Silly Venture 2k17 – invitka na Atari XL/XE! by Grey 2017-07-28 07:43:31
W dniu wczorajszym ukazała się kolejna invitka na tegoroczną (9-tą)
edycję największej imprezy poświęconej fanom marki Atari – Silly
Venture 2k17 w Gdańsku. Tym razem stworzono ją na platformę Atari
XL/XE w składzie Wieczór (konwersja logo SV2k17, kod, design
oraz muzyka), mOOnie (oryginalne logo SV2k17) oraz
Grey (scroll-txt).
Z uwagi na różne przypadające rocznice związane z naszą ulubioną
marką na SV2k17 świętować będziemy zarówno 45-lecie firmy Atari,
jak też 40-lecie konsoli Atari 2600 oraz 25-lecie komputera Atari
Falcon 030. W związku z powyższym spodziewanych jest wiele prac
stworzonych z myślą o tych platformach, a także „eventów
towarzyszących” tym rocznicom :)
Zachęcamy do zapoznania się z invitką poprzez serwis pouet.net
(link).
Kolejne invitki już w drodze, w tym także na platformę Atari XL/XE.
Bądźcie czujni!
Philsan 2017-07-28 08:19:11
Awesome! koala 2017-07-28 12:14:51
O super ta invitka. Wieczór - dobra robota - ale pochwal się jak uzyskałeś ten górny efekt z logiem Atari:) wieczór 2017-07-28 13:06:10
W XL/XE na porcie D3FF włącza się blitter w Anticu :) wieczór 2017-07-28 13:41:28
Jeśli chodzi o ruch tła, to współrzędna X jest sprzężona z ćwiartką patternu (00-0F, 10-1F, 20-2F, 30-3F) i na parzystych jest zmniejszana a na nieparzystych zwiększana, ale nie liniowo, tylko jako indeks do drugiej połówki przeskalowanego cosinusa (PI - 2PI, -1 do 1 ), a współrzędna Y zanim się zacznie część muzyki jest brana z tego samego indeksu ale po całości cosinusa (0 - 2PI czyli od 1 przez 0, -1, 0 do 1) co daje efekt huśtawki. Jak wchodzi perkusja to już Y jest sprzężony z werblem na 4 kanale poprzez badanie tego co player wysyła do AUDC3 - jeśli barwa jest 8 to amplituda Y jest głośnością naturalnie tylko przy uderzeniu w dół, powrót do pierwotnej pozycji jest robiony w przerwie miedzy uderzeniami licznikiem. Kolory są natomiast sprzężone z wysokością dźwięków w kanale zero o ile jest to jeden lub drugi lead - jak ich nie ma to są szare. mono 2017-07-28 13:43:07
Fajna inwitka :) A efekt z logiem przypuszczam, że jest oparty o skrolowane znaki i skrolowaną tęczę :) mono 2017-07-28 13:44:20
O Wieczór się już wypowiedział - myliłem się :) Fajny efekt. wieczór 2017-07-28 14:00:24
@mono nie do końca się myliłeś :) Scrollowane znaki jak najbardziej ale zawarłem to wewnątrz procedury, do której mogę po prostu podać bezwzględny offset tła X / Y a na podstawie tego znaki (kilkanaście z nich) są ustawiane odpowiednio. Wówczas mogę po prostu "przesuwać" sobie tło w wybrany sposób na wyższym poziomie podając jako jego współrzędne co mi się tam podoba. Co do kolorów to są dwa zmieniane co mniej więcej 4 linie tekstu i ich wartości mam również zaindeksowane, przy czym tylko dla górnej części, niższe sobie je ROLują, żeby się nie powtarzały. A ponieważ znaki tła są w kolorze 3 i co któreś tam są w negatywie (kolor 4) niechcący suwając uzyskałem coś w rodzaju efektu przezroczystej maski nad szachownicą kolorów :) wieczór 2017-07-28 14:02:10
Aby zminimalizować ilość znaków do scrollowania środkowa część loga oparta jest na spritach, podobnie jak ta część w odbiciu i kabelki owinięte wokół scrolla. koala 2017-07-28 14:05:55
@wieczór - dzięki za wyjaśnienie:) fajnie to wyszło z tym logiem - który jest zrobiony w połowie ze sprajtów;) Dobrze kombinujesz chłopie! Gratulacje! tebe 2017-07-28 18:35:19
teraz masz już pewność Wieczór, jesteś inteligentny :) the fender 2017-07-28 19:25:19
Bardzo fajne i sympatyczne :) wieczór 2017-07-28 20:11:03
Ja to wiedziałem, ale zawsze miło dostać potwierdzenie :) BTW moje pytanie na AA było o te kabelki, zgadnij jak ostatecznie przykryłem tego scrolla ;) 0xF 2017-07-28 22:31:28
Wieczór jest wszechstronnie utalentowany. Tdc 2017-07-30 22:08:53
Fajne, fajne.
W czasie gdy działem w redakcji Atari Magazynu, myślałem o zrobieniu megadema (Action!+asm - nieco kodu się zachowało do dziś), wtedy chciałem zrobić efekt z craktra na Atari ST, że w tle lecą scrolle kolorowe, a na środku druciana wektorówka, i ta właśnie miała być zrobiona na duszkach tak jak to tutaj Wieczór zrobił (choć tu nieruchomo). wieczór 2017-07-30 23:12:15
Na sprite'ach jest sam tylko środek loga, 40 pikseli w najwyższej części. kris3d 2017-07-31 18:13:52
Kabelki mistrz!:) 0xF 2017-07-31 20:10:18
Może wycinasz skrola pod kabelkami? ;) A poważnie, to pewnie literki mają taką samą jasność jak kabelki.
Co jak co, ale w sprite-y w rozdzielczości hires nie uwierzę. wieczór 2017-07-31 20:17:16
Bramka numer 2 :) No nie hi-res, przecież grube są ;) Chodzi o to przykrywanie, dobrze, że zapytałem dlaczego nie działa, bo już podłogę zaczął zrywać... ;) Jak mi tebe wytknął, że nie doczytałem, to doczytałem no i stwierdziłem, że przykryć nie przykryję, ale mogą się ew. zlewać. Koloru najpierw nie było, dałem go tylko po to aby wrażenie "przykrycia" pogłębić. tdc 2017-07-31 22:54:26
Nie mogę uwierzyć, że Fox jest w technikaliach Atari człowiekiem małej wiary! he he;):) wieczór 2017-08-01 08:59:46
W technikaliach nie ma wiary, jest wiedza i właśnie stąd przypuszczam ta opinia wynika. Ale to wygląda jakbyś chciał przyjąć wyzwanie?... ;) Kaczor 2017-08-02 12:15:25
Panowie, był już ten koniec świata w 2012? Bo siedzę w bunkrze i powoli mi się konserwy kończą. Philsan 2017-08-03 09:16:05
I hope I will finish my demo in time for Silly Venture 2k17! wieczór 2017-08-03 12:51:35
@Philsan: now when you have revealed that you're doing it, you have no choice. Or you'll be punished :) grey / mystic bytes 2017-08-03 13:07:42