PIXEL HEAVEN 2013 - już niebawem ! by TDC 2013-05-31 02:22:45

Już niedługo bo 15 czerwca odbędzie się wyjątkowa, dwudniowa impreza, w której wielu z nas odnajdzie swoje ulubione tematy, pasje oraz nawiązania do naszej trudnej socjalistycznej młodości. Czasy były siermiężne, ale też mieliśmy wiele fajowych atrakcji, które często nie były dostępne innym krajom z komunistycznego bloku, a zaliczyć do nich można istny zalew niejednokrotnie przemycanych komputerów przez żelazną kurtynę.

To wszystko dziś wspominamy z łezką w oku, często chętnie sięgamy po komiks z Tytusem, Klossem, czy Kajkiem i Kokoszem lub po stare pisma jak Bajtek, Komputer, Top Secret, Moje Atari czy C&A.

Takim fajnym klasycznym tematom poświęcony będzie PIXEL HEAVEN - to impreza jakiej jeszcze nie było. Zespół Atarionline wielokrotnie brał udział w podobnych przedsięwzięciach jednak do tej pory nikomu nie udało się tak skupić uwagi oraz rozgrzać zainteresowanych, spoglądam właśnie na stronkę na FB i zalajkowało ją prawie 12 tysięcy osób!

Jak udało się tego dokonać?
Powodów jest wiele, a część z nich została poniżej przedstawiona, przekonajcie się sami:

PIXEL HEAVEN 2013 - Retro entertaiment days from Loniek on Vimeo.

No computers were harmed during making this video ;)


Lapusz - organizator podesłał nam oficjalne wieści, opisują one tylko część atrakcji jakie nas czekają. Pewnie już zdajecie sobie sprawę, że warto czekać, a następnie pojawić się na PIXEL HEAVEN!
Oto spis niektórych wydarzeń:

- Redaktorzy legendarnych pism na wspólnej scenie
- Noc z Demosceną v. 3.0
- INDIE BASEMENT 2013 – panel, konkurs i prezentacje indyków
- Q&A z twórcą Alone in the Dark i serii Little Big Adventure

Faktycznie zapowiada się wspaniale, oto szczegóły:


Redaktorzy legendarnych pism na wspólnej scenie podczas PIXEL HEAVEN 2013!

Tego jeszcze nie było! Po latach dojdzie do ponownego spotkania przedstawicieli redakcji absolutnie kultowych pism, które stworzyły podwaliny pod media growe w Polsce: Bajtka, Top Secretu i Secret Service.


W ramach Retro Stories podczas PIXEL HEAVEN 2013 wezmą oni udział w panelu dyskusyjnym pod hasłem „Gdzie oni są? Magiczne czasy polskiej prasy komputerowej lat 80. i 90.”. Rangi tego wydarzenia nie trzeba dodatkowo podkreślać, dodajmy tylko, że swoją obecność potwierdzili dotychczas:

Marcin „Borek” BORKOWSKI
Szef Klanu IBM w Bajtku, a potem Naczelny Zepsołu w Top Secrecie. Kopalny, Prof. Dżemik, Brat Marcin…

Piotr „Gawron” GAWRYSIAK
Stały współpracownik Top Secretu w latach 90., członek Zepsołu i Triumwiratu.

Dariusz „Sir Haszak” MICHALSKI
W Top Secrecie zajmował się kurektą oraz tworzył dział „Jest taktycznie”. Reprezentant Triumwiratu.

Emil „Emilus” LESZCZYŃSKI
Sekretarz redakcji, szybko awansował na sekretarza stanu. Członek Triumwiratu. Później m. in. naczelny New S Service.

Rafał „Jetboy” PIASEK
Zaczynał w Bajtku potem Top Secret, Secret Service, New S Service, NEO…

Aleksy „Alex” UCHAŃSKI
Wspólnik spółki autorskiej Alex & Gawron. Obecnie mniej pisze – więcej zarządza. W czasie Pixel Heaven planuje pozostawać na urlopie (poza Warszawą), a jednocześnie być obecny na naszym wydarzeniu.

Bartek „VOyager” DRAMCZYK
Dziennikarz m. in. Commodore & Amiga wydawanego przez Spółdzelnię Bajtek. Obecnie dziennikarz w CHIPie, aktywny demoscenowiec od ponad 20 lat. Zakochany w Amidze (z wzajemnością).

Waldemar „Pegaz Ass” NOWAK
To m. in. za jego sprawą 16 marca 1993 r. do kiosków trafił pierwszy numer Secret Service.

Łukasz „Joseph” BURA
Dziennikarz Secret Service, obecnie właściciel sklepu z grami Ultima.pl.

Piotr „Raven” LESZCZYŃSKI
Znany z łamów m. in. Top Secret i Secret Service.

