Forever 14 - wyniki by Xeen 2013-03-17 19:17:42

Pojawiły się wyniki konkursów atarowskich ze słowackiego zlotu Forever.

Muzyka


Demo:


1K Intro




Oprócz tego pojawiła się atarowska produkcja w realtime como: Quest for elvis (Fandal, Mapa, PG) - 1 miejsce.


Oraz gra textowa: Where is Elvis, która zajęła 3 miejsce



Stuff do ściągnięcia stąd.
seban 2013-03-17 19:58:39

demo oxyron-ów jest tutaj: http://goo.gl/hGaEh , czasami ma problem z uruchomieniem się pod altirra. szybki patch: wciskamy F8, wchodzimy do debugera, w command line piszemy:

e 33f2 ea ea

potem znowu F8 wyjście z debugera, i demo się uruchamia dalej :P

xeen/agenda 2013-03-17 20:03:15

fajny ZR!

bob_er/mec 2013-03-17 20:11:43

1. fajna, mała produkcja.
2. mi pod a800 (v. 2.2.1) działa bez problemu.

the fender 2013-03-17 20:17:02

Demko Oxyronów wymiata :) Ładne, płynne efekty, dobry minimalistyczny design, niezła muzyka. Odpalałem na Altirze - do strzału poszło. Ze scrolla wynika, że mao brakowao a byłoby na Silly.

Na Plazmę od Noice też miło popatrzeć.

seban 2013-03-17 20:18:56

pod A800 działa bez problemu, dla Altirry problemem wydaje się ta pętla:

33EA: AD 0B D4 LDA VCOUNT [$D40B] = $00
33ED: CD 0B D4 CMP VCOUNT [$D40B] = $00
33F0: F0 FB BEQ $33ED
33F2: 90 F6 BCC $33EA

;)

seban 2013-03-17 20:21:50

mi się podoba ten full-screen zoomer ;) od wieków robili sobie to na C64 w różnych demach, nigdy się nie zastanawiałem jak to robią i teraz zanim sprawdziłem, doczekałem się wersji na Atari 8-bit :)

Tezz 2013-03-17 20:30:18

It's nice to see the full screen zoomer fx on the A8, we were discussing the c64 effect recently at AA.

xxl 2013-03-17 20:46:17

New Direction - atarowska tecza w pionie :-) swietne.

voy 2013-03-17 20:49:53

Forever or Never pod Altirra 2.30-test8 działa bez problemów. :) Świetna końcówka muzaka, a zoomer palce lizać!

P.S. Stuff wrzucam na Pigwę na bieżąco - jest w http://ftp.pigwa.net/stuff/collections/atari_8bit_demos_and_intros/ i http://ftp.pigwa.net/stuff/parties/Forever_14,2013,Slovakia/

:)

the fender 2013-03-17 20:53:50

O kuna! :) New Direction - how does it works?

wieczor 2013-03-17 22:53:25

Quest for Elvis mnie rozwalił :)

voy 2013-03-17 23:49:35

Już dostępne są pełne wyniki kompotów: http://www.atari.sk/index.php

seban 2013-03-17 23:53:13

Wrzuciłem na YT video z "Forever or Never":

http://youtu.be/Ab_FkwhK_b8

s2325 2013-03-17 23:55:34

Forever or Never http://www.youtube.com/watch?v=Qzt7GsumGkE
New Direction http://www.youtube.com/watch?v=QrvSzB4L-1s
Quest for Elvis http://www.youtube.com/watch?v=NHr8PG2ytoM

voy 2013-03-18 00:00:37

Fotki Krupkaja, pierwsze 4 zdjęcia Dely'ego i filmiki z wild compo Jookie'ego leżą już na Pigwie. :)

voy 2013-03-18 00:03:19

Cały stuff na Atari: http://atari.sk/forever/download/Forever14.atr

pin 2013-03-18 01:28:05

.. na real hw. stuff fajnie śmiga ;)- zero problemów.

