Dalsze prace nad "Dizzy" by Kaz 2012-04-11 23:25:24

Po cichu i skrycie ;) Paweł "Paw" Gugała pracuje nad grą "Dizzy". Nic nikomu nie mówiąc znacznie popchnął program do przodu. Autor znany jest z gry "Dr. Mario", którą zajął 3 miejsce w KazKompo 2010 (premiera gry także była u nas).

Na forum Paweł udostępnił plik ATR z wersją roboczą gry, jest co oglądać! Wykonałem filmik dla tych, którzy z jakiś względów nie mogą uruchomić pliku:



Oby udało się projekt dokończyć, będzie kolejna wielka gra na Atari!

Kaz 2012-04-11 23:49:25

Oczywiscie teren do zwiedzania jest znacznie wiekszy, niz w moim filmiku.

Bluki 2012-04-12 00:30:42

Sympatyczny stworek.
Jeśli grę uda się skończyć w tym roku, to na następnym KazKompo może być tłocznie na pierwszych miejscach.

Wieczór 2012-04-12 01:44:53

Jakby się dało coś zrobić aby muza się nie rwała pomiędzy screenami, to by było bosko... Bo znowu commodorowcy będą się śmieli

cpt. Misumaru Tenchi 2012-04-12 01:48:06

Najpierw Rick, a teraz jeszcze do kompletu Dizzy na maluchu? Czad balanga, naprawdę ciekawych czasów człowiek dożył. Już demko ze zbieraniem monet było całkiem do rzeczy, dołączyłem je zresztą do mojej kolekcji. Mija trochę czasu i proszę bardzo - zapowiada się porządny, przygodowy Dizzy na pełnej pi... ranii. :) To kiedy Turrican? :D

Abrimaal 2012-04-12 04:54:48

Prezentuje się ciekawie i kolorowo, tyle że to jest Dizzy 2 (Treasure Island Dizzy)

Kaczor 2012-04-12 09:19:24

Bardzo ta gra podobała mi się na ST, a teraz proszę, jest i na XL i XE. Dobra robota, fakt że ta muzyka lekko ścina przy zmianie plansz ale grafika bajkowa.

secon 2012-04-12 09:19:41

Tylko kilka kolorów a taka kolorowa ta gierka.
dla mnie bomba, super działa na prawdziwym Atari.

xeen 2012-04-12 09:59:10

robi wrażenie, trzymam kciuki za dociągnięcie projektu do wersji finalnej.

Kaz 2012-04-12 10:11:12

Kaczor - gry jeszcze nie ma, jest demko.

nosty 2012-04-12 10:58:49

Bardzo BARDZO trzymam kciuki za ten projekt! Dizzy to jedna z moich ulubionych serii i zawsze zalowalem ze nie ma zadnej wersji na Atari. Kiedys myslalem ze XXL sie zainteresuje konwersją ale jakos sie nie zlozylo :/

Generalnie jedna uwaga, choc moze takiemu amatorowi jak ja malo wypada: w demie widze sporo bugow:
- muzyka przerywa granie przy zmianie ekranu
- przez moment przy zmianie ekranu widac "pokopaną" grafikę
- w jednym momencie pod wodą duszki z ktorych sklada sie Dizzy rozjezdzaja sie w pionie
- na dachu chatki pojawia sie jakis dziwny artefakt: biala pozioma linia wydluzajaca sie i skracająca wraz z ruchem Dizzy
- to po czym Dizzy chodzi wydaje sie tez jakies niestabilne - momentami wpada w grafikę
- w systemie NTSC momentami przy scrollowaniu planszy elementy grafiki jakby lekko migają/rwą sie

To calkiem sporo bugow jak na te faze projektu.
I teraz: to wszystko mozna poprawic. Ale z mojego bardzo skromnego doswiadczenia wiem, ze im bardziej rwie się do przodu z kodowaniem tym pozniej trudniej bedzie sie dogrzebac przyczyn i poprawic bledy, albo bedzie to wymagalo przebudowy polowy gry :(

Pisze, nie zeby marudzic, ale wolalbym za pol roku zobaczyc wersje na takim etapie jak teraz ale bez wymienionych bledow, niz niby skonczona Dizzy na Atari ale skrajnie niedopracowana i niestabilną. Zal po prostu byloby pracy autora.
Amen.

mariuszbox 2012-04-12 11:27:05

Przy przejściu (idąc w lewo po dolnym pomoście) z przedostatniej planszy do planszy gdzie się kończy, Dizzy spada z pomostu. Natomiast przechodząc z ostatniej planszy z pomostem w prawo do następnej (cofając się) ten efekt nie występuje.

