ASAP 3.2.0 by 0xF 2014-06-23 21:16:05

Dzisiaj została wydana wersja 3.2.0 programu Another Slight Atari Player, który odtwarza muzykę 8-bitowego Atari na Windows, Linuksie, OS X, Androidzie, Windows Mobile, telefonach z obsługą Java oraz w przeglądarkach internetowych.

Zmiany od poprzedniej wersji:

Pozostałe zmiany dotyczą tylko aplikacji na system Android:
anon 2014-06-23 22:04:00

Dzięki wielkie

Ramos/ASMA Team 2014-06-23 22:51:15

To teraz zostało dodanie muzyki z Neotrackera. Jest parę kawałków napisanych na nim.

Dracon 2014-06-23 23:12:31

...oraz uaktualnienie wtyczki Audaciousa na Linuksie - liczę na realizację zgłoszenia (z forum widzę, że są szanse ;)).

falcon030 2014-06-23 23:22:03

Na 4.4 czyta faktycznie z karty SD!
Do pełni szczęścia brakuje trybu SHUFFLE (losowego), żeby grał np. ze wskazanego folderu w kolejności losowej utwory ...

0xF 2014-06-24 04:45:33

falcon030: w wybieraczce plików na samej górze masz "(shuffle all)".

mono 2014-06-24 11:03:39

@Ramos: Wszystkie kawałki neotrakerowe wystawiane na kompotach są u mnie. Mają własny player, ale może on grać w trzech trybach (ostatnio nawet w czterech):
- pokey (4 kanały 4bit dźwięk mono)
- pokey * 2 tzw. stereo (4 kanały 4bit dźwięk stereo - każdy pokey gra tylko na dwóch kanałach)
- covox (4 kanały 8bit dźwięk stereo)
- simcovox (1 kanał 8bit dźwięk mono)
Nie powinno być bardzo trudne przerobienie ich do postaci .SAP, ale czy mam przygotować każdy kawałek w 4 wersjach? Czy zrobić tylko jedną wersję, no i którą? Covox? Pokey, Stereo?

mono 2014-06-24 11:07:30

@Ramos: .XEXy są http://atariki.krap.pl/index.php/XL_Digital tutaj, ale to tylko te utwory, które korzystają z podstawowej pamięci. Co z utworami demonstracyjnymi z neotrackera? Epi robił playera, który je potrafi odtwarzać, ale nie wiem czy asap emuluje rozszerzenie pamięci :/

0xF 2014-06-24 12:19:52

Póki co ASAP nie obsługuje rozszerzeń pamięci.

Ramos/ASMA Team 2014-06-24 12:44:38

@OxF: Można zrobić wersje tej muzy na jaką autor napisać. Jeśli wydał wersje na 4 kanały 4bit dźwięk mono to taką dajemy.
Można też zrobić w ASAP wybór rodzaju odgrywania takiej muzyki, tak by było najprościej. Wtedy nie trzeba robić czterech wersji SAP.

0xF 2014-06-24 13:26:42

8-bit zawsze brzmi lepiej niż 4-bit, ale to już nie POKEY. ;)

Konfiguracja to zło ostateczne, nie każdy port ASAPa ją ma. Łatwiej zrobić jednego SAPa z subsongami.

mono 2014-06-24 13:36:56

@0xF: To jest myśl. Tak zrobię.

the fender 2014-06-24 13:49:51

A ja powiem przekornie, że 4bit brzmi lepiej niż 8 bit :)

4bit brzmi charakterystycznie - tzw. lo-fi. Efekt który, przez zniekształcenie brzmiące atrakcyjnie (subiektywnie) często słyszy się we współczesnych kawałkach.

8bit brzmi jak dziadowskie 16. Subiektywnie.

