Głuchołazy 2012 - wyniki by Xeen 2012-07-30 10:39:40

Przedstawiam wyniki konkursów ze zlotu Głuchołazy 2012

Demo Compo:






MSX Compo


sOnar udostępnił dodatkowo pakiet zdjęć, film, oraz zdjęcie grupowe - do ściągnięcia stąd.

Stuff dostępny tutaj. Miłego odbioru!
mono 2012-07-30 10:52:19

Mnie się najbardziej podobała praca Odyńca1. Witraż Rocky'ego również bardzo mi się podoba.
Muzyka stRinga jak zwykle świetna!
Co do "dema", to zostało napisane na party w ciągu 2 godzin dla jaj (aczkolwiek pin się bardzo napracował przy samplu i grafikach ;P). Za rok będzie kolejna wariacja na temat ;P. Szkoda, że dem na Głuchołazach tym razem nie było :/
Gratulacje dla wszystkich uczestników compo i podziękowania dla uczestników party za świetną atmosferę. A na koniec głębokie ukłony dla ORGANIZATORA za trud. Było świetnie!

xeen 2012-07-30 10:52:32

Piesiu pozamiatał :) Odyniec1 też świetna praca - brawo. sTring, Erro in line 10 - rewelacja - w pracy słucham ;) Rocky - w swoim stylu, zgadłem bez informacji kto robił ;)

mono 2012-07-30 10:53:20

O miało być pod poprzednim newsem, ale niech już będzie :P

xeen 2012-07-30 10:55:58

mono a demo gdzie jest, w stuffie nie widzę, albo ślepym....

mono 2012-07-30 10:59:48

Pewnie u pinokia na dysku :)

ooz/agenda 2012-07-30 11:04:44

również przekopiuję swój komentarz jako Mono :)

gratulacje dla wszystkich biorących udział w kompo,
Agendziaki na Iszym miejscu Piesiu i StRing :) :)
moje pokłony dla Odyńca1 -ŚWIETNA praca .

czekamy na parabolę :)

odyn1ec 2012-07-30 11:05:37

Piesiu - super! Jak dla mnie najlepsza Twoja grafika po 2010r. :)
Xeen - obrazki są w domyślnej palecie, a przynajmniej moja powinna być w jakub.act

xxl 2012-07-30 11:13:41

utworki GTIA: ATASCII, ATASCIIII i HURRY! nalezy sluchac na atari (dobra jakosc) ewentualnie pod Altirra.

xeen 2012-07-30 11:18:37

Odyniec1 - paletka w zrzucie Twojego obrazka podmieniona

odyn1ec 2012-07-30 11:31:03

dzięki. Zdaje się, że Piesiowa też powinna być inna(?)

innuendo 2012-07-30 11:33:04

Piesiu jak zwykle najlepszy. Praca nasuwa mi skojarzeń do Jousta! :) Praca Odyńca1 zdecydowanie lepiej prezentowała się, kiedy w sali ponownie zapalono światło. Wszystkim uczestnikom compo wielkie dzięki, że Wam się chciało coś zrobić.

Lhuven 2012-07-30 11:43:03

odyn1ec: rysunek jest klasa, jeszcze lepszy niż poprzedni (który był znakomity). Ma amigowy feeling, a przynajmniej mnie się tak kojarzy. Aha, i świetny dobór kolorów.

stRing 2012-07-30 11:48:14

Moje utwory z compo dostępne także tutaj:

http://chiptune.tla.pl/index.php?artname=section&artmid=content&id=6

adv 2012-07-30 11:48:46

Lepiej, kiedy jest mniej prac, ale takich! Odyn1ec, Piesiu, Rocky - dla mnie w tej kolejności, bo lubię klimaty sf. A myślałem, że będą konwersje i wycinanki. To co wyszło bardzo mi się podoba.

Piesiu/Agenda^MSB 2012-07-30 11:55:08

Dziękuję za miłe słowa, z mojej strony brawa dla wszystkich autorów, a szczególne wyrazy uznania dla Odynca za kolejną już świetną grafe w klimatach SF i stRinga za bardzo miłego dla ucha "Error'a" :).

@Xeen - Dzięki za podmianę palety w moim rysunku :).

. 2012-07-30 12:05:46

Ujmę to w ten sposób.

Chyba po raz pierwszy w relacji tego typu nie mogę powiedzieć, że jakaś z prac graficznych mi się nie podoba.