xxl 2012-04-12 11:56:06

gierka doczytuje (dosc czesto) dane.
@Paw: http://xxl.atari.pl/?page_id=718

nowymax 2012-04-12 12:41:24

aż ciśnie się na usta pytanie: dlaczego dopiero teraz, a nie naście lat temu ;)

robi wrażenie, tylko pozbyć się skoków pomiędzy poszczególnymi ekranami i wcześniej opisanych niedociągnięć i będzie miodzio. Ja jestem pod dużym wrażeniem i pewnie przed finalnym pokazem będzie to poprawione.
A i chyba po to są pokazywane wersje robocze by tacy laicy jak ja i tym podobni mogli coś od siebie powiedzieć, wychwycić błędy i naprowadzić, czyż nie?

Trzymam kciuki obu rąk!
M.

Kaczor 2012-04-12 13:31:01

Kaz- no racja, jakoś tak to napisałem mimo że wiedziałem że to demo :-). No a z drugiej strony, engine prawie śmiga tylko dołożyć plansze, przeszkadzajki i poprawić zryw muzy. Czyli można już mówić o grze. Liczę że autor do tego dąży, bo w końcu tyle przy niej posiedział.

MaW 2012-04-12 13:34:22

Wydaje mi się, że spokojnie można przyjąć za dzisiejszy standard 320kB (oczywiście "większość" ma 1088kB :P) i pod to optymalizować ewentualne doczytywanie.

Poison 2012-04-12 14:54:17

Fantastic!! Nice graphics! Very good playability! But I heard some false bass tones in music:( And I think that Dizzy is a bit fat:)

Ramos 2012-04-12 15:53:07

Gratuluje, że zabrałeś się za tą grę. Muzyka jest extra. Trzymam kciuki, aby projekt udało się ukończyć.

Wieczór 2012-04-12 16:24:32

@MaW: Myślę że jak na innych kompach dało się w standardowej pamięci bez doczytywania to i tu się da.

trophy 2012-04-12 17:57:44

Tak miały wyglądać wszystkie gierki na XL/XE po 1987 roku. Ale nie jest to ważne :-) Ważne, że jest szansa, że będzie Dizzy ][ na XL/XE już niedługo. Super robota.

Kosa0 2012-04-12 19:25:53

Powiem krótko
Zawsze dziwilem sie dlaczego nie ma dizzego na Atari.
Jesli autor bedziena Grzybsoniadzie to
1)Albo stawiam Piwko
2)Stawiam Butelke
:-)
W zaleznosci od wyboru

Philsan 2012-04-12 20:28:33

Very nice!

cavox 2012-04-13 06:52:49

Witam
ja szczerze mówiąc wole dizzy w wersji hires. Wolałem pograć nawet wersje z zx spektrum niż amigową. Ta hiresowa ma swój niepowtarzalny klimat... :)

pozdrawiam

axi0mat 2012-04-13 08:40:19

Ode mnie taka mala uwaga.... Czy ten Dizzy moglby miec oczy takie jak w innych wersjach tej gry? (czyt. biale). Bo poki co wyglada troche jak zorro :/

Sama gierka zapowiada sie rewelacyjnie. Milo wspominam ten tytul ze starych lat :)

Jacques 2012-04-13 09:25:09

Czy gra pozostanie taka rozciągnięta w poziomie? Może lepiej wyglądałaby we właściwych proporcjach, nawet jeśli oznaczałoby to czarne boki? O ile dałoby się zwiększyć rozdzielczość oczywiście :)

vega 2012-04-13 10:50:23

Gratulacje!
Czy przewiduje się zrobienie w grze scrollo'wania zamiast przejść pomiędzy ekranami?

Kaz 2012-04-13 12:07:33

Vega - przeciez jest scrollowanie...

A poza tym jest tak jak w oryginale, tam nie ma scrolla. Ale poniewaz plansze tutaj sa takich rozmiarow jak w oryginale, to jest scrollowanie, zeby "objac" cala plansze.

ja 2012-04-13 19:40:42

http://www.yolkfolk.com/tos/

http://www.yolkfolk.com/dizzyage/

http://www.yolkfolk.com/dizzyage/dz069.html

jak widać, mając nawet potężne możliwości pc, kierunek obrany nieco inaczej. Coś w tym musi być?

ja 2012-04-13 19:42:19

http://www.yolkfolk.com/dizzyage/dz067.html

gonzo 2012-04-13 23:10:07

paw przyjął jedynie słuszną koncepcję jeśli chodzi o dizzy na a8 i tej koncepcji się trzymajmy :)

paw - świetna robota, i przypadkiem nie odchudzaj dizzy'ego ;)

nodez 2012-04-25 21:30:57

pelen wypas :)