Miker ustawial jakies obwiednie, milion paramterow i po kilku iteracjach i minucie pracy z glosnikow rozlegalo sie terkotanie trybow :)

kade 2011-08-18 23:05:22

a ja chce żeby znalazł się grafik i gra wyglądała jak na możliwości Atari przystało ! (bez urazy) ;>

grzybson 2011-08-18 23:24:21

@nosty Oj słyszałem to - Miker, a zrob teraz szum fali, a jeszcze plum. No i jeszcze... i Miker klepał, kombinował, aż mu wyszło odpowiednie brzmienie ;)

Zapowiada się miodna gierka, trzymam kciuki!

banshee997 2011-08-19 10:09:02

@nosty bardzo, ale to bardzo podoba mi sie grafa na pierwszym screenie. Absolutny klasyk - przypomina mi troszkę Captain Sticky's, troszke Froggera 2, trochę ala grafa z gier Datasoftu Conan/Zorro/Goonies. Jak dla mnie absolutna rewelacja - ja bym tego nie upiększał na siłę. Good job.

Bluki 2011-08-19 12:00:30

Rzeczywiście, pierwszy ekran jest OK i dobrze aby został.

Sergiusz W. 2011-08-19 13:09:14

Potwierdzam, grafika ma swój klimat, stateczek przepiękny. Zostawić!
Muzyka = Caruso - po rękach całować i prosić o jeszcze.
Efekty? Miker pokazał klase.

jury 2011-08-19 14:59:18

Nie no, ta gra wygląda dla mnie po prostu malinowo :) Aż pewnie w nią zagram, a grać na 8-bit zdarza mi się raz na 2 lata :)

Bluki 2011-08-19 15:33:34

Jury, chyba koralowo, bo maliny nie rosną pod wodą ;)

Bluki 2011-08-19 15:39:15

No i śliczne słoneczko. Będzie wschodzić / zachodzić z upływem czasu?

IRATA4 2011-08-19 15:52:31

...najlepiej jakby wschodziło i zachodziło wpływając na otoczenie i na przykład w nocy wypływamy z latarką która oświetla nam drogę.

kade 2011-08-19 16:37:27

dopiero odpalilem z muzyczką.. dobry track ! :)

adv 2011-08-20 09:11:06

@Caruso thiz track sounds like AY/YM

Wolfen 2011-08-20 09:41:05

ooo :) szykuje sie gierka w ktora chyba bede bil rekordy cala rodzinka :) brawo Nosty! :)

glowas11 2011-08-20 21:20:06

Nosty jestem pod wrażeniem, świetny pomysł świetnie to wygląda , a muza jest super, odgłosy morza też świetna robota, słowem zapowiada się ciekawa produkcja .

Rastan 2011-08-23 09:57:51

Gra już w tej fazie nieźle wygląda. Ale słuszne są dążenia Autora do współpracy z grafikiem. Po odpowiednim liftingu grafika może być rewelacyjna.

Exin 2011-11-19 01:35:09

What does he need graphics for? The Game looks very nice already.