Chyba znak, że nie było żadnego noego eksperymentatora.

klaus 2012-07-30 12:38:33

Piesiu, respekt, imho najlepsza Twoja praca w dorobku:)

nosty 2012-07-30 13:29:22

Co do mojej pracy pozakonkursowej Castles, to chcialem tylko powiedziec ze obrazkow jest bodaj 11, a na emulatorze jedno nacisniecie klawisza przeskakuje zwykle kilka obrazkow (taki paskudny blad Integratora). Na real Atari dziala prawidlowo bo ladowanie kolejnych obrazkow jest wolniejsze.

Larek - moglbys to poprawic w Integratorze? Przeciez to drobiazg. Sam bym pogrzebal w kodzie ale te prezentacje skladalem w sobote na zlocie i juz nie zdazylem :/

nosty 2012-07-30 13:33:39

hmmmm zauwazyliscie ze rysunki z miejsce 3, 4 i 5 mają wlasciwie identyczny temat? jakby sie umowili :)

as... 2012-07-30 13:38:46

Tak Rockky?madTeam pewnie sam ze sobą się dogadał :)
Przecież to prace jednego autora ....!

adv 2012-07-30 14:10:51

Ja mam pytanie do Odyńca1: Czy alegoria i projekt statków kosmicznych są własnego autorstwa, czy zapożyczone ? Praca genialna.

Podobne pytanie do Piesia: Czy inspirowałeś się może wątkiem z gry His Dark Majesty ? Piękna robota.

Liczy się jakość. Pierwsza klasa Panowie. Szacunek.

gorgh/Agenda 2012-07-30 14:13:49

gratulacje dla wszystkich uczestników kompo. Przyjemnie się patrzy na wypixelowane detale obrazków Piesia i Odyńca1. Muzyczki też bardzo wporządku. Rocky- brawa za aż 3 prace. No i czekam z niecierpliwością na demko Tristesse

xxl 2012-07-30 15:23:27

muzyka na GTIA hurry! jest tu: http://atari.pl/hurry.avi

tdc 2012-07-30 16:25:20

Gratulacje dla Tych wszystkich co się napracowali na kompoty!;)

Super są dwie pierwsze prace GFX, choć o dziwo wiele osób mówiło że druga praca jest lepsza od pierwszej - choć nie widać tego w punktacji.
Praca nr 4 z GFX podobno początkowo była artystyczną wariacją na temat wnętrza IRATy :P

the fender 2012-07-30 17:51:29

Gratulacje dla wszystkich się należą, ale jednocześnie nie sposób nie podziwiać 2 pierwszych miejsc. Piesiu to już przechodzi samego siebie, ale praca Odyńca1 również z fantazją no i technicznie bardzo dobra :)

@klaus: korzystając z okazji, co z tematem sprzed przeszło roku ?

Grey / Mystic Bytes 2012-07-30 18:44:25

Dwa pierwsze miejsca w GFX Compo wymiatają, EiL10 kolegi sTringa właśnie odsłuchuję i jest zajebiście miodny :)

nosty 2012-07-30 19:07:16

"Przecież to prace jednego autora ....!"

Ale plama :) Faktycznie, nie spojrzalem.

Cóż, widocznie Rocky lubi dziwne przerazajace twarze ;)

klaus 2012-07-30 19:07:27

The Fender. A wlasnie niedawno wskrzesilem temat ;)

the fender 2012-07-30 19:23:14

@klaus: bo ja nadal te kciuki trzymam :)

urborg 2012-07-30 19:56:43

Wszystkie grafiki cudne! A błąd w dziesiątej linii słucham już po raz piąty w kółko:) Świetny kawałek. Demko muszę sobie jeszcze oglądnąc ale tutaj nie dysponuję emulatorem. Prac może mało ale poziom wysoki!

Dracon 2012-07-30 20:52:41

Alez to "stuff""
"Error - No DOS".

Spartados lub jakies inne cudo?
Oczywiscie trwa "promocja" tego najgenialszego Dos-a na swiecie.
Ale dla mnie (i nie tylko) nie jest taki fajny.
Sparta ssie. I to jak! Zapodajcie to w normalnym, powszechnym formacie!

