WAP-niak 2016 – zapowiedź by Adam Wachowski 2016-01-31 16:44:34


(WAP-niak logo by Insert)
W ostatni weekend maja (27-29.05.2016) odbędzie się kolejna edycja WAP-niaka, warszawskiego party poświęconego dwóm platformom: 8-bitowym komputerom Atari & ZX Spectrum. Pałeczkę organizatora party po Sikorze przejął w tym roku Michał „Miker” Szpilowski.

Przewidywana jest rywalizacja w dwóch tradycyjnych konkursach: na najlepszą grę oraz najlepszy cover muzyczny. Prawdopodobnie pojawi się też kilka crazy compo, a pobyt na party uprzyjemniać będzie słynny grill.

Lokalizacja – ta sama co zawsze: Warszawa, ulica Jagiellońska 61A, teren ogródków działkowych (najbliższy przystanek tramwajowy: Batalionu Platerówek). Brama wejściowa zamykana, aby wejść trzeba będzie zadzwonić pod podany przez organizatora numer.

Cena wejściówki jeszcze nie jest ustalona, ponieważ zależy od wpłat sponsorów. Na pewno nie przekroczy 30 zł, organizatorzy liczą na to, że ostatecznie wyniesie około 25 zł.

Działa już oficjalna strona zlotu i można się tam zarejestrować, a także znaleźć zdjęcia party place oraz informacje o sponsorach i regulaminie. Z kolei uwagi, propozycje itp. możecie zgłaszać w tym wątku na AtariOnline. A wątek dla sponsorów znajdziecie tu. Zapraszamy do rejestracji i udziału!
miker 2016-01-31 18:53:12

Witam! Na chwilę dodania nowinki cena wejściówki wynosi 30zł i tyle już na pewno nie przekroczy. :)

Adam 2016-01-31 18:57:07

OK, zaktualizowałem w treści nowinki.

maly_swd 2016-01-31 20:09:05

Jak czas pozwoli to wpadnę z wizytacją :)

Czy trzeba się wcześniej zapisać, czy można prosto z ulicy?

miker 2016-01-31 20:13:39

Myślę, że zostaniesz wpuszczony, nawet z ulicy. A na serio: zapraszam! :)

alex 2016-02-01 00:25:39

Miker, dodajcie na websajcie listę obecności :)

alex 2016-02-01 00:26:33

Oooo, już dodaliście :p

tdc 2016-02-01 02:26:49

Faaajowo!

pin 2016-02-02 22:11:55

Uprzedzając fakty i zapytania nadmieniam, że obywatel IRATA4 ma odwieszonego bana powiązanego z Parties ;) Komisyjnie ustaliliśmy jednak, że w razie wystąpienia przypadkowego incydentu, nawet o godzinie 1:00am, bez asysty straży pożarnej, służb miejskich lub policji - odsyłamy kolegę DHL'em. Do domu :D

Paczką za pobraniem ;)

Uzyskaną kwotę przeznaczamy na kiełbasę ;)

pin 2016-02-02 22:43:27

A tak całkiem na serio, to Irata4 - ostatnio było wzorowo, więc zabieraj klamoty i przybywaj ;)

tdc 2016-02-03 01:58:57

IRATA4, zamiast zajmować się wątpliwą rozrywką zacznij rysować, możesz w ten sposób przejść do historii ;) Dla mnie wybór prosty, rysuj ile wlezie ;)

kris3d 2016-02-03 22:14:06

Mam taki fajny obrazek na Compo, ale taką fazę złapałem przy rysowaniu, że dopiero po dwóch dniach zorientowałem się że rysunek ma rozdzielczość 990x550px;)

Kurna...nijak się to nie zmieści w hiRES, chyba że ktoś mi pomoże zrobić skrola pion/poziom to będzie intro:)

Iwakura 2016-02-03 22:47:07

Przecież przykładów scrolli jest mnóstwo.
Szkoda, że nie ma kategorii VBXE.

