Zapowiedź gry "Rick Dangerous" by Xeen 2012-04-03 16:38:43

Tak, tegoroczny żart Prima Aprilisowy był niezwykle przewrotny. Ogłosiliśmy niejawnie zapowiedź na nasze Atari konwersji jednej z najbardziej znanych gier na świecie: "Rick Dangerous". Była to zapowiedź tak nieprawdopodobna, że niektórzy dali się nabrać na to, że to żart. Miło nam ogłosić, że TO PRAWDA! Ta gra naprawdę powstaje, a poniższy filmik pochodzi z naszego komputera. Na razie wiemy, że:



Z wielką niecierpliwością czekamy na dalsze wieści. Na razie powstawanie gry owiane jest wielką tajemnicą. Jest na co czekać!
xeen 2012-04-03 16:43:25

no, mam nadzieję, że dla tych, dla których to nie było śmieszne - teraz jest śmieszne :)

Ryszard Niebezpiecznoręki 2012-04-03 17:18:30

@xeen: zapomniałeś dodać, że nad wszystkim czuwam ja: Ryszard Niebezpieczny, czasami zwany Niebezpiecznorękim. Nie dam zrobić lipy !

xeen 2012-04-03 17:24:55

dodałem, dodałem - lepiej nie podpadać Ryszardowi Niebezpiecznemu ;)

IRATA4 2012-04-03 17:27:14

C64 :-?

the fender 2012-04-03 17:40:13

To nieprawdopodobna zapowiedź, to musi być żart :) I nie ma lipy!

IRATA4 2012-04-03 17:47:46

Kurcze , tymczasowo z netem jestem na bakier ,skoro nie żart to murowany hit.... jakich na screenach było wiele a mało które ujrzały światło dzienne.

IRATA4 2012-04-03 17:58:23

jakby co to jestem na tak i w szoku.

Poison 2012-04-03 18:01:57

I think it is joke. this game is really very difficult to make it on a8. is possible to upload little playable demoversion? or show more?

jhusak 2012-04-03 18:51:13

A czy jakiś muzyk pracuje?

Ryszard Niebezpiecznoręki 2012-04-03 19:11:01

@Poison: This is no joke. People who attend to next Atari party (Grzybsoniada) will be able to see me personally.
@jhusak: na razie nie.

MWK 2012-04-03 19:48:41

Ryszardzie Niebezpiecznoręki, szkoda, myślalem, że nad muzyką czuwa bardzo znany muzyk ;-)

anonymus 2012-04-03 19:58:40

jhusak na muzykanta!

Sebaloz/Lepsi.De 2012-04-03 20:22:00

o, Rastan wybiera sie na Grzybsoniade :)

wieczór 2012-04-03 21:05:18

@Poison: That's not entirely true. Fact is that making any game is difficult. That specific one contains nothing that could be particularily difficult on a8. Everything is built with block, there are no big, moving objects. Everything is relatively small moving on certain, linear trajectories. I take Bomb Jack or Cybernoid could be harder - and they work.

Only bigger problem is to port all maps , music, graphics, but it's just big - not difficult - job...

cpt. Misumaru Tenchi 2012-04-03 21:37:16

Z czystej ciekawości: jakie wersje etapów będą przenoszone? Krótkie z wersji 8-bitowej (przykładowo C=64), czy długie z wersji 16-bitowych (przykładowo Amiga, PC i przypuszczam że Atari ST)?

Ryszard Niebezpiecznoręki 2012-04-03 21:42:32

@cpt. Mitsumaru Tenchi:
Przeniesione zostały już wszystkie etapy z wersji 16-bitowej. W podstawowej wersji (64kB), będą etapy krótkie - takie jak na inne 8-bitowce. Natomiast w przyszłości moi Twórcy planują wersję rozszerzoną na 128kB lub na cartridge zawierającą pełne 16-bitowe poziomy ze zdigitalizowanymi odgłosami znanymi z ST i Amigi. :)

s2325 2012-04-03 22:00:48

Na Atari ST tylko strzał jest samplowany:

http://www.youtube.com/watch?v=cQRPXCtjw4c

adv 2012-04-03 22:46:27

Czapki z głów, szczęki z podłogi...

Maciek 2012-04-03 23:07:32

Na ST nie tylko strzał jest samplowany, przysłuchaj się uważnie.

Poison 2012-04-03 23:12:00

@wieczór: ok, iam not coder, but there are 4 players on screen ( 3 enemies 1 Rick). I thing PMG will be multipexed ? (blinking is poor:( ) Or software sprites used cant be for 64kb machines (i think). Rick is very large game with many mooving objects . . . well I still cant belive that this game will be for A8:) Do you remember Manic Miner? few WIP videos and long silent now:( Outrun, One Moon . . . and others It was everytime big disappointing . .

