Bad Apple na małe Atari – kolejne wersje by Adam Wachowski 2017-06-11 23:21:24



Jak pamiętacie, w marcu pisaliśmy o demie Bad Apple!! na 8-bitowe Atari (w wersji Paula Laya) i krótko wspomnieliśmy o historii tego fenomenu popkulturowego.

Podczas niedawnego czeskiego party PLatariáda ukazał się nie tylko nowy numer magazynu FLOP, ale też to demo w nowej wersji, tym razem autorem jest Antonín „R0ger” Holík, który jest wielkim fanem Japonii i japońskiej kultury.



Demo wygląda tak:



Jak widać, tym razem dostępny jest „tryb karaoke” (wyłączany i włączany klawiszem L), w którym prezentowane są napisy z japońskim tekstem piosenki i podświetleniem odpowiedniej sylaby.
Z kolei klawisz F pozwala na przełączanie się między trybem z liniami skanowania (scan lines) i trybem bez nich.

R0ger zaadaptował muzykę na małe Atari (wersja mono i stereo), jest także autorem kodu i grafiki. Wsparciem służyli: Bob!k i PG.

Tu znajduje się odpowiedni wątek na Atari Age.

Plik pobieramy stąd. Miłego oglądania!

(EDIT 2017-06-15: pojawiła się jeszcze wersja NTSC, którą można ściągnąć stąd)




Ale to nie koniec – Paweł „Pirx” Kalinowski przy okazji pisania gry „Headache” na Wapniaka stworzył skrypty konwertujące dowolną grafikę na kody zestawu znaków ATASCII i postanowił zaprząc je do pracy nad kolejnymi klatkami animacji Bad Apple. Rezultat możecie pobrać stąd. 6-megabajtowy plik trzeba ładować spod jakiegoś loadera lub DOS-u.

Jak przyznał Pirx, był to rodzaj eksperymentu, w którym chciał sprawdzić, czy da się zrobić taką animację w ATASCII. Eksperyment powiódł się, ale nic w tym zaskakującego – jeśli ktoś widział Bad Apple zrealizowane jako plansze w popularnej grze Saper (link), to wie, że efekt można uzyskać nawet za pomocą skromnych środków ;)



Na koniec jeszcze dwa filmiki. Na kwietniowej Atariádzie R0ger opowiadał (po czesku) o historii całego zjawiska związanego z Bad Apple – poniżej dwie części tej prezentacji:


wieczór 2017-06-12 02:17:07

W końcu jest normalna muzyka.

vdl 2017-06-12 07:03:58

i kolorowy hires :)

cacodemon666 2017-06-12 07:44:23

super wersja !

Peri Noid 2017-06-12 09:20:54

Szkoda, że wersja ROM. Nie mogę tego odpalić na mojej maszynie (RAM-u mam wystarczająco). Ale na emulatorze wygląda świetnie.

gorgh 2017-06-12 13:08:34

mnie bardzo cieszy to, że Pirx się ostatnio uaktywnił, oraz, że u południowych sąsiadów dużo się dzieje

R0ger 2017-06-12 14:28:22

There will be RAM version, and I'm trying to make it work at NTSC machines too, just be patient.

Thanks for sharing !

Adam 2017-06-12 14:48:12

@R0ger: You're welcome. Very nice demo, congratulations! :)

@Gorgh: Cieszy, że scena w Czechach jest aktywna, ale nie wyciągałbym pochopnych wniosków z tej chwilowej kulminacji. Raczej będzie tak, że niewiele się już wydarzy aż do wiosny 2018, tzn. do następnego Forevera i Atariady ;) Obym się mylił.

tebe 2017-06-12 15:20:32

ok, ale gdzie te skrypty Pirx-a do zamiany na ATASCII ? :)

grey / mystic bytes 2017-06-12 19:29:38

Rewelacyjna wersja :) Pomysł z Karaoke to strzał w dziesiątkę. Brawa dla autorów.

pirx 2017-06-13 08:36:37

piękne!

tesuto 2017-06-14 01:54:24

test

pirx 2017-06-14 01:54:55

test

Adam 2017-06-14 06:58:53

Ponieważ Pirxowi nie udaje się dodać wiadomości z linkiem jako komentarza (patrz dyskusja w wątku "Forum help"), więc zamieszczam jego odpowiedź na pytanie Tebego:
quote (pirx):

Hi Tebe! http://atariage.com/forums/topic/265579-this-is-sparta-headache-the-first-sdx-batch-game
plik source.zip, skrypt gfx2atascii.py
do tego filmiku zmieniłem na gfx2internal i jakoś prosto zoptymalizowałem, bo jednak przetworzenie >5000 obrazków trwałoby za długo.



Adam 2017-06-14 07:08:10

Mi zresztą też nie udaje się dodać komentarza z linkiem :/ Musiałem dodać bez, a potem przeedytować jako admin.

tebe 2017-06-14 20:46:46

dziękuję :)

pin 2017-06-14 21:43:15

Ponawiam kwestię, której nie udało się dodać do tematu - @Pirx - na Atari ten XEX zrywa synchronizację obrazu.

tebe 2017-06-15 06:56:30

jeśli zrywa synchro tzn. że w 30 wierszu powinien być ustawiony VSCROL i przesunąć ten wiersz o 1 linię, wtedy nie zerwie, tak omija ten problem G2F

wieczór 2017-06-15 09:21:00

@tebe a z ciekawości - z czego ten problem wynika?

Adam 2017-06-15 19:21:59

Dodałem link do nowo powstałej wersji NTSC dema R0gera.

tebe 2017-06-15 21:41:37

wieczór, w HiRes mamy tylko 239 linii obrazu zamiast 240 jak w LoRes, temat był wielokrotnie poruszany, Rybags wykorzystał to nawet do stworzenia 'prawilnego' interlacu

seban 2017-06-16 14:21:25

@zrywanie synchro w 240 linii obrazu... ja to po prostu czekałem do końca tej linii (sta $d40a) i wyłączałem DMA obrazu obraz (np. #0 do $d400). To wystarczało z tego co pamiętam aby nie było rwania synchro.

tebe 2017-06-16 19:47:07

zapisane, ku pamięci :)

pirx 2017-06-16 22:56:00

dzięki dzięki, tego konkretnego filmiku nie poprawię, bo mi wcięło źródła, ale na przyszłość tyle linii nie będę pakować. ciekawe, że na ntsc działa OK

pgru 2017-06-19 19:26:22

Demo dziala na 65XE z Ultimate :-). Podoba mi sie. Natomiast czekam na Numena w wersji kartridzowej(chyba, ze gdzies jest a nie moge znalezc) :-) .

A4 2017-06-20 19:05:16

Pinkne ,brawissimo

Dracon 2017-06-21 00:32:20

1...2...3.. test ;)