Ridiculous Reality - wersja finalna by Adam Wachowski 2012-12-15 19:59:33
Dzisiaj została udostępniona wersja finalna Ridiculous Reality -
gry, która zwyciężyła w tegorocznej edycji konkursu
programistycznego klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club). Jako
pierwsi mogli się cieszyć grą nabywcy kartridża na
SillyVenture2012, a teraz gra jest do ściągnięcia dla wszystkich
stąd
Przypomnę, że Ridiculous Reality to projekt słowacko-polski,
funkcję lidera i programisty pełnił w nim Martin"MatoSimi" Simeček,
za design gry i grafikę poziomów odpowiadał Adam Wachowski, muzykę
napisał i zaprojektował poziomy Michał "stRing" Radecki, a autorem
obrazków tytułowego i końcowego był Adam "Ooz" Powroźnik. RR jest
połączeniem gry logicznej i zręcznościowej, inspirowanym grą
Continuity.
Gracz musi zebrać klucze i przejść przez drzwi do następnego
poziomu, przy czym plansza gry składa się z ruchomych, przesuwanych
pokoi, a przejście między nimi jest możliwe tylko przy dokładnym
dopasowaniu sąsiadujących krawędzi.
Dotychczasowa wersja otrzymała dobre recenzje: w RGCD
dostała 5/5 i oceniono ją wyżej niż Continuity. W najnowszym
numerze (110) magazynu Retro Gamer gra uzyskała ocenę 92% i znaczek
jakości "Retro Gamer Sizzler" przyznawany najciekawszym grom.
Zmiany w stosunku do wersji konkursowej są następujące:
na prośbę graczy MatoSimi wprowadził kody do przeskakiwania
aktualnego poziomu; kody wpisuje się kombinacją klawiszy
funkcyjnych z przytrzymanym klawiszem SHIFT, przy czym klawisze
funkcyjne trzeba czasem wielokrotnie przyciskać i zwalniać, co bywa
skomplikowane
rozszerzone zakończenie (m.in. dodatkowy mini-level)
nieco poprawiona grafika tła trzeciej fazy gry
możliwość wyłączenia muzyki (SELECT, ponowne włączenie
START)
wsparcie dla systemu NTSC
Gra będzie dostępna również na kartridżach, które zaprojektował i
wykonał Jakub Husak - więcej szczegółów wkrótce.
michalmarek77 2012-12-15 20:40:41
Do dzis nie potrafie uwierzyc, ze taka gra powstala na 8-bit Atari. Szacun i mega wielkie dzieki za ta gre! Niestety, nie bylem na Silly a ostrzylem sobie zeby na carta z gra. Jest on jeszcze gdzies dostepny ? xeen 2012-12-15 20:57:19
jeden z egzemplarzy będzie do wygrania w konkursie AOL. Zatem obserwuj :) secon 2012-12-15 21:22:49
gra mnie na maksa zaskoczyla inowacyjnością, jest super świeża, ciekawa inspirująca. Muzyczki świetne. Dzwięki podobne do Ninja Commando :) trophy242 2012-12-15 21:24:42
A ja myślę, że właśnie dziwne jest to, że kiedyś tak mało porządnych gier tego typu powstawało. Owszem, ta jest wyjątkowo oryginalna, ale chodzi mi głównie o jakość wykonania. Uważam, że Atari 8-bit to komputer o ogromnych możliwościach, które wcale nie zostały wykorzystane do 1987 roku - może z drobnymi wyjątkami. Na tzw. "Zachodzie" powstawały tony taniego chłamu. Głównie w USA w czasach Atari/Warner - co poniekąd doprowadziło do krachu na rynku gier komputerowych i upadku Atari. Potem bywało różnie. Właściwie dopiero w latach 90-tych, zdolnym i porządnie przygotowanym w szkołach młodym ludziom z tzw. "bloku wschodniego", udało się pokazać na co stać ten komputer. I jeszcze jedna ważna uwaga - powstawało mniej gier pisanych przez jedną osobę, która ogarniała całość. Stąd, dzięki specjalizacjom, pojawiła się ciekawsza fabuła, lepsza grafika i muzyka oraz sprytne rozwiązania programistyczne. Pewnie nie bez znaczenia było też to, że do lat 90-tych pojawiły się bardziej zaawansowane programy narzędziowe oraz dodatkowa inspiracja w postaci Atari ST i Amigi. Taka moja luźna dygresja.
