Poświąteczne aktualności atarowe by Xeen 2011-12-28 21:25:36
Święta, Święta i po Świętach. Nazbierało się (poza paroma
dodatkowymi kilogramami) parę rzeczy wartych odnotowania.
Zaczynamy od dużego Atari:
Ukazało się świąteczne intro Xmas 2011 grupy Torment.
Filmik oraz plik z produkcją
niezawodnie dostępne na stronie DHS.
Grupa The East Cracking Group wypuściła bardzo ładne cractro do
Stardust'a. Plik dostępny za pośrednictwem pouet. Filmik jak zwykle na DHS.
Bardzo dobre wieści napłynęły ze "świata" emulatorów naszego
ulubionego komputera. Wreszcie możemy cieszyć się finalną wersją
Altira 2.0 Bardzo
popularny emulator Atari800Win także będzie rozwijany (podjął się
tego Jaskier). Najnowszą wersję tego narzędzia można znaleźć
tutaj.
Na małe Atari ukazała się nieco poprawiona wersja gry Frogs
grupy Agenda. Zmiany są następujące:
- gra jest nieco łatwiejsza (zbalansowano poziom trudności)
- dodano opcją dla dwóch graczy (cooperative)
- gra ma troszkę więcej kolorów
- poprawiono parę błędów (i być może popełniono parę następnych
:)
Plik z grą dostępny jest
tutaj (wkrótce zostanie zaktualizowany w bazie gier serwisu).
Odpalać z wyłączonym basicem. Ponieważ otrzymałem informację, że
zasady rozgrywki nie są jasne, przygotowałem bardzo krótki opis
zasad w grze panujących. Dostępny jest on w dziale
opisy.
Projektanci animowanych duszków zostali rozpieszczeni nowym
edytorem tychże. Narzędzie ukazało się pod nazwą Atari Player
Edytor, zostało napisane we flashu. Program można uruchomić z
poziomu przeglądarki, lub też lokalnie (wymaga Adobe Air). Pliki,
instrukcje i niezbędne informacje o programie dostępne są tutaj.
grey / mystic bytes 2011-12-28 22:56:43
co do intra grupy The East Cracking Group to filmik jest też dostępny na DHS'ach:
uzupełniłem to, dzięki Grey:) mono 2011-12-29 09:58:06
Torrent... a nie Torment? the fender 2011-12-29 10:37:29
hehe torrent - oj widać, że święta były ;) xeen 2011-12-29 10:43:33
poprawiłem, już poprawiłem... Bolo 2011-12-29 15:45:53
te zabki sa jednak trudne nawet po modyfikacji Bluki 2011-12-29 16:17:24
"Odpalać z wyłączonym basicem." [Frogs] A dlaczego? Przecież nie ma żadnego problemu aby program sam wyłączał BASIC. Oprogramowanie powinno być przyjazne dla użytkownika. Standardem w kodowaniu nowych gier powinno być automatyczne wyłączanie BASIC-a w grach, które go nie wymagają, tak aby użytkownik nie musiał zawracać sobie głowy tym szczegółem. maciek 2011-12-29 22:12:04
@Bluki, jaki jest szybki myk na wyłączenie bazyla? Interesuje mnie rzucenie bitem lub bajtem w jakąś komórkę systemową, jest to możliwe? dak 2011-12-30 00:42:00
Ależ ten mikołaj jest brzydki :P jhusak 2011-12-30 00:59:55
tak. Są dwie rzeczy. Po pierwsze bit nr 1 (o wartości 2) w PORTB jest odpowiedzialny za basic. Po drugie wyłączene BASIC to jedno, a po drugie uaktualnienie MEMTOP. W większości przypadków wystarczy ustawić bit 1. bit 1 - 0 - basic, 1 - no basic bit 0 - 0 - no so, 1 - so mono 2011-12-30 15:38:00
To za mało. Należy: 1. Włączyć basic w portb $fd->portb 2. podnieść ramtop $a0->ramtop 3. ustawić flagę włączenia basica 1->basicf 4. zainicjalizować edytor: close#0, open #0,12,0,"E:" To wszystko oczywiście z poziomu asm (nie sugerować się składnią basicową). xxl 2011-12-30 20:37:38
man in black robia to tak:
org $d301 ; basic off .byte $ff
TEKLA 2011-12-30 21:14:35
wrócę ... CePe 2011-12-31 09:33:23
A jako jaki pokemon? :P bob_er 2011-12-31 12:38:26
men in white wyświetlają komunikat, żeby basic sobie wyłączyć. adv 2011-12-31 14:07:40
Ten wpis @2011-12-30 21:14:35 to cytat z Terminatora. MaW 2012-01-02 08:22:08
Powiedzcie mi, czemu siląc się na napisanie appsa we flashu (i to pod AIR-em!) silić się na pisanie go w stylu quasi-atarowego interfejsu ? jhusak 2012-01-04 02:25:49