BASIC Tenliners 2016 (dokończenie) by Adam Wachowski 2016-05-25 23:04:51

Dzisiaj dokończymy prezentację gier niedawnego wieloplatformowego konkursu na 10-linijkowce, którego wyniki relacjonowaliśmy w kwietniu. Victor „Vitoco” Parada przygotował jeden obraz dysku ze wszystkimi tegorocznymi zgłoszeniami na małe Atari i możecie pobrać go sobie stąd.





Autor: Holger „Rockford” Bommer

Gra samochodowa: na trasie naszego wyścigu znajdują się gwoździe, ścianki i przystanki autobusowe, a my mamy dojechać jak najdalej i zdobyć jak najwięcej punktów. Gra przypomina nieco w stylu Caveblastera, wcześniejszą propozycję tego samego autora – w tym sensie, że na trasie umieszcza on losowo przeszkody, nie przejmując się za bardzo tym, czy dane ich ułożenie jest łatwe czy trudne do pokonania.

Sterowanie: tylko lewo / prawo. START – rozpoczęcie nowej gry.


W konkursie pojawiły się też dwie propozycje, które zostały napisane w OSS BASIC-u XL 1.02:


Autor: Siegfried „slx” Lenz

Steinkraft jest luźno inspirowany Minecraftem. Mamy unikać kontaktu z podążającym za nami „zombie” (co jest dość proste), chodzimy sobie po planszy i budujemy co chcemy. Gra działa w dwóch trybach, pomiędzy którymi przełączamy się za pomocą spacji: w trybie podstawowym zbieramy elementy otoczenia, a w drugim trybie umieszczamy te elementy na planszy (odpowiednią akcję wykonujemy za pomocą przycisku FIRE). Po prawej stronie jest ich licznik (maksymalnie 9 elementów), po lewej wskaźnik naszej energii, malejący przy kontakcie z zombiakiem. Gra kończy się i widzimy swoją punktację dopiero wtedy, gdy energia spadnie do zera.

Tryb porzucania przedmiotów oznaczony jest inwersem na liczniku.



Autor: Björn Lenz
14-letni syn slxa stworzył z kolei grę A-V-O-I-D: ruszamy się literą „V” na taśmie dziurkowanej, unikamy dziur (O), zbieramy power-upy (P), które w założeniu mają zwalniać taśmę, ale nie jest to za bardzo odczuwalne. Sterowanie: prawo/ lewo.



Autor: Abel „ascrnet” Carrasco

Gra polega na odpowiednim sterowaniu kulką (góra / dół), tak aby podążać za wyznaczoną trasą. Uwaga: kluczowe jest złapanie odpowiedniego rytmu na początku gry i w momentach zmiany kierunku. Szczególnie na początku łatwo wypaść z trasy, jeśli zbyt wcześnie poruszymy dżojstikiem.
xeen 2016-05-26 00:34:04

Equilibrium ma potencjał