Digi Duck - wersja poprawiona by Xeen 2013-12-27 09:44:54

Adam "Muffy" Sokołowski dokładnie na święta udostępnił poprawioną wersję gry Digi Duck:

Kiedyś dawno dawno temu kupiłem oryginał i utknąłem, jak większość dociekliwych na 3 planszy, w której nie można dostać się do jednej z cyferek.



Co zostało zrobione:

enjo 2013-12-27 11:16:58

Kawał dobrej inżynierii!

Bluki 2013-12-27 14:31:44

>Podsumowując - albo puszczona wersja wczesna "beta" bo termin gonił
albo przez "pomyłkę" taka beta poszła do dystrybucji zamiast poprawnej wersji.

Albo tester / testerzy gry podeszli do swojej pracy nieuczciwie, co przynajmniej w tamtych czasach się zdarzało.

Dobra robota Muffy!

immolator 2013-12-27 16:34:30

Brzmi jak kawał dobrej zabawy. Gratulacje za umiejętności i realizację! Nie mówię o grze oczywiście, którą notabene drogą kupna nabyłem w tamtych lepszych czasach ;)

s2325 2013-12-27 16:41:18

Brak scrolla i można wejść w przeciwnika który znalazł się na krawędzi ekranu. Komuś się spieszyło z tą grą.

Muffy_ 2013-12-27 22:17:56

@immolator
Kawał dobrej zabawy w odkrywaniu jak to jest zrobione (źródełka trochę popsuły zabawę) ale też kawał mozolnej wbrew pozorom pracy (dał się we znaki brak jakiegoś cross edytora całodyskowego na PC zlinkowanego z emulem - ech marzenia)

@s2325
To gra z rodzaju pamięciówek labiryntowych - po jakimś czasie wiemy gdzie jest przeszkadzajka (o ile nam się wcześniej nie znudzi)

Jest jeszcze jeden bug który zostawiłem a objawia się on scrollowaniem wybuchu bomby o ile umieścimy ją np na dole planszy a skrajny element w pionie od tej bomby jest pustym elementem. Raczej nie zaobserwowałem efektów szkodliwych.

Jak ktoś ma jakieś uwagi do plansz można je zebrać i wydać na kolejne święta z zającem wersję fix.2.0 ;)

s2325 2013-12-27 22:25:15

Grze przydałaby się informacja czy wyjście z ekranu blokuje koniec planszy czy tylko wymijalny klocek z następnego ekranu którego nie widzimy.

Muffy_ 2013-12-27 22:55:08

O ile dobrze pamiętam to gra jest zabezpieczona przed wyjściem poza pole gry, czyli takie, które nie jest opisane w danych.
Wyjścia blokują wtedy ściany których nie można wysadzić, krany, lasery itp.
Jeżeli więc stoisz na skraju ekranu i nie można przejść dalej to na 100% po drugiej stronie jest jakiś element blokujący.

immolator 2013-12-27 22:57:58

@Muffy: podziwiam i zazdroszczę samozaparcia i dyscypliny jakiej wymaga taka zabawa. Na tegorocznej (2013) edycji DKiG (post podlinkowany powyżej) miałem okazję oglądać pokaz Piotra Malagi, który przez ostatnie 6 lat poprawia(ł) Fairlight na C64 :) No i powstaje także wersja na małe Atari.

adv 2013-12-28 00:02:11

Obrazek tytułowy jest fajnie wypikselowany ale ma fatalną kolorystykę. Podziwiam dociekliwość, cierpliwość i analityczne zdolności.

immolator 2013-12-28 00:19:03

Poniekąd w temacie :) - http://www.neocomputer.org/projects/et/

Tenchi/Modern Crusaders 2013-12-28 01:08:34

Linkowałem to już, bodaj w Ciekawostkach. :)

vdl 2013-12-28 08:13:21

cos D.Z. nie mial szczescia do testerow, praktycznie kazda jego gra posiada/posiadala bugi :)

adv 2013-12-28 13:02:46

Np. tytułowy Hans Kloss po zjedzeniu mięsiwa wymiotuje zamiast klepać się po brzuchu.

vdl 2013-12-28 14:09:55

niekoniecznie o to mi chodzilo, np. w Klossie mozna skoczyc tylem do przodu :)

adv 2013-12-28 15:34:21

Być może Hans był adeptem kung fu.

adv 2013-12-28 15:35:45

...no i roboty niczym w Misji.