Echa Revision 2013 by Xeen 2013-04-03 12:12:20

W weekend świąteczny odbył się bodaj największy zlot demoscenowy na świecie: Revision 2013. Przy wspaniałej frekwencji, wielu fenomenalnych produkcjach i sporej ilości osób śledzących zlot za pośrednictwem internetu (bodaj 4000 ludzi oglądało kompoty zdalnie, co wg komentatorów Scenesat jest nowym rekordem) pojawiły się też i atarowskie akcenty:



Miłego odbioru!
xeen 2013-04-03 12:59:38

takie łączone, multiplatformowe konkursy są jednak trudne dla "niszowych" komputerów. Zupełnie nieumyślnie, moim zdaniem, produkcje c64 i Amiga są "faworyzowane" ze względu na popularność wśród głosujących. Akurat na Revision demo Lemon Design było super, chodzi mi o ogólne trendy. Takie coś wygrać można designem, nie sądzę aby wiele osób spoza sceny dużego Atari doceniło ilość colorów w powyższym demku. Szkoda też, że na Revision nie można wystawiać zdalnie - przynajmniej z tego co wiem, termin Wielkanocy jest niezwykle "niewidzięczny".

gorgh 2013-04-03 13:08:42

straszna mialem frajde przy sledzeniu tego co sie dzieje na party, swieta wielkanocne przez to byly jeszcze bardziej udane. Duzo świetnych prac, co strasznie cieszy. Profesjonalna organizacja, fajne podejscie organizatorow, az sie serce raduje ze scena pomimo kryzysu ma sie tak dobrze.

s2325 2013-04-03 13:28:28

Nie jestem w domu więc z filmiku nici.

pin 2013-04-03 16:07:45

Produkcja JAC!'a ... coś jest nie tak. Animka z początku się wykrzacza, część ze skrolem jest, później nagle ciemność. Działa to wogóle na Atari? ;)

grey / mystic bytes 2013-04-03 16:16:22

Mam mieszane odczucia co do Revision. Zastanawia mnie np. dlaczego w regulaminie PC i Amiga 1200 znajdują się na "równi", natomiast Falcon ląduje jako Oldschool. To Amiga 1200 takowym nie jest? :) Taka mała dygresja, aczkolwiek przypomina mi to podejście organizatorów imprez multiplatformowych z lat 90-tych. Atari to była taka "przystawka" do dań głównych. Nie dziwi mnie, że atarowców było tam jak na lekarstwo.

Z tego co wiem od autorów demka na ST, to po party zastanawiają się czy to był na pewno dobry pomysł aby prezentować je na multi-platformowym party.

Nie biorąc pod uwagę powyższego, uważam że impreza była w pytę - oglądałem też (w miarę możliwości) live-streamy i po prostu... chciało się tam być ! :D Kilka pomysłów chętnie zaczerpnąłbym do atarowskich eventów... ;)

xeen 2013-04-03 16:28:19

Z Falconem sprawa jest prosta: średnia ilość produkcji. Gdyby na Falcona były 4 dema rocznie na RV sądzę, że compo zostałoby wydzielone. Tutaj akurat chyba jest podejście zdroworozsądkowe - z zastrzerzeniem jak wyżej (każdy ciągnie w swoją stronę co do platformy). Tutaj nie chodzi o PC i A1200 na równi, moim zdaniem.

wieczor 2013-04-03 16:46:06

Ja też raczej odbieram to tak, że chodzi o to iż dla Falcona ze względu na małą ilość produkcji po prostu nie wydzielono osobnej kategorii, a nie o to że A1200 nie jest oldschool ;)

pin 2013-04-03 17:01:52

A mnie dziwi coś innego, nad czym w "naszych" warunkach by było tyle gadania, że organizator zostałby zmuszony (poprzez łamanie na kole) do odwołania imprezy ;)- Umieszczenie w jednej kategorii np. produkcji na 68k i 060 ;). Tam jakoś nikt nie widzi problemu. Na tej zasadzie można by zmiksować kompo i puścić prace na zwykłe Atari, oraz na vbxe odpalając to z jednego wora :D

Ponawiam pytanie, czy ktoś odpalał demo JAC!'a na Atari?

