"Graph2Font" się rozwija by Kaz 2013-08-19 02:20:30
Mamy szczęście, że Tomasz "TeBe" Biela wciąż rozwija program
"Graph2Font". Zdecydowana większość współczesnych grafik scenowych
powstaje dzięki temu programowi. Co więc mamy w nowej wersji
3.9.8.4? Mnóstwo poprawek i dodatków:
usunięty błąd uniemożliwiający przesuwanie w lewo dla MOVE,
COPY, PASTE (Shift+M)
dla ADD w Edit Colors i Edit PMG dodana możliwość ustawienie
wartości ujemnych
dodane odświeżanie piorytetu w EDIT PMG
dodana ikona do włączania/wyłączania markera pod
ZOOM-em
dla ZOOM-a dodana możliwość przełączania widoku PREVIEW =
PMG,BMP,ALL
dla ZOOM-a dodana możliwość zwiększenia/zmniejszenia skali
powiększenia klawiszami '+' i '-'
dla ZOOM-a dodane możliwość włączenie/wyłączenie markera
pisaka
dodana opcja konwersji obrazka do standardowego zestawu znaków
ATASCII, Image -> Convert to ATASCII
dla EDIT BMP poprawione narzędzia CIRCLE, ELLIPSE, punkt
startowy jest środkiem rysowanej figury
dla EDIT BMP poprawione rysowanie narzędziem BEZIER, na wzór
DeLuxPaint-a
dodana możliwość zdefiniowane linii wiersza w których możliwe
są zmiany kolorów bitmapy i PMG (Special -> Limitations ->
Row)
dla Shift+M (Move) dodana obsługa CTRL+DEL, wycina grafikę,
PMG, kolory
dla GED+ disabled badlines krótszy program Antic-a (4
bajty)
poprawiony zapis plików XEX dla trybu GED+ bad lines
disabled
dla EDIT CHARSET poprawiona edycja znaków
dodane nowe możliwości edycji zestawów znaków dla EDIT CHARSET
(Load FNT - dodawnie zestawu do listy, Save FNT - zapisanie zestawu
z listy, Delete FNT - usunięcie zestawu z listy)
nowy szybszy kod dla FADE, nowe wzory FADE LEFT/RIGHT, FADE
PLASMA
w EDIT BMP dodana opcja 'Atari Text' umożliwiająca stawianie
tekstu na podstawie wczytanego zestawu znaków Atari
dodana możliwość ustawienia rejestru CHRCTL w oknie głównym,
dostępne cztery kombinacje 0,1,3,4
w EDIT RASTERS dodana możliwość wybrania rejestru ANTIC-a
kontrolującego wyświetlanie znaków CHRCTL:
- bit 0 znaki w inwersie niewidoczne (tłumienie znaków)
- bit 1 odwracanie znaków (inwers nie działa)
- bit 2 lustrzane odbicie znaków w pionie
Tutaj zapodany przez TeBe przykład wykorzystania jednej z nowych
możliwości - chodzi o "szybszą metodę zapalania/gaszenia znaków
z podłożoną grafiką duszków (PMG). (...) Kształt definiuje się za
pomocą mapy z kolejnymi numerami, ramka 1: zapal znaki oznaczone
numerem 0, ramka 2: zapal znaki oznaczone numerem 1 itd.
(...)". Brzmi dość enigmatycznie, dlatego warto zobaczyć o co
chodzi na poniższym filmiku. Mamy tam efektownie pojawiający się
obrazek Powrooza, a do stworzenia tego efektu wykorzystano obrazek
plazmy w 64 odcieniach szarości.
Przydatna byłaby możliwość zmienienia domyślnych ustawień np. Pixel 1x1, Narrow. Byłoby to bardzo przydatne gdy pracuje się nad większą liczbą grafik w innym trybie niż domyślny. Z innych brakujących rzeczy to: - skrót klawiszowy dla "Select (align to char)" - kopiowanie pędzla z wybraniem przeźroczystego koloru tła (jak w Grafx2). - odbicia lustrzane pionowe i poziome wybranego pędzla. xeen 2013-08-19 13:15:22
tak, też mi trochę brakuje domyśłnego ustawienia trybu; nawet jak się pracuje w jednym projekcie z jedną grafiką to trzeba zawsze przestawiać jak się dostaje MIC'a. Nie zmienia to faktu, że programik z wersji na wersję coraz bardziej na wypasie :) Kaz 2013-08-19 14:49:24
Zgadzam sie z przedmowcami :) A przy okazji male wyjasnienie: widoczna na obrazku plazma jest potem odwzorowana w efekcie fade. Z tym, ze aby osiagnac taki efekt, obrazek musi byc odwrocony w pionie i poziomie. A to dlatego, jak wyjasnil mi TeBe, "ze liczniki X i Y są zliczane od tyłu, wstecz, 39, 38, 37, 36 itd. zliczanie wstecz jest szybsze od przyrostowego". Wiec jakby ktos bawil sie takimi efektami niech o tym drobnym, ale waznym szczegole nie zapomina. wieczor 2013-08-19 14:49:55
Ja też się parę razy złapałem na domyślnych ustawieniach, dokładniej na domyślnej szerokości obrazu :) To może i nie przeszkadza aż tak bardzo, ale trochę ;) Ilmenit 2013-08-20 22:37:49
Jest jakiś błąd przy zapisywaniu obrazków przy Swap Working Area - czasami nie jest zapisywany obrazek. Czasem, gdy się otworzy inny, to working area jest z poprzedniego (?). Postaram się to zreplikować. Rastan 2013-08-22 21:40:34
Na moją prośbę TeBe dodał na stronie "Hi-res gallery" - czyli galerię prac w hiresie. :) Ilmenit 2013-08-27 11:06:03
Jeszcze prośba o: - oznaczenie wielkości obszaru roboczego. Przy czarnym tle nie wiadomo w którym miejscu obszar się zaczyna i kończy. - możliwość pokazania siatki (grid) na obszarze roboczym. tebe 2013-08-29 22:18:43
oznaczenie wielkości obszaru roboczego istnieje, SPECIAL -> View - > Borders