Heli in the Caves - pierwszy filmik by Xeen 2013-09-04 22:10:06

Creature XL (znany, miedzy innymi, ze ubiegłorocznej strzelanki HAR'em) udostępnił filmik z nowej gry grupy MOH: Heli in the Caves.







Jest to kolejna gra, która została zgłoszona do tegorocznej edycji konkursu ABBUC. Zapraszam do oglądania!
grey / mystic bytes 2013-09-04 22:17:22

awesome graphics and lovely music ! thumbs up.

wieczor 2013-09-04 22:54:49

Miodzio! I wygląda na całkiem grywalną pozycję :) Znowu zima przy joysticku :)

larek 2013-09-04 22:55:51

Ten rok wydawał mi się taki sobie pod względem nowych gier, a tu nagle mamy wielki ich wysyp. ABBUC kusi :)

as... 2013-09-04 23:03:06

Ciekawie się zapowiada!

cpt. Misumaru Tenchi 2013-09-04 23:09:06

@larek
I w dodatku sporo zręcznościówek, czyli to co tenchilliusy lubią najbardziej. :)

Pecus 2013-09-04 23:19:13

Blood Money.... normalnie :)
Tylko mniej się dzieje.

cpt. Misumaru Tenchi 2013-09-05 00:46:32

Bo to jest Blood Money Tactics. :) Idea bardzo mi się podoba, o ile dobrze ją zrozumiałem: pomalutku wybijając wrogów zbieramy pieniążki na coraz lepsze dopałki do naszego pojazdu, które z kolei pozwalają nam zapuszczać się w coraz bardziej odległe rejony labiryntu.

mariuszbox 2013-09-05 09:20:57

Oczywiście doceniam KAŻDY nowy program powstający na malucha i tu szacun dla autorów, że znaleźli czas i chęć na stworzenie tej sympatycznej gry. No ale dlaczego śmigiełko się nie obraca? Przez to helikopterek nienaturalnie jakby "suwa" się po ekranie zamiast latać. Od razu rzuca się to w oczy (przynajmniej mi). Brakuje mi tego detaliku. Poza tym gierka miła dla oka i ucha. Czekam na możliwość poruszania joyem :)

the fender 2013-09-05 12:22:34

Zupełny brak animacji śmigłowca bardzo kłuje w obliczu całej reszty, która jest dopracowana. Mało tego, gra chwali się fajną okładką przed grą:) Warstwy dźwiękowej narazie nie oceniam, posłucham jak wrócę do domu po pracy ;)

Lhuven 2013-09-05 17:49:46

Może animacji śmigiełka nie widać na youtube

grey / mystic bytes 2013-09-05 18:08:29

@mariuszbox: faktycznie, masz rację. wygląda jakby się "suwał" :( animacja śmigiełka załatwiłaby problem.

nodez 2013-09-05 19:56:23

moglo by conajmniej migac to smigielko :/ pozatym ogien !

the fender 2013-09-05 22:38:54

Muzyczka super :)

trophy 2013-09-05 23:15:51

Razem z moim kumplem, Andrzejem, od dzieciaka wiedzieliśmy, że właśnie tak powinny wyglądać gry na XL/XE. Wiedzieli to także twórcy Atari. Niestety, większość gier na Atari to była totalna kicha korzystająca z grafiki PM - po łatwiźnie. Gry bez zakończenia i inne takie... Pokuta za okres schyłkowego Atari z okresu Warner Bros i sławnego kryzysu na rynku gier komputerowych. Trzeba przyznać, że poza kilkoma wyjątkami niewiele udało się odbudować w sferze Atari 8-bit za czasów Tramieli. W końcu nowy właściciel skupił się głównie na wyeksploatowaniu do końca pomysłu na Atari ST. Wyeksploatowaniu, bo pomysły na ewolucję przyszły zbyt późno. W efekcie bardzo dużo gier na Atari XL/XE mocno odstaje od np. Commodore 64 czy Amstrada CPC. Do tego dochodzą bardzo hermetyczne tytuły - czasami nawet grywalne, ale wykonane znacznie poniżej możliwości sprzętu. W końcu - brak wsparcia finansowego musiał przełożyć się na jakość. A szkoda. Dlatego, każda produkcja pokazująca, że gra na Atari XL/XE może wyglądać dobrze i brzmieć dobrze, bardzo cieszy. Jest dowodem tezy, której pewni byliśmy z Andrzejem w czasach, kiedy chodziliśmy do podstawówki. Nie myliliśmy się :-) I dodam jeszcze trochę do pieca - ta gra, ale także spora ilość innych, udowadnia, że może rozdzielczość na XL/XE wypada gorzej niż na C64, ale kolory i brzmienie mogą być znacznie bardziej atrakcyjne dla oka. I gdyby rodzina Tramiel nie odpuściła tak bardzo rynku 8-bit, to... Kto wie? Tylko, możliwe, że najgorsze błędy popełniono wcześniej, bo co jak co, ale umiejętności eksploatowania dobrego pomysłu (Atari ST) do samego dna, nie można im odmówić. W tym aspekcie znali się na biznesie. I może dlatego odpuścili sobie serię Atari XL/XE - możliwe, że nie dało się już odzyskać przewagi, którą miał C64, więc z kiepskimi produkcjami trzeba było zająć rynek niektórych "demoludów". A tu? Niektórzy, dobrze przygotowani teoretycznie i ambitni twórcy gier z łatwością, pomimo ograniczonego dostępu do literatury, opanowali sprzęt i wyprodukowali pokaźną ilość nietuzinkowych produkcji. W ten sposób utwierdzając Andrzeja i mnie, co do słuszności podnoszonych w podstawówce tez. Kto wie, jak było? Ale fakt, że takie produkcje bardzo cieszą :D

