Przed nami kolejne
Kaz Kompo. Serdecznie zapraszamy do
głosowania na najlepszą grę na Atari 8 bit w
2016 roku. To
już 11 edycja konkursu, w którym tak naprawdę nie ma przegranych, a
zwycięzcy (trzy pierwsze miejsca) mogą posługiwać się znaczkiem
konkursowym zaprojektowanym przez
5ebę.
Tak jak w latach poprzednich nie przewidujemy nagród dla samych
autorów gier, największą gratyfikacją jest zajęcie dobrego miejsca,
względnie otrzymanie punktów od głosujących. To zawsze budujące i
pokazuje, że warto było przysiąść nad dowolnym szczegółem
produkcji, który spodobał się graczom.
Dla samych oddających głosy (co biorąc pod uwagę ilość pozycji jest
konkretnym wysiłkiem) jak zwykle przewidzieliśmy nagrody
niespodzianki, które rozlosujemy po zakończeniu konkursu. A będą
to: pudełkowa wersja gry
Laura, oraz gra
NAG. Obie
pozycje na kartridżach, obie to prawdziwe rarytasy, wręcz białe
kruki :) Mamy nadzieję, że to zachęci do oddania głosów.
Konkurs przebiega w tradycyjnej, dobrze znanej formule regulaminu,
dokładnie takiej samej jak w edycji 2015:
Regulamin konkursu
- 1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry
opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2016. Nieważne, czy są to
gry komercyjne czy freeware, nagrodzone w innych konkursach czy
nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają
rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między
1. stycznia a 31. grudnia zeszłego roku, a ich autorzy opublikowali
je jako programy gotowe.
- 2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres email
(mcora@tlen.pl) albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką.
Najlepiej podać imię i nazwisko głosującego albo ksywę, jeśli jest
to osoba dobrze znana na Forum Atarum, forum Atari Area czy forum
Atari Age. Głosy od osób nieznanych będziemy próbowali potwierdzić,
a jeśli to się nie uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Wyniki
głosowania (ksywa, oddane punkty) będą jawne, tak by każdy mógł
zobaczyć kto i jak głosował. Żadnych krętactw, przekrętów czy
niejasności.
- 3. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w konkursie
mogą głosować na swoje dzieła. Także wydawcy gier mogą głosować na
gry przez siebie wydane.
- 4. Każdy może oddać głos na dziesięć gier, z tym, że należy
podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób:
za 1 miejsce - 10 punktów, za 2 miejsce - 9 punktów..., za 10
miejsce - 1 punkt. Wszystkie punkty od głosujących zostaną
podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier.
Należy podkreślić, że 10 gier to maksymalna punktowana ilość.
Można głosować na mniej niż 10 tytułów przy zachowaniu tych
samych reguł punktacji (1 - 10 pkt, 2 - 9 pkt itd.).
- 5. Głosowanie zostanie zakończone o północy z 21 na 22
grudnia 2017 roku. Chodzi o północ tej strefy czasowej, w
której znajduje się głosujący.
- 6. Nagrodą w konkursie jest zdobycie pierwszego miejsca -
tytułu najlepszej gry roku 2016 i możliwość posługiwania się
"złotym" logo konkursu. Także druga i trzecia gra może posługiwać
się tytułem i znaczkiem konkursu KazKompo - odpowiednio o kolorze
srebrnym i brązowym.
- 7. Wśród głosujących, ale tylko tych, którzy oddali pełny i
poprawny głos, zostaną rozlosowane nagrody. Tradycyjnie
losował będzie
program Arka Lubaszki:
10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH
20 REM KAZ KOMPO 2010
30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE
40 REM --------------------------
50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:?
60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: ";
70 INPUT IG
80 ?
90 REM ROZGRZANIE GENERATORA
100 X=RND(0)
110 REM MIESZANIE, MIESZANIE
120 Y=INT(RND(0)*500)+500
130 FOR Z=0 TO Y
140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30);
150 NEXT Z
160 REM LOSOWANIE
170 X=INT(RND(0)*IG+1)
180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X
190 END
- 8. Jeżeli zdarzy się, że jakaś gra z 2016 roku nie jest
uwzględniona na liście i tak można oddać na nią głos, przy czym
należy jawnie to wskazać celem uzupełnienia listy i weryfikacji,
czy głos jest zasadny.
