PONG - wersja "after party". by Xeen 2012-12-14 22:47:24
Jakub Husak udostępnił poprawioną wersję minigierki z SillyVenture
2012: PONG. Gra ostatecznie, razem z zaimplementowaną
punktacją, zajmuje 336 bajtów, co i tak stanowi znakomity wynik i
robi wrażenie (pierwotnym celem autora było 256 bajtów).
Sama gierka, jak i źródła do ściągnięcia
stąd. Miłej analizy kodów!
gonzo 2012-12-14 23:14:39
dolna linia - jaki jest powód, że nie jest narysowana prawidłowo? pirx 2012-12-15 00:11:43
3 bajty xxl 2012-12-15 00:33:18
kij w mrowisko: gre mozna skrocic kilkanascie bajtow kompilujac na strone zero... oczywiscie po tym zabiegu zaladuje sie tylko z xbiosa :D jhusak 2012-12-15 00:43:11
Celem gry nie było zejście za wszelką cenę do jakiegoś tam konkretnego rozmiaru. Poza tym liczba $150 w hex jest ok tak samo, jak $144. A gra miała być bez niepublikowanych rozkazów (nie dla idei, po prostu ich nie znam :P) oraz czytana z dosa.
Poprawki wprowadzone after party to usunięcie ustawiania kolorów, więc to, co widać, to odpowiednik pozycji (2 bajty oszczędzone), bo w oryginale-opisie był błąd, co do długości, miał 348 bajtów, a to znaczy $15c, a nie $150.
Poza tym ta wersja poprawnie liczy punkty (do 9 włącznie), a nie tylko z jednej strony.
@xxl, lubię Cię, naprawdę możesz wsadzać co chcesz i gdzie chcesz :) Hm. Po namyśle: pewnych rzeczy się nie robi fanom, ale poza tym ok.
Co do dolnej linii - Pirx ma rację. brakuje STA WSYNC, a przedtem jest dużo obliczeń, to wychodzi to tu i ówdzie. Podobnie na cyfrach. mgr_inz_rafal 2012-12-15 00:59:52
A gdzie muzyka?!? :-> tdc 2012-12-15 04:41:17
Muzyka już jest zakodowana, bo dla Kuby to żaden problem. Jedynie player nie zmieścił się w tych 336 bajtach ;):)
Ale po wydaniu nowszej wersji xBiosa, będzie to już możliwe :P Wieczór 2012-12-15 06:00:52
@mgr_inz_rafal: po przeczytaniu tekstu Kuby o fanach, już mi się cisnęło na palce to samo zdanie, ale jak widzę nie tylko mi :) My chcemy muzyyyyyykę, miau :)
@tdc: to będzie wersja z wbudowanym playerem mp3, a z tego co widzę, Kuba bez problemu zmieści godzinę muzyki w dodatkowych 200 bajtach :) jhusak 2012-12-15 11:22:48
Wiesz @wieczor, 256b na muzykę na compo z playerem ... Pomyśli się. To jest IMHO bardzo fajne ograniczenie, te 256 bajtów. jhusak 2012-12-15 11:46:19
To ja raczej czuję się fanem @xxl-a - bardzo mi się podoba to, co on robi z Atari. Jego gibkość i elastyczność. Nikt nie zrobił tak wiele nowego dla Atari, co xxl. mono 2012-12-15 12:17:39
Epi kilka(naście) nowinek temu zamieszczał tu muzykę na 128b generowaną (nie mogę tego znaleźć :/). gregor 2012-12-15 13:46:36
Nareszczie człowiek z jajem udostępnia kod ! Brawo. xxl 2012-12-15 14:27:20
tu publikowalem silnik do odtwarzania muzyki 2 kanalowej (+1 perka) z MusicStudio - zajmuje mniej niz 1 strone pamieci - przy czym mozna go dosc sporo optymalizowac (rezygnacja ze stosu) wiec nawet z muzyka by sie zmiescil w 256 bajach.
Ależ oczywiście, że się da napisać. Ale chodzi o to, żeby się dało słuchać :) the fender 2012-12-15 14:36:56
@jhusak: ROTFL :) dobre tdc 2012-12-17 03:25:33
Tak nie ulega wątpliwości, że kryterium słuchalności muzyki było dla Kuby zawsze najważniejsze ;) Wieczór 2012-12-17 05:25:43
Dla graczy też jest dość istotne :) Ktoś tu wymienił parę gier z "wyśmienitym" soundtrackiem tworzonym zapewne za pomocą generatora :) slaves 2012-12-17 23:21:14
kuba... przyzwyczaiłeś nas do wysokich standardów, więc popraw tą dolną "brzydką" linię ;) jhusak 2012-12-18 15:27:09
@slaves, sinusoida. A poza tym ta linia jest z ditheringiem