Będzie "Alien 8" na Atari! by Kaz 2013-07-22 00:11:35

Ten weekend możemy zakończyć miłym akcentem, a mianowicie informacją, że gra Alien 8 wkrótce powinna ukazać się na Atari za sprawą Frantiska "Fandala" Houry i Michała "Mikera" Szpilowskiego. Oryginalnie gra została napisana w 1985 roku dla ZX Spectrum przez Tima i Chrisa Stamperów z Ultimate Play The Game, ale szybko przeportowano ją na BBC Micro, Amstrada CPC oraz platformę MSX.

Pierwszej próby przeportowania gry na Atari podjął się Krzysiek Dudek, ale swojego projektu nie ukończył. Niezależnie od niego prace rozpoczął Fandal, o czym Miker pisze tak: "Prace nad przeportowaniem gry rozpoczęły się już ponad dwa lata temu, nie wiedzieliśmy tylko, czy xxl wypuści swoją wersję. Ponieważ do dziś cisza z jego strony, projekt ruszył z nową mocą.



Gra rusza na 64kB, jednak do szybszego działania wymaga obecności rozszerzonej pamięci. W tej chwili program jest praktycznie ukończony. Czego więc jeszcze brakuje? Ano chcemy zaapelować do grafików o stworzenie obrazka (tego przy wczytywaniu), na podstawie jednej z trzech załączonych poniżej grafik. Nie musi on się trzymać w 100% oryginału, ale musi klimatem pasować do reszty gry. Technika wykonania (tryb graficzny, przerwania, duszki, itd.) oczywiście dowolna. Załączam jeszcze obrazek Irgendwera, tak poglądowo. Chcemy, żeby któryś z naszych grafików zrobił to jeszcze lepiej."




Mimo, że otrzymałem plik z grą, to na razie nie jest ona jeszcze do publikacji. Pozostaje Wam uwierzyć moim zapewnieniom, że na 130XE w górę gra śmiga, ale i na mniejszej pamięci da się grać. A jak ktoś nie wierzy, to tutaj filmik z gry:



I dla przypomnienia, stary filmik z wersją xxl-a:

Tezz 2013-07-22 01:16:03

:D

gorgh 2013-07-22 01:50:09

muza róló

tdc 2013-07-22 04:58:51

Świetna wiadomość bo to moje klimaty;)

xxl 2013-07-22 10:17:27

szybko dziala :-) dobra robota.

xeen 2013-07-22 10:24:51

pamiętam, że na początku lat 90 byłem u babci na wakacjach i znalazłem w szafie spectrum. Wiele gier mi sie nie wgrywało, między innymi Alien8 (cudowałem na wszelakie sposoby z Grundigiem) - i proszę teraz będę mógł zagrać na Atari.

Zapamiętałem właśnie "po okładce" - jak się gry wczytywały to na ZX to było charakterystyczne, że pojawiały się naprawdę wypasione plansze w trakcie, któe nazwaliśmy okładkami.
ach: LOAD ""



the fender 2013-07-22 14:32:14

Graficy mogą spróbować zrobić to lepiej, a reszta może spróbować Rasta Convertera :)

Jeśli chodzi o stare czasy, to na ZX-ie grałem w podobną grę Renta Kill Rita (czy jakoś tak to szło).

stRing 2013-07-22 15:55:08

Już grzeję joya'. A ten patent z prędkością byłby możliwy do wykorzystania w Knight Lore w wersji xxl'a? Zakładam że i tak grę trzeba by pisać/"portować" od nowa.

emkay 2013-07-22 16:06:32

5 years ago


http://i.imagebanana.com/img/ktda0w4s/A8.jpg

emkay 2013-07-22 16:08:05

5 years ago ;)

http://i.imagebanana.com/img/ktda0w4s/A8.jpg

Adam 2013-07-22 16:40:06

Domyślam się, że na filmiku widać wersję szybszą, na 130XE?

xxl 2013-07-22 17:17:44

@stRing: prekalki w KnightLore zrobil Magnus - dzieki temu szybko dziala, mieszcza sie w podstawowej pamieci.

