Silly Venture 2k13 - invitka na konsolę Atari Jaguar! by Grey 2013-05-13 17:01:44

Na dopiero co zakończonym party w Holandii "Outline 2013" grupa "Checkpoint" zaprezentowała invitkę SV2k13 na konsolę Atari Jaguar! Jest to remake znanego z Atari Falcon'a intra "Terminal Fuck Up", które w oryginale w 93 roku zakodował Douglas Little z Black Scorpion Software.



Invitka jest do ściągnięcia z serwisu pouet.net. Do jej uruchomienia polecam emulator "Virtual Jaguar".

Wystarczy wrzucić "binarkę" do katalogu "Software", a w zakładce "Jaguar" w konfiguracji emulatora zaznaczyć: "Enable GPU" oraz "Enable DSP", wybrać później z menu "Insert Cartridge" i po lewej stronie pojawią się obrazki z cartridge'ami do wyboru :)

A dla bardziej leniwych wersja "Live footage" z ostatniego Outline party:



Miłego odbioru ! Wkrótce kolejne invitki i kolejne wieści z placu boju.
xeen 2013-05-13 17:09:31

w sumie JAguar to bardzo ciekawa platforma do dem :)

s2325 2013-05-13 17:37:30

Muzyka ze znanego amigowego dema.

adv 2013-05-13 18:24:58

http://youtu.be/Byajsm8ZGNY - 21 (dwadzieścia jeden) lat temu.

grey / mystic bytes 2013-05-13 18:42:42

Grupa Sanity działała również na Atari (i to ST), muzyka była użyta w intrze "Terminal Fuck Up" (Falcon) za zgodą autora - Jestera :) Tak to już niestety (?) jest, że część demek na Atari ma muzę z amigi - w tym moje ulubione z 1994 roku - X-Perience grupy Abstract:

http://www.youtube.com/watch?v=uKTXvAMXWfc

s2325 2013-05-13 18:58:58

Demo grupy Sanity Dream of the Screen dla Atari ST:
http://www.youtube.com/watch?v=6ID7FdG2-08

grey / mystic bytes 2013-05-13 19:00:26

@s2325: coraz bardziej mi imponujesz :)

the fender 2013-05-13 19:08:08

Grey dlaczego nie lubisz Amigi?

grey / mystic bytes 2013-05-13 19:18:19

Ja? :) No coś Ty :) Napisałem "niestety" ponieważ muzyka jest już znana z innego komputera :) A taki Front6 (amiga) pisał muzykę specjalnie do dem atarowskich, np. "Obnoxious":

http://www.youtube.com/watch?v=IKwTRDyvJsk

Dlaczego więc nie ma nowej muzyki w invitce? Bo ideą był remake wspomnianej produkcji z Falcon'a :) Anyway nasuwa mi ona same pozytywne skojarzenia - oglądałem "Terminal Fuck Up" w Styczniu 1994 roku, zaraz jak stałem się posiadaczem Falcona :)

the fender 2013-05-13 19:26:35

OK :) Mnie bardziej chodziło o pisanie "amiga" z małej litery, no ale widać weszło w krew za młodu i wyjść nie chce :D
Dziwią mnie takie praktyki na scenie poważnego komputera, za jakiego uważam Falcona. Jak takie coś nazywało by się na dawnej scenie Amigi - wszyscy wiemy :) Ale nie o to, po prostu w tamtych latach było tak niesamowite zatrzęsienie modułów i ich twórców że najzwyczajniej w świecie dziwi mnie to. Ja rozumiem sample rypać (sam rypałem bo skąd je było brać w dobrej jakości), ale żeby całe kawałki :) ?

Niemniej - inwitka bardzo bardzo sympatyczna :)

the fender 2013-05-13 19:27:47

Pisząc "praktyki" chodziło mi o wykorzystywanie utworów z Ami na Falcona.

grey / mystic bytes 2013-05-13 19:47:27

Gdzie człowiek nie zajrzy to polemika, hehe, co za czasy :)

Nie zwróciłem uwagi że napisałem Amiga z małej litery :) Nie przesadzajmy i nie wysuwajmy wniosków, że zaraz ktoś czegoś nie lubi :D Co do Twojej wypowiedzi to lamerstwem nazywało się osoby które bez zgody autora "użyczyły" sobie grafiki lub muzyki. Skoro macierzysta grupa Jestera tworzyła na Atari i zgodził się na jej wykorzystanie to chyba nie ma w tym problemu? Poza tym autor invitki napisał w pliku tekstowym:

"I tried to do some remake of the great
"Terminal Fuckup" intro on Atari Falcon
by Chaos/Sanity."

