ABBUC 2014: Dimo's Quest, Ramp Rage by Adam Wachowski 2014-09-28 21:15:45

Kończymy prezentację gier zgłoszonych na tegoroczny konkurs programistyczny klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club).


Gry chyba nie trzeba za bardzo przedstawiać, powinna być już dobrze znana regularnym czytelnikom AtariOnLine.pl: po pierwszej wzmiance z listopada 2013 pojawiła się dłuższa zapowiedź, a ostatnio również odrębny wątek na naszym forum.

Można poza tym znaleźć w sieci dość obszerny wywiad z twórcą gry, Thomasem Schulzem. Przypomnijmy, że był on też autorem oryginalnej gry z 1993 roku na Amigę, a rozgrywka, inspirowana Chips's Challenge, polega na zebraniu wszystkich słodyczy rozrzuconych w różnych miejscach leveli.


Nadal jeszcze trwają prace nad finalną wersją gry i powinny się w niej znaleźć m.in. animowane przerywniki znane z oryginału oraz możliwość wyboru wersji językowej (w tym prawdopodobnie i polskiej). Razem z grą zostanie udostępniony edytor leveli "Purzel", pozwalający każdemu na stworzenie własnych poziomów.

Skład zespołu:

• kod i design gry - Thomas "8Bitjunkie" Schulz
• grafika - Tobias Prinz
• muzyka - Hilton Theissen

Najnowszy filmik z prezentacją pierwszych poziomów w wersji konkursowej:



tdc 2014-09-29 00:37:10

Grafika czołówki Dimo's Quest jest rewelacyjna!

s2325 2014-09-29 00:47:32

To tylko konwersja z Amigi lub PC. Klimat tej gry buduje jej muzyka, której Atari nie jest w stanie technicznie poradzić. To nie wygląda źle, ale za wiele tej grze odebrano.

larek 2014-09-29 01:43:40

@Tdc
Moim zdaniem ten obrazek tytułowy jest niestety słaby. Poziome paski, tak charakterystyczne dla Rasta Convertera, w tym przypadku psują całkowicie grafikę. Na małym obrazku powyżej to nie aż tak bardzo rzuca się w oczy, ale na normalnym ekranie Atari już nie będzie ładnie wyglądać.

xxl 2014-09-29 12:35:16

a mi sie bardzo podoba pomysl z uzyciem RastaConvertera w grze.

KubalasaBliskomorski 2014-09-29 12:56:20

czy istnieje emulgator do odpalenia tej gry bo nie mam prawidzwego komputera :)

xeen 2014-09-29 14:03:28

idealna gra dla .... wersji na VBXE

trophy 2014-09-29 17:14:37

W 1990 byłoby super mieć taką grę.

the fender 2014-09-29 19:33:12

E tam, z całym szacunkiem dla larka - wydziwianie nad poniekąd fajną okładką uważam za zbyteczne. Oczywiście, że 1)ilmenit zrobiłby tę konwersję pod RC lepiej, lub 2) oczywiście że konwertując ją z ręki w G2F wprawny grafik uzyskałby lepsze rezultaty. Ale okładka przypomina bajkę odtwarzaną ze zdartej kasety VHS i to ma swój urok wg mnie :)

Mączka chleba świętojańskiego 2014-09-29 20:06:43

@KubalasaBliskomorski: tak, istnieje taki emulgator.

larek 2014-09-29 20:26:07

Cóż, widocznie tylko mnie się ta grafika nie podoba. Trudno, jakoś będę musiał z tym żyć ;)

the fender 2014-09-29 20:40:09

Oj tam larek, po prostu musisz na nią popatrzeć z innej perspektywy ;)

Adam 2014-09-29 21:55:37

Co ciekawe, 8Bitjunkie również zapowiedział, że tytułowy utwór z czołówki Dimo's Quest zostanie nagrany w profesjonalnej wersji, z prawdziwymi instrumentami i wokalem (Hilton Theissen, który stworzył muzykę do gry, udziela się w kilku grupach, m.in. jest wokalistą i gitarzystą zespołu Akanoid: https://www.youtube.com/watch?v=yPZUfoYasOc ).

adv 2014-09-29 22:37:15

Ładna, bardzo kolorowa jak na Atari gra z dość ładną, wpadającą w ucho muzyką. Zdecydowany rywal ABBUC SWC 2k14

m 2014-09-30 07:08:39

larek, postanowilem nie komentowac, chocby nie wiem co;) ale wiedz, ze nie jestes sam

m 2014-09-30 07:43:03

;)