xeen 2013-04-03 17:07:52

pin, zassij sobie stąd - tam są pliki nfo, może coś będzie więcej na temat uruchomienia. Nie podlinkowałem tego ze względu na wagę - prawie 30 MB

http://scene.org/file.php?file=%2Fparties%2F2013%2Frevision13%2Fwild%2Faspongy-final.zip&fileinfo

grey / mystic bytes 2013-04-03 17:17:05

@xeen, wieczór: być może tak, być może nie? :) jako osoba zainteresowana sceną ST/Falcon od lat 90-tych obserwuję podobne zjawisko, a wtedy na Falcona wychodziło sporo produkcji. oczywiście były wyjątki - byłem na niemieckich Siliconvention '97 i InterJam '98, gdzie Atari miało nawet rolę wiodącą :D (głównie dlatego, że organizatorami byli także ludzie ze sceny Atari). Tutaj przechył jest wyraźnie w drugą stronę, a więc Amigi i PC - stąd nasz sprzęt jest tutaj zmarginalizowany. Być może gdyby w regulaminie znalazły się jasne zasady co do platform ST i Falcon to i ludzie z tej sceny wystawili by coś na compo? Tylko PC i Amiga ma na stronie szczegółowe General Rules, my lądujemy jako dodatek do Oldschool. Szkoda.

grey / mystic bytes 2013-04-03 17:23:40

...ale i tak dobrze, że Cyg, JAC! oraz Tjoppen zdobyli się na odwagę i dobrze nas reprezentowali :) (na STe, XL/XE i A2600)

Czarny_faraon 2013-04-03 22:04:32

Pin, u mnie też widzę ciemność. Wygląda na to, że to już całe demo:)

Czarny_faraon 2013-04-03 22:07:49

A co dziwniejsze odpala się na 130xe.

s2325 2013-04-03 22:12:51

ASpongy http://www.youtube.com/watch?v=gA2VgPEGrbU
Plik jest duży chyba przez to, że ta konstrukcja 3D to może być coś w rodzaju animowanego GIFa.

Czarny_faraon 2013-04-03 22:18:08

Demo przy pamięci powyżej 64kb zachowuje się tak samo. Dla 64kb brak początkowej animacji.

CharlieChaplin 2013-04-03 22:24:54

ASpongy: A Demo for the 320k Atari XL/XE; it is very sad, that the Gr.9 animation lasts for only 12 seconds (loading time on a 1050 or XF551 is a little bit longer). Maybe someone can update the demo and insert an infinite loop for the animation at what is now the end (or a keypress aka "press key xyz to show animation again) and last not least pack the demo with exomizer.

-Andreas Koch.

pin 2013-04-04 13:37:30

Dobra, już wiem dlaczego animka i muza się na początku krzaczy. Demo zawiera nielegalne rozkazy 6502c. Ponownie powstaje pytanie, po co w tym przypadku ;) Bo tak? :D

quote:

(loading time on a 1050 or XF551 is a little bit longer)



1050 i ED (130kB) i 279kB plik? .. .hmmm. XF551 ma przynajmniej tryb 2xSIO i możliwość zapisu na dwustronnym formacie 360kB.

Ciekawostki:
- czas ładowania SIO std, 19200bps = 162s.
- czas ładowania SIO hidx:3, 89488bps = 41s.
- czas ładowania IDE+/SIDE/IDE'a(newdev-pbi/eci) = 6s. (SIDE może minimalnie szybciej i tylko z formatu sdx, na fat transfer ok połowe wolniej);)

Stąd też mam dużą chęć do nieużywania urządzeń opartych o SIO, by nie męczyć się w chwili, gdzie coś się dłużej ładuje niż działa ;)

CharlieChaplin 2013-04-04 17:50:47

@pin:

of course it was a joke ! The animation is shown for approx. 10-20 seconds, while loading from a floppy drive takes many minutes.

And yes, loading from a 1050 is possible - I did mention Exomizer, didn`t I ?!? Did a small test and packed the demo down to 116 kbytes with Superpacker (but it was full of bugs then), someone with more knowledge than me could pack it so it works withour errors...

The same has happened to Rid. Reality, unpacked it is bigger than 160kbytes, too much for the Abbuc 130k disk and therefore it had been packed. In packed form the ASpongy demo would fit on a 130k disk, but the loading time would increase further, thats why I asked for an infinite loop of the animation or at least a key or key-combo to show the ani again and again...

-Andreas Koch.

pin 2013-04-04 19:40:11

Jeśli pakowanie to konieczność ze względu na formę publikacji softu, to wersja pakowana niechaj pozostanie alternatywą do wyboru. Z drugiej strony patrząc po prostu na sporej części urządzeń I/O odczyt pakowanych danych też będzie powodować znaczne opóźnienia ;)

... to format 130k jest u Was na tyle popularny, by publikować soft właśnie w tej gęstości?

A loop na tej animce - to dobry pomysł.

