xeen 2014-08-24 21:16:35
Kompofiller, ale miły ;) Od Hoppera, po świetnym Deary z dymem, można wymagać :)
grey / mystic bytes 2014-08-24 22:40:42
Oczywiście nie są to szczyty możliwości Hopper'a, ale miłe to dla oka i ucha :) No i fajnie że pojawił się na tym party jakiś akcent atarowski.
the fender 2014-08-25 10:01:14
bardzo przyjemne
sz/LMS 2014-08-25 14:03:43
Zdecydowanie nie nazwałbym tego kompofilerem choć to mała produkcja :) Pojedynczy efekt ale bardzo ładnie dograny.
KubalasaBliskomorski 2014-08-25 15:19:44
dobra grafa, niezłe sample :)
wieczór 2014-08-25 15:55:32
@sz/LMS: nie wiem jaka jest Twoja definicja kompofilera, ale pojedynczy scroll (efekt?...) z gibajacym sie logiem i muzyka to własnie cos takiego :)
maly_swd 2014-08-25 16:04:53
Dla mnie to jest 1000x fajniejsze niż to http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=3033&page=6#Item_9
Jakby każdy z tamtego wątku napisał po jednym efekcie, to by wyszło MEGADEMO:)
wieczór 2014-08-25 16:12:36
@maly_swd: a ja nie mowie, ze nie fajne, tylko chodziło o to, zeby nie robic z tego megaprodukcji :) A z tym megademem to niezły pomysł :)
as... 2014-08-25 23:49:18
mały dobrze wskazał!
zamiast walczyć z wiatrakami, zrobić demo!
sz/LMS 2014-08-26 04:59:26
@Wieczór: 16KB - wiem, że to niezmierzona przestrzeń i da się upchnąć sporo więcej, niemniej po prostu pod kątem estetycznym to intro nie kojarzy mi się z prowizorką. Niezależnie od definicji, kompofiler kompofilerowi nierówny :)
wieczór 2014-08-26 05:57:11
Kompofiler to coś, co można zrobić na szybko przed compo, nieskomplikowanego. Wcale nie zakłada kiepskiej jakości :) Wręcz przciwnie, można się sporo napracować miesiącami i wyprodukować badziew :)
wieczór 2014-08-26 05:58:03
Jakość pracy i poświęcony jej czas to są zmienne niezależne :)
adv 2014-08-26 09:58:35
@mały - duże poparcie z mojej strony
nawet nie chcę myśleć, ile czasu sam straciłem, choć tylko czytałem pobieżnie
; na prawdę ten wątek narobił szkody. Moja decyzja: tam już nie wchodzę. I każdemu radzę to samo.
Intro is COOl!
wieczór 2014-08-26 11:42:19
Demo bedzie miało tytuł: The true face of Atari Area :)
sz/LMS 2014-08-26 13:13:00
Kompofiler wcele nie musi być robiony szybko, raczej tak wyglądać jakby był robiony szybko :) Częste zapewnienia twórców, że coś powstało 10 minut przed deadlinem na kolanie i po flaszce często można między bajki włożyć ale taka to już tradycja :) Jakość pracy i poświęcony jej czas to zmienne zależne ale nie w pełni zdeterminowane przez siebie :)
wieczór 2014-08-26 13:35:03
Własnie dokładnie odwrotnie :) Compofiler z definicji powstaje po to, aby cos było - to fill competition, bo nie było czasu na nic wiecej. A wygladac badziewnie nie musi, czy wrecz nie powinien :)
wieczór 2014-08-26 13:38:01
Nie, zmienne te sa niezalezne. Jakosc zalezy wyłacznie od umiejetnosci, samokrytycyzmu i dobrego smaku. Jak Ci ich brakuje, to mozesz dopracowywac w nieskonczonosc tracac duzo czasu i bedziesz miał coraz lepiej dopracowany badziew :) Czas wpływa na jakosc wtedy, gdy cos od poczatku jest dobre, a moze byc lepsze, ale na pewno nie wyznaczy jakosci sam z siebie :) Chociaz z drugiej strony to co niektorym zajmuje duzo czasu, innym moze go nie zajac wcale - wiec tu bym raczej z panem redaktorem polemizował :D
sz/LMS 2014-08-26 15:18:28
Najpierw piszesz, że są to zmienne niezależne a potem, że czas wpływa jednak na jakość :) Łatwo i przyjemnie by było dalej polemizować i z resztą stwierdzeń typu "Czas wpływa na jakosc wtedy, gdy cos od poczatku jest dobre" (a jak złe to niby nie?:)) ale zanim ustalilibyśmy wspólny język tradycyjnie zeszłoby nam trochę :) dlatego w zamian proponuję nadal się cieszyć nową produkcją o "starych ludziach z małymi sprzętami" (czy jakoś tak) ;)
wieczór 2014-08-26 15:49:24
