Przedstawiam wyniki Kaz Kompo 2012 - konkursu na najlepszą grę na
małe Atari w 2012 roku.
1. Ridiculous Reality, 626 punktów
Faworyt nie zawiódł! Świetna gra, profesjonalnie wydana, to
rezultat krwi, potu, (pewnie) łez i ogromnego wysiłku paru osób. W
projekcie udział wzięli Martin "MatoSimi" Simecek, Adam Wachowski,
Adam "Ooz" Powroźnik, Michal "stRing" Radecki, Jakub Husak. Gra
przekroczyła magiczną barierę 600 punktów (dla przypomnienia - His
Dark Majesty - 583 punkty - KK2010, przy wyższej frekwencji; Space
Harrier - 500 punktów - KK2011) i zdecydowanie wygrała konkurs.
Gratulujemy i (w imieniu graczy) bardzo dziękujemy! Wystarczy
spojrzeć na tabelę z głosami - najwięcej dziesiątek.
2. Line Runner, 458 punktów
Grywalna i dopracowana gra Arkadiusza "Nosty" Staworzyńskiego, z
bardzo dobrą muzyką Michała "Caruso" Brzezickiego po ciężkim boju z
Callisto zasłużenie zdobyła srebro przekraczając barierę 400
punktów dla drugiego miejsca. Brawo! Jest to potwierdzenie na to,
że liczy się klimat i miodność, wydanie gry i to "Coś"! Pozornie
prosty pomysł zapożyczony z innych platform, a wciągnął wiele osób.
Ważne i niedoceniane jest projektowanie poziomów - w przypadku
dwóch pierwszych tytułów ten element nie zawiódł i jest to, być
może, klucz do powodzenia.
3. Callisto, 414 punktów
Strzelanina, ze świetną grafiką, ale trudną rozgrywką. Brak tego
rodzaju gier na Atari sprawił, że gra wywalczyła brąz (również
powyżej 400 punktów) . Jest to sygnał dla autorów gier - MY CHCEMY
POSTRZELAĆ :) Parę osób pisało mi, że jest to największe
rozczarowanie tego roku (stopień trudności i pewna monotonia
rozgrywki), ale mimo tego gra znalazła się na podium - jest
ciekawie napisana (podkolorowane sprite'y) i ma ładną oprawę (warto
docenić grafikę - zwłaszcza na kolejnych etapach)
4. HAR'em, 314 punktów
5. Plan B, 263 punkty
6. Mazezam, 237 punktów
7. Amaurote+, 221 punktów
8. Asteroids Emulator, 174 punkty
8. Isohunters 174 punkty
10. Pacman Arcade 2012, 123 punkty
11. Seaquest, 117 punktów
12. Gówno spadające w dół, 100 punktów
13. Midnight Magic, 72 punkty
14. OilGame Deluxe, 69 punktów
15. Bioptronid, 56 punktów
16. Tedecujące Starcie, 54 punkty
17. Rocket Rescue, 53 punkty
18. Biedny pies Antoni, 45 punktów
18. Bumpong, 45 punktów
20. Marry Poppins, 44 punkty
21. Pong, 38 punktów
22. Błękitne Nimfy, 36 punktów
23. Pania Basia z klatki B, 32 punkty
24. Diabelska Pomyłka, 30 punktów
24. Luki Lak, 30 punktów
24. Rychle Sipy Zahada Hlavolamu, 30 punktów
27. Calamanis, 28 punktów
28. Realistic Internet Simulator, 27 punktów
29. Gruczoł Grubasa, 24 punkty
30. Slider, 30 punktów
31. Snakes On Atari Island, 12 punktów
32. OrderIt +, 11 punktów
33. Boulder Dash Mugen 4, 8 punktów
34. Tre Robbo 22 - Kraina przesuwanych klocków, 7
punktów
35. Scorch Demo, 6 punktów
36. Jawbreaker, 5 punktów
37 Stellar Caverns, 3 punkty
38. Dup Li Cut, 2 punkty
38. Szybki Bill, 2 punkty
38. W Sieci, 2 punkty
39. Catch a letter, 1 punkt
