Silly Venture 2k17 – invitka na Atari XL/XE! by Grey 2017-07-28 07:43:31


W dniu wczorajszym ukazała się kolejna invitka na tegoroczną (9-tą) edycję największej imprezy poświęconej fanom marki Atari – Silly Venture 2k17 w Gdańsku. Tym razem stworzono ją na platformę Atari XL/XE w składzie Wieczór (konwersja logo SV2k17, kod, design oraz muzyka), mOOnie (oryginalne logo SV2k17) oraz Grey (scroll-txt).

Z uwagi na różne przypadające rocznice związane z naszą ulubioną marką na SV2k17 świętować będziemy zarówno 45-lecie firmy Atari, jak też 40-lecie konsoli Atari 2600 oraz 25-lecie komputera Atari Falcon 030. W związku z powyższym spodziewanych jest wiele prac stworzonych z myślą o tych platformach, a także „eventów towarzyszących” tym rocznicom :)

Zachęcamy do zapoznania się z invitką poprzez serwis pouet.net (link).


Kolejne invitki już w drodze, w tym także na platformę Atari XL/XE. Bądźcie czujni!
Philsan 2017-07-28 08:19:11

Awesome!

koala 2017-07-28 12:14:51

O super ta invitka. Wieczór - dobra robota - ale pochwal się jak uzyskałeś ten górny efekt z logiem Atari:)

wieczór 2017-07-28 13:06:10

W XL/XE na porcie D3FF włącza się blitter w Anticu :)

wieczór 2017-07-28 13:41:28

Jeśli chodzi o ruch tła, to współrzędna X jest sprzężona z ćwiartką patternu (00-0F, 10-1F, 20-2F, 30-3F) i na parzystych jest zmniejszana a na nieparzystych zwiększana, ale nie liniowo, tylko jako indeks do drugiej połówki przeskalowanego cosinusa (PI - 2PI, -1 do 1 ), a współrzędna Y zanim się zacznie część muzyki jest brana z tego samego indeksu ale po całości cosinusa (0 - 2PI czyli od 1 przez 0, -1, 0 do 1) co daje efekt huśtawki. Jak wchodzi perkusja to już Y jest sprzężony z werblem na 4 kanale poprzez badanie tego co player wysyła do AUDC3 - jeśli barwa jest 8 to amplituda Y jest głośnością naturalnie tylko przy uderzeniu w dół, powrót do pierwotnej pozycji jest robiony w przerwie miedzy uderzeniami licznikiem. Kolory są natomiast sprzężone z wysokością dźwięków w kanale zero o ile jest to jeden lub drugi lead - jak ich nie ma to są szare.

mono 2017-07-28 13:43:07

Fajna inwitka :) A efekt z logiem przypuszczam, że jest oparty o skrolowane znaki i skrolowaną tęczę :)

mono 2017-07-28 13:44:20

O Wieczór się już wypowiedział - myliłem się :) Fajny efekt.

wieczór 2017-07-28 14:00:24

@mono nie do końca się myliłeś :) Scrollowane znaki jak najbardziej ale zawarłem to wewnątrz procedury, do której mogę po prostu podać bezwzględny offset tła X / Y a na podstawie tego znaki (kilkanaście z nich) są ustawiane odpowiednio. Wówczas mogę po prostu "przesuwać" sobie tło w wybrany sposób na wyższym poziomie podając jako jego współrzędne co mi się tam podoba. Co do kolorów to są dwa zmieniane co mniej więcej 4 linie tekstu i ich wartości mam również zaindeksowane, przy czym tylko dla górnej części, niższe sobie je ROLują, żeby się nie powtarzały. A ponieważ znaki tła są w kolorze 3 i co któreś tam są w negatywie (kolor 4) niechcący suwając uzyskałem coś w rodzaju efektu przezroczystej maski nad szachownicą kolorów :)

wieczór 2017-07-28 14:02:10

Aby zminimalizować ilość znaków do scrollowania środkowa część loga oparta jest na spritach, podobnie jak ta część w odbiciu i kabelki owinięte wokół scrolla.

koala 2017-07-28 14:05:55

@wieczór - dzięki za wyjaśnienie:) fajnie to wyszło z tym logiem - który jest zrobiony w połowie ze sprajtów;) Dobrze kombinujesz chłopie! Gratulacje!

tebe 2017-07-28 18:35:19

teraz masz już pewność Wieczór, jesteś inteligentny :)

the fender 2017-07-28 19:25:19

Bardzo fajne i sympatyczne :)

wieczór 2017-07-28 20:11:03

Ja to wiedziałem, ale zawsze miło dostać potwierdzenie :) BTW moje pytanie na AA było o te kabelki, zgadnij jak ostatecznie przykryłem tego scrolla ;)

0xF 2017-07-28 22:31:28

Wieczór jest wszechstronnie utalentowany.

Tdc 2017-07-30 22:08:53

Fajne, fajne.

W czasie gdy działem w redakcji Atari Magazynu, myślałem o zrobieniu megadema (Action!+asm - nieco kodu się zachowało do dziś), wtedy chciałem zrobić efekt z craktra na Atari ST, że w tle lecą scrolle kolorowe, a na środku druciana wektorówka, i ta właśnie miała być zrobiona na duszkach tak jak to tutaj Wieczór zrobił (choć tu nieruchomo).

wieczór 2017-07-30 23:12:15

Na sprite'ach jest sam tylko środek loga, 40 pikseli w najwyższej części.

kris3d 2017-07-31 18:13:52

Kabelki mistrz!:)

0xF 2017-07-31 20:10:18

Może wycinasz skrola pod kabelkami? ;) A poważnie, to pewnie literki mają taką samą jasność jak kabelki.

Co jak co, ale w sprite-y w rozdzielczości hires nie uwierzę.

wieczór 2017-07-31 20:17:16

Bramka numer 2 :) No nie hi-res, przecież grube są ;) Chodzi o to przykrywanie, dobrze, że zapytałem dlaczego nie działa, bo już podłogę zaczął zrywać... ;) Jak mi tebe wytknął, że nie doczytałem, to doczytałem no i stwierdziłem, że przykryć nie przykryję, ale mogą się ew. zlewać. Koloru najpierw nie było, dałem go tylko po to aby wrażenie "przykrycia" pogłębić.

tdc 2017-07-31 22:54:26

Nie mogę uwierzyć, że Fox jest w technikaliach Atari człowiekiem małej wiary!
he he;):)

wieczór 2017-08-01 08:59:46

W technikaliach nie ma wiary, jest wiedza i właśnie stąd przypuszczam ta opinia wynika. Ale to wygląda jakbyś chciał przyjąć wyzwanie?... ;)

Kaczor 2017-08-02 12:15:25

Panowie, był już ten koniec świata w 2012? Bo siedzę w bunkrze i powoli mi się konserwy kończą.

Philsan 2017-08-03 09:16:05

I hope I will finish my demo in time for Silly Venture 2k17!

wieczór 2017-08-03 12:51:35

@Philsan: now when you have revealed that you're doing it, you have no choice. Or you'll be punished :)

grey / mystic bytes 2017-08-03 13:07:42

@philsan: What Wieczor said! :)