Robiąc współczesny kawałek z efektami VST korzystam czasem z efektu obniżenia jakości dźwięku - obniżenie do 8bit brzmi niezafajnie, dopiero dalsze obniżenia dają jakieś spektakularne efekty :) Wiadomo, jeśli chodzi o atarkę nikt nie będzie słuchał gorzej niż 4 bity, np sampli na 2 bitach. No chyba że na 1-bitowym enginie phaser1.

falcon030 2014-06-24 17:21:56

@ 0xF
》w wybieraczce plików na samej górze masz "(shuffle all)".

Ale na Androidzie 4.4 widzę tylko 3 ikony: wyszukiwania, szczegóły plików i pytajnik z informacjami.
Where is the trick? :-)

Chyba, że muszę już do okulisty ...

Voy 2014-06-24 18:20:37

@Ramos: a czy możliwe jest dodanie do ASMA muzyczek obecnych w kodzie automatów do gier, które miały od 1 do 4 POKEY-ów na pokładzie? Przeważnie miały one na PCB 6502 taktowane ok. 1,78 MHz, choć zdarzały się częstotliwości trzykrotnie mniejsze, jak i nieco większe. Były również takie, na których playery były pisane na 6809, jak i 68010. :)

Lista gier jest dość obszerna, a mapy pamięci takowych można znaleźć w źródłach MAME.

0xF 2014-06-24 18:28:19

To nie jest ikona. Gdy jesteś w katalogu, w którym są pliki do odtworzenia, na górze listy jest pozycja z napisem "(shuffle all)".

falcon030 2014-06-24 20:30:49

Ło matko. Czyli jednak do okulisty się udać muszę :-)
Dzięki serdeczne!!!

Ramos 2014-06-24 21:13:37

@Voy: Jest to możliwe. Jednak, aby takie coś zrobić musimy mieć listę takich gier co mają na pokładzie POKEY-a oraz dane o tych automatach związane z muzyką. Jak chcesz pomóc to napisz do mnie, możemy w nowej wersji ASAPa tym się zająć. Dodanie takich kawałków to dobry pomysł. Kiedyś nawet o tym myślałem.

Ramos/ASMA Team 2014-06-24 21:15:11

@Voy: Ciekaw jestem jak brzmi taka muzyka.

xeen 2014-06-24 21:17:43

na moim zamulającym telefonie jest tak, że jak wybieram SAPa to muzyczka jakby gra przez ułamek sekundy i przestaje. Dopiero play ją uruchamia. Wersję pobrałem tę z nowinki. Ktoś też tak ma?

atarowiec 2014-06-24 22:02:54

Dlaczego nie ma ASAPA w sklepie Google ?

Voy 2014-06-24 23:39:32

Brzmi po POKEY-owemu. :) Jedną z takich gier jest Tetris od Atari Games z 1988 roku. Ma dwa POKEY-e i 6502 na 1,789772 MHz - http://www.youtube.com/watch?v=y1FIrNbpJOE . Mapa pamięci jest tu: http://mamedev.org/source/src/mame/drivers/atetris.c.html a ROM tutaj: http://www.romnation.net/srv/roms/21874/mame/Tetris-set-2.html

0xF 2014-06-25 09:13:59

xeen: Jaki masz telefon?

atarowiec: Port Android jest jeszcze niedopracowany. Po doszlifowaniu wrzucę go do Google Play.

xeen 2014-06-25 09:15:58

Samsung GT-s7560
Android 4.0.4

xeen 2014-06-25 09:24:35

dzisiaj już tego nie potrafię zreplikować :(

Ala teraz mam taki efekt
1. wybieram sapa
2. na dole (tam gdzie lewo prawo daje pause)
3. na ekranie naciskam stop
4. wychodzę do listy, a utwór gra jeszcze ułamek sekundy

0xF 2014-06-25 09:53:20

Pauza+stop - do poprawienia, dzięki!
W pierwszej kwestii - może podłączałeś słuchawki? Jest kod włączający pauzę przy odłączeniu słuchawek, może z nim jest problem.

xeen 2014-06-25 11:17:55

tak, to było na słuchawkach