Już niebawem,
7 kwietnia w Krakowie, rozpocznie się
GRAWITACJA, jedyny w Polsce maraton programistyczny dla
ośmiobitowych komputerów. Trzydzieści osób z całego kraju stanie w
szranki i w czasie 36 godzin podejmie próbę napisania gry na
nieznany wcześniej temat. Jedynym ograniczeniem będzie czas i
wyobraźnia oraz to, że gra musi uruchomić się na oryginalnym
sprzęcie, często mającym ponad 30 lat.
Miłośnicy zabytkowych maszyn takich jak: Atari, Commodore,
Spectrum, Amstrad i wielu innych, mniej popularnych platform
opartych na procesorach ośmiobitowych, nadal nie odeszli do lamusa.
Mimo że ich skronie często już pokrył szron, to maszyny na ich
biurkach nadal lśnią niegdysiejszym blaskiem, oświetlone światłem
kineskopowych ekranów. W kątach dogorywają połamane joysticki, a
rekordy “wykręcone” w Moon Patrol nieustannie czekają na pobicie.
To właśnie dla takich retromaniaków do dziś powstają gry na te -
wydawałoby się - zapomniane platformy. Dowodem niech będzie “KAZ
Kompo” - konkurs, w którym co roku oceniane są gry powstające tylko
na jedną z platform: Atari. W dziesiątej edycji tego konkursu,
która odbyła się w grudniu zeszłego roku, brało udział ponad 80
produkcji na małe Atari. Wszystkie z nich zostały wydane w ciągu
jednego roku. Wniosek? Dinozaury jeszcze żyją i mają się
dobrze.
Imprezy game jamowe są popularne w naszym kraju już od kilku lat,
ale jeszcze żadna nie dotyczyła wyłącznie ośmiobitowych platform.
Pomysł zrodził się w głowach organizatorów, kiedy to po kolejnym
scenowym retro party, na jednym z forów rozpoczęło się narzekanie
na temat tego, że nie wszyscy chcą pisać tylko dema i że wciąż brak
na tych imprezach miejsca dla developerów gier. Padło więc hasło:
“spróbujmy zrobić coś właśnie dla nich!”
Siódmego kwietnia bieżącego roku, o godzinie 18:00, nowoczesne
przestrzenie krakowskiego HUB:RAUM wypełnią się spragnionymi emocji
i wyzwań programistami, grafikami, muzykami oraz miłośnikami retro
gier. Będzie to pierwszy w Polsce hackaton 8 bit. Około godziny
19:00 wylosowany zostanie główny temat gry, który połączy zmagania
wszystkich drużyn. Chwilę później każdy z zespołów wylosuje dla
siebie temat dodatkowy. Obydwa z nich trzeba będzie zgrabnie
połączyć w grywalną całość w czasie 36 godzin. Poza limitem czasu
nie ma ograniczenia co do języka programowania, użytych narzędzi
lub emulatorów. Jedynym warunkiem jest to, że gra podczas finałowej
prezentacji musi się uruchomić na oryginalnym sprzęcie. Prezentacja
i ocena prac odbędzie się w niedzielne popołudnie. Jurorami zostaną
wszyscy uczestnicy konkursu, którzy wyłonią zwycięzców drogą
głosowania. Autorzy najlepszych prac, oprócz sławy i okrzyków
zachwytu publiki otrzymają również ciekawe nagrody rzeczowe.
Jeżeli nie boisz się wyzwań i czujesz się na siłach wesprzeć naszą
imprezę swoim udziałem, zarejestruj się już dziś na stronie
konkursu. Od uczestników oczekujemy przede wszystkim kreatywności,
zaangażowania i ochoty na dobrą zabawę. Mamy świadomość, że w 36
godzin nie powstanie Knight Lore 2, ani kolejna część przygód
Donkey Konga, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano! Każda dobra
gra zaczęła się od prototypu i od pomysłu, zatem nie bójmy się
wyzwań!
Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Start: godz. 18:00, piątek 7 kwietnia 2017 r.
Koniec: godz. 17:00, niedziela 9 kwietnia 2017 r.
Miejsce:
HUB:RAUM, ul. Przemysłowa 12, Kraków
Wejściówka:
20 PLN, opłata będzie uiszczana w gotówce przy
wejściu
Liczba miejsc:
30. W tej chwili zapisało się już kilkanaście
osób chcących uczestniczyć w konkursie (i kilku kibiców).
Rejestracja i szczegóły wydarzenia na stronie
www.grawitacja.eu.
Regulamin
Strona wydarzenia na Facebooku
Wątek na AtariOnline.pl