- 9. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam autorytarnie ja.
Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji. I jak co roku
prosimy o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie ma co
tworzyć nadmiernie ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede
wszystkim dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli
rozwiać wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.
Lista gier z 2016 roku
•
1K ATASCII Blaster – Frederik „Freetz” Holst, Ulf
Petersen
Gra zajmująca 1KB z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
5 Dots – Wojciech „Bocianu” Bociański, Krzysztof „Kris3D”
Kuc
Gra logiczna z WAP-niaka 2016.
•
ACTris! 2.1 – Hayden „atx4us” Doan
Klon Tetrisa napisany w ACTION.
•
Amok Bots – Peter J. Meyer
Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales)
•
Antic Picross II – Tomasz „Tbxx” Boksa, Krzysztof „KAZ”
Ziembik, Andrzej „Andy” Kidaj
Gra logiczna, wersje językowe: PL, EN, DE, CZ.
•
At Arion Line: Mission Zero – Tomasz „TDC” Cieślewicz,
Michał „MCH” Brzeski
Strzelanka wystawiona na Silly Venture 2016
•
AtariBlast! – Paul „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin, Mario
„Emkay” Krix
Wersja finalna, z nową muzyką zmieniającą się z levelu na level.
UWAGA: wymaga 1MB pamięci!
•
Belegost – Rudolf Kudla, Miroslav Fídler, Frantisek Fuka,
Antonín „Roger” Holík, Ondřej Čaba.
Gra tekstowa z magazynu Flop 59, konwersja z ZX Spectrum.
•
Big Mess – Holger „Rockford” Bommer
Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
Blowsub – Paul „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin
Gra z New Year's Disk 2016.
•
Bobby Bearing – C64 (1986): Robert&Trevor Figgins,
Trevor Inns, Toby Egglesfield, Ben Daglish / A8: Mariusz „mariuszw”
Wojcieszek, José Pereira, Marek „Poison” Pesout
Konwersja z C64
•
Bored of Floppy – Berthold Fritz
Klon Flappy Birda z 2014 roku, o którym dowiedzieliśmy się w
2017.
•
Codeman – Holger „Rockford” Bommer
Wariant gry Mastermind, gra z New Year's Disk 2016.
•
Cyctriks – Marek „Koala” Ogłodek, Piotr „Insert” Kosmala,
Marcin „Cedyń” Czartyński
Odmiana Tetrisa („widok w głąb studni”) z WAP-niaka 2016.
•
Dimo's Dungeon – Thomas „8BitJunkie” Schulz, Mario
„Mario130XE” Henning, Dirk „Yellowman” Troeger, Marc „Sleepy”
Brings, Holger „Wizard” Hinterschitt, Milan Hinterschitt, Erhard
„Floppydoc” Puetz, Fabian Puetz, Gunnar „Bunsen” Kanold, Ingo „1NG”
Boller
Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
Dye – Christian „Irgendwer” Krueger
Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
Eist – Piotr „nwg” Miller
Niepublikowana wcześniej gra, która była pisana dla LK Avalon w
1992 roku.
•
Fairlight – A8: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, José
Pereira, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, ZX Spectrum (1985): Bo
Jangeborg, Jack Wilkes, Stuart Hughes, C64 (1986): Trevor Inns,
Mike Alsop
Konwersja z C64, klasyczna izometryczna gra
zręcznościowo-przygodowa.
•
Get Up! – Thomas „8BitJunkie” Schulz, Jan-Soeren „VD
TONIC” Hass
Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
Gridrunner – Jeff Minter (1982), Karolj „Heaven” Nadj,
Michał „Miker” Szpilowski, Terrence „Tezz” Derby
Konwersja z VIC-20
•
Grim Ritual – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Klaudia „Cherryl”
Wiśniewska, Bartek „V0yager” Dramczyk, Paweł „QTZ” Kuczmański
Gra z Global Game Jam 2016.
•
Jezkovy voči – Frantisek „Fandal” Houra
Gra z magazynu Flop 59, wymaga pistoletu świetlnego.