Mn 2013-04-05 12:17:41

@grey, na Revision nie ma kategorii dla Falcona bo raz że to party pecetowo-amigowe, a dwa, na Falcona powstaje mało produkcji. Nawet dla Amigi 500 nie stworzono oddzielnej kategorii, bo rocznie pojawia się jedna, w porywach dwie produkcje i nigdy nie wiadomo, czy nie będą to zapchajdziury. Już samo amiga demo compo jest mocno dyskusyjne, bo zawsze jest ryzyko, że pojawi się tylko jedna normalna produkcja i trzy jajcarskie, a scena amigowa jest o wiele większa niż atarowska/falconowa, więc jeśli z produkcjami na amigę jest nędznie, to pomyśl co by było z Atari. Sam organizowałeś międzynarodowe party atarowskie i wiesz że u ciebie na falcona pojawiły się raptem 2 dema, z czego tylko jedne jest jako takie, na małe atari też tylko dwa dema (dobre), więc nie ma co marzyć że na Revision atarowcy wystawiliby 10 dem. Natomiast idę o zakład że gdyby koderzy atarowscy dali znać organizatorom że przygotowują dema na przyszłoroczne Revision, to organizatorzy rozważyliby stworzenie oddzielnej kategorii, tylko musi być sygnał i pewność że nie będzie to jedno demo i do tego jajcarskie.

xeen 2013-04-05 12:33:55

Atari Compo na Revision :) Niestety marzenie, ale fajnie by było :)

grey / mystic bytes 2013-04-05 17:26:27

@Mn: jest sporo racji w tym co napisałeś, odniosę się do reszty lada chwila :)

Mn 2013-04-05 17:59:51

@grey, to jeszcze gwoli wyjaśnienia pewnej sprawy, na Revision 2011 w "oldschool intro compo" intro na C64 wygrało z trzema intrami na Amigę 500. Czyli to nie jest tak, że w jednej kategorii pomieszanie 8- i 16-bitów powoduje, że któraś platforma jest poszkodowana, bo w sposób naturalny ma gorszy dźwięk itp. Jak dla mnie to wystawienie czegoś czy to w demo, intro czy oldskool jest frajdą i nie ma znaczenia czy moje demo na platformę X wygra czy przegra z demem na bardziej zaawansowaną platformę Y. Akurat na Revision kategoria "oldschool" jest bardzo fajna, bo oprócz produkcji na Amigę 500, Atari ST, VCS czy Falcona pojawiają się tam dema na Amstrada CPC, Gameboya, ZX Spectrum, MSX, C16, C64 itd. Jest też fajna konkurencja "gamedev", myślę że gdyby atarowcy wystawili tam np. Yoompa, to by wygrali z miejsca z produkcjami na Wii, C64 i inne platformy które są z różnych bajek.

Mn 2013-04-05 18:05:53

@grey, jeszcze jedna sprawa :-)
Nie wiem czy jest sens aby atarowcy teraz nagle rzucili są na Revision, bo co wtedy będzie z Silly Venture? Skoro SV to największe atarowskie party scenowe, to jak dla mnie właśnie na SV powinny być wystawiane główne produkcje atarowskie, a na Revision ewentualnie coś na dokładkę. Zwróć uwagę że Atari ma reprezentację w świecie sceny w postaci Silly Venture, natomiast Amiga w ogóle nie ma odpowiednika SV. Jest szwedzkie party Datastorm, które jest dedykowane Amidze i C64, ale to jest nisza, na tegorocznym Datastorm było tylko jedno demo na A1200 i jedno na A500, czyli w sumie dwie produkcje, to trochę słabo jak na party amigowe i dziwnie wygląda jak w każdej kategorii wystawiona jest tylko jedna praca i wszystkie produkcje zwyciężają ;-) Dla porównania na twoim SV dem na różne modele Atari było całkiem sporo i SV przebiło Datastorm. Wracając, bo mocno odbiegłem od tematu, nie wiem czy jest sens, by atarowcy udzielali się na Revision, bo będzie to ze stratą dla Silly Venture i się okaże że u ciebie będzie zero dem, bo wszystkie dwie czy trzy grupy skupiają się na Revision.

xeen 2013-04-05 20:10:59

jak pisałem - Revision=Wielkanoc i chyba nie da się wystawiać zdalnie. A to oznacza (Atari jest jednak skupione też na PL, gdzie te święta są "ważne"), że ciężko coś tam "puścić" i skoncentrować się na tym party.

grey / mystic bytes 2013-04-06 16:32:21

@Mn: co do SV to niestety zmuszony jestem ogłosić pewną decyzję... nie była ona łatwa, ale niestety konieczna. wiem, że nie wszystkim się ona spodoba. napiszę o tym albo późnym wieczorem, albo jutro z samego rana...