PONG - wersja "after party". by Xeen 2012-12-14 22:47:24

Jakub Husak udostępnił poprawioną wersję minigierki z SillyVenture 2012: PONG. Gra ostatecznie, razem z zaimplementowaną punktacją, zajmuje 336 bajtów, co i tak stanowi znakomity wynik i robi wrażenie (pierwotnym celem autora było 256 bajtów).


Sama gierka, jak i źródła do ściągnięcia stąd. Miłej analizy kodów!
gonzo 2012-12-14 23:14:39

dolna linia - jaki jest powód, że nie jest narysowana prawidłowo?

pirx 2012-12-15 00:11:43

3 bajty

xxl 2012-12-15 00:33:18

kij w mrowisko: gre mozna skrocic kilkanascie bajtow kompilujac na strone zero... oczywiscie po tym zabiegu zaladuje sie tylko z xbiosa :D

jhusak 2012-12-15 00:43:11

Celem gry nie było zejście za wszelką cenę do jakiegoś tam konkretnego rozmiaru. Poza tym liczba $150 w hex jest ok tak samo, jak $144. A gra miała być bez niepublikowanych rozkazów (nie dla idei, po prostu ich nie znam :P) oraz czytana z dosa.

Poprawki wprowadzone after party to usunięcie ustawiania kolorów, więc to, co widać, to odpowiednik pozycji (2 bajty oszczędzone), bo w oryginale-opisie był błąd, co do długości, miał 348 bajtów, a to znaczy $15c, a nie $150.

Poza tym ta wersja poprawnie liczy punkty (do 9 włącznie), a nie tylko z jednej strony.

@xxl, lubię Cię, naprawdę możesz wsadzać co chcesz i gdzie chcesz :)
Hm.
Po namyśle: pewnych rzeczy się nie robi fanom, ale poza tym ok.

Co do dolnej linii - Pirx ma rację. brakuje STA WSYNC, a przedtem jest dużo obliczeń, to wychodzi to tu i ówdzie. Podobnie na cyfrach.

mgr_inz_rafal 2012-12-15 00:59:52

A gdzie muzyka?!? :->

tdc 2012-12-15 04:41:17

Muzyka już jest zakodowana, bo dla Kuby to żaden problem. Jedynie player nie zmieścił się w tych 336 bajtach ;):)

Ale po wydaniu nowszej wersji xBiosa, będzie to już możliwe :P

Wieczór 2012-12-15 06:00:52

@mgr_inz_rafal: po przeczytaniu tekstu Kuby o fanach, już mi się cisnęło na palce to samo zdanie, ale jak widzę nie tylko mi :) My chcemy muzyyyyyykę, miau :)

@tdc: to będzie wersja z wbudowanym playerem mp3, a z tego co widzę, Kuba bez problemu zmieści godzinę muzyki w dodatkowych 200 bajtach :)

jhusak 2012-12-15 11:22:48

Wiesz @wieczor, 256b na muzykę na compo z playerem ... Pomyśli się. To jest IMHO bardzo fajne ograniczenie, te 256 bajtów.

jhusak 2012-12-15 11:46:19

To ja raczej czuję się fanem @xxl-a - bardzo mi się podoba to, co on robi z Atari. Jego gibkość i elastyczność. Nikt nie zrobił tak wiele nowego dla Atari, co xxl.

mono 2012-12-15 12:17:39

Epi kilka(naście) nowinek temu zamieszczał tu muzykę na 128b generowaną (nie mogę tego znaleźć :/).

gregor 2012-12-15 13:46:36

Nareszczie człowiek z jajem udostępnia kod ! Brawo.

xxl 2012-12-15 14:27:20

tu publikowalem silnik do odtwarzania muzyki 2 kanalowej (+1 perka) z MusicStudio - zajmuje mniej niz 1 strone pamieci - przy czym mozna go dosc sporo optymalizowac (rezygnacja ze stosu) wiec nawet z muzyka by sie zmiescil w 256 bajach.

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=10283

na GTIA oczywiscie....

jhusak 2012-12-15 14:34:23

Ależ oczywiście, że się da napisać. Ale chodzi o to, żeby się dało słuchać :)

the fender 2012-12-15 14:36:56

@jhusak: ROTFL :) dobre

tdc 2012-12-17 03:25:33

Tak nie ulega wątpliwości, że kryterium słuchalności muzyki było dla Kuby zawsze najważniejsze ;)

Wieczór 2012-12-17 05:25:43

Dla graczy też jest dość istotne :) Ktoś tu wymienił parę gier z "wyśmienitym" soundtrackiem tworzonym zapewne za pomocą generatora :)

slaves 2012-12-17 23:21:14

kuba... przyzwyczaiłeś nas do wysokich standardów, więc popraw tą dolną "brzydką" linię ;)

jhusak 2012-12-18 15:27:09

@slaves, sinusoida. A poza tym ta linia jest z ditheringiem