Pozdrawiam :)

Rastan 2013-05-13 19:57:16

Ten motyw muzyczny z World of Commodore, użyty był również w demku Checkpoint pt. Posh.

adv 2013-05-13 20:06:00

Jeśli muzyka użyta jest za zgodą jej autora, który na dodatek należał do grupy, która ją ponownie za jego zgodą wykorzystuje to wg. mnie jest OK.

W pierwszej połowie lat 90 nie bywało podobnych sytuacji, bo nie było chyba grup multiplatformowych, a jeśli bywały, to rzeczywiście utworów było więcej, niż dzisiaj. Były natomiast cytaty muzyczne (np. w endpart dema Switchback/Rebels z utworu Voodoo people Chemical brothers), samplowane sekwencje (np. w demie The Big Time Sensuality/Axis z utworu Bjork o tym samym tytule), czasami nawet całe utwory (np. demie The Wall/Union z utworu Pink Floyd Another Brick In the Wall).

grey / mystic bytes 2013-05-13 20:14:11

@Rastan: bo to ten sam koder :) Defjam z grupy Checkpoint używa także xywy LSL - jest to jeden z najlepszych koderów na scenie ST, a ostatnio bawi się w kodowanie na Jaguarze - co mnie bardzo, ale to bardzo cieszy :)

wieczor 2013-05-13 20:15:18

Dlaczego nie lubisz Amigi... Jak to szlo? "Don't flatter yourself, I don't like anybody" :)

the fender 2013-05-13 20:22:44

No polemika Grey, a kłuje w oczy zwłaszcza że zaraz po słowie "Atari" piszesz "amiga". I w kolejnym poście znowu to samo hehe :) Ale dobra, ja do tego podchodzę humorystycznie (choć zaczepnie :p nie ukrywam).
A moje zdziwienie nie tyczyło się invitki, bo to zostało wyjaśnione pozatym w dzisiejszych czasach użycie czegoś z czasów starszych jest super bo właśnie przypomina i nawiązuje. Chodziło mi bardziej o starsze dema.
A to co opisuje adv to najzwyczajniejsze w świecie użycie sampli, sekwencji co zresztą bywało krytykowane (sprawa dyskusyjna).

Co do Vodoo People oraz Another Brick In the Wall to były i są tak kultowe kawałki, że grane w całości spełniają doskonale swoją rolę. No ale tutaj nikt nie mówi o twórczości, raczej o odtwórstwie.

Dalej nikt mi nie wytłumaczył, dlaczego używano tych utworów a nie starano się użyć innych dobrych i dlaczego to nie był jeden czy dwa przypadki. I prosze nie tłumaczcie mi że za zgodą, itd itp ja naprawdę się nie czepiam - po prostu jestem ciekawy dlaczego mając do dyspozycji 2334548394573498 modułów ktoś wybrał akurat te użyte gdzie indziej, uznane i łatwo rozpoznawalne.
Moje zdanie na ten temat jest takie, że o ile pod kątem artystycznym to może i ładnie się skleja tak pod kątem twórczym to jest totalny regres. I jeszcze raz wyraźnie - nie chodzi mi o wcześniej wspominaną inwitkę (która notabene jest fajna).

grey / mystic bytes 2013-05-13 20:40:31

@the fender: Twoje wypowiedzi były i są bardzo cenne :) Masz rację co do samego "zjawiska", i zgadzam się z Tobą w 100%. Dlatego też powyżej napisałem że "niestety" niektóre produkcje na atari posiadają muzę z Amigi :) I to moje ULUBIONE! :D

as... 2013-05-13 21:07:32

Ciekawa praca na Jaguar-a wręcz niespotykana...
Panowie dajcie już z tym spokój czy amiga lepsza czy lepsze atari.

s2325 2013-05-13 21:13:11

Acorn Archimedes lepszy, czy też może X68000.