gorgh 2012-07-30 21:07:58

stuff bez castles:
http://www.un8bg.com/stuff/g2012.atr
castles:
http://www.un8bg.com/stuff/castles.exe
http://www.un8bg.com/stuff/castles.txt

gorgh 2012-07-30 21:09:02

a nie, zapomnialem zaladowac dosa do tego, momencik

gorgh 2012-07-30 21:25:46

http://www.un8bg.com/stuff/p1g2012.atr
http://www.un8bg.com/stuff/p2g2012.atr


http://www.un8bg.com/stuff/castles.exe
http://www.un8bg.com/stuff/castles.txt

gorgh 2012-07-30 21:27:07

ups, prawidlowo to
http://www.un8bg.com/stuff/g2012p1.atr
http://www.un8bg.com/stuff/g2012p1.atr

kurde, ale jestem zamotany dzisiaj :)

gorgh 2012-07-30 21:29:14

poddaje sie :/

miker 2012-07-30 21:34:27

Rocket science on! :P
http://www.un8bg.com/stuff/g2012p1.atr
http://www.un8bg.com/stuff/g2012p2.atr

gorgh 2012-07-30 21:48:00

dokladnie, rocket science :) thnx miker

absolut 2012-07-30 22:01:24

a jakies konkretniejsze argumenty za tym ze Sparta ssie ? czy tylko ssie bo nie mam albo ssie bo nie umiem uzywac ?

pin 2012-07-30 22:08:32

Alez to "stuff""
"Error - No DOS".

Spartados lub jakies inne cudo?
Oczywiscie trwa "promocja" tego najgenialszego Dos-a na swiecie.
Ale dla mnie (i nie tylko) nie jest taki fajny.
Sparta ssie. I to jak! Zapodajcie to w normalnym, powszechnym formacie!

@Dracon - jaki masz problem? Czy jako jedyny nie poradziłeś sobie z chyba najczęściej używanym normalnym dyskowym systemem operacyjnym? Przyjedź na party i zobacz, czego najczęściej się używa i dlaczego AtariDOS jest tak bardzo uciążliwy dla użytkownika jakiegokolwiek urządzenia dającego możliwość zapisu 16MB.

Czy określenie Sparta ssie to ukłon w stosunku do DLT, czyli Draco, Trub'a i Lizarda, czy innych zaangażowanych w rozwój systemu od ponad 10 lat?

Dracon 2012-07-30 22:23:50

@Pin - do DLC personalnie nic nie bylo. Niech sobie robia co chca, ale stuff z party wole otwierac w wygodniejszym formacie, ktory i tak otworza "Spartanie" (w druga strone - jak widac - nie zawsze). Wkurza mnie takie "narzucanie" standardu. :( Sparte kiedys wyprobowalem (ta na cartridge'u) i mi sie nie podobala. Ale tu nie miejsce na rozwijania tego watku - to tez odp. do "absoluta".
Dodam tylko, ze jako "starodawny" scenowiec ;) przyzwaczailem sie do innego DOS-a, wygodnego dla mnie, a imie jego DOS II+/D, ktory w polaczeniu z Q-MEG-iem wystarczal mi az nadto.
Na party bylem w zeszlym roku i co? Widzialem rozne rzeczy. A znasz to powiedzenie, ze przyzwyczajenie druga natura? :P

"Jako jedyny" ? Sądząc z komentarzy do nowinki na A-area jest jeszcze co najmniej paru ludzi, ktorzy nie wpadli w entuzjazm po odpaleniu tego "stuffu" z party. :>

Vasco/Tristesse 2012-07-30 22:26:33

Nieprawdą jest, że Nosty _zaprezentował_.

Parabole są do ściągnięcia z A8.

xxl 2012-07-30 22:38:34

Beeper stuff na YT: http://youtu.be/_SPIG-pi4Ro

pin 2012-07-30 22:52:12

@Drc:

* nie DLC, tylko DLT ;)-

* jaki problem z przeniesieniem danych w inny format w obecnych czasach?

* ja nie opracowywałem stuffu, gdyż zawsze robię to tak, że są dwa pliki: jeden w formacie SpartaDOS, drugi w formacie AtariDOS wraz z dosem (najczęściej MyDOS 4.50)

* Sparte wypróbowałeś kiedyś, ok. Wersję z 1989 roku, czy 1995 by FTE i na czym? - na stacji dyskietek? - taki konfig w zasadzie gwarantuje średnie zadowolenie i nie upoważnia po kilkunastu latach do stwierdzenia, że coś "ssie", bo jest to przykre.

* problem jak narazie zaistniał w przypadku dwóch osób. XXL'a, oraz Twoim. Przecież, jeśli ktoś na szybko nie przygotował stuffu na 100%, to czy nie istnieją wygodne narzędzia na grzyba, które umożliwiają prostą konwersję czegokolwiek w jakąkolwiek stronę?