voy 2013-03-18 08:05:48

@Xeen: "King isn't dead" chyba nie działa tobie poprawnie - pod najnowszą testową Altirrą raczej nie ma tych śmieci na ekranie. :)

xeen 2013-03-18 09:34:01

no raczej :) myślałem że tak ma być, poprawiłem - dzięki!

nosty 2013-03-18 10:17:24

Przyłaczam sie do pytania: jak jest zrobione New Direction??

seban 2013-03-18 10:46:44

co do new direction to ja bym stawiał na zmiany rejestru koloru COLBACK "w locie", na ekranie włączony tryb GTIA (16 odcieni jednego koloru, czyli BASIC-owy GR.9). W kodzie pewnie kod typu:

clc
lda color
sta colbak
adc #$10
sta colbak
adc #$10
sta colbak
etc.

Na ekranie widzimy jedną linię grafiki tak naprawdę, zawartość tej linii zawierającej grafikę przepisywana co ramkę tak aby zrobić scroll w poziomie.

Technika znana od dawna, jednak Mapa&PG udoskonalili pomysł :) Podobną akcję zrobił SoTe w Bitter Reality, w części z ColorScroll-em, ekran wyłączony a cała grafika jest tworzona przez zmiany rejestru koloru (colback) w każdej linii. Scroll na podobnej zasadzie (tylko zmiany COLBACK) jest w Abbuc Intro 21:

http://atarionline.pl/demoscena/A//ABBUC%20Magazine%2021%20Intro.xex

MaPa&PG postanowił jednak "podkolorować" w ten sposób grafikę w trybie GTIA ;)

nosty 2013-03-18 11:00:32

@seban - no domyslilem sie ze trzeba zmieniac rejestry kolorow "w locie", bo inaczej sie tego nie da zrobic, i ze to tryb GTIA. Ale kiedys badalem ten temat i nie mozna tych zmian robic z dowolną precyzją, bo oprocz szerokosci taktu procesora, ograniczeniem jest też Antic, ktory "wciska" sie regularnie z odczytami co jakis czas.

A tu nie widac zadnych "artefaktow" przy zmianach. Wszystko jest idealnie gladki i płynne i to mnie zdziwiło.

PS. Jak juz Cie tu "widze" to przypominam ze obiecales mi na dzisiaj pierwsze testy! Czekam z wielką niecierpliwoscia na wyniki :)

0xF 2013-03-18 11:13:16

Słuszna uwaga Nostego, MaPa zastosował też trick z VSCROLem, aby pozbyć się DMA dla obrazu. Oraz docyklował aby zrekomprensować odświeżanie pamięci. Czapki z głów!

tebe 2013-03-18 11:24:43

to ja poproszę jeszcze o opis "jak to jest zrobione" zoomrotatora i zoom-a Oxyron-ów :)

vdl 2013-03-18 11:33:45

na atariage jest zrodlo New direction
http://tiny.pl/h8qd3

seban 2013-03-18 12:06:10

@fox: pewnie że czapki z głów :) za pomysł i wykonanie :) BTW. Fajne IFS-y! :D

tebe 2013-03-18 13:41:12

FOX *0xF* popraw mnie jeśli się mylę

trick z VSCROL jest znany od czasu trybu FOX-a 4+ kiedy to udało się zwiększyć liczbę wierszy dwukrotnie (Jaskier wykorzystał to w nowej odsłonie TMC Trackera)

VSCROL pozwala podzielić wiersz na mniejsze, a nawet przy dużym poświęceniu pamięci zrobić tryb znakowy wysokości 1 linii, co jest mało realne bo dla 240 linii oznaczało by to 240 KB danych na znaki

G2F korzysta z tego w celu wyłączenia tzw. "bad lines"

xxl 2013-03-18 14:17:51

opis triku z vscroll w jakims magazynie dyskowym widzialem ale przydalby sie w postaci artka na www.

