RECOIL 3.2.0 by 0xF 2015-01-28 15:35:23

Dzisiaj została wydana wersja 3.2.0 przeglądarki plików graficznych z komputerów Amiga, Atari 8-bit, Atari Portfolio, Atari ST, Atari Falcon, Commodore 64, Macintosh 128K, MSX, SAM Coupe, ZX Spectrum oraz (od tej wersji) Amstrad CPC, Apple II, BBC Micro, Commodore 16 i ZX81.




Obsługiwanych jest przeszło 200 formatów plików. Pełna lista jest dostępna na stronie projektu i w tej wersji wzbogaciła się o:

xeen 2015-01-28 15:41:34

Jak zwykle - dziękujemy :)

gorgh 2015-01-28 19:15:48

katorżnicza praca, oby było to pożyteczne w przyszłości dla przyszłych pokoleń

mono 2015-01-28 20:06:11

Jest poyteczne dla obecnych pokoleń. Wielkie dzięki panowie!

Nickname 2015-01-29 06:53:26

Kiedy zostanie dodany G2F? Jedyna metoda jego oglądnięcia to wczytanie do Graph2Fonta. Myślę, że jest 1000 bardziej potrzebny niż wiele już obsługiwanych formatów przez Recoil. A nadal zima...

pirx 2015-01-29 10:12:02

popieram :)
wpisujcie miasta

maly_swd 2015-01-29 13:54:41

Sosnowiec, Łódź, Radom :)

atali 2015-01-29 14:43:47

a ta pani z krótkimi brwiami to na co to jest obrazek? ST?

0xF 2015-01-29 15:01:39

Tak, to obrazek na ST.

atali 2015-01-29 16:37:03

nieźle...

tebe 2015-01-29 17:48:21

G2F umożliwia wczytanie pliku jako parametru, wystarczy skojarzyć rozszerzenie, RECOIL wspiera MCH, wystarczy zamiast G2F zapisywać MCH

larek 2015-01-29 23:51:10

No nie wiem, czy zapisywanie MCH zamiast G2F jest dobrym pomysłem.
Po pierwsze - w pliku MCH nie są zapamiętywane wyłączenia linii. Jak obrazek ma mniej linii niż max i sobie te zbędne wyłączę, to po ponownym odczytaniu takiego pliku te linie są ponownie włączone. Przy pliku G2F nie ma takich cudów.
Po drugie - RECOIL chyba nie potrafi odczytać wszystkich plików MCH. Nie wiem jak radzi sobie z pozostałymi, ale mojej bardzo prostej grafiki zapisanej jako MCH nie odczytuje i wyświetla "Decoding error".

Nickname 2015-01-30 07:14:12

No właśnie. Owszem nie jest to format który czyta Atari, a pewnie taka jest idea tego programu Foxa aby były to natywne formaty retrokomputerów, tym niemniej moim zdaniem warto go dodać. To w końcu najpopularniejszy format grafiki Atari i czasem aż się prosi aby go obejrzeć. Zamiast tego mamy tysiące innych formatów, które z uwagi na historyczność pewnie mają jakieś znaczenie, ale dla użytkownika raczej mniejsze. Większość formatów przeciętny użytkownik na oczy nie widział. To tak jakby napisać przeglądarkę do zdjęć ale pominąć format jpg. Myślę, że świat by się nie zawalił jakby zrobić wyjątek i sprawić aby G2F był jednym z formatów które Recoil czyta - pomimo że nie jest to natywny format samego Atari. Ale chodzi tu o wygodę użytkowników. Ale to już decyzja Foxa. To jego program i on o tym decyduje.

Frąk Ribejry 2015-01-30 10:13:12

czy można dorobić jeden z popularniejszych formatów na c64 jakim jest *kla z programu graficznego Koala? program miodzio - podziekowania dla twórcy!

tebe 2015-01-30 10:47:48

G2F nie ma konkretnej finalnej struktury, zmienia się ona wraz ze zmianami w programie, dlatego powstał MCH który miał to uporządkować, ujednolicić, dodanie wył./wł wierszy jako dodatkowy blok jest możliwe

w sumie był jeszcze pomysł aby zapisywać pliki jako XML

0xF 2015-01-30 11:25:30

Frąk Ribejry: Czy pliki otwierają się poprawnie po zmianie rozszerzenia na *.KOA? Jeśli tak, dodam *.KLA aby było obsługiwane tak samo. Jeśli nie, proszę o podesłanie tych plików.

KubalasaBliskomorski 2015-01-30 12:22:20

a mata jakies gołe baby w takiej jakosci na atari ? :)

atl 2015-01-30 12:39:16

KubalasaBliskomorski: A z przeglądarki formatów atari lepiej się ogląda gołe baby? :-)

anon 2015-01-30 14:06:11

Powyższa Pani w HD: http://goo.gl/Rsb4JR

0xF 2015-01-30 16:42:46

Poproszę o dokumentację MCH, bo pliki dołączone do G2F są dłuższe, niż wynikałoby z _FILE_MCH.txt oraz Atariki.

tebe 2015-01-30 23:01:54

opis MCH jest dołączony do obu paczek (LITE, FULL), plik MCH może mieć 3 różne długości dla każdej szerokości ekranu, w sumie 9 kombinacji