Ridiculous Reality - wersja finalna by Adam Wachowski 2012-12-15 19:59:33

Dzisiaj została udostępniona wersja finalna Ridiculous Reality - gry, która zwyciężyła w tegorocznej edycji konkursu programistycznego klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club). Jako pierwsi mogli się cieszyć grą nabywcy kartridża na SillyVenture2012, a teraz gra jest do ściągnięcia dla wszystkich stąd


Przypomnę, że Ridiculous Reality to projekt słowacko-polski, funkcję lidera i programisty pełnił w nim Martin"MatoSimi" Simeček, za design gry i grafikę poziomów odpowiadał Adam Wachowski, muzykę napisał i zaprojektował poziomy Michał "stRing" Radecki, a autorem obrazków tytułowego i końcowego był Adam "Ooz" Powroźnik. RR jest połączeniem gry logicznej i zręcznościowej, inspirowanym grą Continuity. Gracz musi zebrać klucze i przejść przez drzwi do następnego poziomu, przy czym plansza gry składa się z ruchomych, przesuwanych pokoi, a przejście między nimi jest możliwe tylko przy dokładnym dopasowaniu sąsiadujących krawędzi.



Dotychczasowa wersja otrzymała dobre recenzje: w RGCD dostała 5/5 i oceniono ją wyżej niż Continuity. W najnowszym numerze (110) magazynu Retro Gamer gra uzyskała ocenę 92% i znaczek jakości "Retro Gamer Sizzler" przyznawany najciekawszym grom.

Zmiany w stosunku do wersji konkursowej są następujące:
michalmarek77 2012-12-15 20:40:41

Do dzis nie potrafie uwierzyc, ze taka gra powstala na 8-bit Atari.
Szacun i mega wielkie dzieki za ta gre! Niestety, nie bylem na Silly a ostrzylem sobie zeby na carta z gra. Jest on jeszcze gdzies dostepny ?

xeen 2012-12-15 20:57:19

jeden z egzemplarzy będzie do wygrania w konkursie AOL. Zatem obserwuj :)

secon 2012-12-15 21:22:49

gra mnie na maksa zaskoczyla inowacyjnością, jest super świeża, ciekawa inspirująca. Muzyczki świetne. Dzwięki podobne do Ninja Commando :)

trophy242 2012-12-15 21:24:42

A ja myślę, że właśnie dziwne jest to, że kiedyś tak mało porządnych gier tego typu powstawało. Owszem, ta jest wyjątkowo oryginalna, ale chodzi mi głównie o jakość wykonania. Uważam, że Atari 8-bit to komputer o ogromnych możliwościach, które wcale nie zostały wykorzystane do 1987 roku - może z drobnymi wyjątkami. Na tzw. "Zachodzie" powstawały tony taniego chłamu. Głównie w USA w czasach Atari/Warner - co poniekąd doprowadziło do krachu na rynku gier komputerowych i upadku Atari. Potem bywało różnie. Właściwie dopiero w latach 90-tych, zdolnym i porządnie przygotowanym w szkołach młodym ludziom z tzw. "bloku wschodniego", udało się pokazać na co stać ten komputer. I jeszcze jedna ważna uwaga - powstawało mniej gier pisanych przez jedną osobę, która ogarniała całość. Stąd, dzięki specjalizacjom, pojawiła się ciekawsza fabuła, lepsza grafika i muzyka oraz sprytne rozwiązania programistyczne. Pewnie nie bez znaczenia było też to, że do lat 90-tych pojawiły się bardziej zaawansowane programy narzędziowe oraz dodatkowa inspiracja w postaci Atari ST i Amigi. Taka moja luźna dygresja.

A RR - niesamowicie fajnie pomyślana gra :D Tylko wcale mnie nie dziwi, że tak dobrze wygląda na Atari XL/XE. Tak właśnie powinno być w większości przypadków już dawno temu. Wyjątkowy jest tutaj przede wszystkim pomysł. A całość pięknie skomponowana.

cpt. Misumaru Tenchi 2012-12-15 22:07:54

quote:

Uważam, że Atari 8-bit to komputer o ogromnych możliwościach, które wcale nie zostały wykorzystane do 1987 roku - może z drobnymi wyjątkami.


