Gry na Atari z Grawitacji 2017 by Adam Wachowski 2017-04-14 23:00:12

Na oficjalnej stronie zakończonej w niedzielę Grawitacji pojawiły się pliki z grami napisanymi podczas tego game jamu. Część prac została stworzona na małe Atari, przy czym gier z miejsc 4 i 5 nie możemy na razie zobaczyć (z informacji od organizatorów wynika, że planowane jest ich wystawienie w udoskonalonej formie w najbliższych tygodniach). Z kolei gra XXL-a z miejsca 7. została udostępniona już w wersji podrasowanej w stosunku do konkursowego oryginału.

Pliki można ściągnąć stąd.

Przypominamy, że jako hasło główne imprezy wylosowano słowo ZOO, a każdemu zespołowi przypadło również odrębne hasło dodatkowe. Gry przedstawiamy w kolejności zgodnej z listą wyników w kategorii retro:

1. GravZoo - 56,3 pkt.
Kod: Koala, grafika, muzyka, projekt poziomów: AceMan (wylosowany drugi temat: grawitacja)



Sterujemy machającym rękami ludzikiem i zbieramy zwierzątka, które napotykamy na swej drodze. Musimy unikać zielonych elementów planszy, bo każdy kontakt z nimi jest kosztowny (po lewej stronie mamy pasek energii). Trzeba się przyzwyczaić do specyficznego poruszania się bohatera – np. potrafi przykleić się do ściany bokiem i wisieć w powietrzu, kontakt z podłożem hamuje jego ruchy, a sterować możemy tylko przez wybieranie kierunków: góra, lewo i prawo.



2. Zoo Food! - 50,7 pkt.
Kod: Sikor, grafika obrazków, muzyka: Miker (temat: jedzenie)



Na planszy ułożonych jest 12 kart z obrazkami. Inicjalnie nie widzimy, co reprezentuje dana karta, musimy każdą najpierw odsłonić.

Celem jest wskazanie na planszy par: zwierzę + jego pokarm. Dwie pasujące do siebie karty muszą zostać odsłonięte jedna po drugiej, inaczej tracimy 1 życie. Rozgrywka opiera się częściowo na zapamiętywaniu ułożenia kart, które się już widziało, a częściowo na szczęściu. Prawidłowe wskazanie pary powoduje, że od tego momentu obie karty są na stałe odsłonięte.


Jeśli dobrze interpretuję wszystkie rysunki, pary przedstawiają się następująco: mysz - ser, królik - marchewka, pies - kość, małpa - banan, krowa - roślina, lew - człowiek.

3. Mutant Zoo - 46,8 pkt.
Autor: MarekP (temat: droga), platforma: CASIO PB-100

4. Computer Zoo - 44,3 pkt.
Autor: Svoy (temat: komputer)

5. Zoo Maszin - 39,9 pkt.
Autorzy: Kris3d, Pin, Hania Kuc (temat: maszyna)

6. Zoogar Rush - 36,4 pkt.
Mehowte (temat: cukier), platforma: C64

7. Udders - 35,7 pkt.
Kod: XXL, muzyka: The Fender (temat: wymiona)


Udders, czyli wymiona – gra w dojenie krów. Mleka ciągle przybywa w krowich wymionach, a my podłączamy się do nich z dojarką. Ilość mleka jest reprezentowana przez cyfry od 0 do 8 (niech będzie, że są to litry). Nie możemy dopuścić do przekroczenia ósemki, bo to oznacza śmierć krowy i koniec gry.

Na bieżąco możemy gromadzić do 20 litrów, ale potem trzeba odlać mleko do cysterny (TANK) – uwaga: tylko pełna dwudziestka powoduje podniesienie stanu licznika cysterny.

Niestety muzyka towarzyszy nam tylko na planszy tytułowej, w grze nie ma żadnych dźwięków.

Sterowanie:
- przesuwamy się pomiędzy krowami i cysterną za pomocą dżojstika
- FIRE trzymany wciśnięty na krowie: dojenie
- FIRE na cysternie: przelanie mleka

xeen 2017-04-14 23:40:58

bardzo fajną muzykę zrobił AceMan

pin 2017-04-15 02:05:02

Przepraszam, ale udders inaczej wyglądał na kompo. Tak tylko mówię, bo w pierwszych dwóch przypadkach jest inaczej.

Stoopi 2017-04-15 07:11:54

Cokolwiek chcę ściągnąć to okazuje się że wyświetla mi tajemnicze znaczki w formie tekstu. Tak ma być?

vdl 2017-04-15 07:46:19

@stoopi: uzyj 'zapisz element docelowy jako...'

xxl 2017-04-15 08:23:46

@Pin: zgadza sie, wersja afterparty jest w trybie znakowym 1/2 zamiast 0 i ma muzyke :-)

miker 2017-04-15 08:51:38

Chciałbym nieśmiało napomknąć, że zwierzątka w Zoo Food! też są mojego autorstwa, wydziergane na fontach pod programem MatoSimiego, a jako wzór posłużyły cliparty zwirzaków z googleimages. Także muzyka została potem potraktowana nieco "po macoszemu". Ale "Idziemy do zoo" towarzystwo rozpoznało. :)

Stoopi 2017-04-15 09:07:35

Ok, dzięki wielkie!

koala 2017-04-15 09:37:14

A w naszej grze grafikę i poziomy robił także AceMan:)

Adam 2017-04-15 11:20:33

@Miker, Koala: OK, dopisałem.