0xF 2013-03-18 14:30:59

Xxl: Nie dyskowym, a papierowym. Tu masz przedruk elektroniczny http://madteam.atari8.info/index.php?atarynka=tryb9pp

Tebe: W pierwszej linii wykorzystujesz dolne linie fontu. W drugiej górne. W trzeciej możesz użyć znaków 40-79 i tak dalej sześć linii obsłużysz tym samym fontem. Czyli 40 KB a nie 240.

0xF 2013-03-18 14:36:28

Wtedy odświeżanie pamięci (z wyjątkiem wygaszenia pionowego) spadnie z 9 cykli do 1 cyklu na linię. Czy się w RAMie nie pomiesza? :)

stRing 2013-03-18 14:56:09

Forever or never wiesza się w połowie na real hardware.
King isn't dead to rozpaćkane piksele a zamiast nutek przesuwające się paski.
Questelv.com, where is Elvis - memory conflict.

Wszystko uruchamiane z atr'a pod Spartą 4.46a z 1MB pamięci.
Mój sprzęt się sypie?

stRing 2013-03-18 15:12:44

Z innego dos'a Forever poszło, ale reszta jw. ma problem.

vdl 2013-03-18 15:59:08

King isn't dead tak sie zachowuje jak sie go uruchamia z wlaczonym basicem

pin 2013-03-18 18:27:56

@stRing:

Questelv - działa (sdx 4.46)
King isn't dead - też działa (sdx 4.46)

Jedno intro pod SDX nie odpalało, jeśli uruchamiane jest po SIO, działa za to z HDD. Dziwne ;)

Jakie masz MemLo i z jakiego urządzenia to odpalasz?

.. chyba tylko dwie produkcie nie działały z dosa (SDX). Jedna ładowała dane na $0800, druga na $1000 i ta ostatnia by pewnie poszła, tylko trzeba by zastartować w minimalnym konfigu (wówczas z memlo można spokojnie zrzucić do około $0Exx dojść). Zawsze pozostaje jeszcze SDLOAD/MSDOS.

pin 2013-03-18 18:44:23

@stRing - Forever or Never też bez problemu mi działa (sdx).. Podrzuć jakie masz MemLo i config z tej Sparty.

xxl 2013-03-18 18:45:31

music compo wygral spectrumowiec,
gfx compo wygral spectrumowiec
demo compo wygrali comodorowcy

:)

the fender 2013-03-18 18:52:32

8bit rulez :)

pin 2013-03-18 19:02:40

.. a tak zapytam, gdzie są źródła muzyczek?

stryj 2013-03-18 19:25:15

stRing - a ty ta sparte se skonfigurowales ?

pin 2013-03-18 19:39:27

.. bo jak to nieskonfigurowana sparta na side, to faktcznie moze tak być.

Z całego stuffu, to spod sparty nie uruchomisz:

"yop255b" i tej bodajże gierki z rt compo: "whereis0". To trzeba z inita palić.

stRing 2013-03-18 19:56:28

tak, odpalam spod sparty z Side 2.

stRing 2013-03-18 20:11:17

Niestety Sparty za dużo nie używałem a tym bardziej jej nie konfigurowałem. Mem daje: Main: $12f8, $12f8 Ext:$77a6,$77a6 use: Banked. Co i jak ustawiać? Może jest gdzieś jakiś poradnik, bo czytanie kilkuset stron instrukcji to ponad moje siły...

pin 2013-03-18 20:31:32

$12F8... to i tak rozsądnie. U mnie przy MemLo $1306 sprawdzałem i nie działało tylko to, co opisałem powyżej.

Dla pewności (bo nie piszesz jak to odpalasz dokładnie) niedziałające programy odpal z "X", czyli:

X nazwa.ext.

