Gry zaktualizowane i odkurzone by Adam Wachowski 2014-11-28 07:24:25


Nikomu z graczy nie udało się jednak przejść wszystkich poziomów, sam utknąłem na piekielnie trudnej planszy o heksadecymalnym numerze 73 (czyli 115 dziesiętnie). Niedawno okazało się jednak, że... autorzy właściwie sami nie wiedzą, jak ukończyć ten właśnie level. Dlatego Matosimi wypuścił teraz korektę gry z podmienioną planszą.


(feralna plansza 73)

Żeby zachęcić graczy do przejścia przez Xirius Defect XXL, twórcy gry podali hasła odkodowujące pierwsze 4 zestawy leveli:

TRAINING
ORIGINALS
CRYPTONITE
ZILLION


Wersję po korekcie można pobrać stąd.





Zostały wprowadzone drobne modyfikacje graficzne (m.in. korekta koloru i kształtu głównej postaci) oraz zmiany w rozgrywce (m.in. szybsze poruszanie się, start z jednym życiem więcej). Grę pobieramy stąd.




Eric Henneke opublikował na AtariAge prostą gierkę, którą wiele lat temu napisał ze swoim kolegą Robertem Schlorttem. W Chutes poruszamy celownikiem naziemnego działka, a rozgrywka polega na strącaniu skaczących z samolotu spadochroniarzy – co wcale nie jest proste i wymaga sporej precyzji. Gra kończy się, gdy na ziemi wyląduje bez szwanku dziesiąty skoczek.

Plik można pobrać stąd.


(rysunek z magazynu Antic)

Jeszcze jedna odkurzona staroć: w listopadzie 1985 roku magazyn Antic zamieścił listing Vampire Rats! – gry dla dwóch osób, napisanej w Basicu przez Toma Zarbocka. W 2011 roku forumowicz AtariAge Stanley "Third Age" Hunt przypomniał tę grę i stworzył jej nową wersję w Turbo Basicu. Ale jakoś wówczas umknęła ona uwadze AtariOnline, więc przybliżę ją teraz. Główne zmiany w Vampire Rats 2! to dodanie opcji gry jednoosobowej (na początku ustawiamy poziom inteligencji komputera) i powiększenie pola gry (przez użycie trybu graficznego o większej rozdzielczości).



Fabuła gry pozostała bez zmian – sprowadza się do pojedynku na śmierć i życie dwóch szczurów-wampirów (hrabia Ratula i Vampirodent). Po bokach widzimy paski obrazujące malejący poziom krwi rywali. Żeby ten poziom podnosić, szczur musi wysysać krew z przeciwnika lub z przypadkowych ofiar, które co jakiś czas pojawiają się na planszy (wysysanie następuje automatycznie, gdy szczur zetknie się zębami z ofiarą). Rozgrywka kończy się, gdy jeden z wampirów straci całą krew.


(dwa szczury i zabłąkana kura)

Poruszamy się tylko na wprost, można też skręcać w prawo lub lewo, a pociągnięcie joysticka do siebie powoduje skok do przodu – ruch jest wówczas szybszy, ale tracimy więcej krwi.

Z niezrozumiałych dla mnie powodów Third Age zrezygnował ze zróżnicowania kolorystycznego walczących szczurów, co powoduje, że gra jest mniej czytelna niż w oryginale. Nie wszystkim może się też podobać przejście z "kwadratowych" pikseli na piksele w proporcji 2x1, czego efektem ubocznym jest różna prędkość w pionie i w poziomie.

Grę znajdziecie tutaj.
tdc 2014-11-28 07:58:27

Ciekawe czy rysunek "Vampire Rats" dałoby się przenieść do 8 trybu w G2F? ;)

Irata4 2014-11-28 17:41:38

Tik-Tak i ciotka Klotka :-)

zoltan 2014-11-28 20:39:27

Odnośnie Xiriusa: wie ktoś, czy w Atari800Win PLus da się zrobić tak, żeby przy emulacji myszy było widać tylko wskaźkin z gry, a windowsowy żeby był ukryty? Trochę to przeszkadza :)

jhusak 2014-11-28 21:35:27

pewnie fullscreen pomoże...

Iron 2014-11-28 21:57:12

Widze ze poprawki tez maja swoje, zycie, moze pora ukonczyc swoje dziela w wersji poprawionej ;)

larek 2014-11-28 23:30:13

@zoltan, klawisz F12.

zoltan 2014-11-29 19:57:33

@jhusak: fulscreen pomógł, dzięki :)
@larek: tak tak, wiem że F12 "łapie" myszkę, ale u mnie efekt końcowy był taki, że zaczynał ruszac się kursor w grze, a ten windowsowy zostawał, czyli miałem na ekranie dwa kursory poruszające się z różną prędkością...

GAD ZombiE 2014-11-29 23:22:59

@jhusak: A jak tam Last Ninja? Jest szansa na pełną grę na Atari? :) Tyle, co na razie widziałem, już mnie zdrowo poraziło!

jhusak 2014-11-30 23:20:01

Szansa jeeeeest. Ale niezaprędko. Od tego etapu do pełnej gry jest niestety daaleekoo.