Flop #56 Intro by Xeen 2013-04-15 10:11:05

Ukazało się interko do magazynu Flop #56. Kodował MaPa, umuzykalnił, wymyślił i pokolorował PG, Fandal napisał troszkę textu.



Plik razem ze źródełkiem do ściągnięcia stąd. Miłego odbioru!
0xF 2013-04-15 10:20:57

Výborně!

POSION 2013-04-15 10:43:07

Naprosto geniální!

Miesiu 2013-04-15 10:54:18

Jak każdy Flop - ładnie dobrane kolory i jest ich dużo.

s2325 2013-04-15 10:57:10

Do obejrzenia tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=TlPSmWb4c3Q

IRATA4 2013-04-15 11:04:55

ale wypas :-)
właśnie dlatego tak lubię A8

ooz/agenda 2013-04-15 11:20:34

a mnie się nie podoba.
pomysł ok, ale design moim zdaniem słaby.

Ilmenit 2013-04-15 11:34:39

Po co tekst, którego się nie da czytać (zbyt się rusza)?

IRATA4 2013-04-15 12:02:22

miałem na myśli ten link który zapodał s2325 ,myślałem że to jest muza z tego demka,mam awarie sprzętu i A8 nie mogę z lapkiem zlinkować.

s2325 2013-04-15 13:09:05

To muzyka z tego intra, dźwięk podmieniam bardzo rzadko - wtedy tylko gdy słychać szuranie mikrofonu kamery i nic poza tym.

IRATA4 2013-04-15 16:18:19

http://www.youtube.com/watch?v=iYS66ZWrxWg
...a to?

bonzo 2013-04-15 16:49:10

PG's Youtube channel: http://www.youtube.com/user/pseudografx?feature=watch

the fender 2013-04-15 19:29:00

Ładne, cieszące oko ferią niemal amigowskich kolorów oraz pomysłem - intro.
Cięzko tutaj mówić o jakimkolwiek designie - to jest po prostu totalny oldschool :) I to stanowi jego urok.

adv 2013-04-15 20:42:03

Fajnie się ogląda i słucha.

tdc 2013-04-15 22:25:52

Fajne.

Zastanawiam mnie to czy to intro jest kolejnym dowodem na to że tego typu produkcje robi się dziś na emulatorach ;) A może nawet projektuje na współczesnych narzędziach.

wieczór 2013-04-16 00:28:58

@tdc: bez przesady, produkcja jest raczej prosta, takie były robione w starych dobrych czasach :) Pecet ułatwia skupienie się na designie, ambitnie nie skorzystano z tej możliwości :D

Co do intra: fajne efekty. Co do designu: nie ma :) Dla malkontentów: spokojnie da się czytać, nie skacze jakoś szybko czy chaotycznie, raczej powoli ot taki sinus o długim okresie.

Każdy z elementów jest fajny. Tyle, że ... wszystkie razem do siebie nie pasują, ot taka sklejka :)

tdc 2013-04-16 00:32:27

A ja bym właśnie nie przesądzał o tym że nie skorzystano z tej możliwości - bo staje się to ostatnio nagminne (z przyzwyczajenia, wygody i lenistwa :P)

wieczór 2013-04-16 00:44:56

@tdc: źle mnie zrozumiałeś :) Jeśli chodzi o to czy robiono to na pc to jestem o tym przekonany że tak :) Programowanie wprost na atari nie dodaje żadnej wartości, chyba, że chcesz się męczyć - nawet w starych dobrych czasach gier na ośmiobitowce nie robiono na nich - mówię oczywiście o normalnych zachodnich firmach, a nie homemade (chociaż wydawano sporo i takich).

Mówię o tym, że nie skorzystano z możliwości jakie daje użycie PC, w zakresie opracowania designu :) Po prostu go tu nie ma ;)

grey / mystic bytes 2013-04-16 00:55:35

bardzo fajne, przyjemne intro :) nie rozpędzajmy się za mocno, w końcu to intro do diskmag'a :)

@s2325: odwalasz kawał dobrej roboty. dzięki za wrzutkę z intra na YT.

wieczór 2013-04-16 02:00:28

To trzeba przyznać, rośnie piękne video archiwum. Ilu produkcji z braku sprzętu czy emulatora pod ręką by się nie zobaczyło. A tak można nawet telefonem. Szacun.

tdc 2013-04-16 04:43:43

No właśnie - dzięki!


"Programowanie wprost na atari nie dodaje żadnej wartości"

Ty nie pomyliłeś stronek ??? 8-O

eru 2013-04-16 05:32:37

Bardzo ładne - proste ale pomysłowe :)

s2325 2013-04-16 08:15:44

Amigowskie kolory to tak nie bardzo - za mało i zbyt pastelowe - jak na C64.

Pepax 2013-04-16 10:10:45

Has anyone actually seen the contents of the magazine? :-D

wieczor 2013-04-16 11:28:33

@tdc: znowu próbujesz mnie czytać między wierszami :) Jaką wartość daje Ci programowanie bezpośrednio na fizycznym sprzęcie w przypadku Atari ? Nie mówię o Twoim ulubionym Action! ale ciekaw jestem co by było gdy powstanie w koncu w pełni zgodny crosskompiler.