Napisałem ze MOZE wpłynac na jakosc - moze ja nieco poprawic, jesli poprawiamy cos, co jest dobre - dopracowujemy to. Jesli cos jest złe, to tez napisałem - zaden dodatkowy czas nie pomoze :) Natomiast tworzenie czegos co jest od poczatku dobre i czegos co jest kiepskie, zajmie podobna ilosc czasu. Tak jak to intro - jest dobre. Jak czas moze tu pomoc? Majac go wiecej mozesz cos dołozyc. Bedzie lepiej (o ile zmiana bedzie sensowna, zuzyty czas moze tez jakosc obnizyc :) ). Czas i złozonosc pracy na pewno sa zalezne - bezposrednio. Masz mało czasu - robisz rzecz prosta, nieskomplikowana. Masz wiecej - robisz cos bardziej złozonego, zawierajacego wiecej elementow. Ale w obu przypadkach moze to wygladac dobrze - i zle :)
sz 2014-08-26 16:36:49
Czyli jednak... :)
"Czas i złozonosc pracy na pewno sa zalezne - bezposrednio"
Ok, czyli nie wiem czemu wcześniej zaprzeczyłeś mojemu stwierdzeniu, bo nie precyzowałem czy chodzi o relację pośrednią czy bezpośrednią :)
Wiem co chcesz powiedzieć, ale łapię Cię za słówka bo gdy ja coś stwierdzę to piszesz w stylu"nie, jest odwrotnie" po to aby zaraz potem chcąc nie chcąc przyznać mi rację gdy kwestia zostaje rozwinięta :)
" Jesli cos jest złe, to tez napisałem - zaden dodatkowy czas nie pomoze"
Tego typu generalizowanie właśnie powoduje nieporozumienia :) bo przecież obaj jesteśmy w stanie sobie wyobrazić sytuację, w której dzięki dodatkowemu czasowi można coś złego zamienić na lepsze :) Domyślam się tylko, że chodzi ci o część sytuacji kiedy już od początku wynik pracy zdeterminowany jest złym podejściem albo w grupie brak talentu i w takich przypadkach dodatkowe zasoby czasu i tak się marnują.
Tak czy inaczej, nie musisz tego dalej mi jakoś specjalnie tłumaczyć, treść i intencje w miarę są zrozumiałe ;)
wieczór 2014-08-26 17:01:04
Ale nie wiem czy zauwazyłes, ze utozsamiasz jakosc pracy z jej złozonoscia :) A ja wrecz przeciwnie.
Bardzo prosta, szybko zrobiona praca, bedaca compofillerem, wcale nie musi tak wygladac, w sensie jak cos zrobionego na kolanie.
Duza produkcja ktorej poswiecasz wiele czasu moze tak wygladac.
Natomiast zauwazam jakbys przyjał załozenie, ze jesli poswiecisz produkcji wiele czasu i bedziesz doszlifowywał kazdy efekt godzinami, to powstanie cos LEPSZEGO niz szybko zrobione intro ze scrollerem i ruchomym logo. Otoz zmartwie Cie - niekoniecznie :) Nawet jesli taka produkcja bedzie zawierac 50 roznych efektow i trwac 10 minut, nadal moze byc o wiele gorsza od tego co widzisz powyzej :)
sz 2014-08-26 17:39:23
Nie zmartwiłeś mnie bo nie przyjąłem takiego założenia :) Btw. zauważyłem, że lubisz odnosić się do wyimaginowanych twierdzeń rozmówcy, do takiej jakby niewidzialnej opozycji dla której trzeba przynieść kaganek oświaty ;) Czasem może niepotrzebnie, ale też nieszkodliwie, także jak dla mnie, odbieram to pozytywnie i doceniam wartości dydaktyczne :) Pewnie, że czas, praca, złożoność nie równa się atrakcyjności tego co powstanie i od tego zacząłem, mówiąc że przynajmniej włożony czas nie determinuje jakości, jeśli byłeś uprzejmy zauważyć:). Tyle tylko, że angażowanie wymienionych środków ma ogromny wpływ i istnieje nie stała ale jednak spora zależność pomiędzy tym co wkładasz a co później wyciągasz;) Wystarczy jeszcze dołożyć parę czynników i prawdopodobieństwo sukcesu będzie nadal rosło. O czym tu w sumie gadać. A to, że coś prostego, zrobionego szybko może wypaść lepiej niż wymęczona kobyła to całkiem trafne spostrzeżenie:) Wracając do tematu kompofilera, miałem na myśli że to czy coś jest kompofilerem nie tyle świadczy zamiar twórcy a rezultat i odbiór. Dla przykładu: 2 efekty na krzyż ubrane na bogato mogą zostać uznane za pełne intro a np. czyjaś kilkumiesięczna praca nad nowatorskim efektem podanym w monotonny sposób - jako kompofiler.
