Gry konkursu BASIC Tenliners 2016, część 2 by Adam Wachowski 2016-03-08 01:00:43


Jak pisaliśmy niedawno, trwa konkurs na najlepszą 10-linijkową grę w BASIC-u. Przedstawiamy kolejną partię zgłoszeń na małe Atari, przypominając jednocześnie, że termin zgłaszania programów mija 28 marca o godzinie 18:00 (pełna treść regulaminu znajduje się tutaj).



Wcielamy się w wygłodniałą mysz laboratoryjną, która szuka kawałka sera ukrytego gdzieś w labiryncie. Świat oglądany z perspektywy oczu gryzonia zapowiada się ciekawie, niestety na razie autor nie udostępnił kodu.



Gra na razie nie jest dostępna.



Sterujemy wiewiórką, która wspina się przeskakując pomiędzy dwoma wielkimi pniami drzew. Z góry spadają żołędzie, które należy łapać podczas skoków, a unikać musimy jakiegokolwiek kontaktu z niebieskimi ptakami.

Sterowanie:
- FIRE: przesuwanie się w górę
- prawo-lewo: przeskok na drugie drzewo
Można łączyć skok z wciśnięciem FIRE i jest to czasami jedyna możliwość przedarcia się przez gęsto poustawiane ptaki.


Grę pobieramy stąd.
Szczegółowy opis kodu znajdziecie tutaj.



Zabawa w stylu strzelanki tunelowej Tempest – mamy widok pseudo 3D i przeciwników poruszających się z głębi tunelu w naszą stronę. Czas rozgrywki jest stały. Zadaniem gracza jest eliminowanie wrogów poprzez odpowiednie ustawianie lasera (sterowanie: prawo-lewo). Im dalej od nas znajduje się cel, tym więcej punktów za jego zniszczenie dostaniemy.

Chętni mogą pobrać plik z tego miejsca.
Autor opisał kod programu na swojej stronie.



Zadaniem gracza jest wyeliminowanie za pomocą 20 pocisków jak największej liczby kaczek, które pojedynczo pojawiają się w losowych miejscach planszy.

Sterowanie za pomocą dżojstika:
- góra-dół: wydłużanie/ skracanie działa, obrazujące moc strzału,
- prawo-lewo: ustawianie kąta.

Plik z grą można pobrać stąd.



Gra dla mistrzów klawiatury. Znajdujemy się na linii frontu: w kolejnych bitwach naprzeciwko siebie stają zastępy cyfr i liter. Jesteśmy mediatorem, a naszym zadaniem jest zapobiegnięcie ich starciu – aby tego dokonać, wzywamy do zejścia z pola bitwy kolejnych „żołnierzy” znajdujących się w pierwszej linii, wstukując na klawiaturze odpowiedni znak. Jeśli jednak pomylimy się, pojawią się na planszy dodatkowe znaki. Rozgrywka zaczyna się ospale, ale stale przyspiesza, gra kończy się, gdy cyfry i litery zetkną się w którymś z wierszy. Zabawa jest emocjonująca i mnie osobiście wciągnęła – warto spróbować.


Grę znajdziecie tutaj, a opis kodu i historię powstawania gry tu.

Po wczytaniu pliku grę można uruchomić w następujący sposób:
ENTER "D:ALPHANUM.LST"
RUN

Rozgrywkę rozpoczynamy klawiszem START.



Kolejna gra autorstwa Vitoco to łamigłówka logiczna, tzw. puzzle przesuwne, a celem jest ułożenie liter w kolejności alfabetycznej – w jak najmniejszej liczbie ruchów.

Na początku ustalamy rozmiar pola gry poprzez ruchy dżojstikiem. Po naciśnięciu FIRE następuje losowe przemieszanie elementów i zaczyna się rozgrywka. Wybrany kierunek ruchu wskazuje, która litera ma być przesunięta się na wolne pole.


Plik można pobrać stąd, a więcej szczegółów poznać na tej stronie.

Po wczytaniu pliku możemy wpisać polecenia:
ENTER "D:MNPUZZLE.LST"
RUN



* * *

Gier na wszystkie platformy pojawiło się już 50 i zdaje się Atari prowadzi w tej chwili w liczbie zgłoszeń. Zapraszamy do udziału kolejnych chętnych!
Pablozp 2016-03-08 07:37:28

Pierwszy !!!

xeen 2016-03-08 11:00:48

Myślałem, że zeszły rok był wyjątkowo dobry, ale w tym również poziom jest wysoki. Tempest w 10 liniach :) Może i uproszczenie ale pomysł dość fajny do implementacji (łapanie zamiast strzelania)

vitoco 2016-03-08 20:54:18

Adam: you really are a master of the keyboard. How could you get into battle 12 in "Alpha vs Numeric"? My best is just battle 7!!! Congratulations!

larek 2016-03-08 23:15:35

Te programy to prawdziwe mistrzostwo. Aż nie do wiary, co można zrobić w 10 basicowych linijkach.

Adam 2016-03-09 21:44:21

@Vitoco: Thanks. Although I'm pretty sure there are much better players than me here...

@Larek: Tak jest, zdarzają się prawdziwe perełki.

grey / mystic bytes 2016-03-10 19:06:09

Genialne !!! Mistrzostwo :) Eh, gdyby takie listingi były kiedyś w Bajtkach czy Tajemnicach Atari :) Petarda !

maly_swd 2016-03-10 21:04:21

Te Petarda, jak tam SV? :)

gonzo 2016-03-12 00:49:36

i znowu nie będzie sv :(

tebe 2016-03-12 14:32:22

konwersja Duck Hunt do Turbo Pascala dla XE/XL http://atariage.com/forums/topic/249968-games-in-mad-pascal/#entry3466372

mgr_inz_rafal 2016-03-12 21:23:08

Nice! :)

grey / mystic bytes 2016-03-15 17:22:39

maly_swd & gonzo: spokojnie. nie ma takiej opcji. chyba że przydarzy się coś, na co nie będę miał wpływu.