40. Amazin
40. Bored a bit
40. Boulder Dash Mugen 5
40. Boulder Dash Mugen 6
40. Boulder Dash Mugen 7
40. Boulder Dash Mugen 8
40. Caterpillar
40. Game
40. Hopp 2012
40. Keep on Koastin
40. Mini Robbo
40. Repossed
40. Robbo "Pandino" 2
40. Skiing
40. SLO-QUIZ
40. Tre Robbo 13
40. Tre Robbo 14 - Kraina Lawy
40. Tre Robbo 15
40. Tre Robbo 16 - Kraina ziemii
40. Tre Robbo 17 - Reflex
40. Tre Robbo 18 - Kraina oczu
40. Tre Robbo 19
40. Tre Robbo 20 - Kraina Luster
40. Tre Robbo 21
40. Tre Robbo 23
40. Tre Robbo 24 - Ruchome Działka
40. Tre Robbo 25
40. Tre Robbo 26 - Twins
40. Voyager
Jak zwykle pozwolę sobie na parę słów od siebie. Ridiculous Reality
prowadził, w zasadzie, od początku do końca. Po raz kolejny jeden
tytuł zdominował (moim zdaniem zasłużenie) głosowanie, brakuje
jednak trochę wielkiego starcia o złoto na poziomie Yoomp vs
Crownland :) Za to bitwa o drugie miejsce przypominała dobry mecz
koszykówki. Jak liczyłem głosy Callisto miało na początku delikatną
przewagę, potem na prowadzenie w bój o drugie miejsce wyszedł Line
Runner i prowadzenia nie oddał już do końca (mimo, że Callisto cały
czas utrzymywał kontakt). Przewaga kilkudziesięciu punktów to
rezultat kilku ostatnich głosów jakie "liczyłem" dlatego w tym roku
szczególnie ważny był każdy z nich! A frekwencja był świetna -
głosowały 73 osoby i za to Wam bardzo serdecznie DZIĘKUJEMY.
Widać w czołówce, że tytuły wystawiane na ABBUC w pewnym sensie
zdominowały konkurs (pierwsza dziesiątka) - czy jest on zatem
najbardziej "prestiżowy"? Dobre, prowokacyjne pytanie, do którego
pozwolę sobie wrócić w KK2013 :) W końcu to tylko statystyka ;)
Niedokończony HAR'em zajął 4 miejsce z bardzo dobrym wynikiem - po
raz kolejny potwierdza się moja teza, że brakuje nam strzelanin.
Wysokie 5 miejsce zmieniało właściciela cały czas. Ostatecznie
przypadło ono grze Plan B, która minimalnie wyprzedziła Mazezam i
Amaurote+.
Z debiutów - od razu złoto "zakasował" Adam Wachowski za, między
innymi, grafikę do gry RR, świetny wynik uzyskał mgr inż. Rafał -
"Biedny Pies Antoni" to jedna z najwyżej ocenionych gier w Basicu w
2012 roku. Czasem liczy się pomysł!
Wyniki i głosy przeze mnie spisane i podliczone można znaleźć
tutaj. Zdecydowałem się na uwzględnienie głosu QTZ oddanego
minimalnie po czasie, głównie ze względu na autorów gier. Ze
względu jednak na zasady nie mogę uwzględnić QTZ w losowaniu, a
szkoda. Ponieważ istnieje szansa, że coś będę korygował po Waszych
uwagach (mam nadzieję bez wpływu na wynik), coś jeszcze gdzieś
wyjdzie, może kogoś przez przypadek pominąłem przed losowaniem
nagród pośród głosujących proponuję bufor 2-3 dni. Po tym czasie
wylosujemy pośród Was nagrody - z wielką przyjemnością - przy tak
wspaniałej frekwencji i tak profesjonalnym podejściu (naprawdę aż
serce rośnie przy tak rzetelnych ocenach popartych rozgrywką). Parę
osób nie oddało głosu bo nie miało szansy pograć, parę osób nie
zdążyło - im też jednak dziękuję za chęci.