A RR - niesamowicie fajnie pomyślana gra :D Tylko wcale mnie nie dziwi, że tak dobrze wygląda na Atari XL/XE. Tak właśnie powinno być w większości przypadków już dawno temu. Wyjątkowy jest tutaj przede wszystkim pomysł. A całość pięknie skomponowana. cpt. Misumaru Tenchi 2012-12-15 22:07:54
quote:
Uważam, że Atari 8-bit to komputer o ogromnych możliwościach, które wcale nie zostały wykorzystane do 1987 roku - może z drobnymi wyjątkami.
I tu bym się zgodził w zupełności - przecież maluch naprawdę potrafi i mógłby mieć dużo więcej gier niczym nie ustępujących przykładowo tym produkcjom z C=64 które "reklamowałem" już przy różnych okazjach. adolfinio 2012-12-15 22:55:33
Jestem Atarowcem. Podkreślam to żeby nie było wątpliwości. Gra mi się podoba i bardzo potrzeba nam tego typu gier. Ten mój wstęp ma związek z tym, że gra technicznie jest moim zdaniem poprawna, ale czegoś jej brakuje. Ktoś przede mną porównał ja z Ninja Commando. Niestety, wydaje mi się, że wizualnie jest słabsza od gdy Zepplina. Tyle że mamy rok 2012. To tyle. Mam nadzieję że nie zmiecie mnie fala krytyki. Mike 2012-12-15 22:56:55
Ta gra jest genialna ! gonzo 2012-12-15 23:03:33
bardzo dobra gierka, kompletna pod każdym względem. na mojej liście top atari 8bit jest bardzo wysoko.
atarka w dobrym tempie goni resztę świata :) trophy242 2012-12-16 00:15:37
No nie wiem... Ninja Commando moim zdaniem było mniej kolorowe. Powiedziałbym, że RR to Caverns of Khafka na miarę 2012. Bartek 2012-12-16 00:34:32
Panowie, chociaż w latach 90 byłem commodorowcem, a później szczęśliwym posiadaczem Amisi to gratuluję. Odpaliłem waszą grę pod emulatorem Atari na PSP i... wciągnęło mnie na maksa. Chylę czoła przed waszym kunsztem, talentem i przede wszystkim zapałem. Świetna gra (chociaż jej nie ukończyłem ;-))! adv 2012-12-16 13:39:49
Moim zdaniem gra 2012 roku. secon 2012-12-16 19:02:26
to ja wspomniałem o ninja commando ale w kwestji dzwięku, niektóre sa bardzo podobne klimatem do ninja commando. Caco 2012-12-16 19:57:12
GRA ROKU 2012. To wszystko ! Caco 2012-12-16 19:57:32
GRA ROKU 2012. To wszystko ! trophy242 2012-12-16 21:46:23
Gra roku 2012! jhusak 2012-12-17 00:17:04
Jeśli ktoś jest zdecydowany - to proszę zamawiać :), bo się kończą :) (zagranica jest większa niż Polska, a Ameryka dopiero idzie spać ...) tdc 2012-12-17 03:56:02
Fajna gierka, dziękujemy za nią chłopaki! ;) No i za udostępnienie jej do ściągnięcia. cpt. Misumaru Tenchi 2012-12-17 05:23:48
Dołączam do powyższych podziękowań. sOnar 2012-12-17 11:31:04
kurczaczek, ta gra jest świetna! at0mic 2012-12-17 18:26:39
Zamówiłem i potwierdziłem :) solo/ng 2012-12-20 13:47:34
No, niespodziewalem sie gry na nasze xl/xe, tak swiezej, ze ogladajac czulem sie jakbym patrzyl na jakies Indie Game z 2012 ze Steama na PC. Pelen szaczunek! solo/ng 2012-12-20 13:49:01
namowcie autorow aby dodali przycisk PAYPAL DONATE!:) Adam 2012-12-20 13:55:38
Przecież na stronie MatoSimiego (link w artykule) jest Paypal Donate - po prawej stronie u dołu Atariteca 2013-01-13 18:46:42
Just in case, you can find all the codes/key combinations for levels here:
The trick is as follows: Keep pressed Shift and input the rest of the keystrokes, without any pause. Like Adam said, it´s a continuos flow -as if playing the piano.