•
Jim Slide XL – Ingo „1NG” Boller, Marek „Poison” Pesout,
Mario „Mario130XE” Henning, Darcy, Riley, Linda11, 8Bitjunkie,
Bunsen, Ghaland, Sleepy, Yellowman, Valli, Florigold
Mocno rozbudowana wersja gry Jim Slide.
•
LaserBlast X – Peter J. Meyer
Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales).
•
Laura – Arkadiusz „Larek” Lubaszka, Paweł „Ripek”
Szewczyk, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, cpt. Misumaru Tenchi,
DE: Karolina Sochacka, RU: Valentyn Chefranov, Paweł „QTZ”
Kuczmański, EN: Bartłomiej Wieczorkowski, Nir Dary, Toshiba-3,
QTZ
Wersje językowe: PL, EN, DE, RU, wersja rozszerzona z dodatkowymi
levelami dostępna tylko na kartridżu.
•
Manic Miner – Matthew Smith (1983), Terrence „Tezz” Derby,
Michał „Miker” Szpilowski
Konwersja z ZX Spectrum.
•
Megaoids – Peter J. Meyer
Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales).
•
mini-Slots – Paul „MrFish” Fisher
Symulacja jednorękiego bandyty.
•
The Monk – Vladimir „Popmilo” Janković, Michał „Miker”
Szpilowski
Zainspirowana grą Minicraft (2011) propozycja z konkursu
programistycznego ABBUC 2016.
•
Muchblastesz – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Krzysztof „Kris3D”
Kuc, Bartek „V0yager” Dramczyk
Strzelanka w kosmosie z samplowanymi dźwiękami (WAP-niak 2016).
•
Muxeso – Frantisek „Fandal” Houra, Marek „Poison”
Pesout
Gra na zapamiętywanie dla 2-4 graczy. Opublikowana w magazynie Flop
59.
•
Name This Game – Robert „Bob The Bug” Stuart, Michał
„Miker” Szpilowski
Gra-quiz z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
NYD 2016 Nessie – Paweł „Sikor” Sikorski, Michał „Miker”
Szpilowski
Gra z New Year's Disk 2016.
•
Pang – Tomasz „Tebe” Biela, Kamil „Vidol” Walaszek
(Vidol), Adam „Ooz” Powroźnik, Maciej „Rocky” Hauke, Michał
„stRing” Radecki
Gra wystawiona na Silly Venture 2016. Uwaga: gra wymaga
rozszerzenia pamięci 256KB.
•
Parachute – Bostjan Jerko, Bostjan „Gury” Gorisek
Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu
z książki 'Mirko tipka na radirko'.
•
Pentagram – Ultimate Play the Game, Mariusz „mariuszw”
Wojcieszek, Michał „Miker” Szpilowski, José Pereira
Konwersja z ZX Spectrum
•
Rain of Terror – Eric Henneke, Rob Schlortt
Gra zręcznościowa z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
Ratcatcher / Ratcatcher M4 – Ryan Witmer (A5200), Mike
„Homesoft” Langer
Konwersja z Atari 5200 + wersja multijoyowa
•
Saboteur – Clive Townsend (ZX Spectrum), Branko Spoljarić
(C64), Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Terrence „Tezz” Derby, Adam
„Ooz” Powroźnik, Michał „Miker” Szpilowski
Konwersja z C64
•
Same Game – Milan Zelenay
Gra z magazynu Flop 59.
•
Sarepska. The Game – Arek „Nosty” Staworzyński, Jakub
Husak
Gra z WAP-niaka 2016.
•
Simon! (v1.2) – Hayden „atx4us” Doan
•
Skyscraper – Martin „MatoSimi” Simeček, José Pereira,
Michał „stRing” Radecki
Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
•
Skyscrapers – Marcin „Borek” Borkowski, Paweł „Pirx”
Kalinowski
Gra z listingu ze specjalnego numeru Bajtka wydanego na Pixel
Heaven 2016. Ostateczna wersja została przepisana na Mad
Pascala.
•
Space Fortress Omega (ABBUC version) – Jason
„TheRealBountyBob” Kendall
Gra udostępniona tylko członkom klubu ABBUC, w najbliższych
tygodniach planowana jest premiera wersji finalnej.