Lukasz 'Wolfen' Bubel 2012-04-04 00:34:26

to.... to nie jest zart??? :o

Bluki 2012-04-04 00:52:41

Żartem było podanie prawdziwej informacji 1 kwietnia po to, aby wszyscy myśleli, że to żart, chociaż to nie był żart po mimo, iż wyglądał jak żart, jednak eee.. Albo coś takiego.

tdc 2012-04-04 04:52:05

Na Atari ST najbardziej udana jest druga część RD, również pod względem technicznym.

andys 2012-04-04 09:19:14

"Na Atari ST tylko strzał jest samplowany"...
Szenko z twojego materiału video wynika, że nawet odgłos chodzenia jest samplowany, po również whaaaaaaa ginących stworzeń:P, a tak w ogóle to bardzo oryginalna ścieżka dzwiękowa została zachowana w atari st.
Na 8-bit (cpc,zx,c64) grę przeniosła grupa firebird (znana np z gry elite) na licencji core design, ktora to (firebird) na swoim koncie przeniosła wiele gier z automatów na komputery 8-bit (np bubble bobble), co ciekawe w latach wcześniejszych robili oni również porty gier na atari8bit (druid, collapse), jednak rick juz się wtedy nie załapał.

Wieczór 2012-04-04 10:02:11

@Poison: Creators' silence - well, we're all doing it just as hobby, there's not as much motivation, energy, time...

Sprites - well, I don't think that hardware sprites will be used for anything more complex than missiles - Atari's sprites sucks and that's a fact. Software sprites - memory is not an issue here - just CPU time. But many 8-bit machines have no hardware sprites at all. That's not a problem. Many moving object - at the time just few of them. From programming point of view - only good drawing procedure.

xoen. 2012-04-04 13:30:28

fap fap fap fap...
choćby był bez dźwięku.

Bolo 2012-04-04 14:32:22

Zapowiada sie niezle!!

Xoen twoja ksywka zawsze mi sie myli z Xeenem

cpt. Misumaru Tenchi 2012-04-04 14:38:24

@andys
To nie do końca tak. Firebird był tylko wydawcą, a porty robiły dla nich na zamówienia różne teamy developerskie. Bubble Bobble zostało tak naprawdę przekonwertowane przez geniuszy z Software Creations (mają na swoim koncie inne znakomite konwersje z automatów, jak np. Daimakaimura (Ghouls 'n Ghosts) czy Mad Gear (LED Storm)), zaś Ricka dostali bezpośrednio od Core Design.

odislaw 2012-04-04 16:15:08

nie będę zbyt wyrafinowany w komentarzu -zajebiście!

andys 2012-04-04 20:21:16

cpt. Misumaru Tenchi tak masz racje, jednak to oni brali licencje gier arcade na siebie dzieki temu były to oficjalne porty arcade, a nie grę z inną nazwą . Firmy z GB dość się mocno przeplatają nazwiskami znanych osób, raz jeden był tu rok później gdzie indziej, trzeci miał własną firmę. Firebird dosć mocno przypomina mi rodzimy Lk Avalon.

xoen. 2012-04-04 20:30:53

do Bolo:
niestety, mam tą ksywkę od 1992go roku.
i jest moja.

maly_swd 2012-04-05 09:04:54

Czemu wersja na A8 jest ladniejsza niz C64?

Szczenopad ^2

Ryszard Niebezpiecznoręki 2012-04-05 09:36:47

O szczegółach technicznych projektu możecie poczytać tutaj:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=9887&p=2

MaW 2012-04-05 10:43:01

No to oglądając zrzuty ekranu w tamtym wątku zastanawiam się, dlaczego w filmiku nie jest użyta wersja tworzona na atari ?

xeen 2012-04-05 10:45:34

hymm, jak dla mnie jest to wersja tworzona na atari. wersja z komody jest "niebieska" ;)
http://www.youtube.com/watch?v=UwBIDlcMU5Y

MaW 2012-04-05 11:45:45

A widzisz, zasugerowałem się kolejnością w tekście pana Niebezpiecznorękiego(#27): "Załączam grafikę z 1 komnaty _w_wersji_Atari_ i dla porównania w wersji C-64."

Nie ukrywam, że zmyliła mnie też jakość sprajtów na filmiku.

rako 2012-04-05 16:39:55

JEJUSIU..... naprawdę świetnie to wygląda, baaa świetnie... wygląda to GENIALNIE. Oby wystarczyło zapału TWÓRCĄ trzymam mocno kciuki i pozdrawiam.

atar fan 2012-04-05 16:48:23

super sprawa nie mogę się doczekać. jeszcze gdyby ktoś ruszył Giane Sisters.... :)

dak 2012-04-05 17:07:19

nareszcie zagram w to na Atari -- tyle lat czekania (zdążyłem się zestarzeć i posiwieć) !!! WOW

Ryszard Niebezpiecznoręki 2012-04-05 17:14:47

Faktycznie nie tak kolejność obrazów.
Wersja z C-64 ma niebieskie tło.

Rick 2012-04-05 19:40:37

heh, czyli na Atari nawet Ricka nie ma... skoro Rick ma wyjść w 2013, to czy już wiadomo kiedy możemy się spodziewać Ricka 2? Ogolnie to dwójka zdecydowanie mi się bardziej podobała na C64 od jedynki.

dak 2012-04-06 01:46:56

Wojna C&A vs. Atari jak widzę jeszcze trwa.

