Digi Duck - wersja poprawiona by Xeen 2013-12-27 09:44:54
Adam "Muffy" Sokołowski dokładnie na święta udostępnił poprawioną
wersję gry Digi Duck:
Kiedyś dawno dawno temu kupiłem oryginał i utknąłem, jak
większość dociekliwych na 3 planszy, w której nie można dostać się
do jednej z cyferek.
Co zostało zrobione:
Na planszy 3: zamiana jednego z elementów planszy (murek) na
taki, który możemy wysadzić bombą, zamiana jednych "drzwi" na
"dyskietkę-klucz". Bez tej drugiej poprawki musimy liczyć na łut
szczęścia przy rozbrajaniu jajek niespodzianek - bo jeśli nie
wykluje się z nich dyskietka to jesteśmy w czarnej...
Plansza 4 to zmienione równanie które we wszystkich
posiadanych przeze mnie wersjach wynosiło 4x4-4-4=4 Ponieważ
równanie zakodowano w programie w postaci (uproszczonej) $00, $04,
x , $04 itd a procedurka dekodująca równania błędnie je
interpretowała otrzymano rezultat ??x?-?-?=?? (czyli pełne równanie
11-elementowe). Oczywiście żadna cyfra wg tego wzoru nie mogła
zostać uznana za poprawną i etapu nie można było ukończyć. Idąc z
duchem numeracji tej planszy dodano 2 elementy do równania (jest
teraz pełne 11).
Plansza 5 również wymagała poprawki ponieważ stała pozycja
startowa na początku każdego poziomu powodowała utknięcie bohatera
"w ścianie" - można przejrzeć sobie mapkę w TA.
Plansza 6 o ile mnie pamięć nie myli nie posiadała żadnego
buga
Plansza 7 Poprawione równanie, którego nie skomentuję jak i
równania w opisie gry w TA nr 9 (29) z 1993 r. ;)
Plansza 8 - dodano możliwość dojścia do elementów na 1
planszy, dodano kilka sztuk amunicji i bomb - poziom "deimoku" :)
Inny fragment tego poziomu zawiera w sobie błąd który skutkował
wywalaniem się gry - jedna z przeszkadzajek wychodziła sobie za
ekran ;)
Podsumowując - albo puszczona wersja wczesna "beta" bo termin
gonił
albo przez "pomyłkę" taka beta poszła do dystrybucji zamiast
poprawnej wersji. Wg mnie po sprawdzeniu, że kod działa na
pierwszych 2 planszach dodano resztę plansz i poleciało.
W procesie debugowania użyłem
emulator A800 Win+ wraz z wewnętrznym monitorem
MakeATR
roboczy obraz dyskietki z grą oraz programem Sherlock
1050
kody źródłowe - w sumie to i tak przeglądałem je tylko na
początku zanim przystąpiłem do prac bo nie zawierały np opisu
komnat
Dziękujemy! Plik do zassania
stąd. Miłego odbioru!
>Podsumowując - albo puszczona wersja wczesna "beta" bo termin gonił albo przez "pomyłkę" taka beta poszła do dystrybucji zamiast poprawnej wersji.
Albo tester / testerzy gry podeszli do swojej pracy nieuczciwie, co przynajmniej w tamtych czasach się zdarzało.
Dobra robota Muffy! immolator 2013-12-27 16:34:30
Brzmi jak kawał dobrej zabawy. Gratulacje za umiejętności i realizację! Nie mówię o grze oczywiście, którą notabene drogą kupna nabyłem w tamtych lepszych czasach ;) s2325 2013-12-27 16:41:18
Brak scrolla i można wejść w przeciwnika który znalazł się na krawędzi ekranu. Komuś się spieszyło z tą grą. Muffy_ 2013-12-27 22:17:56
@immolator Kawał dobrej zabawy w odkrywaniu jak to jest zrobione (źródełka trochę popsuły zabawę) ale też kawał mozolnej wbrew pozorom pracy (dał się we znaki brak jakiegoś cross edytora całodyskowego na PC zlinkowanego z emulem - ech marzenia)
@s2325 To gra z rodzaju pamięciówek labiryntowych - po jakimś czasie wiemy gdzie jest przeszkadzajka (o ile nam się wcześniej nie znudzi)
Jest jeszcze jeden bug który zostawiłem a objawia się on scrollowaniem wybuchu bomby o ile umieścimy ją np na dole planszy a skrajny element w pionie od tej bomby jest pustym elementem. Raczej nie zaobserwowałem efektów szkodliwych.
Jak ktoś ma jakieś uwagi do plansz można je zebrać i wydać na kolejne święta z zającem wersję fix.2.0 ;) s2325 2013-12-27 22:25:15
Grze przydałaby się informacja czy wyjście z ekranu blokuje koniec planszy czy tylko wymijalny klocek z następnego ekranu którego nie widzimy. Muffy_ 2013-12-27 22:55:08
O ile dobrze pamiętam to gra jest zabezpieczona przed wyjściem poza pole gry, czyli takie, które nie jest opisane w danych. Wyjścia blokują wtedy ściany których nie można wysadzić, krany, lasery itp. Jeżeli więc stoisz na skraju ekranu i nie można przejść dalej to na 100% po drugiej stronie jest jakiś element blokujący. immolator 2013-12-27 22:57:58
@Muffy: podziwiam i zazdroszczę samozaparcia i dyscypliny jakiej wymaga taka zabawa. Na tegorocznej (2013) edycji DKiG (post podlinkowany powyżej) miałem okazję oglądać pokaz Piotra Malagi, który przez ostatnie 6 lat poprawia(ł) Fairlight na C64 :) No i powstaje także wersja na małe Atari. adv 2013-12-28 00:02:11
Obrazek tytułowy jest fajnie wypikselowany ale ma fatalną kolorystykę. Podziwiam dociekliwość, cierpliwość i analityczne zdolności. immolator 2013-12-28 00:19:03
Poniekąd w temacie :) - http://www.neocomputer.org/projects/et/ Tenchi/Modern Crusaders 2013-12-28 01:08:34
Linkowałem to już, bodaj w Ciekawostkach. :) vdl 2013-12-28 08:13:21
cos D.Z. nie mial szczescia do testerow, praktycznie kazda jego gra posiada/posiadala bugi :) adv 2013-12-28 13:02:46
Np. tytułowy Hans Kloss po zjedzeniu mięsiwa wymiotuje zamiast klepać się po brzuchu. vdl 2013-12-28 14:09:55
niekoniecznie o to mi chodzilo, np. w Klossie mozna skoczyc tylem do przodu :) adv 2013-12-28 15:34:21
Być może Hans był adeptem kung fu. adv 2013-12-28 15:35:45