•
Spycat – Peter Scott (1988), Frantisek „Fandal” Houra,
Michał „Miker” Szpilowski
Konwersja z BBC Micro
•
Stupid Kangaroo – Marjan Musič, Bostjan „Gury” Gorisek
Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu
z książki 'Mirko tipka na radirko'.
•
Twin Cars – Jakub „LewiS” Kosiec, Daniel „Dely” Koźmiński,
Michał „Miker” Szpilowski
Gra z WAP-niaka 2016.
•
Wolves – Primoz Petrlin, Bostjan „Gury” Gorisek
Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu
z książki 'Mirko tipka na radirko'.
•
Wytyczne rybne / Fishy Guidelines – Rafał „mgr inż. Rafał”
Chabowski, WnZ („Wykwity na Zwieraczu”)
Gra z WAP-niaka 2016.
Gry z konkursu na 10-linijkowiec w BASIC-u:
Wszystkie te gry zebrane są w jednym pliku wewnątrz paczki.
•
Alpha vs Numeric: The Front Line – Victor „Vitoco”
Parada
•
AntEat – Bill Kendrick
•
A-V-O-I-D – Björn Lenz
•
Cabbage – Kevin Savetz
•
Connect4 – Kevin Savetz
•
DuckHunt – Rafał „mgr inż. Rafał” Chabowski
•
Equilibrium – Abel „ascrnet” Carrasco
•
Fleas! – Victor „Vitoco” Parada
•
Fort Knox – Kevin Savetz
•
Graviten – Jeff „jeffpiep” Piepmeier
•
Gravity X – Jason „TheRealBountyBob” Kendall
•
Invaders – Victor „Vitoco” Parada
•
Jump – Jason „8BIT1337” Gruetzmacher
•
M*N Puzzle – Victor „Vitoco” Parada
•
Nailrace – Holger „Rockford” Bommer
•
Nuts! – Jeff „jeffpiep” Piepmeier
•
Pipeliners Micro – Marc „Sleepy” Brings
•
Steinkraft – Siegfried „slx” Lenz
•
Tenpest – Bill Kendrick
•
Traffic – Kevin Savetz
•
Where's my Cheese? – Victor „Vitoco” Parada
Przeróbki, mniejsze modyfikacje, nowe levele:
•
Chcete být milionářem II – Petr „HardCore” Postava
Druga część wcześniejszej o rok gry (czescy Milionerzy)
•
Donkey Kong Junior Arcade – Darryl „darryl1970” Guenther,
Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman
Modyfikacja klasycznej gry (głównie grafika)
•
Donkey Kong Junior Enhanced – Darryl „darryl1970”
Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman
Modyfikacja klasycznej gry (głównie grafika)
•
ECKN+ (2015) – Christian „Irgendwer” Krueger
Gra logiczna
•
Getaway! Inverse ATASCII – Wade „ripdubski” Ripkowski
Nowa mapa gry.
•
Hockey M8 – Gamma Software (1981), Frantisek „Fandal”
Houra
Hack multijoyowy z magazynu Flop 59.
•
Robbo SWS-11 – Sebastian Wolany
nowe plansze Robbo
•
Robbo SWS-12 – Sebastian Wolany
nowe plansze Robbo
•
Robbo SWS-13 – Sebastian Wolany
nowe plansze Robbo
•
Tag! M4 – Richard Gore (1997), Frantisek „Fandal”
Houra
Hack multijoyowy.
•
Tank M4 Battle – Harald Siegmund (1983), Frantisek
„Fandal” Houra
Hack multijoyowy z magazynu Flop 59.
•
Tre Robbo 48 - Kraina Wielu Klocków 2 – Michał
Kowalski
nowe plansze Robbo
•
Tre Robbo 49 – Michał Kowalski
nowe plansze Robbo
•
Tre Robbo 50 - Kraina ptaków 2 – Michał Kowalski
nowe plansze Robbo
•
Warsaw City+ – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Michał „Miker”
Szpilowski
Gra z WAP-niaka 2016.
•
Yahtzee M4 – Gary L. Born, Thom Heinz, Frantisek „Fandal”
Houra
Gra karciana, hack multijoyowy
Paczka z grami dla przypomnienia sobie niektórych tytułów, jeżeli
jest taka potrzeba, znajduje się pod tym
linkiem.
Głosujemy!