Ironia 2016 zakończona by Xeen 2016-09-19 00:37:36

Zakończyła się druga edycja zlotu Ironia organizowanego przez Marka "Irona" Jurków. Jak donoszą uczestniczy impreza się bardzo udała, przez miejscówkę przewinęło się około 20 osób nie licząc dzieciaków. Zachęcam do odwiedzenia wątku na forum, gdzie pojawiają się zdjęcia (poniżej jedynie wybrane) i wrażenia.




Wyniki:

GFX COMPO


















WILD COMPO


IRATA4 2016-09-19 02:22:43

punktacji zabrakło .
Do Tenchi/ego daleko ,on w tym UFie siedzi i zazdrośnie zerka z iluminatora na Atari Blasta na żadnym innym 8 bit nie pójdzie ta gra i basta idę grać w Blasta ...o kuźwa to już druga w nocy a myślałem że czternasta.
Gdzie jest piąta praca zatytułowana"Nie chcę" ?
Kto wygrał "rzut nośnikiem" ?
@Sonar twoja graficzka by nieźle wyglądała jako obraz- olej na płótnie,czemuś nie przyjechał ?
Trudno się piksluje jak inni łażą i zerkają ,powinien być zakaz opuszczania miejsc , jakiś reżim musi kuźwa być !!!
Jak widać jakieś tam postępy robię ,muszę bardziej się przykładać a w końcu zrobię dzieło doskonałe :-) i będę w książce Pixel art/u ...no ale chyba w następnym wydaniu tj za 5-10 lat bo iak widzę to na razie nawet pod uwagę brany nie jestem ;-p

Głos Ludu 2016-09-19 02:26:52

mam nadzieję że piąta praca po wnikliwej analizie zostanie zaprezentowana światu,myślę że są na tym forum ze dwie ,trzy osoby które skumają żart i ironię zawartą w tym wybitnym dziele ,po to właśnie ono powstało.

sNr 2016-09-19 06:05:40

IRATA4: po łan: remanent w warsztacie, dwa: opcja transportu died, po trzy: nowy rower - trzeba było przetestować sprzęt downhill-owo na darniach w szaleńczych prędkościach. Rama, zawieszenie, fele, balonówy i obie tarcze wytrzymały - czyli sprzęt jest gites bo czasem na stokach prawie pion był ale obyło się bez gleby czy awarii.

IRATA4: Mówisz? No, możliwe. Kubizm w oleju? xD Dałoby się zrobić. Twoja praca ciekawa. Podoba mi się. Dynamika. Mmmm. Cool!

Pzdr.

xeen 2016-09-19 09:48:27

Irata - to podrzuć pracę nr 5 to dodam.
Dałem to co znalazłem.

kris3d 2016-09-19 10:19:10

@irata4, prawdopodobnie XEEN wziął obrazki z profilu retroKORNER z fejsa, a tam...nie wrzuciłem Twojej pracy;) Sorrryyy!

Ale masz się z czego cieszyć: masz drugie miejsce i zostałeś przyjęty do grupy antiCSHOP, gratulujemy! Jedyne czego Ci nie powiedzieliśmy to wysokość składki, jednorazowej, dożywotniej, a wynosi ona: milion dolarów w ruskim złocie;)

AKTUALNY SKŁAD antiCSHOP:
1. bocianu: co-founder, code, gfx, msx
2. kris3d: co-founder, manago, gfx
3. irata4: member, gfx

DOKONANIA:
1. TruboSnail - popierdółka
2. 5DOTS - chujowa muza
3. Trochę grafik, muzyczek, interek itp itd

Z anticZNYM pozdrowieniem: kris3d

mono 2016-09-19 13:33:04

@IRATA4: To była Twoja praca, ha! Zapunktowałem ją najwyżej, bo wyglądała świetnie. Tryptyk Bocianu w hiresie uważam, za bardzo dobry, ale powinieneś jednak dostać 1 miejsce :)

mono 2016-09-19 13:34:07

Najwyżej, czyli 10. Bocianu dostał 9 :P

grey / mystic bytes 2016-09-19 14:38:23

Party klimatem przypomina Fortification i faktycznie może je zastąpić z powodzeniem. Podobała mi się stronka imprezy, invitka Koali na RW (mimo iż obie te rzeczy pojawiły się zdecydowanie za późno). Fajna grafika kolegi Irata4 :) Życzę powodzenia przy kolejnych edycjach Ironii.

