GRAWITACJA – to przyciąga! :) by Organizatorzy 2017-02-01 22:33:38






Już niebawem, 7 kwietnia w Krakowie, rozpocznie się GRAWITACJA, jedyny w Polsce maraton programistyczny dla ośmiobitowych komputerów. Trzydzieści osób z całego kraju stanie w szranki i w czasie 36 godzin podejmie próbę napisania gry na nieznany wcześniej temat. Jedynym ograniczeniem będzie czas i wyobraźnia oraz to, że gra musi uruchomić się na oryginalnym sprzęcie, często mającym ponad 30 lat.

Miłośnicy zabytkowych maszyn takich jak: Atari, Commodore, Spectrum, Amstrad i wielu innych, mniej popularnych platform opartych na procesorach ośmiobitowych, nadal nie odeszli do lamusa. Mimo że ich skronie często już pokrył szron, to maszyny na ich biurkach nadal lśnią niegdysiejszym blaskiem, oświetlone światłem kineskopowych ekranów. W kątach dogorywają połamane joysticki, a rekordy “wykręcone” w Moon Patrol nieustannie czekają na pobicie. To właśnie dla takich retromaniaków do dziś powstają gry na te - wydawałoby się - zapomniane platformy. Dowodem niech będzie “KAZ Kompo” - konkurs, w którym co roku oceniane są gry powstające tylko na jedną z platform: Atari. W dziesiątej edycji tego konkursu, która odbyła się w grudniu zeszłego roku, brało udział ponad 80 produkcji na małe Atari. Wszystkie z nich zostały wydane w ciągu jednego roku. Wniosek? Dinozaury jeszcze żyją i mają się dobrze.

Imprezy game jamowe są popularne w naszym kraju już od kilku lat, ale jeszcze żadna nie dotyczyła wyłącznie ośmiobitowych platform. Pomysł zrodził się w głowach organizatorów, kiedy to po kolejnym scenowym retro party, na jednym z forów rozpoczęło się narzekanie na temat tego, że nie wszyscy chcą pisać tylko dema i że wciąż brak na tych imprezach miejsca dla developerów gier. Padło więc hasło: “spróbujmy zrobić coś właśnie dla nich!”

Siódmego kwietnia bieżącego roku, o godzinie 18:00, nowoczesne przestrzenie krakowskiego HUB:RAUM wypełnią się spragnionymi emocji i wyzwań programistami, grafikami, muzykami oraz miłośnikami retro gier. Będzie to pierwszy w Polsce hackaton 8 bit. Około godziny 19:00 wylosowany zostanie główny temat gry, który połączy zmagania wszystkich drużyn. Chwilę później każdy z zespołów wylosuje dla siebie temat dodatkowy. Obydwa z nich trzeba będzie zgrabnie połączyć w grywalną całość w czasie 36 godzin. Poza limitem czasu nie ma ograniczenia co do języka programowania, użytych narzędzi lub emulatorów. Jedynym warunkiem jest to, że gra podczas finałowej prezentacji musi się uruchomić na oryginalnym sprzęcie. Prezentacja i ocena prac odbędzie się w niedzielne popołudnie. Jurorami zostaną wszyscy uczestnicy konkursu, którzy wyłonią zwycięzców drogą głosowania. Autorzy najlepszych prac, oprócz sławy i okrzyków zachwytu publiki otrzymają również ciekawe nagrody rzeczowe.

Jeżeli nie boisz się wyzwań i czujesz się na siłach wesprzeć naszą imprezę swoim udziałem, zarejestruj się już dziś na stronie konkursu. Od uczestników oczekujemy przede wszystkim kreatywności, zaangażowania i ochoty na dobrą zabawę. Mamy świadomość, że w 36 godzin nie powstanie Knight Lore 2, ani kolejna część przygód Donkey Konga, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano! Każda dobra gra zaczęła się od prototypu i od pomysłu, zatem nie bójmy się wyzwań!


Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Start: godz. 18:00, piątek 7 kwietnia 2017 r.
Koniec: godz. 17:00, niedziela 9 kwietnia 2017 r.
Miejsce: HUB:RAUM, ul. Przemysłowa 12, Kraków
Wejściówka: 20 PLN, opłata będzie uiszczana w gotówce przy wejściu

Liczba miejsc: 30. W tej chwili zapisało się już kilkanaście osób chcących uczestniczyć w konkursie (i kilku kibiców).

Rejestracja i szczegóły wydarzenia na stronie www.grawitacja.eu.

Regulamin
Strona wydarzenia na Facebooku
Wątek na AtariOnline.pl
pin 2017-02-01 22:58:39

.. :)- sprzęt ponoć dostarczam ja.

Kriss - Panie księgowy, jak tam nasze rozliczenia? :D

tdc 2017-02-01 23:49:39

Super, dzięki za zorganizowanie takiej imprezy!

bocianu 2017-02-02 08:37:55

@pin: nie przyznawaj się, bo zaraz się dowiesz, że nie masz prawdziwego Atari ;)

@tdc: nie ma za co - podziękujesz jak wszystko wypali :)

xxl 2017-02-02 08:46:12

mozna pisac na dowolnym sprzecie, nawet 16bit jak w przypadku Pina :D wazne zeby praca dzialala na 8bit platformie :)

the fender 2017-02-02 09:03:28

A to nie jest tak, że jak w komputerze jest procesor 8-bit i 16-bit to one się sumują w platformę 24-bit ? :)

bocianu 2017-02-02 09:10:58

@the_fender: chyba trzeba średnią wyciągnąć, czyli 12 ;)

xxl 2017-02-02 09:25:22

trzeba uwazac z ocena, jesli mowimy o transplantacji to jednak 16 bit ale istnieja mutacje z mozliwosc pracy na dwoch procesorach jednoczenie. w obecnych czasach odpowiedz moze byc niejednoznaczna - podobnie jak pytanie o plec ;-)

pin 2017-02-02 10:11:55

.. przynajmniej już wiemy kogo nie będzie ;)

tdc 2017-02-02 20:15:34

@bocianu - z przyjemnością podziękuję ;)

tdc 2017-02-03 04:55:35

Właśnie rozesłałem wieści na fejsie po różnych środowiskach, mam nadzieję że będzie odzew ;)

kris3d 2017-02-03 06:18:34

@pin, tak jesteś compo-hardware-majster i bardzo się z tego cieszymy, ktoś musi puszczać Numena longiem na każdej możliwej konfiguracji "Atari";)

@tdc, dzieki za zaangażowanie!:-)

@xxl, można tez napisać gre na ZX Spectrum i odpalić ją na emulatorze ZX-a na Atari, wtedy masz full wypas: 8x8=64;)

xxl 2017-02-03 07:25:16

nie ma emulatora zx na atari :D

kris3d 2017-02-03 08:14:32

No to może jest na srAtari?:)

xxl 2017-02-03 08:31:29

nie wiem co to jest, kojarzy sie z jakims rodzajem kolonoskopu?

pin 2017-02-03 17:57:13

spokojnie XXL - możemy Cię nim przebadać.

kris3d 2017-02-03 19:38:03

8 bitowo;)

xxl 2017-02-03 20:17:10

@Pin: "mozemy"? jest was, bawiacych sie w ten sposob, wiecej? badajcie sie miedzy soba:-) ciesze sie ze nie naleze do tej "sceny" :D

pin 2017-02-03 22:51:22

Spokojnie. Ale jak byś zmienił zdanie to wiesz gdzie mnie szukać :)

Gość 2017-02-04 19:13:32

Propozycja - Civilization w wersji na Atari :-) Pewna konkurencyjna platforma 8 bitowa już podobno ma.

tdc 2017-02-08 04:04:20

Do Cywilizacji to musielibyśmy działać w jednym teamie równocześnie ;)