Gra X:8 - zapowiedź by Adam Wachowski 2013-08-25 20:07:46

José Pereira jest osobą aktywną od wielu lat na scenie Atari, znaną z mnóstwa mockupów graficznych pokazujących, jak mogłyby wyglądać na naszym 8-bitowcu konwersje z innych platform; autorem wielu pomysłów na realizację konwersji, które niestety nie zostały dotychczas uwieńczone ukończoną grą.

Nadszedł jednak moment historyczny - José ogłosił dzisiaj, że w tegorocznym konkursie programistycznym ABBUC wystartuje gra zrealizowana na podstawie jego pomysłu: strzelanka "X:8". Nazwa może być rozwijana do "Extra:8", co ma oznaczać super-strzelankę na 8-bitowe Atari (cyfra 8 jest też motywem przewodnim całej gry - jak twierdzi José, gracz ma 8 żyć, jest 8 podstawowych poziomów, a po ich zakończeniu czeka na nas walka z 8 dużymi statkami). Uwagę zwraca strona graficzna gry, połączenie różnych trybów graficznych, ze środkową częścią w hi-resie:



Jak pisze José, na potrzeby "X:8" przerobił grafikę z gry Gradius oraz Nemesis w wersji na Game Boya. Statki przeciwników są pożyczone z "Armalyte" na ZX Spectrum (za zgodą Steve'a "STE'86" Daya), natomiast statek gracza pochodzi z niedokończonej strzelanki na Atari autorstwa Jasona "T.M.R." Kelka.

Stroną programistyczną zajął się Lyren "Xuel" Brown, znany z eksperymentów w mieszaniu kolorów PAL. José nie napisał nic o autorach muzyki, ale na liście high score widnieje Miker i Emkay.

Trzymamy kciuki i z niecierpliwością czekamy na kolejną strzelaninę na Atari! :)
Iron 2013-08-25 20:24:16

Ciekawie sie zapowiada ;)

cpt. Misumaru Tenchi 2013-08-25 20:32:55

I jeszcze jak! A muza to przecież rearanż motywu z pierwszego świata amigowskiego Ruff 'n' Tumble, zresztą zupełnie przyzwoity moim zdaniem.

Ramos 2013-08-25 20:50:55

Pomysł może nie nowy, ale gra pod względem graficznym wygląda rewelacyjnie.

José Pereira 2013-08-25 21:43:07

Hi. Thanks for your comments.
There's lots to do untill the deadline and maybe not all but even now, with still more six days the game is playable.
Maybe there's no time untill the deadline for some things like the last level large bosses/creatures but we'll see. If not it would then be added in a week or two.
Important is that you can play it.

The grounds gfxs are from the Gradius/Nemesis of the GameBoy version but had to be clever re-done to not have clashes between PF2 and PF3 but also because you shouldn't not notice where's the transition at a first look between the GR.12 grounds and the middle part in GR.0 and still in 40Bytes wide screen have all the sides borders BAK colour register all high in black.
I posted this idea but in a very early and just ships and grounds the same way as I did for so many other games. Xuel said he was interested and I send him a P.M.
Talking eachother and more and more constantly were coming.

The loading screen is original as are the logo, name and that text 4colours with DLIs that were just some 'not dreaming' nights alone just with G2F, Emulators and my head working good :) .

The music comes from Ruff'n'Trumble game that Xuel already had converted for our A8 POKEY when that Xuel's PAL Blending proof of concept.

Thanks again.
Greetings.
José Pereira.

xxl 2013-08-25 22:00:34

> name and that text 4colours with DLIs that were just some 'not dreaming' nights alone just with G2F, Emulators and my head working good


try if this works and not "blinking" on real atari.

José Pereira 2013-08-25 22:10:06

@XXL: I send my work to Xuel and he, for sure tested it.

@Kaz: Sorry but I am with my old mobile phone and he was constantly saying "PAGE NOT FOUND". Didn't notice that it already sent my post. Please delete the last three doubled posts.
It was almost an 'X:8 times double posts'!...
Sorry to all.

the fender 2013-08-25 22:43:28

:D rządzi. Ciekawy sposób rozwiązania ekranu, jednocześnie sporo hiresowych obiektów płynnie poruszających się. Te sinusoidy po których się poruszają wyglądają na dosyć zabójcze ;)

Motywek z R'n'T faktycznie fajnie skonwertowany :)

Dracon 2013-08-26 00:32:12

Dobre, dobre... nareszcie ktoś nie bał się eksperymentować z mieszaniem trybów graficznych w grach! Oby tak dalej.

grey / mystic bytes 2013-08-26 08:21:34

gra zapowiada się wyśmienicie ! rewelacja :) konkurencja będzie ostra.

adv 2013-08-26 10:40:17

Looks very nice. I think that different and more powerfull weapons will be useful.

tebe 2013-08-26 15:11:11

gra ewidentnie korzysta z XBios-a, gdzie larum i darcie szat

xxl 2013-08-26 17:18:42

@Tebe: caly czas, nawet w tej chwili sztab najlepszych projektantow, grafikow i dzwiekowcow wespol z przedstawicielami koderskich elit finalizuje projekt na tegoroczny abbuc... na pewno wiec kolejny raz zobaczymy dobrodziejstwa xB :-)

maly_swd 2013-08-26 20:54:39

Genialne! Brawo:)

moonwalker 2013-08-27 14:15:23

Już z samego filmiku widać, że gra będzie genialna, już nie mogę doczekać się jak odpalę ją na emulatorku! :) :) :)

MWK 2013-08-27 21:59:40

Kozak giereczka!

pin 2013-08-28 23:42:31

... jednak dopracowania wymagają kolizje, czy ogólnie poziom trudności / grywalność. Bez tego, to gra może być pod xBiosem, bo nie będzie miało to znaczenia w takim przypadku ;)