W imieniu, przede wszystkim, autorów gier - Wielkie dzięki za Wasze
głosy, informacje zwrotne i za udział w konkursie! Do następnego
razu, oby było równie ciekawie i licznie! A w zanadrzu jest parę
asów: Rick Dangerous, niemiłosiernie długo wyczekiwany Pang,
AGFFYO, Silk Worm, The Last Ninja. Przed nami Fortyfication, ABBUC,
Wap-niak, Silly Venture i parę niespodzianek, które autorzy
publikują poza zlotami. Życzę wszystkim równie udanego pod względem
gier 2013 roku!
gorgh 2013-03-26 16:12:07
gratulacje dla zwycięzców! Ja dziękuje w imieniu swoim, Ooza i Caruso za głosy na Isohunters- nie spodziewałem się tak wysokiej pozycji, było to dla mnie zaskoczeniem że gra się podoba, mimo tego że jest (jeszcze) niedokończona! :) pzdrr mgr_inz_rafal 2013-03-26 18:18:22
Gratuluję zwycięzcom! I dziękuję, że nawet Gruczoł coś ugrał :)
@Xeen Zauważyłem co następuje: pustak przyznał łącznie 58 punktów zamiast 55 - dwa razy dał 3 (dla Gówna Spadającego w Dół oraz Isohunters)
Gasol natomiast oddał tylko 49 punktów, ale to chyba akurat dopuszczalne :) pustak 2013-03-26 20:04:29
A to ciekawe bo na Gówno... nie dawałem żadnych punktów. Widocznie jakiś mały błąd się wkradł w zestawienia.
Gratulacje dla zwycięzców!! Moi faworyci na dwóch pierwszych miejscach choć w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam! xeen 2013-03-26 20:09:45
poprawiłem, dzięki. na szczęście nie wpłynęło to na klasyfikację (excela podmienię na końcu).
z KK jest naprawdę masa roboty od początku do końca, ale przy tylu votkach jest to nawet satysfakcjonujące także dla organizatorów. Gratulacje dla zwycięzców i jeszcze raz dzięki za udział. Losowanie nagród wkrótce :) Bluki 2013-03-26 20:30:31
A mnie pozostaje podziękować wszystkim (Cosi, QTZ), którzy dostrzegli jakiś potencjał i zagłosowali na moją grę „W sieci”, chociaż była napisana jako "wprawka" w programowaniu w BASIC-u XE. Dzięki!
Gratulacje zwycięzcom! Chociaż głosowałem na Callisto, bo akurat takie gry darzę sentymentem, a Ridiculous Reality znalazło się na 2. pozycji, to przyznaję, że zwycięstwo „Absurdalnej rzeczywistości” jest zasłużone. maciek 2013-03-26 20:58:32
przegapiłem... a miałem dokończyć swoją grę starz... coby chociaż jedna gra była z naturalnego poczęcia :( Bluki 2013-03-26 21:56:17
Nic nie szkodzi, w tym roku może będzie mniejsza konkurencja :) matosimi 2013-03-26 21:57:25
Thanks to all for the votes for Ridiculous Reality :) jhusak 2013-03-26 23:02:33
A ja przegapiłem losowanie :( Ale raczej z powodów pracowych. Za to dziękuję bardzo wszystkim za docenienie mojej pracy włożonej w Amaurote+ :) Aż takiej pozycji się nie spodziewałem :)
A Ridiculous Reality - gdybym głosował, to zwiększył bym jeszcze dystans do drugiego miejsca... xeen 2013-03-26 23:07:48
losowania nie przegapiłeś :) QTZ 2013-03-27 00:29:54
A ja prawie przegapiłem :) Jakaś kara musi być :) Wykluczenie mnie z losowania jak najbardziej popieram.
"W Sieci" - myślę, że niewielu udało się tę grę uruchomić, z cart-em z AOL - po tytule wychodzi z błędem. Nie udało mi się przechytrzyć pająków... ale trochę pograłem :) Gra na wprawkę zupełnie nie wygląda - profesjonalny help i dopracowana grafika.
