Skool Daze – ostatnia prosta by Adam Wachowski 2017-11-22 22:49:17
Skool Daze – prace nad konwersją na małe Atari tej
klasycznej produkcji wkroczyły w ostatnią fazę. Mariusz
Wojcieszek dopracował szczegóły takie jak scrolling czy
implementacja podkolorowania grafiki za pomocą PMG na podstawie
mockupów przygotowanych przez José Pereirę. W wersji XL/XE
dodatkowy wysiłek polegał głównie na odpowiednim naśladowaniu za
pomocą atarowskich „duszków” efektów, które bardzo łatwo uzyskać na
ZX Spectrum czy C64 używając tam pamięci atrybutów (przykładowo:
animacja tarcz, usuwanie kolorów spod dymków z rozmowami).
Pozostały jeszcze drobne korekty podkolorowania oraz testowanie i
ewentualne poprawki błędów.
Jak już pisaliśmy w maju, kod został przeniesiony z
C64. Prosta oprawa dźwiękowa też pochodzi z tej platformy i Mariusz
przekonwertował ją samodzielnie. Natomiast nastąpiły zmiany jeśli
chodzi o grafikę, tzn. ostatecznie została ona wzięta z ZX
Spectrum, bo pewne jej elementy (cieniowanie schodów, ścian)
wyglądały tam korzystniej.
Dla porządku przypomnijmy jeszcze, że w grze wcielamy się w ucznia
typowej brytyjskiej szkoły z lat 80. W Wielkiej Brytanii był to
niesamowicie popularny tytuł, zwłaszcza wśród młodzieży w wieku
szkolnym. Poza samą rozgrywką wielką atrakcję stanowiła możliwość
nadawania dowolnych ksywek i nazwisk postaciom z gry, tak więc
najpierw można było „umieścić” wirtualnie w grze nielubianego
belfra, a potem strzelać do niego z procy, pisać na tablicy w jego
klasie brzydkie wyrazy itd.
Na koniec jeszcze ciekawostka – kilka miesięcy temu ukazał się
oficjalny współczesny remake na komórki i tablety, nazwany Skool Daze
Reskooled! i występują w nim te same postaci, co w
oryginale:
Autorzy wersji na Atari: Mariusz Wojcieszek, José
Pereira.
Autorzy oryginału: David Reidy, Helen Reidy, Keith
Warrington.
QTZ 2017-11-23 05:33:53
Tytuł słyszałem, jednak nigdy nie grałem, wygląda bardzo fajnie, przypomina Little Computer People, której *portu* też na Atari brakuje... xxl 2017-11-23 08:33:35
klasyka. Mariusz jest obecnie najplodniejszym programista, ale co wazne - ilosc i jakosc jego prac jest wysoka. xxl 2017-11-23 08:36:48
oczywiscie caly czas czekamy na jego opus magnum: Karnov :D mono 2017-11-23 10:08:44
Miła wiadomość. Jako dziecko chciałem móc pograć w ten tytuł na Atari - będzie teraz okazja :) Dzięki Mariusz. Backtoschool 2017-11-23 13:48:58
Nareszcie. 30 lat na to czekałem. z80 2017-11-23 15:09:03
Jakos nidgy gry Spectrumowe nie robily na mnie wrazenia (chociaz mam szacunek do subkultury spectrumowej), Atari byla to jednak potezniejsza maszyna (mimo imho gorszego cpu), chociaz mniej powazna - starszy kolega z bloku mial juz wczesniej ode mnie komputer - ZX-a, a slyszalem ze pracowaly tez w polskich osrodkach badawczych :) Natomiast fajnie, ze jest wykorzystywany tryb 8 i kolorowanie sprajtami, zawsze sie dziwilem czemu statyczna grafika w grach nie byla doladowywana sprajtami i zastanawialem sie co mozna by uzyskac, po latach sie dowiedzialem ze Robbo to wykorzystywalo do tla. Kade 2017-11-23 15:20:03
Gra której zawsze zazdroscilem komodziarza ! :) Super ! the fender 2017-11-23 17:09:31
! Wymiękam co się to wyprawia w świecie małego Atari :) grey / mystic bytes 2017-11-23 17:25:06
Świetna robota, Mariusz! Ile był teraz dał, aby móc cofnąć się w czasie i aby taki człowiek robił te "porty" w czasach, gdy przy nowych tytułach pole [ ] przy ATARI L/XE było puste... :( mariuszw 2017-11-23 20:23:09
Dziękuję za entuzjazm, i mam nadzieję, ze gra się spodoba, jak już wypuszczę ;)
@xxl: najpierw Renegade/Target Renegade. Jak je zdeasemblujesz ;) the fender 2017-11-23 22:13:59
Nie moge sie doczekac wersji finalnej!!! Taki dodatkowy tytul z ZX ktory dobrze by wygladal na Atari to gra "Fred". Tak tylko sobie pisze :p maly_swd 2017-11-24 12:55:32
Ale super to wygląda. Trzymam kciuki!
Ps. @mariuszw będziesz na SV? mariuszw 2017-11-24 19:32:28
@maly_swd: tak, planuję pojawić się na SV. the fender 2017-11-24 19:40:53
@raphis: najnudniejsza gra pod słońcem. Naprawdę, jest sporo innych ciekawszych pozycji z ZX-a :) Philsan 2017-11-25 11:31:42
Another missing gem ported to A8. Thank you Marius! Rastan 2017-11-25 17:44:16
Super! Czyli co, premiery można spodziewać się na SV2017? ZbyniuR 2017-11-27 03:43:56
Wygląda ładniej niż również niedawno zrobiony port na CPC.