Choć to chyba tylko jacyś leśni ludzie (nie chcę słowa partyzanci szastać), którzy się ostali.

dak 2012-04-06 01:50:44

@up and upper :P

trolling fajny jest ? :P

jury 2012-04-06 07:43:12

[quote=Rick]
Ogolnie to dwójka zdecydowanie mi się bardziej podobała na C64 od jedynki.
[quote]
Nie tylko na C64, jedynka ogólnie jest brzydka i śmierdzi :] i też zawsze wolałem grać w dwójkę :D ale to już kwestia o której się nie dyskutuje, czyli gusta :P

Ryszard Niebezpiecznoręki 2012-04-06 14:30:24

Pierwsza część moich przygód to jest klasyka gier. Druga część, moim zdaniem, nie jest już tak dobra. Odnoszę wrażenie, że Autorom brakło pomysłów - powstała gra o przeroście formy nad treścią. W pierwszej części jest to wyważone, dlatego to właśnie ona zajmuje czołowe pozycje w rankingach gier (choćby na C-64). :)

jury 2012-04-06 15:01:15

Spoko Rysiek, nie pękaj :P Przeca nie chcę Wam tutaj psuć marketingu, hiehie :], a ja swojego zdania i tak nie zmienię. W owych czasach grywałem trochę w jednynkę na ST, ale jak dostałem dwójkę to nigdy więcej nie włączyłem jedynki :P Każdy lubi ... TO CO LUBI :D
Programujcie tam grzecznie i bez przeklinania!

Wieczór 2012-04-06 15:39:48

@maly_swd: odpowiedź jest prosta - paleta kolorów

Wieczór 2012-04-06 15:56:57

Kiedy jedynka już powstanie to dwójka to będzie kwestia zaportowania grafiki i map.

s2325 2012-04-06 17:02:53

Nie do końca, w jedynce dynamit stawiamy, ale w dwójce bywa potrzeba wrzucenia go wślizgiem do niskich korytarzy.

Kaczor 2012-04-06 17:30:09

Tylko czekać na wersję finałową (ukończoną). Świetna robota, grafika perfekcyjna, prawie ST.

nodez 2012-04-06 18:15:59

no ja nie mam pytan
jeszcze tylko nebulus ,r-type, pare innych i ... :)

Jacques 2012-04-06 18:40:39

I IK+... Ech...

alex 2012-04-06 19:45:01

Mi się podoba :-)

Rick 2012-04-06 19:59:22

Panowie, programujcie sobie te gierki, tylko Was za to można podziwiać, przy czym aby sklonować wszystkie lepsze gry z c64, to roboty macie co najmniej na 1000 lat ;) Ja w Ricka tak na prawdę grałem może z dwa razy i jakoś bardziej mi utkwił w pamięci Rick 2, pewnie dzięki bardziej kolorowej grafice.

Osobiście wolałbym zobaczyć na Atari jakieś nowsze konwersje, jak choćby Canabalt który powstał na c64, bo to dopiero pokazuje siłę retro sprzętu, a nie konwersje gier w które można pograć od blisko 30 lat na bliźniaczym sprzęcie.

Lukasz 'Wolfen' Bubel 2012-04-06 20:01:52

IK+ przeciez jest :P

jury 2012-04-06 20:22:51

quote (Rick):


jak choćby Canabalt


O W CYCE! :) Zerknąłem na youtube i powaliło mnie jak zobaczyłem tego Canabalt'a! Naprawdę świetnia wyglądająca, bardzo dynamiczna gierka.

guma 2012-04-06 20:42:09

rzeczywiście robi wrażenie !

gonzo 2012-04-06 20:49:33

jeśli projekt dojedzie do mety, to będzie to chyba najlepsza gierka na a8 z main nurtu 8bit (jeśli chodzi o a8, to tego typu gierki można policzyć na palcach rąk), jutro dam na tacę, żeby wszystko poszło ok :)

podejście do canabalta na a8 ma na koncie alexander, i wygląda to doskonale, w wywiadzie mówił że projekt jest wip, hmm...

Jacques 2012-04-06 21:34:56

@Wolfen
Nie, niestety nie ma IK+. Jest niedokończona konwersja... I już tak wiele lat to trwa, że niestety tracę nadzieję :-( A to byłby hit nad hity na A8, pod względem grywalności i wykonania.

vega 2012-04-06 22:08:00

Super to wygląda:)

CePe 2012-04-06 23:08:05

Rick: to nie twoja impreza, racz już stąd spaść...
Dobra robota, chłopaki!

Rick 2012-04-07 14:03:34

CePe - nie denerwuj się, bo ja chętnie uraczę swoje 130XE Rickiem:))

jury 2012-04-07 16:59:54

Właśnie CePe, bez nerw! :P
Póki co nigdzie nie znalazłem zapisu mówiącego, że będąc na "innej imprezie" nie można tutaj się wypowiadać. A tymbardziej że ja nie wyczytałem nigdzie aby Rick jakieś "chamstwo" czy coś w tym stylu tutaj zaprezentował.