Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64! by Grey 2017-10-01 12:48:59


No i stało się! :) Na odbywającym się w ten weekend demoparty "Deadline" w Berlinie została zaprezentowana czwarta już invitka na zbliżające się wielkimi krokami atarowskie Silly Venture 2k17!


Dlaczego akurat platforma Commodore? Pomijając wątki związane z konstruktorami C-64 i Atari ST (wspólny "ojciec" obu platform – Shiraz Shivji), chcieliśmy w ten sposób uhonorować kolegów ze sceny C-64, którzy od lat i tak w mniejszej czy większej grupie przyjeżdżają na nasze party, a nawet biorą udział w compo wystawiając prace na naszą platformę. Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że invitkę zakodował atarowski koder – Gorgh.

Za grafikę (oprócz logo Atari na pierwszym screenie) odpowiada płeć piękna, znana na scenie C-64 jako Mermaid z Norwegii, natomiast za muzykę MCH (muzyk z Polski, wystawiający swoje prace na wielu platformach, w tym XL/XE oraz ST/STe).



Bezpośredni download do invitki: link
Serwis POUET.NET: link

Organizator SV2k17 zwraca się z prośbą o dopisywanie się do listy obecności oraz o wysłanie drogą mailową (lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na FB) informacji odnośnie planowanych prac na compo.

Strona eventu: www.sillyventure.eu

Kolejne invitki jeszcze w tym miesiącu!
CePumpkin 2017-10-01 15:24:48

Yeah! Fajne róló, chapeau bas.
Nasza szkoła! :D

tdc 2017-10-02 01:41:43

Fajna robota Gorgh! ;)

xeen 2017-10-02 07:08:07

brawo, Gorgh :)

grey / mystic bytes 2017-10-02 08:28:48

Gorgh dał radę, to prawda :) Z jednej strony się cieszę, z drugiej... nie chciałbym żeby to był stały trend jeśli chodzi o platformę :D Ale doświadczenie z C-64 bezcenne!

mono 2017-10-02 11:08:34

Ładne, ładne :) Bardzo inaczej się programuje C=?

gorgh 2017-10-02 12:09:57

mono: to dziwne doświadczenie...assembler ten sam, więc pisze się tak jak na atari z tą różnicą, że trzeba tak organizować plik aby wszystko w pamięci było po kolei, bo c64 ładuje cały plik w jedno miejsce

szeryf 2017-10-02 15:29:25

gorgh: tak z ciekawości, możesz napisać ogólnie jak sie multiplikuje sprajty na C64?

gorgh 2017-10-02 15:39:20

szeryf:
robisz procedurę sortującą sprite'y- po prostu po tablicy wysokości sprajtów sprawdzasz czy kolejność jest od najwyżej położonego do najniżej położonego- wystarczy wywołać 1-2 na ramkę.
Potem wywołujesz przerwanie IRQ $d012 (które odpowiada przerwaniu DLI na Atari) , wywołujesz je tyle razy ile razy więcej chcesz mieć sprajtów. Bierzesz z tablicy pozycji Y wysokość 9 sprajta, odejmujesz kilka linii i wpisujesz do $D012. W przerwaniu stawiasz 8 sprajtów w kolejności tak jak były posortowane.
Ja zastosowałem metodę wywoływania przerwania co 4 duszki, bo inaczej mi one bardziej mrygały.
Ot i cała filozofia :)

mgr_inz_rafal 2017-10-02 22:33:56

Trzeci od prawej (w tle) to chyba Konop.

xeen 2017-10-03 06:39:04

a drugi to aceman, tuz obok Fox'a :)

gorgh 2017-10-03 13:03:05

Mermaid przygotowała obrazek w 2 wieczory, mega szybkie tempo

szeryf 2017-10-03 14:54:00

Dzięki gorgh, muza i obrazki też fajne.

MKM/Lamers 2017-10-03 21:48:10

Kawał dobrej roboty. Podoba mi się.