xeen 2016-09-19 14:58:38

dodałem pracę Iraty: Nie chcę

mono 2016-09-19 15:59:46

Dzięki Magistrowi Inżynierowi Rafałowi dokonałem na party odkrycia roku - gra "Strictly gone bananas" http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1451265472&ucat=7&ct=poczatki
Gra mi jakoś uciekła, natomiast zwracam uwagę na fakt że tryb jest niesamowity! I może się nadawać do sporej ilości dynamicznych gier. Mamy rozdzielczość 80x48, pamięć ekranu zajmuje 40*48=$900 bajtów a więc tylko dwa razy więcej niż GR.0 a dysponujemy wszystkimi możliwymi rejestrami kolorów Atari (9).
Ciekaw jestem jak wyglądałaby porządna bijatyka w takim trybie :>

mono 2016-09-19 16:01:40

Eeee $780 :)

sNr 2016-09-19 17:37:36

a kto powiedział, że Fortification nie będzie? ;)

Vasco/Tristesse 2016-09-19 17:56:27

Sonar, nie wk... mnie ;P

bocianu 2016-09-19 18:18:48

@kris3d: po takiej liście "dokonań" nie wiem czy dalej jesteś naszym specjalistą od PR. ;)

mgr_inz_rafal 2016-09-19 20:49:47

Party na pewno z potencjałem. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za ciekawe dyskusje, mono (monemu, monowi?) za wskazówki techniczne i organizerowi za organizację organizacji ;)

Żałuję, że nie mogłem zostać do niedzieli. Nadrobię za rok!

szeryf 2016-09-20 16:27:43

Fajne grafy.
Najbardziej podoba mi się cieniowanie po lewej stronie obrazka other_x, ale w zasadzie wszystkie grafiki są ciekawe.

_tbxx 2016-09-20 17:00:06

@Irata4 - to "other_x" to takie "Other M" dla zmyłki ? ;P

Adam 2016-09-20 18:30:51

Hmm... a "Other M" wygląda na takie poprzestawiane "Mother" - nawiązanie do Mother Brain? :)

the fender 2016-09-20 19:46:04

"NIE CHCĘ" - najbardziej scenowy z w.w. :)

Szkoda, że tak mało pixel-artu w prezentowanych pracach ale trzeba jednak wziąć pod uwagę że charakter tego spotkania był kameralny i niezobowiązujący :) Uczestnicy chyba bawili się dobrze, a o to chodzi.

the fender 2016-09-20 19:48:58

P.S.: Bocianu powinien więcej rysować, bo o ile jego prace nie powstały w oparciu o jakiś konwerter - to ma talent chłopak i widzę tutaj potencjał na jakieś większe gfx kompo. Koniecznie jednak musi popracować nad dopracowaniem warsztatu do poziomu pixelartu.

Adam 2016-09-20 20:52:52

Moim zdaniem Bocianu powinien w ogóle więcej rysować, komponować i kodować na Atari, niestety doba ma tylko 24h :)

bocianu 2016-09-20 21:42:36

@the fender - moje prace były rysowane na PC w fotoszopie, a potem przez AGS konwertowane do xex'a - ale to dopuszczał regulamin :)
Ale piksele stawiałem sam :) ISS'a odrysowywałem ze zdjęcia jakiegoś znalezionego w internetach, ale ręcznie - każdy piksel postawiony z palca. Kompozycja i logo też własne.

@Adam - dzięki za miłe słowa ;) Chętnie bym przedłużył dobę.

kris3d 2016-09-21 00:22:39

@bocianu, piar odpowiedni do sytuacji kilka wątków obok;) każdy wie że jesteśmy zajebiści a Ty szczególnie;)

@the fender, kwestia narzędzia, osobiście uważam że lepiej pracować wygodniej, dlatego używanie Photoshopa, AGS czy G2F i tam rzeźbienie pikseli jest dopuszczalne, bocianu to jechał "z klika", więc się liczy:)

blasph 2016-09-21 01:37:48

szacuneczek dla Bocianu za jego "wielowymiarowość"( nie ujawnianą dotąd ) :) taki scenowiec atarowiec to skarb :) Irat4 do roboty gdzie kolory (dobrze ci idzie) ??? widzimy sie na gfx compo sv2k16 :) sonar tez fajnie ale gdzie kolory? pokombinuj z paletą :) i bedzie zajebiście zobaczysz :)

wieczór 2016-09-21 04:59:49

@blasph: nie bądź taki szablonowy :) Od kiedy G2F się pojawił to każda praca musi mieć więcej niż 4 kolory? Ja akurat uważam, że próba "podkolorowania" tych 2-ch grafik - świetnych swoją drogą - zepsuła by je.

the fender 2016-09-21 07:53:19

@bocianu @kris3d: pixelart to jednak coś więcej niż tylko ręczne klikanie. To odpowiedni dobór barw, umiejętne ręczne stosowanie odpowiedniego ditheringu, umiejętność ręcznego prawidłowego antyaliasowania. Poza tym rzeczy, które ciężej opisać a lepiej zrozumieć oglądając np grafiki z platformówek 2d, gier izometrycznych z lat 90, grafik scenowych itd itp. To ten specyficzny klimat "komputerowego obrazka", którego jednak brakuje w w/w pracach. Co nie zmienia faktu, że są ok :)

sNr 2016-09-21 11:03:22

@szeryf - true. niezły move irata4
@blasph - tnx. roger that.
@wieczór - true. trochę retro musi być.

