PANG - praca na konkurs Emilki by Xeen 2011-08-23 21:28:21
Z mały opóźnieniem przedstawiam pierwszą pracę przygotowaną na
konkurs na najlepszy poziom do powstającej gry Pang. Autorem
planszy jest Emilia, 7 letnia córka "Pajero". Z minimalną
pomocą taty powstała trudna i bardzo wciągająca, moim zdaniem,
propozycja. Moje nieśmiałe i desperackie próby ukończenia tego
poziomu przedstawia poniższy filmik.
Zapraszam do grania, testowania, komentowania. Poprzeczka została
zawieszona naprawdę wysoko! Plik wykonywalny do pobrania
tutaj.
Pajero udostępnił też filmik, w którym osoby niezaznajomione z
edytorem mogą zobaczyć w jaki sposób stworzyć swój poziom.
Dziękujemy :)
xeen 2011-08-23 22:10:06
dajcie znać, jak ktoś skończy planszę:) innuendo 2011-08-23 23:25:36
W wolnej chwili zobaczę. Miło, że do projektowania leveli zasiadają rodziny :) Pozdrowienia dla Emilki. luki 2011-08-23 23:43:59
super! teraz byle do weekendu i odrobiny czasu luki 2011-08-23 23:57:25
a powtórzę pytanie: czy będzie wydanie kolekcjonerskie na cartridgach? xeen 2011-08-24 00:14:27
chciałbym to wiedzieć, luki. ale dla takiej gry to chętnych by było sporo na takie wydanie :) urborg 2011-08-24 07:59:02
Dzięki Pajero za tutorial - dużo mi rozjaśnił :). Mam już pierwszy poziom gotowy. Teraz będę się zabierał za drugi:)
Poziom zrobiony przez Emilkę jest chyba nie do przejścia a to za sprawą pionowo odbijających się dużych kul, które ograniczone są murkiem z góry co uniemożliwia ich zestrzelenie bez utraty energii. xeen 2011-08-24 08:08:19
bez straty energii raczej chyba się nie da. ja na razie planszy nie skończyłem. pajero - Tobie się udało? :) innuendo 2011-08-24 11:02:16
Kuszę zawsze przy tych dwóch dużych kulach po lewo. Myślę, że nie da się tego przejść, ale może komuś się uda. jhusak 2011-08-24 13:36:23
A myślicie, że siedmiolatka to tak zrobiła nie do przejścia? Założę się, że przechodzi z zawiązanymi oczami. tdc 2011-08-24 14:07:57
W tej planszy jest bug z lewej trony u góry nie da się wyjść. W Pangu pułapki polegają na tym że np. się spada na dół. tdc 2011-08-24 14:48:21
Przeszedłem ten etap. Jest beznadziejnie męczący :-/ Ja rozumiem że etap ma stanowić wyzwanie ale to było męczące, w Pangu nie powinno być nieporuszających się baniek na boki bo to psuje grywalność. xeen 2011-08-24 14:54:50
czy ja wiem, kwestia gustu czy to psuje grywalność. z gustami to wiadomo ... :) na pewno różnorodność nie jest zła. poziom może i wymaga delikatnych dokrętek, ale mi się podoba :) micnow 2011-08-24 15:21:24
trudne poziomy mogą i powinny być, byle nie skończyło się jak z robbo fortever gdzie z wielkiego entuzjazmu powstała gra kompletnie niegrywalna dla większości tdc 2011-08-24 15:52:01
no jest w tym wiele racji.
W każdym razie ja jestem za tym aby jednak albo ten etap nie dodawać do gry albo go mocno uprościć. urborg 2011-08-24 16:02:53
Tez uważam że kule nie powinny poruszać się jedynie wpionie bo to nie ma większego sensu i psuje grywalność. Poziomy zaś moim zdaniem powinny być ciekawe i tak zaprojektowane aby przyjemnie się w nie grało a nie żeby były mega trudne. W przeciwnym razie z zamiast gry PANG dosteniemy kolejne "Piekiełko". innuendo 2011-08-24 16:15:37
Jak dla mnie, to wystarczy zrobić coś z tymi dwiema dużymi kulami na dole po lewo. Koniecznie też dodać po lewo na górze drabinkę z drugiej strony podestu, na którym skacze kula. tdc 2011-08-24 17:19:47
Innuendo, wtedy ten etap będzie już znośny dla każdego.