Ok, jak dla mnie eot - bo kontynuacja wątku w tę właśnie stronę osobiście nie ma dla mnie sensu ;)-

innuendo 2012-07-30 23:15:32

Od DLT łapki precz ;) Nie wiem, który z atarowskich DOSów jest wygodniejszy od SDX, ale ja to się nie znam, zarobiona jestem etc. Narzucania formatu nie widzę i myślę, że osoby przygotowujące stuff do ściągnięcia korzystają właśnie ze Sparty.

larek 2012-07-30 23:21:38

Nosty, to nie jest błąd Integratora. Wyjaśniałem to już. Jak nie włączysz czasowego wyjście z obrazka to Integrator nic nie zmienia w kodzie grafiki oprócz zmiany wektora RUN na INI (jeśli jest taka potrzeba). Kod, który czeka na wciśnięcie klawisza (i który nie czeka na jego puszczenie) jest sprawką G2F. Jak chcesz to sprawdzić - zapisz sobie obrazki w G2F z ustawionym wektorem INI zamiast RUN, połącz takie pliki w jeden (oczywiście nie używając Integratora) i zobacz ile obrazków wczyta emulator po naciśnięciu klawisza...

A jeśli wymyślisz kod, zajmujący 5 bajtów, który będzie czekał na wciśnięcie dowolnego klawisza, a później na jego puszczenie (lub wprowadzi po naciśnięciu klawisza pewne opóźnienie), to chętnie go umieszczę w nowej wersji Integratora i będzie on podmieniał oryginalną procedurkę G2F.

W chwili obecnej w Integratorze pod tym względem nie ma co poprawiać.

krytyk 2012-07-30 23:28:40

piesiu winner
reszta bohomazy

odyn1ec 2012-07-30 23:57:56

@adv - inspirował mnie obraz Riepina "Burłacy na Wołdze":) A poważniej to niewykluczone, że ktoś podobny temat czy wygląd pojazdów wykorzystał. Podobno wszystko już było. Bezpośrednich zapożyczeń tutaj nie ma.
@krytyk - masz rację, technicznie grafika Piesia jest bezdyskusyjnie najlepsza co mobilizuje mnie do doskonalenia warsztatu. Tematyka/klimat to już kwestia gustu.

bartcom 2012-07-31 00:56:08

Mój komentarz jest opóźniony, ale jestem z Pomorza...
Dopiero dotarłem do domu.

To było wspaniałe party. Wspaniała ATMOSFERA ! Niesamowita...
Wielkie ukłony dla organizatorów !!! Wspaniali ludzie. Ponadto podzieki dla osób atmosferę party "wytwarzających" już od wczesnych godzin piątku: wielkie podzięki dla: sOnara (który w każdej chwili był w stanie zrobic wszystko - jestem przekonany, że w tym mieści się również sprowadzenie UFO na ziemię, tylko z powodu swojej skromności tego nie pokazuje), Nosty'ego (który ma dar zarażania entuzjazmem do ludzi, do życia, do świata, do Atari), Pin'a (który jednocześnie łączył cierpliwe wyjaśnianie mojej skromnej osobie - oczywistych dla niego - rzeczy, programowanie dema (tańczą, tańczą parabole, ha ha ha!!!), bawieniem się z synkiem (pozdro dla niego od Dagmarki i Pawełka!) oraz skakaniem po piłkę, która wpadła na dach... CO ZA FACET - bezapelacynie, Gzynia (za uczciwość, otwartość, wsparcie, i uratowanie od śmierci głodowej); oraz wszystkich innych. To było spotkanie niesamowitych ludzi, pełnych zwariowanej Atarowskiej radości. Dziękuję rewelacyjnym gościom z Czech, przede wszystkim Bohdanowi (który powoduje, że odwiedzenie Atari Paty w Czechach staje się koniecznością - takie są decyzje mego syna, Pawła, lat 4. Nauczył się on bowiem czeskiego w 1g30min... Bohdan, jesteś NIEZWYKŁY) Jestem zaszczycony, że mogłem w tym uczestniczyć.

