Rain of Terror – zapowiedź by Adam Wachowski 2016-08-02 23:48:45

Twoja ojczyzna jest atakowana z powietrza, a Ty stanowisz jedyną obronę przed niekończącym się deszczem spadochroniarzy wroga. Z każdą minutą zwiększa się intensywność ataków, a walka jest coraz bardziej wymagająca. Jak długo potrafisz powstrzymywać nacierającego przeciwnika, ile misji ukończyć zwycięsko?



Kolejnym zgłoszeniem w konkursie programistycznym ABBUC 2016 jest gra Rain of Terror. Jej historia rozpoczęła się kilka lat temu, kiedy to Eric Henneke na swoich starych dyskietkach odnalazł prostą grę Chutes, którą napisał w latach 90. razem z przyjacielem Robem Schlorttem. Eric w 2014 roku udostępnił ją na AtariAge (pisaliśmy o niej tutaj), a znalezisko stało się impulsem do tego, aby po ponad 20 latach znowu coś wspólnie stworzyć. Podstawowy pomysł miał być podobny do tego z Chutes, ale lepiej rozwinięty i opracowany na nowo.

Jaki postawili sobie cel obaj panowie? Stworzenie gry w klimatach mocno retro, o jak największej grywalności i sterowanej za pomocą popularnych wśród graczy w USA paddles, czyli pokręteł sterujących, zwanych u nas niezbyt poprawnie „wiosełkami”. Nad grą spędzili około półtora roku, dzieląc między siebie pracę: Rob zajmował się bardziej obsługą PMG, a Eric polem gry i sprajtami software'owymi.


Co możemy powiedzieć o powstałej strzelance? Rain of Terror składa się z szeregu misji, podczas każdej z nich musimy wykonać konkretne rozkazy, np. zestrzelić określoną liczbę samolotów. Jednocześnie nie możemy dopuścić, aby nasza baza z działkiem została zdobyta – rozgrywka bowiem kończy się, gdy na ziemi wyląduje bez szwanku 10 żołnierzy wroga lub choć jeden spadochroniarz skończy swój lot właśnie na naszym działku. W sytuacji alarmowej, zwiastującej możliwy rychły koniec rozgrywki (przykładowo gdy już dziewięciu spadochroniarzy wylądowało) włącza się dźwięk wyjącej syreny.

Gra idealnie pasuje do paddles: w ciągu ułamka sekundy można przenieść celownik z jednej strony na drugą i precyzyjnie trafić w cel. Na ekranie dużo się dzieje, rozgrywka jest bardzo dynamiczna, czego nie oddadzą statyczne screenshoty. Warto zobaczyć filmik zaprezentowany przez twórców – dostępny jest tutaj.

Autorzy nie zapomnieli o bonusowych rundach, o możliwości zapisu najlepszych wyników, ani o power-upach. Jeśli chodzi o te ostatnie, to lepszą broń zyskujemy, gdy trafimy w migające wśród gór sygnalizatory lub ustrzelimy całą formację samolotów podczas rundy bonusowej. Wystarczy jednak jedno udane lądowanie spadochroniarza, byśmy stracili aktualny poziom upgrade'u broni.


Po lewej stronie dolnego panelu prezentowany jest wynik oraz liczba spadochroniarzy, którym udało się wylądować.

Po prawej stronie widzimy liczniki trafień:
(C)hutes – spadochrony (po 250 pkt za ustrzelenie)
(P)lanes – samoloty (każdy daje 1000 pkt)
(F)allers – spadający bez otwartej czaszy spadochronu (po 500 pkt)
(L)anded guys – zabici po wylądowaniu (gdy spadnie im na głowę nieszczęśnik z poprzedniego punktu) – 500 pkt.

Jak wysoko ocenią Rain of Terror głosujący członkowie klubu ABBUC? Zobaczymy w październiku... Całość zapowiada się bardzo grywalnie, ale sterowanie wymaga „wiosełek”, a sama gra będzie rywalizowała z dziewięcioma innymi zgłoszeniami.
tebe 2016-08-03 07:00:17

coś w stylu gry Sneak Attack https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page=Sneak%20attack

xxl 2016-08-03 08:07:10

gra ma potencjał. można uwspółcześnić: dodać levele z pontonowym lądowaniem muzułmańskich emisariuszy w europie ;-)

wieczór 2016-08-03 09:02:17

Zsamplowane "Allahu Akbar" nie powinno zająć za dużo pamięci :)

the fender 2016-08-03 09:06:42

... koniecznie w wersji z powtarzającym mantrę chórkiem ;)

Adam 2016-08-03 11:35:43

Eric napisał mi dzisiaj, że zaczął prace nad wsparciem dżojstika jako kontrolera.

Odyn1ec 2016-08-03 12:28:46

chyba źle życzycie kolegom z Niemiec, oni tam demokrację przecież mają :)

the fender 2016-08-03 13:19:38

W demokracji jest tak jak chce większość. Ciekawe ile jeszcze trzeba kB uchodźców, abyśmy zaczęli tęsknić za np. monarchią ;)

the fender 2016-08-03 13:20:11

"abyśmy" -> miałem na myśli aby zaczęli tęsknić nasi sąsiedzi. Nas póki co ten problem nie dotyczy przecież

xxl 2016-08-03 13:37:27

dotyczy... juz kupujemy tureckie auta zza zachodniej granicy ;)

GadZombiE 2016-08-03 14:55:31

Wygląda bardzo obiecująco! Ostrzę ząbki :]

ibn-Gniezno 2016-08-03 15:01:08

Atari tak chciało.... przypominam istnienie komputerków Atari XE z arabską klawiaturą. Atari nie tylko tak chciało ale też i to przewidziało ;)

mono 2016-08-03 15:27:56

Wszystkie komputery Atari mają arabskie cyfry ;]

xxl 2016-08-03 15:54:07

nie trzeba chyba przypominac ze zwiekszajac wartosc komorki scrolla ekran przewija sie z prawej w lewo... wszystko jasne.
i os rom z arabskim zestawem znakow :D

the fender 2016-08-03 15:56:34

@xxl: mylisz się, auta są od niemca emeryta co jeździł nim tylko na keb... znaczy do kościoła.

1. Gra na coś z Pooyan.
2. Końcówka gry (gameover) to typowe allahuakbar :D
3. Widać że gra jest EU - zwiększenie ilości uchodźców limituje strzały. Zapewne zadziałała tutaj jakaś dyrektywa o ochronie mniejszości i poszanowaniu ich praw ;)

Bolo 2016-08-04 17:03:35

Troche za szybkie tempo akcji jak dla mnie

Adam 2016-08-06 11:58:19

@Bolo: W wersji PAL będzie pewnie odrobinę wolniej. No ale dobra gra na paddles musi być szybka ;)

Goonies76 2016-08-19 13:16:43

Atarowskie kolorki rozświetlają mroczne niebo islamskiego terroru...

Dawać mi to z obsługa dżoja i będę grał! Chyba, że który mi wiosło tanio sprzeda?
Pozdrawiam

Rain of Terror 2016-09-04 21:06:45

https://youtu.be/z6ToV1sDwXM