No i stało się! :) Na odbywającym się w ten
weekend demoparty "Deadline" w Berlinie została zaprezentowana czwarta
już invitka na zbliżające się wielkimi krokami atarowskie
Silly Venture 2k17!
Dlaczego akurat platforma Commodore? Pomijając wątki związane z
konstruktorami C-64 i Atari ST
(wspólny "ojciec" obu platform – Shiraz Shivji), chcieliśmy w ten
sposób uhonorować kolegów ze sceny C-64, którzy od lat i tak w
mniejszej czy większej grupie przyjeżdżają na nasze party, a nawet
biorą udział w compo wystawiając prace na naszą platformę.
Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że invitkę zakodował atarowski
koder – Gorgh.
Za grafikę (oprócz logo Atari na pierwszym screenie) odpowiada płeć
piękna, znana na scenie C-64 jako Mermaid z
Norwegii, natomiast za muzykę MCH (muzyk z Polski,
wystawiający swoje prace na wielu platformach, w tym XL/XE oraz
ST/STe).
Bezpośredni download do invitki: link
Serwis POUET.NET: link
Organizator SV2k17 zwraca się z prośbą o
dopisywanie się do listy obecności oraz o wysłanie drogą mailową
(lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na FB) informacji
odnośnie planowanych prac na compo.
Gorgh dał radę, to prawda :) Z jednej strony się cieszę, z drugiej... nie chciałbym żeby to był stały trend jeśli chodzi o platformę :D Ale doświadczenie z C-64 bezcenne! mono 2017-10-02 11:08:34
Ładne, ładne :) Bardzo inaczej się programuje C=? gorgh 2017-10-02 12:09:57
mono: to dziwne doświadczenie...assembler ten sam, więc pisze się tak jak na atari z tą różnicą, że trzeba tak organizować plik aby wszystko w pamięci było po kolei, bo c64 ładuje cały plik w jedno miejsce szeryf 2017-10-02 15:29:25
gorgh: tak z ciekawości, możesz napisać ogólnie jak sie multiplikuje sprajty na C64? gorgh 2017-10-02 15:39:20
szeryf: robisz procedurę sortującą sprite'y- po prostu po tablicy wysokości sprajtów sprawdzasz czy kolejność jest od najwyżej położonego do najniżej położonego- wystarczy wywołać 1-2 na ramkę. Potem wywołujesz przerwanie IRQ $d012 (które odpowiada przerwaniu DLI na Atari) , wywołujesz je tyle razy ile razy więcej chcesz mieć sprajtów. Bierzesz z tablicy pozycji Y wysokość 9 sprajta, odejmujesz kilka linii i wpisujesz do $D012. W przerwaniu stawiasz 8 sprajtów w kolejności tak jak były posortowane. Ja zastosowałem metodę wywoływania przerwania co 4 duszki, bo inaczej mi one bardziej mrygały. Ot i cała filozofia :) mgr_inz_rafal 2017-10-02 22:33:56
Trzeci od prawej (w tle) to chyba Konop. xeen 2017-10-03 06:39:04
a drugi to aceman, tuz obok Fox'a :) gorgh 2017-10-03 13:03:05
Mermaid przygotowała obrazek w 2 wieczory, mega szybkie tempo szeryf 2017-10-03 14:54:00
Dzięki gorgh, muza i obrazki też fajne. MKM/Lamers 2017-10-03 21:48:10