PANG - praca na konkurs Emilki by Xeen 2011-08-23 21:28:21

Z mały opóźnieniem przedstawiam pierwszą pracę przygotowaną na konkurs na najlepszy poziom do powstającej gry Pang. Autorem planszy jest Emilia, 7 letnia córka "Pajero". Z minimalną pomocą taty powstała trudna i bardzo wciągająca, moim zdaniem, propozycja. Moje nieśmiałe i desperackie próby ukończenia tego poziomu przedstawia poniższy filmik.



Zapraszam do grania, testowania, komentowania. Poprzeczka została zawieszona naprawdę wysoko! Plik wykonywalny do pobrania tutaj.

Pajero udostępnił też filmik, w którym osoby niezaznajomione z edytorem mogą zobaczyć w jaki sposób stworzyć swój poziom. Dziękujemy :)

xeen 2011-08-23 22:10:06

dajcie znać, jak ktoś skończy planszę:)

innuendo 2011-08-23 23:25:36

W wolnej chwili zobaczę. Miło, że do projektowania leveli zasiadają rodziny :) Pozdrowienia dla Emilki.

luki 2011-08-23 23:43:59

super! teraz byle do weekendu i odrobiny czasu

luki 2011-08-23 23:57:25

a powtórzę pytanie: czy będzie wydanie kolekcjonerskie na cartridgach?

xeen 2011-08-24 00:14:27

chciałbym to wiedzieć, luki.
ale dla takiej gry to chętnych by było sporo na takie wydanie :)

urborg 2011-08-24 07:59:02

Dzięki Pajero za tutorial - dużo mi rozjaśnił :). Mam już pierwszy poziom gotowy. Teraz będę się zabierał za drugi:)

Poziom zrobiony przez Emilkę jest chyba nie do przejścia a to za sprawą pionowo odbijających się dużych kul, które ograniczone są murkiem z góry co uniemożliwia ich zestrzelenie bez utraty energii.

xeen 2011-08-24 08:08:19

bez straty energii raczej chyba się nie da. ja na razie planszy nie skończyłem. pajero - Tobie się udało? :)

innuendo 2011-08-24 11:02:16

Kuszę zawsze przy tych dwóch dużych kulach po lewo. Myślę, że nie da się tego przejść, ale może komuś się uda.

jhusak 2011-08-24 13:36:23

A myślicie, że siedmiolatka to tak zrobiła nie do przejścia? Założę się, że przechodzi z zawiązanymi oczami.

tdc 2011-08-24 14:07:57

W tej planszy jest bug z lewej trony u góry nie da się wyjść. W Pangu pułapki polegają na tym że np. się spada na dół.

tdc 2011-08-24 14:48:21

Przeszedłem ten etap. Jest beznadziejnie męczący :-/
Ja rozumiem że etap ma stanowić wyzwanie ale to było męczące, w Pangu nie powinno być nieporuszających się baniek na boki bo to psuje grywalność.

xeen 2011-08-24 14:54:50

czy ja wiem, kwestia gustu czy to psuje grywalność. z gustami to wiadomo ... :)
na pewno różnorodność nie jest zła.
poziom może i wymaga delikatnych dokrętek, ale mi się podoba :)

micnow 2011-08-24 15:21:24

trudne poziomy mogą i powinny być, byle nie skończyło się jak z robbo fortever gdzie z wielkiego entuzjazmu powstała gra kompletnie niegrywalna dla większości

tdc 2011-08-24 15:52:01

no jest w tym wiele racji.

W każdym razie ja jestem za tym aby jednak albo ten etap nie dodawać do gry albo go mocno uprościć.

urborg 2011-08-24 16:02:53

Tez uważam że kule nie powinny poruszać się jedynie wpionie bo to nie ma większego sensu i psuje grywalność. Poziomy zaś moim zdaniem powinny być ciekawe i tak zaprojektowane aby przyjemnie się w nie grało a nie żeby były mega trudne. W przeciwnym razie z zamiast gry PANG dosteniemy kolejne "Piekiełko".

innuendo 2011-08-24 16:15:37

Jak dla mnie, to wystarczy zrobić coś z tymi dwiema dużymi kulami na dole po lewo. Koniecznie też dodać po lewo na górze drabinkę z drugiej strony podestu, na którym skacze kula.

tdc 2011-08-24 17:19:47

Innuendo, wtedy ten etap będzie już znośny dla każdego.