Senux 2014-09-30 11:26:01

Hi, help me please. I can't remember ATARI GAME name.
Game action in castle, with stony wall. IT's like a labyrinth. Player run out of catching ghosts. Player need to escape from castle labyrinth. so many rooms. When player run out of ghost, he can run in to one of rooms throw door. or just run in another game screen (lap). When player died , draw monument RIP.
maybe this is a zx-spectrum game? I don't remember.

nosty 2014-09-30 12:15:00

@larek +1
Grafika tytułowa wygląda dobrze na pierwszy rzut oka i ze znacznej odległości. Jest kolorowa itp.
Ale te szczegóły i niedokładności konwersji rażą, np w tytule albo drzwiach.
Można by powiedzieć "coś za coś". Ale jako obrazek tytułowy sprawia to trochę niechlujne wrażenie.

Irata4 2014-09-30 14:00:47

oj tam,oj tam ,żeby każda gra na A8 miała taki obrazek tytułowy ,mnie się podoba.

m 2014-09-30 14:06:30

kiedys to zawartosc odstawala od okladki. dzieki rc trend sie odwraca

trophy 2014-09-30 17:57:04

@Senux
Blinky's Scary School? It is available on 8-bit Atari and some other mainstream platforms.

HeHeMan 2014-09-30 19:22:36

A czy gra, w której dokonuje się inwazji na obce plansze zabierając wszystko po drodze, w dodatku zielonym ludzikiem na którego uporczywie mówi się "żabka" - jest politycznie i moralnie poprawne?
Czy zabieranie rzeczy z planszy to kradzież?

Pytam, bo po oglądnięciu paru wydań dziennika i przeczytaniu paru postów z wiadomego wątku - sam już nie wiem.

:D

s2325 2014-09-30 19:36:55

Żabka zjada wszystko na miejscu więc dowodów przestępstwa nie ma.

adv 2014-09-30 20:15:26

@Senux Abracadabra? I can`t check it.

Senux 2014-09-30 20:31:45

Hi All,
@trophy , No, this is not Blinky's Scary School.
In the game player isn't ghost. Player runs out of ghosts
I'm not sure, but remember it was black and white colors game.
i'll check Blinky's Scary School on zx-spectrum.
@adv , no, not Abracadabra.
it was slowly shooting and walking game.

PG 2014-10-01 11:13:28

Senux: Ghost Chaser? http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=1983

wieczór 2014-10-01 11:16:58

If you're not sure if it was Atari game or Spectrum then perhaps Atic-Atac:

http://www.flatbatteries.com/images/gsh/aticatac1.gif

or Fred:

http://media.classic-retro-games.com/128/fred.gif

Senux 2014-10-01 12:27:47

@PG, no.. :(
not a 3D. simple 2D, but big player, like a 1/4 of screen.
Big house or castle inside. Labyrinth. slow moves.
ghosts You can't shoot, just run out, or run back to previous room (screen).
I'm not Davince.. but like.. http://senux.esu.as/game.png

OMG!!!!!!!!
wieczór YES!!!!!!!!!!!!!!!
game is Fred
thanx very!
yes yes yes!!!!!

wieczór 2014-10-01 12:36:07

So, it came to my head when you've mentioned stony walls and RIP monument. Also labyrinth :) From your description just doors are missing (apart from trap doors at exit ;) ). It was one of very first computer games in my life - seriously, about 29 years ago. I can't even say how many hours I've spent on it :)

On C-64 and Amstrad it's called "Roland on the Ropes". Perhaps it's time to port it to Atari ;)

Senux 2014-10-01 13:01:58

@wieczór , yes, me too.
I will search for good game grafics. Like You say On C-64 and Amstrad "Roland on the Ropes" with emulator
Now I'm waiting clasic joystick (USB 2600) from ebay,and start to remember old times.
thanks a lot !!!
uch... goood day today :)

GAD ZombiE 2014-10-04 13:39:01

Dimo's Quest może nie poraża, ale z pewnością ma dwie wielkie zalety: jest szybkie i sprawne (nie cierpię takich anemicznych, powolnych gier) i jest bardzo kolorowe. Bo jeśli chodzi o rozgrywkę, to nie proponuje absolutnie nic nowego. Niemniej jeśli chodzi o wykonanie, to bardzo mi się podoba :)

s2325 2014-10-05 10:06:19

Bo rozgrywka jest jak w podobnym, a 3 lata starszym Chip's Challenge.

adolfinio 2014-10-12 00:41:42

W świecie konsolowym (obecnym) takie produkcje zwykło się nazywać indykami. Na Atari 8-bit jednak ta produkcja jest mile widziana.