pzdr.

blasph 2016-09-21 16:09:02

@wieczór : nie chodzi o szablonowość tylko właśnie o elastyczność.wystarczy najpierw pobawic sie z paleta w 5 kolorach a potem..ewentualnie cos podkolorowac to poprostu otwiera nowe spojrzenie na swoja grafike :) ja tak mialem..hehe grafika z paleta dobraną na zasadzie kontrastów lepiej wygląda niz w odcieniach zieleni i szarosci bo mozna uwydatnic to co sie chce w obrazku

IRATA4 2016-09-21 20:05:23

Praca miała być w pięciu kolorach jednakże mam problemy z wygenerowaniem xex/a z pięciu ,poza tym sam coś pochrzaniłem i uciekł mi jeden kolor koniec końców prawie od nowa pikslowałem na party co w sumie wyszło pracy na dobre .
Na SV szykuję coś w 4,5ciu i dwie prace w 16 odcieniach szarości ,jeszcze sporo czasu minie nim w trybach podstawowych osiągnę poziom jaki chcę ,potem i w międzyczasie będę przyswajał G2F a na razie chcę mieć pełną kontrole nad tym co robię .Nie jest nigdzie napisane by na piedestale stanąć trza znać g2f ja chcę stanąć z dobrą pracą z taką która w trzech kolorach powali .

Anon 2016-09-21 20:56:46

Irata, twoja praca na razie nie powala. Uważam jednak, że jest to kawał dobrej roboty i masz duży potencjał jako grafik. Oby tak dalej.

IRATA4 2016-09-21 23:57:17

mnie też nie powaliła bo zawsze jest tak że czasu mało i ciągle mnie się wydaje że masę rzeczy widzę do poprawy a pracę w końcu wypada oddać .

thefender 2016-09-22 09:03:43

Doby pixelart wymaga sporej ilości czasu i samozaparcia aby go ukończyć. Piszczę to z perspektywy osoby, która odbiła się kilka razy od tematu ze względu na brak cierpliwości (albo słomiany zapał). Na pewno tutaj więcej mogą powiedzieć graficy, ale to na pewno nie jest tak że się siądzie dzień przed party i wypiksluje coś ładnego. Tzn oczywiście, zależy kto piks_luje :) Ale na pewno ktoś na początku drogi nie zrobi tego na przysłowiowym kolanie. Co najwyżej sobie w niego strzeli, czym oczywiście nie ma się co absolutnie przejmować tylko rysować dalej ;)

kris3d 2016-09-22 11:37:34

@thefender, racja, trzeba mieć cierpliwość i doświadczenie i trochę tutoriali się przyda jak stawiać piksele żeby się "składały" ładnie. Oglądanie i analizowanie grafii z dobrych gier 2D z lat 90tych to obowiązkowe zadanie, YouTube też bardzo pomaga w załapaniu technik cieniowania i kolorowania, wbrew pozorom tego można się nauczyć, nawet mają nikły talent;)

Kiedyś (2003 rok) zaczęliśmy na PC grę izometryczną (a raczej miała to być nakładka na GaduGadu, fajny pomysł) i wówczas poznałem co to jest pixelowanie izometrii i to w animacji postaci!:) Projekt zdechł był, ale koncept i grafika została:)

Kto mnie zna i spotkał na jakimś party, to widział że mam na koszulce takiego Pixelaka z tamtych czasów:)

IRATA4 2016-09-22 13:05:08

jestem innego zdania ,podglądanie niewiele da jeżeli się tego nie czuje ,ja opracowuje własną technikę pikslowania ,trza widzieć i czuć

sNr 2016-09-22 15:20:45

na swaroga. skromności

wieczór 2016-09-22 15:53:20

@blasph: o szablonowość właśnie :) W sensie: założenie, że o jakości grafiki świadczy ilość kolorów. Może nie wyłącznie, ale jest czynnikiem znaczącym. A ja uważam, że to zależy od grafiki i tematu - akurat te dwie powinny być w takich kolorach właśnie, większa ich ilość zepsułaby efekt :)

poison 2016-09-26 04:53:51

Where can i download party stuff?

miker 2016-09-27 17:17:20

Big pack lies here: https://drive.google.com/file/d/0B3ATufotBxZVM0tITWFrZkpZSTA/view?usp=sharing

got ya! 2016-10-05 06:04:04

http://static.prsa.pl/images/b40317fb-fe80-4bd7-bb66-56269e711d64.jpg

mhm 2016-10-05 18:50:35

a napisy chyba też nie jego tylko google tłumacza xD