Na forum dałem ukończenie levelu Emilki:
http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=1500&page=1#Comment_25310

Ilmenit 2011-08-24 19:25:43

W ogłoszonym konkursie punkty dostaje się też za trudność. Temu poziomowi bym dał 10. Zgodzę się z innymi - to nie ma sensu. Poziom trudności w grze tego typu powinien rosnąć, jak w oryginalnym Pangu. Pierwsze poziomy powinny uczyć mechaniki gry. Świetny przykład to gry z serii Mario Bros:
http://screenhog.com/blog/2009/09/02/learning-level-design-mario-bros-1-1/
http://www.significant-bits.com/super-mario-bros-3-level-design-lessons

xeen 2011-08-24 19:40:25

oceniamy planszę za: za trudność, miodność i pomysłowość.
to wypadkowa trzech rzeczy - jeżeli ktoś stworzy bardzo trudny, ale i bardzo grywalny poziom to chyba dobrze i można go wykorzystać w jednym z ostatnich etapów gry. i tak należy to traktować - plansze mogą być łatwiejsze, ale fajne i oryginalne - na początek/środek. trudne i fajne - na koniec. pytanie jest inne, Ilmenit, ile dałbyś też za grywalność i pomysłowość?
Ja uważam, że stworzenie trudnej, bardzo grywalnej planszy to nie lada sztuka i takich plansz może zabraknąć, dlatego postanowiłem punktować stopień trudności.

Bo chyba nie chcemy też poziomów "typowych" i dość łatwych - to chyba lepiej skopiować je z oryginału, ale tu nie o to chodzi.

Mam odpowiednią klauzulę w regulaminie, że korekty są możliwe w trakcie. Jeżeli macie jakieś propozycje co do sposobu punktacji - to dawajcie, pochylimy się nad nimi, zastanowimy, podyskutujemy itp. Im wcześniej tym lepiej :) Może jakieś wagi? Chociaż zbytnio nie chciałbym komplikować z drugiej strony....
Generalnie - propozycje mile widziane - najlepiej na forum w dedykowanym wątku:)

pajero 2011-08-24 21:26:01

@tdc: W tej planszy jest bug z lewej trony u góry nie da się wyjść. W Pangu pułapki polegają na tym że np. się spada na dół.

Nie edytowałem tej planszy, tak zrobiła i jest dobrze - można to traktować jako pułapkę na nieostrożnych. Zawsze jest klawisz ESC.

tdc 2011-08-24 21:36:13

Rozumiem, ale nie podoba mi się to kompletnie i chyba nie było takiego czegoś w oryginalnej grze.

pajero 2011-08-24 21:57:03

Ciekawe, czy inni pójdą taką drogą i będą stosować w swoich levelach miejsca bez wyjścia. Fakt, może wkurzać, ale może...

Jednak dzieci umieją (tu: raczej przez przypadek) wykombinować precedens. I tata dzięki temu jest dumny :D

innuendo 2011-08-24 22:23:08

Ja daję tak: trudność - 10, miodność - 6 i pomysłowość - 9. Sam level mi się podoba. Mam nadzieję, że Emilka zrobi ich więcej.

tdc 2011-08-24 23:41:21

Skoro tyle gadania to znaczy że się podoba ;)

dak 2011-08-25 01:09:38

Tej planszy nie da się przejść nie tracąc prawie całej energii :/

Te dwie bańki po lewej zdecydowanie mają tu za mało miejsca - nie można podejść, strzelić i uciec bez dotknięcia przez nie.

Kurczę - "łamiwajcha" jak nic :)

niezorientowany 2011-08-25 13:20:49

Jak to uruchamiacie? plik xex pod Atario800Win się wywala ;-(

xeen 2011-08-25 13:42:15

nie wiem, czy pliki generowane przez edytor działają na 6kKB.
na początek proponuję zwiększyć pamięć na emu

tebe 2011-08-25 14:22:00

Pang wymaga 320KB

micnow 2011-08-25 16:43:01

uuuu, ale zawód ;-/ miałem nadzieję w weekend pograć na prawdziwym Atari, ale 320KB, no cóż, tym bardziej czekam na wydanie na cartridgach, bo jednak gra na komputerze a emulatorem to taka różnica jak pomiędzy sexem a masturbacja ;-|

luki 2011-08-25 17:55:32

@micnow - to teraz już wiem dlaczego po grze na emulatorze tak bardzo ręce bolą

El Profesóre 2011-08-26 19:39:28

@luki mistrzem riposty zostałeś :)

xoen. 2011-08-27 14:01:42

lol, luki.