Dariusz „Berger” GÓRALSKI
Kolejny reprezentant załogi Secret Service, miłośnik strategii, autor cyklu „Moje boje, czyli Bergera historia wojskowości”.

Cały panel poprowadzi Piotr „Micz” MAŃKOWSKI - w latach 90. redaktor czasopism komputerowych, w tym Secret Service. Autor „Cyfrowych Marzeń” – wyjątkowej książki poświęconej historii gier komputerowych.

Solidna porcja unikalnej wiedzy, nieznanych dotąd wstrząsających faktów oraz śmiertelnego humoru jest zagwarantowana już teraz. Co się jeszcze wydarzy – tego nie wie dziś nikt. Oczywistym pozostaje fakt, że wiele pytań od ówczesnych czytelników pozostało bez odpowiedzi. Przyszedł czas, żeby to nadrobić. Tak więc już teraz można przesyłać nurtujące Was kwestie pod adres lapusz@pixelheaven.pl. Wybrane pytania zadane zostaną uczestnikom panelu 15 czerwca podczas PIXEL HEAVEN 2013:)



Noc z Demosceną v. 3.0 podczas PIXEL HEAVEN 2013!

No i czas na odpoczynek… Po dniu pełnym wrażeń, najlepszy pomysł to kufel zimnego piwa (albo czegoś innego:) i wygodne miejsce z widokiem na ekran. A na nim arcydzieła twórców domosceny lat 80. i 90. – dema i intra na ZX Spectrum, małe i duże Atari, C64, Amigę…

Niewiarygodny pokaz umiejętności i fantazji ludzi, którzy poznali te maszyny lepiej, niż ich twórcy.

Pasja, kreacja, rywalizacja, zabawa, przyjaźń… po prostu demoscena – czyli selekcja dem przygotowana przez Bartka „Voyagera” Dramczyka w ramach kolejnej odsłony Nocy z Demosceną!

Tym razem popłyniemy w górę nurtu czasu, od 2013 roku wstecz, aż do początków demosceny. Najwytrwalszych siłą rzeczy zastanie ranek:)


Oddajmy głos Bartkowi, który odpowiada za selekcję dem:

Scena nie jest prostą do scharakteryzowania i ogarnięcia subkulturą. Wymaga od widza pewnej wiedzy, dotyczącej ograniczeń sprzętu, na który zostało uruchomione demo, jak i świadomości, jak mały kod odpowiada za wyświetlanie obrazu i odtwarzanie dźwięku w intrach 256-bajtowych, 4-kilobajtowych i 64-kilobajtowych.

Dema na każdą z popularnych dziś platform sprzętowych diametralnie różnią się stylem i wykonaniem. Tylko zagłębienie się w parametry techniczne Atari, Spectrum, Commodore 64 i Amigi pozwala zrozumieć dlaczego na ZX-ie kolory są tak żywe, czemu dema na małe Atari są [często - przyp. red.] w odcieniach jednego koloru, albo skąd tyle brązów na C64.

Jednak nie zawsze kompletna wiedza o sprzęcie jest potrzebna do oglądania dem – można się świetnie bawić przy produkcjach demosceny, bez bagażu wiedzy – w końcu to dynamiczne teledyski, często świetnie komponujące się motywy muzyczne z obrazem.

Oczywiście jest w tym drugie dno: większość efektów wyliczana jest w czasie rzeczywistym przez procesor komputera, syntetyczne dźwięki to parametry trafiające wprost do rejestrów układów generujących fale, a całe dzieło nie ma najczęściej zamiaru przekazywać górnolotnych myśli – to poskładana z cyfrowych elementów abstrakcja, która narodziła się w głowach demoscenowych koderów, muzyków i grafików, efekt ich wytężonej pracy, który w konkursach scenowych może być doceniony lub wyśmiany.

Za każdym razem, kiedy przychodzi mi zbierać dema i intra do pokazu (a właściwie ich kopie w postaci filmów, bo uruchomienie po kolei 200 produkcji skończyłoby się przestojami i restartami komputera), odkrywam zupełnie nowe intra i dema, czasami muszę sięgnąć po mniej znane produkcje. Nie znam idealnej metody opowiadania o tym, czym jest demoscena, za pomocą dem. Dema i intra chyba zrobią to znacznie lepiej, dlatego tym razem popłyniemy w górę nurtu czasu, od 2013 roku wstecz, aż do początków demosceny.

Na zachętę, kilka adresów, które lepiej prezentują demoscenę, niż słowa:
http://curio.displayhack.org/
http://www.youtube.com/user/TheDemoTube
http://pouet.net/
http://www.demovibes.org/
http://startup-sequence.pl/

I jeszcze jedno: demo nie oznacza wersji demonstracyjnej – to program komputerowy, który demonstruje efekty. I co ważne, wszystkie dema są DARMOWE, jak intra, grafiki i utwory muzyczne prezentowane w konkursach demoscenowych.

