Gry konkursu BASIC Tenliners 2016, część 2 by Adam Wachowski 2016-03-08 01:00:43
Jak
pisaliśmy niedawno, trwa konkurs na najlepszą 10-linijkową grę
w BASIC-u. Przedstawiamy kolejną partię zgłoszeń na małe Atari,
przypominając jednocześnie, że termin zgłaszania programów mija 28
marca o godzinie 18:00 (pełna treść regulaminu znajduje się
tutaj).
Where's my Cheese?
Autor: Victor „Vitoco” Parada
Język: Turbo BASIC XL
Kategoria: EXTREM-256
Wcielamy się w wygłodniałą mysz laboratoryjną, która szuka kawałka
sera ukrytego gdzieś w labiryncie. Świat oglądany z perspektywy
oczu gryzonia zapowiada się ciekawie, niestety na razie autor nie
udostępnił kodu.
Sterujemy wiewiórką, która wspina się przeskakując pomiędzy dwoma
wielkimi pniami drzew. Z góry spadają żołędzie, które należy łapać
podczas skoków, a unikać musimy jakiegokolwiek kontaktu z
niebieskimi ptakami.
Sterowanie:
- FIRE: przesuwanie się w górę
- prawo-lewo: przeskok na drugie drzewo
Można łączyć skok z wciśnięciem FIRE i jest to czasami jedyna
możliwość przedarcia się przez gęsto poustawiane ptaki.
Grę pobieramy
stąd.
Szczegółowy opis kodu znajdziecie tutaj.
Tenpest
Autor: Bill Kendrick
Język: Turbo BASIC XL
Kategoria: PUR-120
Zabawa w stylu strzelanki tunelowej Tempest – mamy widok
pseudo 3D i przeciwników poruszających się z głębi tunelu w naszą
stronę. Czas rozgrywki jest stały. Zadaniem gracza jest
eliminowanie wrogów poprzez odpowiednie ustawianie lasera
(sterowanie: prawo-lewo). Im dalej od nas znajduje się cel, tym
więcej punktów za jego zniszczenie dostaniemy.
Alpha vs Numeric: The Front Line
Autor: Victor „Vitoco” Parada
Język: Turbo BASIC XL
Kategoria: PUR-120
Gra dla mistrzów klawiatury. Znajdujemy się na linii frontu: w
kolejnych bitwach naprzeciwko siebie stają zastępy cyfr i liter.
Jesteśmy mediatorem, a naszym zadaniem jest zapobiegnięcie ich
starciu – aby tego dokonać, wzywamy do zejścia z pola bitwy
kolejnych „żołnierzy” znajdujących się w pierwszej linii, wstukując
na klawiaturze odpowiedni znak. Jeśli jednak pomylimy się, pojawią
się na planszy dodatkowe znaki. Rozgrywka zaczyna się ospale, ale
stale przyspiesza, gra kończy się, gdy cyfry i litery zetkną się w
którymś z wierszy. Zabawa jest emocjonująca i mnie osobiście
wciągnęła – warto spróbować.
Grę znajdziecie tutaj,
a opis kodu i historię powstawania gry tu.
Po wczytaniu pliku grę można uruchomić w następujący sposób: ENTER "D:ALPHANUM.LST"
RUN
Rozgrywkę rozpoczynamy klawiszem START.
Kolejna gra autorstwa Vitoco to łamigłówka logiczna, tzw. puzzle
przesuwne, a celem jest ułożenie liter w kolejności alfabetycznej –
w jak najmniejszej liczbie ruchów.
Na początku ustalamy rozmiar pola gry poprzez ruchy dżojstikiem. Po
naciśnięciu FIRE następuje losowe przemieszanie elementów i zaczyna
się rozgrywka. Wybrany kierunek ruchu wskazuje, która litera ma być
przesunięta się na wolne pole.
Plik można pobrać stąd,
a więcej szczegółów poznać na tej
stronie.
Po wczytaniu pliku możemy wpisać polecenia: ENTER "D:MNPUZZLE.LST"
RUN
* * *
Gier na wszystkie platformy pojawiło się już 50 i zdaje się Atari
prowadzi w tej chwili w liczbie zgłoszeń. Zapraszamy do udziału
kolejnych chętnych!
Pablozp 2016-03-08 07:37:28
Pierwszy !!! xeen 2016-03-08 11:00:48
Myślałem, że zeszły rok był wyjątkowo dobry, ale w tym również poziom jest wysoki. Tempest w 10 liniach :) Może i uproszczenie ale pomysł dość fajny do implementacji (łapanie zamiast strzelania) vitoco 2016-03-08 20:54:18
Adam: you really are a master of the keyboard. How could you get into battle 12 in "Alpha vs Numeric"? My best is just battle 7!!! Congratulations! larek 2016-03-08 23:15:35
Te programy to prawdziwe mistrzostwo. Aż nie do wiary, co można zrobić w 10 basicowych linijkach. Adam 2016-03-09 21:44:21
@Vitoco: Thanks. Although I'm pretty sure there are much better players than me here...
@Larek: Tak jest, zdarzają się prawdziwe perełki. grey / mystic bytes 2016-03-10 19:06:09
Genialne !!! Mistrzostwo :) Eh, gdyby takie listingi były kiedyś w Bajtkach czy Tajemnicach Atari :) Petarda ! maly_swd 2016-03-10 21:04:21
Te Petarda, jak tam SV? :) gonzo 2016-03-12 00:49:36
i znowu nie będzie sv :( tebe 2016-03-12 14:32:22
konwersja Duck Hunt do Turbo Pascala dla XE/XL http://atariage.com/forums/topic/249968-games-in-mad-pascal/#entry3466372 mgr_inz_rafal 2016-03-12 21:23:08
Nice! :) grey / mystic bytes 2016-03-15 17:22:39
maly_swd & gonzo: spokojnie. nie ma takiej opcji. chyba że przydarzy się coś, na co nie będę miał wpływu.