Mało pamięci, mniej wygodna klawiatura, jednozadaniowość, mała rozdzielczość ekranu... To jest sprzęt na którym produkcja ma ostatecznie działać nie koniecznie ma być na nim tworzony. Oczywiście kiedyś nie mieliśmy wyboru. Profesjonaliści w tym czasie korzystali z zewnętrznych narzędzi.

jury 2013-04-16 14:30:10

Ale tdc i tak chyba nie koduje na "fizycznym sprzęcie". Ja go tam tylko widywałem z laptopem i emulatorem :)

IRATA4 2013-04-16 16:33:04

... a może pominął przysłówek "wprost" i opacznie zrozumiał ,sam jak na szybko czytałem właśnie tak odebrałem.

the fender 2013-04-16 16:33:17

Prawdziwi profesjonaliści kodują programy bezpośrednio w kodzie maszynowym, wprowadzając liczby w kodzie szesnastkowym.
Oczywiście na fizycznym sprzęcie.


:D

@s2325: chodziło mi o "niemal".
Amigowskie kolory ma tylko Amiga ponieważ pochodzą bezpośrednio od Chucka Norrisa.

jhusak 2013-04-17 00:06:20

quote:


@tdc: znowu próbujesz mnie czytać między wierszami :)



interlace?

tdc 2013-04-17 04:05:55

@Wieczór, wiesz żartuję sobie, ale tutaj mam następny kwiatek:

"Mało pamięci, mniej wygodna klawiatura, jednozadaniowość, mała rozdzielczość ekranu..."

Mało pamięci ok, jednozadaniowość (no powiedzmy), ale mała rozdzielczość ekranu...

Mi tam nie przeszkadza, choć na pewno większa by się przydała (ale w Altirra jest możliwość powiększenia rozdzielczości jak ktoś bardzo chce). W Action! pewnie za sprawą dobrego edytora, rozdzielczość mi tak bardzo nie przeszkadza, powiedzmy że jest to tak o 10% poniżej granicy mojej wytrzymałości, czyli jeszcze jakoś można to znieść, ale jeśli Atari miałby rozdzielczość np. Commodore PET, to ja już bym się na programowanie na tym sprzęcie (np. gier) nie pisał i naprawdę wolałbym otworzyć sobie choćby notatnik na ST, pececie czy czymś tam jeszcze.

A co do klawiatury małego Atari, to jest ona wyśmienita! Żadna klawiatura "dużych" komputerów się z nią równać nie może, nawet z Atari ST/Falcona. Ja wprost uwielbiam tę klawiaturę.

W dawnych czasach osiągałem na niej naprawdę spore wyniki jeśli chodzi o szybkość kodowania. Nie wiem czy dziś Kuba to pamięta, ale dawno, dawno temu gdy wpadł do mnie do domu i coś tam mu na szybko zakodowałem w Action! (bo o czymś tam rozmawialiśmy) to Kuba wyraził swój spory podziw co do tego jak szybko to zakodowałem - taki wynik nie jest możliwy do osiągnięcia na dużych współczesnych klawiaturach które są źle zaprojektowane.
Może Kuba już tego dziś nie pamięta, ale ja pamiętam, bo zrobiłem (nieumyślnie) wrażenie na samym Jakubie Husaku, więc trudno tego nie zapamiętać):):)


@jury, programuję owszem, ale naprawdę z nostalgią myślę o tym gdy kiedyś robiłem to na real Atari. I jeśli mnie posadzisz przed real to z zadowoleniem będę sobie coś tam na nim kodował)

jury 2013-04-17 15:53:21

O kurcze, to jednak są fascynaci klawiatur atari %-) Ja to przyznam, że bardziej niewygodnych klawiatur od tych w seriach ST/XE to nie miałem w łapkach :) No może też notebookowe wszystkie zawsze mnie doprowadzają do pasji jak mam coś na nich poklepać.

tdc 2013-04-18 02:50:34

jury, ale nie myl klawiatury małego Atari i dużego;) To dwa różne byty mimo, że czasami mają te same kolory.

A co do dzisiejszych laptopów to w każdym klawiatura jest inna, czasami ma różne ustawienia klawiszy, czasami różny rozstaw, czasami ma dodatkowe klawisze które wprowadzają zamęt, również nie mogę pojąć komu ma to służyć :(

mgr_inz_rafal 2013-04-18 10:23:27

Służy to ludziom, którzy nie zmieniają co chwilę sprzętu. Jak się przyzwyczaisz do klawiatury i do jej specjalnych klawiszy to często okazują się one bardzo pomocne.

wieczor 2013-04-18 13:22:59

@jury: to jest jedna z przyczyn, dla której jestem fanem serii XL :) Tej klawiaturze (zwłaszcza starszej wersji, na płytce) nic zarzucić nie mogę.

@tdc: ja rozumiem, że się da, ale co do ekranu i wielozadaniowości, to wiesz jak mam na jednym monitorze edytor z pokolorowaną składnią, a na drugim emulator z debugerem, g2f, rmt do podglądu tracków i fireworksa do rysowania, to jest tak jakoś... szybciej? :)