Pozdrawiam, gratuluję zwycięzcom i wszystkim twórcom! innuendo 2013-03-27 08:04:43
Gratuluję zwycięzcom. Nie spodziewałam się aż 30 głosów na Diabelską Pomyłkę. Bardzo, bardzo dziękuję! marok 2013-03-27 08:10:53
""W Sieci" - myślę, że niewielu udało się tę grę uruchomić,"
Na potwierdzenie - faktycznie, mnie się nie (chciało?) udało.
Niektóre (nieliczne) gry nie udało mi się rozgryść (co też pewnie mogło mieć przełożenie na rozkład głosów), ale tą jedną nawet nie widziałem uruchomionej (więc dlatego nie miała szans zapunktować).
Kwestia rzetelności, której w tym roku mi zabrakło przy głosowaniu. tdc 2013-03-27 11:54:35
Gratuluję zwycięzcom, zdecydowanie są to gry warte wyróżnienia na wielu płaszczyznach.
Bardzo dziękuję za głosy oddane na moje gry, 15 pozycja to bardzo wysoko, zapewne zawdzięczam to świetnemu grafikowi, który faktycznie odwalił kawał dobrej roboty;) nosty 2013-03-27 12:29:06
Jestem kompletnie zaskoczony drugim miejscem! Byłem zdziwiony już w trakcie głosowania, patrząc na liczne głosy na Line Runnera, ale spodziewałem się 4-5 miejsca. Upewniliście mnie w tym, że grywalność i dbałość o szczegóły są w grach wciąż ważniejsze od grafiki czy fajerwerów. Bardzo wszystkim dziękuję! Mam niesamowitą motywację do pracy :) xeen 2013-03-27 12:57:53
wszytsko jest ważne, ale grywalność najważniejsza :) jak ma się wszystko - dobry kod, grafę, muzę i miód to się walczy wyłącznie o zwycięstwo! Gratulacje - zasłużone, imo, srebro. xxl 2013-03-27 14:01:22
no wlasnie, grywalnosc. Seaquest :-)
gratulacje zwyciezcom ! tdc 2013-03-27 14:03:52
Tak, srebro zasłużone, ja głosowałem aby to było złoto ;) Cosi 2013-03-27 19:59:10
Bluki: Chciałem przypomnieć, że jako jeden z niewielu skończyłem Twoją grę ;-))) Bluki 2013-03-27 21:42:29
Cosi: wiem :), może nawet jako jedyny (oprócz mnie). Gra nie jest taka łatwa, trzeba znaleźć słabe punkty pająków nic o nich (pająkach) nie wiedząc na początku. nosty 2013-03-27 22:22:26
Ja probowalem dłuższy czas przechytrzyc pająki i poleglem sfrustrowany ;) 0xF 2013-03-28 11:08:07
Dziękuję za wszystkie głosy oddane na grę Bumpong. :) mrcszef 2013-03-28 16:18:02
Przydałby się teraz taki sam konkurs na najlepszą muzę roku 2012. Najpierw prezentacja kawałków, a potem każdy po 10 głosów. Mamy paru muzycznych geniuszy, którzy dokonują cudów i wyciskają z pokeya prześwietne kawałki. A ja ich maniakalnie słucham. Klimat tych pi pi dźwięków jest dla mnie bezcenny :) stRing 2013-03-28 19:46:57
Myślę że technicznie ciężkie do zrobienia, trzeba by wyszukać wszystkie utwory, nie tylko te pisane dla samych siebie ale i do gier/inter/dem itd. stRing 2013-03-28 19:48:39
Myślę że technicznie ciężkie do zrobienia, trzeba by wyszukać wszystkie utwory, nie tylko te pisane dla samych siebie ale i do gier/inter/dem itd. xxl 2013-03-28 21:03:06
to moze jakis konkurs muzyczny? wzialbym udzial... jako glosujacy :D the fender 2013-03-28 21:26:29
No przyznam szczerze, że muzycznie A8 to równie wielkie wyzwanie, co graficznie :) Philsan 2013-03-28 21:59:55
Thank you to all programmers. 2012 was another wonderful year for A8!