Dzisiaj dokończymy prezentację gier niedawnego wieloplatformowego
konkursu na 10-linijkowce, którego wyniki
relacjonowaliśmy w kwietniu. Victor „Vitoco” Parada przygotował
jeden obraz dysku ze wszystkimi tegorocznymi zgłoszeniami na małe
Atari i możecie pobrać go sobie
stąd.
- Nailrace (10. miejsce na 22 zgłoszenia w kategorii
PUR-120)
Autor:
Holger „Rockford” Bommer
Gra samochodowa: na trasie naszego wyścigu znajdują się gwoździe,
ścianki i przystanki autobusowe, a my mamy dojechać jak najdalej i
zdobyć jak najwięcej punktów. Gra przypomina nieco w stylu
Caveblastera, wcześniejszą propozycję tego samego autora – w
tym sensie, że na trasie umieszcza on losowo przeszkody, nie
przejmując się za bardzo tym, czy dane ich ułożenie jest łatwe czy
trudne do pokonania.
Sterowanie: tylko lewo / prawo. START – rozpoczęcie nowej gry.
W konkursie pojawiły się też dwie propozycje, które zostały
napisane w OSS BASIC-u XL 1.02:
- Steinkraft (16. miejsce na 20 zgłoszeń w kategorii
EXTREM-256)
Autor:
Siegfried „slx” Lenz
Steinkraft jest luźno inspirowany Minecraftem. Mamy unikać
kontaktu z podążającym za nami „zombie” (co jest dość proste),
chodzimy sobie po planszy i budujemy co chcemy. Gra działa w dwóch
trybach, pomiędzy którymi przełączamy się za pomocą spacji: w
trybie podstawowym zbieramy elementy otoczenia, a w drugim trybie
umieszczamy te elementy na planszy (odpowiednią akcję wykonujemy za
pomocą przycisku FIRE). Po prawej stronie jest ich licznik
(maksymalnie 9 elementów), po lewej wskaźnik naszej energii,
malejący przy kontakcie z zombiakiem. Gra kończy się i widzimy
swoją punktację dopiero wtedy, gdy energia spadnie do zera.
Tryb porzucania przedmiotów oznaczony jest inwersem na
liczniku.
- A-V-O-I-D (pozycja 19. w kategorii PUR-120)
Autor:
Björn Lenz
14-letni syn slxa stworzył z kolei grę
A-V-O-I-D: ruszamy
się literą „V” na taśmie dziurkowanej, unikamy dziur (O), zbieramy
power-upy (P), które w założeniu mają zwalniać taśmę, ale nie jest
to za bardzo odczuwalne. Sterowanie: prawo/ lewo.
- Equilibrium (nr 20. w PUR-120)
Autor:
Abel „ascrnet” Carrasco
Gra polega na odpowiednim sterowaniu kulką (góra / dół), tak aby
podążać za wyznaczoną trasą. Uwaga: kluczowe jest złapanie
odpowiedniego rytmu na początku gry i w momentach zmiany kierunku.
Szczególnie na początku łatwo wypaść z trasy, jeśli zbyt wcześnie
poruszymy dżojstikiem.