Scena tworzy też wiele darmowych, dobrych narzędzi do tworzenia grafiki, muzyki, projektowania dem. To właśnie demoscena przyczyniła się do powstania najtańszego i przy tym jednego z najlepszych narzędzi to tworzenia muzyki, jakim jest Renoise (http://www.renoise.com/).


BARTEK VOYAGER DRAMCZYK



INDIE BASEMENT 2013 – panel, konkurs i prezentacje indyków podczas PIXEL HEAVEN 2013

„Indyki”, choć na wskroś współczesne, mają wiele wspólnego z latami 80tymi ubiegłego wieku. Tak jak ówcześni twórcy – również dzisiejsi autorzy gier niezależnych rywalizują głównie w kategoriach grywalności, talentu, innowacyjności i koncepcji. Tak więc znajdzie się dla nich miejsce podczas PIXEL HEAVEN 2013!


W ramach INDIE BASEMENT 2013 odbędzie się panel dyskusyjny „Indyki to, indyki tamto” (niedziela 16 czerwca, g. 13.00), w ramach którego uczestnicy podejmą temat Kickstartera i innowacyjności, nie zabraknie też polemiki o rosnącej modzie na bycie indie. W konfrontacji wezmą udział przedstawiciele środowiska deweloperskiego, akademickiego i dziennikarskiego. Moderator panelu Dominik Głowacki (Hyper+, 1ndieWorld) pragnie podkreślić, że panel szerokim łukiem ominie kwestię tego, kto jest indie, a kto nie, bo rozmowy na ten temat zawsze kończą się fiaskiem i po prostu zdążyły się znudzić. W dyskusji udowodnimy natomiast, że gry niezależne istniały dużo, dużo wcześniej niż World of Goo i pozachwycamy się najlepszymi tytułami. Przede wszystkim jednak, po subiektywnych ochach i achach, zadamy sobie niewygodne pytania i skrytykujemy zjawiska towarzyszące rozwojowi gier niezależnych. Ważniejsze od chóralnej fascynacji są dla nas przepychanki poglądów w dobrej atmosferze. W panelu udział wezmą mgr Maria Garda, podcasterzy Piotr Spychała i Dawid Maron, redaktorzy Jakub Wójcik i Jacek Głowacki, jak również znany z Electro Body Maciej Miąsik.

Ponadto przewidziane zostało miejsce na prezentacje niezależnych twórców oraz ich gier, a także konkurs na najlepszą grę niezależną PIXEL HEAVEN 2013. Nagrodą w Konkursie będzie statuetka serwisu 1ndiewolrd.com, a wyboru laureata dokona Jury w składzie: Jacek Głowacki (onet.pl, indietrendy.blog.pl), Konrad Hildebrand (były redaktor naczelny portalu Polygamia), Marcin M. Drews (PR Manager w Ten Square Games), Jakub Wójcik (redaktor naczelny portalu 1ndie World), Maciej Miąsik (one2tribe). Przewodniczącym jury jest Adrian Chmielarz (The Astronauts).

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagrody odbędzie się bezpośrednio po zakończeniu panelu dyskusyjnego „Indyki to, indyki tamto”.



PIXEL HEAVEN: Q&A z twórcą Alone in the Dark i serii Little Big Adventure!

Jeremy Hartwood, właściciel legendarnej posiadłości Derceto w Luizjanie, popełnił samobójstwo. Nie było to dla nikogo zaskoczeniem, gdyż posiadłość znana jest od dawna jako dom nawiedzony przez złe moce. Sprawa samobójstwa szybko zostaje porzucona przez policję i zapomniana przez społeczeństwo. Lokalny handlarz antykami wynajmuje Cię byś zrobił spis wszystkich wartościowych rzeczy w posiadłości. Po śmiałym wkroczeniu do Derceto zostajesz rzucony w wir koszmaru, który dla Jeremiego był życiem codziennym...

Ustalmy rzecz podstawową: żeby mogły powstać takie gry jak seria Silent Hill, czy Resident Evil, najpierw musiał powstać Alone in the Dark. Ktoś ma co do tego wątpliwości? Nie widzę.

Zatem z okazji PIXEL HEAVEN po raz pierwszy nasz piękny kraj odwiedzi – UWAGA! - Frederick Raynal – twórca Alone in the Dark właśnie.


Podczas sobotniej sesji Q&A, którą poprowadzi Piotr „Micz” Mańkowski (redaktor m. in. w kultowym Secret Service, autor „Cyfrowych Marzeń”), uczestnicy PIXEL HEAVEN 2013 dowiedzą się bezpośrednio z pierwszej ręki, jak powstawały standardy survival horror w przemyśle growym, które do dziś działają na miliony graczy na całym świecie. A oprócz tego poruszymy kilka innych, nie mniej interesujących kwestii!
Czy naprawdę trzeba coś jeszcze dodawać?

