Bad Apple na małe Atari – kolejne wersje by Adam Wachowski 2017-06-11 23:21:24
Jak pamiętacie, w marcu pisaliśmy o demie Bad Apple!! na
8-bitowe Atari (w wersji Paula Laya) i krótko wspomnieliśmy o
historii tego fenomenu popkulturowego.
Podczas niedawnego czeskiego party PLatariáda ukazał się nie tylko nowy numer
magazynu FLOP, ale też to demo w nowej wersji, tym razem autorem
jest Antonín „R0ger” Holík, który jest wielkim fanem Japonii
i japońskiej kultury.
Demo wygląda tak:
Jak widać, tym razem dostępny jest „tryb karaoke” (wyłączany i
włączany klawiszem L), w którym prezentowane są napisy z japońskim
tekstem piosenki i podświetleniem odpowiedniej sylaby.
Z kolei klawisz F pozwala na przełączanie się między trybem z
liniami skanowania (scan lines) i trybem bez nich.
R0ger zaadaptował muzykę na małe Atari (wersja mono i stereo), jest
także autorem kodu i grafiki. Wsparciem służyli: Bob!k i PG.
(EDIT 2017-06-15: pojawiła się jeszcze wersja NTSC, którą można
ściągnąć
stąd)
Ale to nie koniec – Paweł „Pirx” Kalinowski przy okazji
pisania gry „Headache” na Wapniaka stworzył skrypty konwertujące
dowolną grafikę na kody zestawu znaków ATASCII i postanowił zaprząc
je do pracy nad kolejnymi klatkami animacji Bad Apple.
Rezultat możecie pobrać stąd. 6-megabajtowy plik trzeba ładować spod jakiegoś
loadera lub DOS-u.
Jak przyznał Pirx, był to rodzaj eksperymentu, w którym chciał
sprawdzić, czy da się zrobić taką animację w ATASCII. Eksperyment
powiódł się, ale nic w tym zaskakującego – jeśli ktoś widział
Bad Apple zrealizowane jako plansze w popularnej grze Saper
(link), to wie, że efekt można uzyskać nawet za pomocą
skromnych środków ;)
Na koniec jeszcze dwa filmiki. Na kwietniowej Atariádzie R0ger
opowiadał (po czesku) o historii całego zjawiska związanego z
Bad Apple – poniżej dwie części tej prezentacji:
wieczór 2017-06-12 02:17:07
W końcu jest normalna muzyka. vdl 2017-06-12 07:03:58
i kolorowy hires :) cacodemon666 2017-06-12 07:44:23
super wersja ! Peri Noid 2017-06-12 09:20:54
Szkoda, że wersja ROM. Nie mogę tego odpalić na mojej maszynie (RAM-u mam wystarczająco). Ale na emulatorze wygląda świetnie. gorgh 2017-06-12 13:08:34
mnie bardzo cieszy to, że Pirx się ostatnio uaktywnił, oraz, że u południowych sąsiadów dużo się dzieje R0ger 2017-06-12 14:28:22
There will be RAM version, and I'm trying to make it work at NTSC machines too, just be patient.
Thanks for sharing ! Adam 2017-06-12 14:48:12
@R0ger: You're welcome. Very nice demo, congratulations! :)
@Gorgh: Cieszy, że scena w Czechach jest aktywna, ale nie wyciągałbym pochopnych wniosków z tej chwilowej kulminacji. Raczej będzie tak, że niewiele się już wydarzy aż do wiosny 2018, tzn. do następnego Forevera i Atariady ;) Obym się mylił. tebe 2017-06-12 15:20:32
ok, ale gdzie te skrypty Pirx-a do zamiany na ATASCII ? :) grey / mystic bytes 2017-06-12 19:29:38
Rewelacyjna wersja :) Pomysł z Karaoke to strzał w dziesiątkę. Brawa dla autorów. pirx 2017-06-13 08:36:37
piękne! tesuto 2017-06-14 01:54:24
test pirx 2017-06-14 01:54:55
test Adam 2017-06-14 06:58:53
Ponieważ Pirxowi nie udaje się dodać wiadomości z linkiem jako komentarza (patrz dyskusja w wątku "Forum help"), więc zamieszczam jego odpowiedź na pytanie Tebego:
quote (pirx):
Hi Tebe! http://atariage.com/forums/topic/265579-this-is-sparta-headache-the-first-sdx-batch-game plik source.zip, skrypt gfx2atascii.py do tego filmiku zmieniłem na gfx2internal i jakoś prosto zoptymalizowałem, bo jednak przetworzenie >5000 obrazków trwałoby za długo.
Adam 2017-06-14 07:08:10
Mi zresztą też nie udaje się dodać komentarza z linkiem :/ Musiałem dodać bez, a potem przeedytować jako admin. tebe 2017-06-14 20:46:46
dziękuję :) pin 2017-06-14 21:43:15
Ponawiam kwestię, której nie udało się dodać do tematu - @Pirx - na Atari ten XEX zrywa synchronizację obrazu. tebe 2017-06-15 06:56:30
jeśli zrywa synchro tzn. że w 30 wierszu powinien być ustawiony VSCROL i przesunąć ten wiersz o 1 linię, wtedy nie zerwie, tak omija ten problem G2F wieczór 2017-06-15 09:21:00
@tebe a z ciekawości - z czego ten problem wynika? Adam 2017-06-15 19:21:59
Dodałem link do nowo powstałej wersji NTSC dema R0gera. tebe 2017-06-15 21:41:37
wieczór, w HiRes mamy tylko 239 linii obrazu zamiast 240 jak w LoRes, temat był wielokrotnie poruszany, Rybags wykorzystał to nawet do stworzenia 'prawilnego' interlacu seban 2017-06-16 14:21:25
@zrywanie synchro w 240 linii obrazu... ja to po prostu czekałem do końca tej linii (sta $d40a) i wyłączałem DMA obrazu obraz (np. #0 do $d400). To wystarczało z tego co pamiętam aby nie było rwania synchro. tebe 2017-06-16 19:47:07
zapisane, ku pamięci :) pirx 2017-06-16 22:56:00
dzięki dzięki, tego konkretnego filmiku nie poprawię, bo mi wcięło źródła, ale na przyszłość tyle linii nie będę pakować. ciekawe, że na ntsc działa OK pgru 2017-06-19 19:26:22
Demo dziala na 65XE z Ultimate :-). Podoba mi sie. Natomiast czekam na Numena w wersji kartridzowej(chyba, ze gdzies jest a nie moge znalezc) :-) . A4 2017-06-20 19:05:16