.. bo z czego widzę, config w CAR:CONFIG.SYS (SIDE2) wygląda tak:

USE BANKED
DEVICE SPARTA
DEVICE SIO
DEVICE ATARIDOS (to można wywalić i ładować w razie potrzeby)
DEVICE ULTIME
DEVICE SIDE

...czyli nie ma runext'a, czy comexe. Wniosek z tego taki, że musisz pamiętać, by dla każdej binarki nie przeznaczonej dla SDX nazwę pliku poprzedzić "X"'em.

Jeszcze się tym nie bawiłem, ale jest możliwe poprzez "merge" przedłużenie config.sys z car: do pliku, który fizycznie znajduje się na partycji SIDE. Czyli musiałbyś poprzez util do budowy romu sdx dopisać linijkę z linkiem do pliku i umieścić ciąg dalszy konfiga uzupełniającego braki. Tym sposobem nie będziesz musiał przy każdej modyfikacji config.sys grzebać w romie. To jest niestety jedyny minus tego urządzenia, choć nie wiem czy problem istnieje w momencie posiadania Ultimate1MB.

stRing 2013-03-18 22:04:03

ok działa już prawie wszystko, dzięki za pomoc.

pin 2013-03-18 22:40:30

ok - ja jednak muszę się zapytać Draco, jak to jest z tym MERGE i configiem, bo nie działa mi to tak, jak można by się tego spodziewać. Albo ja robię coś nie tak .. a w manualu do systemu nie widzę informacji na temat tej instrukcji.

@stRing - w razie problemów z SDX pisz na priv (najlepiej przez forum aa) ;)

Pepax 2013-03-19 12:36:48

I always look forward to LISu's merry songs. Forever #14 was not disappointing. :-)

Tlak v kabine 2013-03-19 16:28:44

Hopefully one day he won't be disappointed by not winning :-)

pin 2013-03-19 17:54:43

... Lisu wygrał kompoty. Szkoda, że tubylcy głosowali na swoich ;)-

xxl 2013-03-19 20:54:58

a Ye Olde Plasma jak odpalacie na atari?

voy 2013-03-20 07:15:39

Mnie uruchomiło się tylko i wyłącznie przy pomocy opcji "Inicjuj plik wykonywalny Atari" w AspeQt (pod XL OS 1.3). XBios nie daje rady go uruchomić.

xxl 2013-03-20 07:38:06

no wlasnie, nagrywaja program bez instrukcji ladowania :/

Voy... uruchomi sie... sciagnij xbiosa http://xxl.atari.pl/?p=1076 dograj intro Ye Olde Plasma i zmien nazwe na "AUTORUN" - zaladuje sie automatycznie.

Vasco/Tristesse 2013-03-20 16:03:01

Pin, nie siej propagandy, że ktoś głosował "na swoich"...

Rastan 2013-03-21 09:34:46

Fajne jest to intro z fraktalami. Swego czasu (lata 90te) zakodowałem coś podobnego na 386. Udało mi się upchnąć z 10 fraktali w 1kB (8 ifsów + zbiory julii i mandelbrota), ale bez muzyki. No, ale to był 386, za wykonanie tego na 8-bitach należy się szacunek.

s2325 2013-03-24 10:50:08

intra:
King Isn't Dead http://www.youtube.com/watch?v=m6fqnnXSjFA
Look Around http://www.youtube.com/watch?v=17WfGQA1cKA
Ye Olde Plasma http://www.youtube.com/watch?v=3r2a9PgTQhY
muzyka:
Factorizer http://www.youtube.com/watch?v=PnfJr62ScFM
Just Be Happy http://www.youtube.com/watch?v=axwagH6mskc
Let Me See You Dance http://www.youtube.com/watch?v=di6fpacEZC0
Pong - Atari Style http://www.youtube.com/watch?v=2kP1bZfUNJE
Viva Las Vegas Remix http://www.youtube.com/watch?v=Lnfv8Bay4RU