Kaz 2013-07-22 20:08:37

Adam - tak, to wersja szybsza.

adv 2013-07-22 20:42:53

@TheFedner Miałem to samo napisać.

Ilmenit 2013-07-22 21:24:39

Z ciekawości - co jest przeliczane? Umiejscowienie poruszających się obiektów w stosunku do granicy bajtu?

pin 2013-07-22 22:24:04

udźwiękowienie "poruszającego" się po labiryncie bohatera jest na dłuższą metę koszerne ;) - że tak powiem. Można by użyć mniej je..** biących po głowie dźwięków?

Poza tym, to bardzo ładne. Nie wiem tylko, czy się uruchomi na Atari ;)

Bolo 2013-07-22 22:35:54

Xeen do kogo nalezal ten Spectrum? NIe chce byc ciekawsko - dociekliwy ale w szafie u babci na poczatku lat 90 tych znalezc Spectrum hoho, ja pamietam ze moj dziadek w latach 90 tych grywal na NESie(Pegasusie) ale ze babcia to nie pamietam. Co do gry swietna mechanika poruszania plus brak przesuniec w animacji moze byc fajny nowy hicior

grey / mystic bytes 2013-07-23 01:52:28

O ku*wa :) Cover Linkin Park "Numb" na title screenie :) Fajnie! Sama gierka zapowiada się bardzo miodnie :)

xeen 2013-07-23 09:06:07

@Bolo - długa historia, ale ją napiszę ;)
ZX należał do kuzyna, który "z niego wyrósł i go oddał sąsiadom za jekieś fanty (wtedy rzecz była jednak droga). Sąsiedzi oddali go po jakimś czasie (chyab za karę - nie wnikałem) bo dzieciaki się totalnie nie uczyły i jeden został na drugio rok w tej samej klasie (bez jego wiedzy, bo on już był dorosły) i tak leżał w szafie. U Babci jak to u Babci - wieczorami na wsi nuda, szukałem jakiejś książki, szperam, patrzę, ZX Spectrum - whoaaa! I się zaczęło - Stike Force Cobra, Cobra, Fantastic Voyagae, Zulu Wars; Niestety Alien8 nie wgrywał się....
Sęk w tym, że rodzice wysłali mnie na wieś, abym trochę odpoczął od Atari - no i od Atari odpocząłem ;)

xxl 2013-07-23 10:44:55

@Ilmenit: z powodu ograniczonej ilosci pamieci (bbc ma 32kb) ksztalty sa w jednej kopii shiftowane przed skopiowaniem na ekran druga sprawa to jedna procedura umieszczania na ekranie obiektow roznej wielkosci - te dwa elementy moga byc optymalizowane i daja spore przyspieszenie... z tego co pamietam bo "pare" lat juz minelo ;-)

xmgatz 2013-07-23 10:59:27

A będzie wbudowany jakiś cheat mode?

the fender 2013-07-23 19:06:00

Alien8 na A8 to już jest cheat ;)

Hospes 2013-07-24 10:10:12

Hura, teraz sobie zagram na Atari w grę z dzieciństwa, no może tego nieco starszego. Tę grę pamiętam, jak ogrywałem jeszcze na moim zacnym Unipolbricie;) Tylko takie pytanie, czy na dole nie dało by się podkolorować tych wyświetlanych danych. Na Speccy chyba sa tam jakies kolorki?

gonzo 2013-07-27 23:27:20

alien 8 już jest na stronie fandala, ale nie na stronie głównej, hmm...

gonzo 2013-07-27 23:50:09

no to teraz wiem dlaczego... myślę, że raster napewno ucieszy się z takiego prezentu :) i my wszyscy też, dzięki fandal!

CharlieChaplin 2013-08-14 16:34:27

Well, I uploaded the latest update of Alien8 here:
http://atariage.com/forums/topic/214708-alien8-coming-to-a8/#entry2810676

-Andreas Koch.