Frederick Raynal to legendarny twórca gier i programista. Autor takich tytułów jak Alone in the Dark, Little Big Adventure, Time Commando i wielu innych. Jego produkcje wydawane były przez Infogrames, Adeline Software, No Cliche, F4, Eidos, czy Ubisoft. Obecnie jest właścicielem studia Ludoid. W roku 2006 został uhonorowany przez Ministra Kultury i Komunikacji Republiki Francji odznaczeniem „Ordre des Arts et des Lettre” przyznawanym za wyjątkowy wkład w sztukę i literaturę. Jest pierwszym twórcą gier, który otrzymał to odznaczenie.



To jeszcze nie wszystko, pełny opis atrakcji PIXEL HEAVEN 2013 znajduje się na oficjalnej stronce:
www.pixelheaven.pl
...o ile organizator nie ukrywa czegoś przed nami;)

Bardzo polecam fajnie prowadzoną stronę na FB, gdzie znajdziecie wiele ciekawych zdjęć np. z giełdy komputerowej "Bajtka" przy ulicy Grzybowskiej, działające flipery, komiksy i wiele, wiele więcej:
www.facebook.com/pixelheaven


PIXEL HEAVEN 2013 odbędzie się w dniach 15 i 16 czerwca w warszawskim klubie Centralny Dom Qultury (CDQ) przy ul. Burakowskiej 12.


Naprawdę nie sposób teraz opisać wszystkich atrakcji jakie nas czekają na PIXEL HEAVEN, poza specjalnym zinem, turniejem SWOSa (Amiga) itp. itd. dlatego zwyczajnie kończę ten długi, ale jednak nieopisujący wszystkiego artykuł. Po prostu wpadajcie i sami zobaczcie co tam się będzie działo!
tdc 2013-05-31 02:49:43

Odnośnie redaktorów z Bajtka, Top Secretu itp. to albo do tej pory nikt na to nie wpadł, albo nie dał rady, ale wiem jedno coś takiego jeszcze się nikomu nie udało. Najczęściej ich czytaliśmy, teraz można ich poznać ;)

adv 2013-05-31 19:31:29

Poza muzyką stylizowaną na charakterystyczne brzmienie POKEYa w invitce zabrakło mi sprzętu z Atari. Fajna impreza się zapowiada.

damek 2013-06-01 11:00:48

Może biel mnie trochę oślepiła, ale nie dostrzegłem sprzętu Atari. To niedopuszczalne.

wieczor 2013-06-01 11:15:41

W 30 sekundzie po prawej stronie jest chyba 2600.

nosty 2013-06-01 11:23:25

W 32 sekundzie słychać strzały :)

the fender 2013-06-01 12:59:20

chyba takie -> >>>---------------> ;)

Lapusz 2013-06-01 20:02:39

dzieje się :)

xeen 2013-06-01 20:09:12

bardzo lubiłem opisy gier niejakiego "Luke". Nie widzę go na liście.

damek 2013-06-02 20:15:29

@wieczor: tak masz rację! jest konsolka Atari2600. z jednym zastrzeżeniem - u mnie jest po lewej...

tdc 2013-06-06 06:27:37

Najważniejsze że Atari będzie na samej imprezie ;)


@Xeen, jeśli dasz radę go gdzieś w necie odnaleźć to daj znać.

wieczor 2013-06-06 10:04:13

@damek: a wiesz, że teraz u mnie tak samo :) mam taki mankament :D dlatego zamiast mówić do mnie lewo-prawo lepiej pokazać mi palcem :D

tdc 2013-06-07 00:21:21

A w polityce też? :D

numbers 2013-06-08 09:15:10

No wlasnie, brakuje Luke'a i BR0MBY kurde!

numbers 2013-06-08 09:20:31

Luke to Lukasz Czekajewski, albo pracuje dla Axel Springer i mozna sie z nim skontaktowac przez LinkedIn, albo to wpadlem na falszywy trop.

wieczor 2013-06-08 16:40:21

@tdc: w polskiej polityce akurat nie ma dylematu - w mainstreamie jest tylko w lewo, prawo jest poza sejmem i pajacuje :)

tdc 2013-06-09 01:11:09

No właśnie czyli w takim razie całe społeczeństwo ma problem z tym jak odróżnić prawo od lewa :P

Lapusz 2013-06-09 22:34:03

Brakuje wielu osób - nie każdy wszak da radę / ma ochotę i nie wszyscy się pomieszczą. Ale Pixel Heaven 2014 już za pasem - nic straconego:)

tdc 2013-06-11 05:30:33

Lapusz ma tutaj na myśli tegoroczny brak np. wystawy komiksów z PRLu, ale będzie za to wykład im poświęcony.