Na forum dałem ukończenie levelu Emilki: http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=1500&page=1#Comment_25310 Ilmenit 2011-08-24 19:25:43
W ogłoszonym konkursie punkty dostaje się też za trudność. Temu poziomowi bym dał 10. Zgodzę się z innymi - to nie ma sensu. Poziom trudności w grze tego typu powinien rosnąć, jak w oryginalnym Pangu. Pierwsze poziomy powinny uczyć mechaniki gry. Świetny przykład to gry z serii Mario Bros: http://screenhog.com/blog/2009/09/02/learning-level-design-mario-bros-1-1/ http://www.significant-bits.com/super-mario-bros-3-level-design-lessons xeen 2011-08-24 19:40:25
oceniamy planszę za: za trudność, miodność i pomysłowość. to wypadkowa trzech rzeczy - jeżeli ktoś stworzy bardzo trudny, ale i bardzo grywalny poziom to chyba dobrze i można go wykorzystać w jednym z ostatnich etapów gry. i tak należy to traktować - plansze mogą być łatwiejsze, ale fajne i oryginalne - na początek/środek. trudne i fajne - na koniec. pytanie jest inne, Ilmenit, ile dałbyś też za grywalność i pomysłowość? Ja uważam, że stworzenie trudnej, bardzo grywalnej planszy to nie lada sztuka i takich plansz może zabraknąć, dlatego postanowiłem punktować stopień trudności.
Bo chyba nie chcemy też poziomów "typowych" i dość łatwych - to chyba lepiej skopiować je z oryginału, ale tu nie o to chodzi.
Mam odpowiednią klauzulę w regulaminie, że korekty są możliwe w trakcie. Jeżeli macie jakieś propozycje co do sposobu punktacji - to dawajcie, pochylimy się nad nimi, zastanowimy, podyskutujemy itp. Im wcześniej tym lepiej :) Może jakieś wagi? Chociaż zbytnio nie chciałbym komplikować z drugiej strony.... Generalnie - propozycje mile widziane - najlepiej na forum w dedykowanym wątku:) pajero 2011-08-24 21:26:01
@tdc: W tej planszy jest bug z lewej trony u góry nie da się wyjść. W Pangu pułapki polegają na tym że np. się spada na dół.
Nie edytowałem tej planszy, tak zrobiła i jest dobrze - można to traktować jako pułapkę na nieostrożnych. Zawsze jest klawisz ESC. tdc 2011-08-24 21:36:13
Rozumiem, ale nie podoba mi się to kompletnie i chyba nie było takiego czegoś w oryginalnej grze. pajero 2011-08-24 21:57:03
Ciekawe, czy inni pójdą taką drogą i będą stosować w swoich levelach miejsca bez wyjścia. Fakt, może wkurzać, ale może...
Jednak dzieci umieją (tu: raczej przez przypadek) wykombinować precedens. I tata dzięki temu jest dumny :D innuendo 2011-08-24 22:23:08
Ja daję tak: trudność - 10, miodność - 6 i pomysłowość - 9. Sam level mi się podoba. Mam nadzieję, że Emilka zrobi ich więcej. tdc 2011-08-24 23:41:21
Skoro tyle gadania to znaczy że się podoba ;) dak 2011-08-25 01:09:38
Tej planszy nie da się przejść nie tracąc prawie całej energii :/
Te dwie bańki po lewej zdecydowanie mają tu za mało miejsca - nie można podejść, strzelić i uciec bez dotknięcia przez nie.
Kurczę - "łamiwajcha" jak nic :) niezorientowany 2011-08-25 13:20:49
Jak to uruchamiacie? plik xex pod Atario800Win się wywala ;-( xeen 2011-08-25 13:42:15
nie wiem, czy pliki generowane przez edytor działają na 6kKB. na początek proponuję zwiększyć pamięć na emu tebe 2011-08-25 14:22:00
Pang wymaga 320KB micnow 2011-08-25 16:43:01
uuuu, ale zawód ;-/ miałem nadzieję w weekend pograć na prawdziwym Atari, ale 320KB, no cóż, tym bardziej czekam na wydanie na cartridgach, bo jednak gra na komputerze a emulatorem to taka różnica jak pomiędzy sexem a masturbacja ;-| luki 2011-08-25 17:55:32
@micnow - to teraz już wiem dlaczego po grze na emulatorze tak bardzo ręce bolą El Profesóre 2011-08-26 19:39:28
@luki mistrzem riposty zostałeś :) xoen. 2011-08-27 14:01:42