Konkurs NOMAM - aktualizacja by Adam Wachowski 2015-03-08 20:16:22

Przypominamy, że trwa konkurs NOMAM na napisanie gry w dziesięciu linijkach BASIC-a na Atari, C64 lub Amstrada. Jeszcze został miesiąc na przesłanie swojej gierki. O konkursie pisaliśmy szczegółowo tutaj i podaliśmy w tamtym artykule listę pierwszych 11 zgłoszeń, w tym 6 na małe Atari.

Od tamtego czasu przybyło 9 programów, w tym 4 na naszą ulubioną maszynę:


12. "Flappy Dot" (Commodore 128) – autor: M. "Plus4_fan" Quante

13: "Bounce" (Amstrad/Schneider CPC) – autor: "EgoTrip"

14. "Stay Alive" (Commodore 64) – autor: "The Joker"

15. "F*ck-Man" (Atari) – autor: Gunnar "Bunsen" Kanold; język: Turbo Basic XL, zwykła długość linii

16. "Pear Picker on Ice" (Commodore 64) – autor: Davide "Naufr4g0" Fichera

17. "Broad's Revenge" (Atari) – autorzy: Frantisek "Fandal" Houra, Christian "Irgendwer" Krüger; język: Turbo BASIC XL, linie rozszerzone

18. "can-MaP" (Commodore 64), odmiana Pac-Mana – autor: Fredric QJ "e5frog" Blåholtz

19. "Magic Cards" (Atari) – autor: Abel "ascrsoft" Carrasco; język: Turbo Basic XL, zwykła długość linii

20. "Apple Max" (Atari) – autor: Cliff Hatch; język: Turbo Basic XL, zwykła długość linii


Jeśli chodzi o gry na Atari: Gunnar "Bunsen" Kanold (główny organizator konkursu w imieniu NOMAM), przedstawił swoją grę "F*ck-Man" (tytuł oczywiście nawiązuje do "Pac-Mana").


Jaka jest fabuła gry? Nasz bohater czuje ogromny głód po swych nocnych wypadach. Na szczęście wokół jest mnóstwo pączków, które może pożreć. Wskazany jest pośpiech, bo jego poziom cukru we krwi ciągle spada, jeśli nie rusza się i nie je. F*ck-Man musi przy tym uważać, żeby nie wejść w dziurę (czyli pole bez pączka), bo wtedy gra się kończy. Tak więc zjadając w każdym ruchu jeden pączek, ograniczamy sobie pole przyszłego manewru.

Grę można pobrać stąd.




Z kolei "Broad's Revenge" Fandala i Irgendwera ma niezłą grafikę i wygląda na 10-linijkową odmianę "BC's Quest for Tires":




Magiczne karty (Magic Cards) – podejrzewam, że jest to ta sama "gra", którą jakiś czas temu Abel Carrasco opublikował w języku "Action!". Na czym polegała tamta zabawa: gracz wybiera sobie w myślach liczbę z określonego zakresu, a następnie przegląda wyświetlane karty (na których wypisane są określone zestawy liczb) i wskazuje te zawierające wybraną liczbę. Komputer na tej podstawie "zgaduje", o którą liczbę chodziło.

Nie jest to typowa gra, bo trudno tu mówić o prawdziwej rozgrywce, a wynik jest znany z góry: komputer zawsze jest w stanie zgadnąć odpowiedź, jako że liczby są rozłożone na kartach w sposób, który jednoznacznie pozwala na wskazanie tej właściwej. Na tym polega rzekoma "magiczność" kart.




Apple Max Cliffa Hatcha – na razie nie wiadomo, o czym jest, ale wygląda intrygująco:



Niestety w przeciwieństwie do zeszłego roku autorzy rzadko na razie upubliczniają swoje programy, więc w większość gier jeszcze nie zagramy i pozostaje nam poczekać na zlot NOMAM.

Przypominamy istotne linki:

- oficjalna strona ze zgłoszeniami

- wątek w języku angielskim

- wątek w języku niemieckim

Zachęcamy do udziału w konkursie. Być może ponownie powstanie książka gromadząca wszystkie listingi i przybliżająca sylwetki autorów.
Bolo 2015-03-08 21:04:18

Broad's Revenge czekam na to z niecierpliwoscia

Bolo 2015-03-08 21:09:31

"F*ck-Man" moj rekord to 101 poziomu cukru we krwi

Adam 2015-03-09 00:01:07

Wkrótce po opublikowaniu pierwszej wersji powyższej nowinki z grami o numerach 12-17, lista została rozszerzona o kolejne 3 pozycje 18-20. Zaktualizowałem opis.

Bunsen 2015-03-09 17:10:27

Thanks for reporting, Adam.
Authors are free to release their games before NOMAM. Last year many programmers decided to release it before NOMAM in the AtariAge-Forum. I think this motivated many people to join the contest.

Adam 2015-03-09 19:56:30

@Bunsen: yeah, exactly, that's why I don't understand why this year almost no-one shows his Atari game code. Maybe you could publish it before the party (on behalf of NOMAM) or at least encourage the coders to do it by themselves?

mgr_inz_rafal 2015-03-09 20:18:25

Cóż, został miesiąc... Może się uda :)

Erh 2015-03-12 20:33:51

Szkoda ze nie ma człowieka co odnawia pudełka do Atari do wszystkich modeli ... mniej wiecej na wzor oryginalnych, byłaby dobra kasa... moze ktos ma mozliwosc na takie robótki?

Bunsen 2015-03-12 21:10:18

Adam, I shared a dropbox folder with the entries. https://www.dropbox.com/sh/z20c5v4autvxb8l/AAB-GOlfFIZRnnE6ZwxmXK5Ia?dl=0

Adam 2015-03-12 21:42:46

Thanks, Bunsen! :)

pirx 2015-03-13 10:35:46

sweet!!!!

xeen 2015-03-14 01:17:10

F*ck man to całkiem wciągająca gra na 2 minuty czasu - jak ktoś tyle ma dziennie :)
Mój rekord to 101.

Bolo 2015-03-15 10:36:59

F*ck man dzisiaj 120 poziomu cukru we krwi, calkiem dobra gierka na jakies zawody moim zdaniem

Irata4 2015-04-07 18:19:39

Bolo /Zagraj w Puc-Muc!

„F*ck-Man” to nic innego jak :
Puc-Muc! (1988-03)(Striezel Software Industries)(DE)(en)(PD).atr
Który jest w katalogu .