wieczór 2014-08-26 17:55:44
Tu sie zgadzamy, aczkolwiek nie sadze, zebym imaginował sobie czyjes twierdzenia. Faktycznie stwierdziłes, ze włozony czas nie determinuje jakosci, natomiast zasugerowałes, ze zaleznosc istnieje - i tu sie nie zgadzamy, bo ja uwazam, ze jej nie ma :) Dowodzi tego fakt, ze na skutek włozonego czasu jakosc moze sie zarowno podniesc jak i obnizyc :) Moze rowniez pozostac bez zmian :)
sz 2014-08-26 18:07:04
Ok, jeśli nie imaginujesz to wybacz tą sugestię :) Trzeba by jeszcze uzgodnić w jaki sposób rozumiemy "czas", czy jako coś dostępnego na wykonanie pracy, czy spożytkowanego (dobrze lub źle).
t.roll 2014-08-26 20:08:26
czas, jako wielkość relatywistyczna jest pojęciem względnym albowiem nie jest udowodniony paradygmat subiektywności w odniesieniu do koniunkcji lokalnej.
bob_er 2014-08-26 20:16:09
1. Produkcje generalnie dzielę na dwie kategorie - te, które mi się podobają i te które się nie podobają. Ta mi się podoba.
2. Wieczór, As, Sz - jesteście cudowni :). Wspaniała odtrutka na błotko z forum...
maly_swd 2014-08-26 23:04:05
Ale wy jesteście produktywni:), szkoda że tylko w komentarzach:)
Panowie propozycja 1 komentarz = 256 bajtów kodu w ASM.
Wieczór = czekam na 16kb intro;)
jhusak 2014-08-26 23:18:25
Ja tam jestem demode..., ale masz:)
.rept 256 NOP
.endr
Taka pętla opóźniająca...
bob_er 2014-08-26 23:18:55
W zasadzie (przynajmniej u mnie) nie jest źle. Wczoraj mały milestone został dokonany - w kontekście najbliższego SV ;). Dziś linii mało (coś ponad 50), ale pomyślunku i testów sporo.
Więc ja jestem usprawiedliwiony :).
jhusak 2014-08-26 23:29:53
quote:
obaj jesteśmy w stanie sobie wyobrazić sytuację, w której dzięki dodatkowemu czasowi można coś złego zamienić na lepsze :)
... wyrzucając badziew i robiąc arcydzieło. Poprawiając badziew przyznajemy się, że "wymęczamy" nasze dzieło; wpływa to niekoszystnie na nasze poczucie wartości.
Znacznie korzystniej na ego wpływa myśl "mogę coś zrobić, ale nie zrobię, bo to i tamto (tutaj Bardzo Ważny Powód)" - wtedy to już tak, jakbyśmy mieli 95% roboty zrobionej, co nas satysfakcjonuje i możemy się (samotnie niestety) pławić w sukcesie.
wieczór 2014-08-27 00:54:10
@maly_swd: nie umiesz liczyć :) Teraz to ja już przygotowuję coś znacznie większego :D
mkm/lms 2014-08-27 08:16:10
no to chyba z tych comments'ów to będzie jednak megademo;) PS. wczoraj bez linii w asm się nie obyło :)
sz 2014-08-27 13:49:23
@bob_er: MOS, Motorola czy tajemnica? :)
@maly_swd, wykupuję abonament na dłużej intrem 16KB
;Przekaz z kosmosu intro
org $2000
L
:5457 inc $bc25
inc $d201
jmp L
bob_er 2014-08-27 14:06:32
W sumie nie tajemnica, bo milestone był na MOSie, a 50 linii na Motoroli :)
xeen 2014-08-27 15:48:24
Co do KF - no ja tak osobiście uważam, gdyż od Hoppera jako "fan" wymagam dużo więcej :))
Co nie zmienia faktu, że prodka jest bardzo, bardzo przyjemna.
Ja dzisiaj już też "ze dwie pętle" - ale mało czasu do SV, kruca bomba ;)
sz. 2014-08-27 19:28:04
Same dobre niusy :)
xeen 2014-08-28 17:58:46
widzę, że na pouet JAC! dał komentarz, że utwór 505 wprawił go w dobry nastrój do kodowania na VCS :)
KK/DMA w zeszłym roku pozamiatał - ciekawe jak będzie w tym na SV ;)
grey / mystic bytes 2014-08-29 00:48:12
No ciekawe, ciekawe ;) Widziałem już preview zajawki dema na VCS i jest MOC :)