anonymus 2013-05-13 21:15:49

Voodoo people to było Prodiżów

adv 2013-05-13 21:35:13

W module Big Time Sensuality/ISO wykorzystane są całe sekwencje, tak, że utwór niewiele różni się od pierwowzoru. Bardziej subtelnym przykładem jest np. muzyka z dema NUMB/Movement (perkusja zsamplowana z tego utworu http://youtu.be/Np_Y740aReI). Generalnie sample często były wykorzystywane z keyboardów, jak chociażby w modkach Barteska/Casyopea, który samplował instrumenty i podkłady z Casio. Dzięki temu jego utwory mają właściwe dla tego autora brzmienie. Takie samplowanie według mnie to norma ale dzięki ostrożnemu podejściu, które samplowanie uznawano za lamerstwo używano bardzo różnych brzmień i sampli, często brzdąkano na instrumentach i nagrywano. Dzięki temu na Amidze jest takie różnorodne brzmienie i mistrzostwo takie jak Electric funk/Mobiego. http://youtu.be/_5HacABiXUE?t=3m20s

adv 2013-05-13 21:36:56

@anonymus Fakt - Prodigy.

the fender 2013-05-13 22:26:59

Chłopaki no co Wy? :) OCZYWIŚCIE, ŻE PRODIGY!!! :D
Jak można było wogóle przypominać .... ;)

@grey: ja kocham wszyskie retro sprzęty, nawet C=64 :D

@adv: temat używania sampli to jest temat rzeka i wbrew pozorom odcień scenowy to tylko margines tego tematu :)
Np skrajnym przypadkiem użycia sampli jest zjawisko dj - tego od decków (bo są jeszcze artyści podpisujący się dj coś tam a tak naprawdę to kompozytorzy/aranżerzy).
Tak naprawdę to nie da się przecież stworzyć utworu bez użycia nie swoich sampli, nawet głos się ma po tacie/mamie :D
Z tego co zauważyłem po latach - królowały sample z Korga wavestation, Korga M1, Rolandów HV bodajże - no ogólnie to był top wtedy - jest nadal w sumie bo brzmienia rządzą (szczególnie polecam patch "M1 Universe" - słynny chórek z KOTO).

@s2325: święte słowa, szkoda tylko że w Polsce '80 '90 Acorny były niemalże tylko dla górników. Ciekawy sprzęt.

the fender 2013-05-13 22:29:58

aaa... kocham muzykę z Arte :) Szczególnie gitarowe solo, nad próbą zagrania którego łamałem sobie paluchy w wieku lat 18 (od3:20) :)

adv 2013-05-13 22:50:35

Zgadza się, rzeka. Ja tylko rzec chciałem, że to, co zrobił ISO w Big Time Sensuality to nie takie "najzwyczajniejsze w świecie użycie sampli", a ośmieliłbym się napisać, że remix i to lepszy od oryginału.

grey / mystic bytes 2013-05-13 22:50:43

@the fender: ja sam mam 3 sztuki C-64 (w tym jedna mydelniczka). Proponowałem nawet pokaz dem z tej platformy na ostatnim SV, ale jakoś temat "umarł", tzn. nikt ze sceny C-64 nie przywiózł sprzętu :) Może w tym roku?

eagle 2013-05-13 22:57:03

@the fender: Bo Jester ma fajne kawałki ;)
Ostatnio sobie coś tam dłubałem pod esteka z odtwarzaneim modów.
No i pierwszy moduł po który bez zastanowienia sięgnąłem to było to
http://www.youtube.com/watch?v=zTtjvbAvsys

the fender 2013-05-13 23:16:46

Nooo Elysium rządzi :)
Ale i tak największy odjazd mam i miałem przy Extension:

http://www.youtube.com/watch?v=Lr1PEXXdH3Q

A, i jak ktoś ma ok 40 min. wolnego czasu to polecam przypomnieć sobie to :) http://www.youtube.com/watch?v=xBzVMSUMGXU

the fender 2013-05-13 23:20:05

... jak grałem w Mass Effect to mapa układu planetarnego wraz z przygrywającą muzyką coś mi przypominała. No i właśnie sobie przypomniałem - fragmenty z Odyssey :)