Kto nie był, ma powody, żeby się smucić.

bartcom 2012-07-31 01:28:33

Errata:
wg uczestników w wieku 4-14 lat stwierdzono:
- za mało gier do bicia rekordów;
- brak realizacji pomysłu: multiplayer/ multijoy (wieeelik błąd)
- za małe zróżninicowanie "dystansów" czasowych, jakie ma do dyspozycji gracz, oczywiście chodzi tu o konkretne typy gier; np: PPos, Gyruss, RRace, wymaga więcej czasu, ale co szkodzi, żeby konkurs odybał się przez CAŁY CZAS aż do kompotów (symboliczny moment zgaszenia światła) i ogoszenia wyników razemz pozostałymi? - można byłoby podzielić to na: szybka gra/ maraton? Ale nie ja jestem organizatorem, to tylko pomysł na przyszłość.
- za późno rozpoczęty konkurs; za krótko trwał
- za mało stanowisk do bicia rekordów (szt. 1) optimum szt. 3
... nie ma się co przejmować trudnością nadzorowania uczciwości wyników: np. sOnar mógłby podołać i 10 szt., to facet o niesamowitej podzielności uwagi... Jest w tym fantastyczny: delikatny, ale stanowczy; skrupulatny, ale zachęcający do dalszej gry... oczywiście, chętnie pomogę.

bartcom 2012-07-31 01:34:44

Errata2

- brak opcji multiplayer/ multijoy. W skrócie: dwaj gracze, gracz wygrywający pojedynek dopisuje sobie wartość punktów gracza pokonanego, ale tylko w danej rozgrywce, przy czym zachowuje prawo do następnej gry.
Czesi mieli świetne Turtlesy na multijoy'a, rewelacyjne właśnie do grania na punkty. mam wrażenie, że zostali oni na party troszeczkę zleceważeni...

innuendo 2012-07-31 02:34:31

bartcom, to pierwszy raz odkąd pamiętam, kiedy mało rozmawialiśmy z przyjaciółmi z Czech. Czesi mają sporo gier do grania na wielu graczy.

adv 2012-07-31 08:46:52

Żeby wyjść z tego świata całym trzeba być jak dzieci. Nie oznacza to bycia naiwnym.

Być może nawiązanie do latawców puszczanych przez dzieci to tylko moje osobiste skojarzenie, dzięki temu obrazek podoba mi się najbardziej. No i klimat sf i morze, które tak lubię. W statku kosmicznym podobają mi się świecące okręgi przy podwoziach. Chętnie zobaczyłbym to samo na Falcona.

jhusak 2012-07-31 09:59:42

@larek, a jsr, nop nop? ma 5 bajtów :) A w systemie jest procka do czekania na klawisz, niestety, traci się kompatybilność...

jhusak 2012-07-31 10:00:39

ATAKUJĄ NAS SPAMEM!!!!!

Kaz 2012-07-31 10:55:13

Atak powstrzymany.

seban 2012-07-31 11:06:42

@nosty: jeżeli problem z obsługą klawiszy występuje pod Altirra, sprawdź czy po ustawieniu w menu: Input->Keyboard (keyboard options) opcji: "send raw key strokes" problem nie zniknie. Domyślnie jest "send cooked key presses"

odyn1ec 2012-07-31 11:08:16

@adv- skojarzenie jak najbardziej trafne - tło to świat wyobraźni chłopca puszczającego latawiec

nosty 2012-07-31 11:39:01

@larek - "A jeśli wymyślisz kod, zajmujący 5 bajtów, który będzie czekał na wciśnięcie dowolnego klawisza, a później na jego puszczenie "

A nie mozesz wplesc automatycznie wlasnej procedury o dowolnej dlugosci miedzy łączone obrazki?
To chyba najprostszy sposob.

jhusak 2012-07-31 15:47:12

Dodam nieśmiało, że zajęło mi 5 minut:
- zdenerwowanie się, że coś mi się narzuca...
- wyciągnięcie emulatora
- żonglowanie dyskietkami - bez rezultatu
- odpalenie z emulatora atr disk editor
- zapisanie stuffu do katalogu.
5 minut razy kilkaset osób - to wielka strata czasu.

A można było w zipie. myk śmig i jest.

0xF 2012-07-31 15:59:17

Tym bardziej, że jest xunzip dla ortodoksyjnych atarowców.

gregor 2012-07-31 16:52:08

Nie róbmy z prawdziwych atarowców sekciarzy :->

jhusak 2012-07-31 16:56:21

"A jeśli wymyślisz kod, zajmujący 5 bajtów, który będzie czekał na wciśnięcie dowolnego klawisza, a później na jego puszczenie "

Oczywiście, bardzo łatwe:

KPL ; czeka w pętli na naciśnięcie klawisza, 1 bajt, dużo cykli
KUL ; czeka w pętli na puszczenie klawisza, 1 bajt, dużo cykli
NOP ; tego na szczęście nie trzeba było wymyślać
NOP ; bo już jest wymyślone :)
NOP

wegi 2012-08-02 00:07:32

Whoa - Piesiu super pic. Wszystkie grafy w klasie