Nowe gierki: Kaverns of Kfest, Robbo SWS-14 by Adam Wachowski 2017-02-05 23:46:54
Kevin Savetz jest dziennikarzem, autorem kilku książek o
Internecie oraz autobiograficznego dzieła "Terrible Nerd", a w
świecie Atari człowiekiem znanym głównie z podcastu ANTIC: The Atari 8-Bit
Podcast, w którym można wysłuchać wielkiej liczby wywiadów z
ludźmi powiązanymi z naszym ulubionym 8-bitowcem. Od 2013 roku
panowie: Randy Kindig, Brad Arnold i wspomniany Kevin Savetz
przeprowadzili prawie 300 rozmów, m.in. z dawnymi pracownikami
firmy Atari na różnych szczeblach i programistami klasycznych gier.
Gośćmi byli tam również pojedynczy atarowcy działający
współcześnie, tacy jak Marcin "Montezuma" Sochacki i Peter
Dell.
Kevin jest też autorem kilku gier na małe Atari w Basicu, z którymi
startował w ostatnich latach w konkursie NOMAM na najlepszy
10-linijkowiec, natomiast kilka dni temu zaprezentował prostą grę
Kaverns of Kfest, swoją pierwszą produkcję na 8-bitowe Atari
napisaną w asemblerze.
Skąd wziął się tytuł gry? Oryginał został stworzony przez Kevina na
konkurs programistyczny, który odbył się podczas KansasFest 2016,
imprezy poświęconej wyłącznie komputerom Apple II (można zagrać w
niego online tutaj) – wersja na Atari jest minimalnie bardziej
złożona, ale w obu przypadkach grafika pola jest bardzo
uproszczona.
Jednocześnie tytuł wydaje się nawiązywać do znanej nam klasycznej
gry Caverns of Mars. Rozgrywka wygląda tutaj tak, że lecimy
ciągle w dół unikając ścian i przeszkód, a zbierając bonusy. Mamy
10 osłon, które niszczą się przy każdym kontakcie z przeszkodą –
inaczej mówiąc możemy popełnić 10 błędów. Oczywiście poziom
trudności ciągle wzrasta.
Sterujemy dżojstikiem, głównie prawo-lewo, ale możemy także
zatrzymywać się na chwilę lub przyspieszać (góra-dół).
W styczniu pojawił się nowy zestaw plansz na facebookowej grupie
Robbo
- konstruktorzy plansz. Sebastian Wolany opublikował
tam 11-poziomowego Robbo SWS-14, w którym część plansz
została przerobiona z leveli robbo.niepokoj.com.