trophy 2013-09-05 23:17:43

A poza tym - Fort Apocalypse meets Cybernoid! ;-)

Rastan 2013-09-06 00:04:06

Słabe. Jeśli będzie wystawione w konkursie na Abbucu, to zdecydowanie będę kibicował polskim twórcom. :)

tdc 2013-09-06 05:49:12

@trophy, tak czytam Ciebie i zastanawiam się czy jakbyś miał chęci i możliwości to nie napisałbyś jakiegoś większego artykułu, zapowiada się nawet większy niż moje ;):)

Crt XL 2013-09-06 07:56:05

Be sure to watch the whole playlist:
http://www.youtube.com/watch?v=j_q_Uh1-Gwg&list=PLhKSkallQurGggmpZF-xzWkA3ClmnHj71

We will prepare an english manual, but I guess the most part of the game is self explanatory :)

To the comments about the none animated rotors: Thre are some things in this game, I am not 100% content with, however, I wasn't willing to wait one year for the release. So, we entrerd the compo with this version.
And you can almost be sure that there will be a "DX" version this year. Of course this will not (even if it is done until then) made public before 01. November.

xeen 2013-09-06 09:09:05

dodałem dodatkowe filmiki

_Adam 2013-09-06 12:42:59

Tak, te nowe filmiki są ciekawsze

_Kaz 2013-09-06 14:15:52

Crt XL - thanks for comment! Glad to hear about deluxe version :)

trophy 2013-09-07 12:11:39

Muzyka jest bardzo w klimacie Atari ST... Patrzę, kto ją skomponował... Nie dziwne. To przecież 505 :-) Fajnie.

IRATA4 2013-09-11 16:12:30

Zapowiada się bardzo dobra strzelaninka:-) a takowych nigdy za wiele.

trocero77 2013-09-14 22:32:21

A jak będzie z tym śmigiełkem? Bo bije po oczach :/

Exin 2013-09-16 09:23:50

Why are so many people here so obsessed about the propeller? A real propeller so fast, you don't see it moving. We wanted to have animated enemy sprites as well, but there was simply not enough space in ram at the time....

mgr_inz_rafal 2013-09-16 09:27:19

@Exin
We are polish, it's our duty to complain ;-)

Exin 2013-09-16 14:21:09

Aha!

crt xl 2013-10-06 17:43:35

@mgr_inz:
No way. that is the THE thing Germans are know for :)
(Bsides punctuallity of course :) )

But yeah, Exin is right about the memory. As I pre-shift all soft-sprite shapes when a room is initialized this takes a lot of memory. In each room there can be 22 different shapes (out of 64). Each with 16 byte PMG overlay. So this amounts to 11Kb (2*5.5Kb because of the AND-masks) the 64 shapes take 16Kb as well then there is lots of map/room layout data and I need 4Kb for the interleaved fonts.

if you now take the following shapes which must be always present:
- 1 blank (flickering of coin)
- 6 heli
- 4 explosion
- 1 coin
- 1 battery

there are 13 shapes out of 22 used already.
If now the rotor would be animated, there would be 6 additional heli shapes.
Then 19 out of 22 shapes would be fixed and only 3 left for enemies. As each enemies must have at least 2 shapes (left/right) there could be only ONE enemy type per room :(

in conclusion, without big changes to the code it is just not possible.
Well, a solution would be more boring rooms. The rooms I created at first, were packed from 320 to 80 bytes. The (cool) ones Exin designed weren't crunched as good, but looked better by far :)


BTW, I made lot's of progress with the DX version coming (hopefully) end of October. More bullets, more tiles (when Exin made some), ground cannons, extra gold when you collect 4 (or even 5) coins per room, heli gets thrown back when hitting an enemy (so just flying thru it won#t work), when in TurboBoost-mode hitting a wall deals big damage and bug fixes. And that is not everything that is planed.

So stay tuned :)

Greetings from Germany to Poland

s2325 2013-12-29 19:41:45

Na stronie http://a8.fandal.cz/ pojawiła się wersja poszerzona.