kris3d 2016-02-03 23:13:56

Hmm, to poszukam;) może w końcu sam zrobię skrola;)
może pin zmieni regulamin i będzie VBXE, ale mnie to nie ratuje:)

tdc 2016-02-04 02:40:11

Z tym obrazkiem to nie będzie problem ze scrollem tylko z tym jak przełączać banki bo się to w 64 kb nie zmieści (zakładam że w mono rysowałeś).

kris3d 2016-02-04 08:08:59

Tak, hiRES. Ile maksymalnie hiRESowej grafiki zmieści się w 64kB?
W czym napisać taki skrol żeby było najwięcej miejsca na obrazek?
Oczywiście że w Action! lub ASM;) ale nie znam się to się zapytuje:)
Ja mam pokusę w TBXL:)

xxl 2016-02-04 14:43:13

990 px to bedzie jakies 128 bajtow na linie. linii masz 550 czyli potrzebujesz wiecej pamieci niz ma atari. mozna to zrobic tak, ze ustawiasz program antica na szerokosc 128 bajtow na linie a scroll gora-dol robisz doczytujac dane. na atari zadziala... na kompomachine niewiadomo ;-)

mgr_inz_rafal 2016-02-04 15:09:37

Przeskaluj w Paint, wrzuć do RastaConverter, odczekaj i już :)

mgr_inz_rafal 2016-02-04 15:10:20

A może nawet RastaConverter sam to przeskaluje, więc temat jeszcze prostszy :)

kris3d 2016-02-04 18:35:37

Dzięki za porady, cenne.

@mgr, nie mogę oddać całej przyjemności RC, dlatego zrobiłem resize do 320x200 i pojechałem levelami żeby usunąć antyaliasing i jakoś to wygląda;)

Teraz poprawki i rzeźbienie ręczne pixli, a to uwielbiam!
Teraz mam wersję hihiRES i będę miał hiRES;) i do tańca i do różańca:)

pin 2016-02-05 22:55:03

... tzn, jeśli jest ciśnienie na grafiki na VBXE, to kompo można zorganizować. Żaden problem.

Proponowany format, to WINDOWS bitmap, 320x200 256 kolorów, praca autorska, żaden skan, czy zdjęcie. Czyli rysujemy na dowolnej platformie swoją bitmapę i dostarczamy 64k rysunek na kompo.

To jak - robić, czy nie robić? Potrzebne 3 prace minimum i dwóch autorów. Właśnie sobie uświadomiłem, że nie dopisałem do regulaminu minimalnej ilości autorów ;) :P

mgr_inz_rafal 2016-02-05 23:50:07

Jestem za bitmap compo!

pin 2016-02-06 00:04:37

Ok. Jeśli są chętni to kompo się odbędzie. Dajcie nam trochę czasu na dopisanie prostej reguły do regulaminu.

pin 2016-02-06 01:38:19

Przypominam, że do tego kompo nie potrzeba cudów. Np. rysujemy po windą w PAINT grafe, zapisujemy jako bitmape o zadanej rozdziałce i VIOLA ;)-

Do myślę poniedziałku wystosowane zostanie stosowne info. Bitte warte ein moment ;)

pin 2016-02-06 01:39:14

#Errata: po-pod

kris3d 2016-02-06 23:06:12

Róbta bitmapCOMPO! dwóch malarzy się znajdzie:)

IRATA4 2016-02-08 23:22:23

DZIĘKI CHŁOPACY :-)
@tdc ostatnio w Angorze ukazał się mój wiersz ,wiem ,wiem ,wierszy nikt nie lubi .
No będę rysował ,a jak :-)

miker 2016-02-09 17:59:57

Uwaga Enteszyn Wnimańje! Zasady VBXE Bitmap compo są już dostępne na [url=http://wapniak.atari.org.pl/regulamin.php]podstronce[/url] z regulaminem (tuż przed sekcją ZX Spectrum 128).

miker 2016-02-09 18:00:53

Ups, poprawka adresu: http://wapniak.atari.org.pl/regulamin.php