I tu bym się zgodził w zupełności - przecież maluch naprawdę potrafi i mógłby mieć dużo więcej gier niczym nie ustępujących przykładowo tym produkcjom z C=64 które "reklamowałem" już przy różnych okazjach.

adolfinio 2012-12-15 22:55:33

Jestem Atarowcem. Podkreślam to żeby nie było wątpliwości. Gra mi się podoba i bardzo potrzeba nam tego typu gier.
Ten mój wstęp ma związek z tym, że gra technicznie jest moim zdaniem poprawna, ale czegoś jej brakuje.
Ktoś przede mną porównał ja z Ninja Commando. Niestety, wydaje mi się, że wizualnie jest słabsza od gdy Zepplina. Tyle że mamy rok 2012.
To tyle. Mam nadzieję że nie zmiecie mnie fala krytyki.

Mike 2012-12-15 22:56:55

Ta gra jest genialna !

gonzo 2012-12-15 23:03:33

bardzo dobra gierka, kompletna pod każdym względem.
na mojej liście top atari 8bit jest bardzo wysoko.

atarka w dobrym tempie goni resztę świata :)

trophy242 2012-12-16 00:15:37

No nie wiem... Ninja Commando moim zdaniem było mniej kolorowe. Powiedziałbym, że RR to Caverns of Khafka na miarę 2012.

Bartek 2012-12-16 00:34:32

Panowie, chociaż w latach 90 byłem commodorowcem, a później szczęśliwym posiadaczem Amisi to gratuluję. Odpaliłem waszą grę pod emulatorem Atari na PSP i... wciągnęło mnie na maksa. Chylę czoła przed waszym kunsztem, talentem i przede wszystkim zapałem. Świetna gra (chociaż jej nie ukończyłem ;-))!

adv 2012-12-16 13:39:49

Moim zdaniem gra 2012 roku.

secon 2012-12-16 19:02:26

to ja wspomniałem o ninja commando ale w kwestji dzwięku, niektóre sa bardzo podobne klimatem do ninja commando.

Caco 2012-12-16 19:57:12

GRA ROKU 2012. To wszystko !

Caco 2012-12-16 19:57:32

GRA ROKU 2012. To wszystko !

trophy242 2012-12-16 21:46:23

Gra roku 2012!

jhusak 2012-12-17 00:17:04

Jeśli ktoś jest zdecydowany - to proszę zamawiać :), bo się kończą :) (zagranica jest większa niż Polska, a Ameryka dopiero idzie spać ...)

tdc 2012-12-17 03:56:02

Fajna gierka, dziękujemy za nią chłopaki! ;) No i za udostępnienie jej do ściągnięcia.

cpt. Misumaru Tenchi 2012-12-17 05:23:48

Dołączam do powyższych podziękowań.

sOnar 2012-12-17 11:31:04

kurczaczek, ta gra jest świetna!

at0mic 2012-12-17 18:26:39

Pięknota! miodność niespotykana!

trophy242 2012-12-18 00:06:31

Domo arigato!

secon 2012-12-19 20:14:03

Zamówiłem i potwierdziłem :)

solo/ng 2012-12-20 13:47:34

No, niespodziewalem sie gry na nasze xl/xe, tak swiezej, ze ogladajac czulem sie jakbym patrzyl na jakies Indie Game z 2012 ze Steama na PC. Pelen szaczunek!

solo/ng 2012-12-20 13:49:01

namowcie autorow aby dodali przycisk PAYPAL DONATE!:)

Adam 2012-12-20 13:55:38

Przecież na stronie MatoSimiego (link w artykule) jest Paypal Donate - po prawej stronie u dołu

Atariteca 2013-01-13 18:46:42

Just in case, you can find all the codes/key combinations for levels here:

http://atariteca.blogspot.com/2012/12/passwords-de-nivel-de-ridiculous-reality.html

The trick is as follows: Keep pressed Shift and input the rest of the keystrokes, without any pause. Like Adam said, it´s a continuos flow -as if playing the piano.

Tested in emulator and works fine.

- Y -