Silly Venture nadchodzi! by Kaz 2018-04-01 05:32:12
W ten weekend ukazała się zajawka nowej strony tegorocznej
edycji imprezy Silly Venture 2k18 w Gdańsku (tradycyjnie pod
tym adresem). Jest to
"zajawka", ponieważ strona nie posiada jeszcze aktualizacji w
takich działach jak "Lokalizacja" czy "Historia". Tym razem od
strony dźwiękowej stronę wsparł BeWU, a creditsy w całości
wyglądają następująco:
logo: mOOnie /MSB
grafika: MotionRide
muzyka: BeWu / MSB
tekst: Grey / MSB,
web: wiecz0r / LMS / MSB
Oprócz strony, na trwającym nadal w ten weekend multiplatformowym
party "Revision" w Niemczech, zaprezentowano nową invitkę
grupy Lamers na Atari XL/XE w kategorii "Oldskool Demo". Invtika do
pobrania znajduje się w serwisie pouet.net tutaj, a poniżej
można obejrzeć wideo na YouTube:
Organizator imprezy zwraca się prośbą o dopisywanie się do listy
obecności - bezpośredni link prowadzi w to miejsce. Więcej
informacji dotyczących imprezy (w tym najważniejsza - związana z
lokalizacją) już wkrótce!
Tristesse 2018-04-01 06:09:04
Revision trwa i ma się dobrze, zabawa trwa całą dobę. Warto było przyjechać. Serdecznie polecam każdemu. Chociaż z produkcjami na Atari jest zwykle słabiej, to samo party jest NAPRAWDĘ warte odwiedzin. Chociaż raz. Kaz 2018-04-01 06:11:53
A demko-invitka na SV naprawdę świetne, zabawy scrollem dawno na Atari nie widziane, a niektóre w ogóle :) Kaz 2018-04-01 12:38:11
Wieczór - a może autor liczył to w systemie osiemnastkowym, skąd wiesz? :D Kade 2018-04-01 12:39:30
Wow.. przez chwile sie zastanawialem czy Kula ziemska jest gsktycznie na 8bit zrobiona. klasowy osioł bluetooth 2018-04-01 12:50:25
No przeca ziemia jest płaska, to skąd ta kulistość występująca w intrze? szeryf 2018-04-01 13:11:34
Kaz: dokładnie tak. "anniversary" wyewulowało i jest trochę bardziej elastycznym pojęciem niż polska "rocznica" i stosuje się to nawet do miesięcznic, czy np. kwartalników, a w naszym przypadku możemy odnieść się do okresów 1000 dni(w systemie ósemkowym) x 10 ;)
klasowy osioł bluetooth: może masz stary zakrąglony kineskop, u mnie na flacie jest płaska. Kaz 2018-04-01 13:21:42
Szeryf - szacun za intro! dopieszczone! szeryf 2018-04-01 13:41:26
Dzięki Kaz, Tym razem duża zasługa MKM w organizacji pracy i całokształcie Kaz 2018-04-01 13:46:28
Oczywiście szacun dla MKM-a również. Mam pytanie o technikalia - czy punkty kuli ziemskiej są liczone w czasie rzeczywistym czy jakaś predefinicja? szeryf 2018-04-01 13:49:10
Dla każdego kątu są stablicowane offsety także niewiele jest liczenia. mono 2018-04-01 14:43:29
rzeczywiście demko super. skoro taki kod jest osiągalny, to dlaczego na A8 nie ma tego co na innych platformach 8bit jest normalką kalkulator 2018-04-02 00:30:06
Gonzo - dema były kiedyś, to jest tylko prekalkulowana animka. Stryker 2018-04-02 08:07:31
invitka super ! strona SV tez zaj....zrobiona ! Naciskamy na radyjko i gra muza ;) która też jest świetna ! the fender 2018-04-02 09:40:00
@gonzo: np czego na A8 brakuje w demach? :) (serio pytam, bez złośliwości) Kiedyś designu, ale ten się poprawił znacznie. Galaxian Emperor 2018-04-02 09:49:27
@klasowy osioł bluetooth: kulistość, podobnie jak w rzeczywistości jest tylko złudzeniem. Przecież my, znawcy wszechrzeczy wiemy że podobnie jak na ekranie komputera - tak i w rzeczywistości - wszystko ma wyłącznie 2 wymiary. Te wymiary to: obłęd i szaleństwo :D Płaski_ziemiec 2018-04-02 11:03:20
@Galaxian Emperor: rozwieję twoje wątpliwości: ziemia jest płaskim dyskiem spoczywającym na sześciu krokodylach, a nakrytym łukowato-wygiętym ciałem bogini nut wspartym przez bóstwo przestworzy i powietrza szu. Galaxian Emperor 2018-04-02 13:19:53
@Płaski_ziemiec: czyli wychodzi na to, że w istocie przyjacielu mamy rację a zarówno obłęd jak i szaleństwo dyktują tutaj warunki :D gorgh 2018-04-02 13:27:07
fajnie, że MKM robi coś na 8 bitach. Bardzo podoba mi się synchronizacja z muzyką, demko estetyczne i chociaż ma klasyczne efekty to jest interesujące. Muzyka świetna. MKM/Lamers 2018-04-02 14:40:58
Tnx Gorgh! Mimo, że zazwyczaj udzielałem się na większych atarkach to tak na prawdę "maluch" jest to moją oryginalną i ukochaną maszynką z lat dzieciństwa:) Stąd ogromna satysfakcja z uczestnictwa w tworzeniu produkcji na małe Atari! Oczywiście większość wziął na klatę Szeryf, ale fajnie było dorzucić swoję 3 (a w zasadzie 2 klasyczne hehe) grosze;) Płaski_ziemiec 2018-04-02 15:37:41
@Galaxian Emperor: dokładnie tak. :) Modo 2018-04-02 16:49:47
Fajna invitka:) z całego Revision świetne też były 2 dema na Amstrada, demko na C64 Ale nade wszystko świetne demo na A500. No i game compo wygrała jajcarska gra na komode.. the fender 2018-04-02 17:51:19
The Fall na Amigę 500 pozamiatało. Piękny kod (tu ciekawostka - pierwszy wymieniony koder to Leonard znany z atarowskiej platformy ) design, piękna grafika i świetna, klimatyczna muzyka.
I wiecie co Wam powiem? Obserwując to demo, jego design to pierwsze co przyszło mi na myśl to produkcje Agendy na malucha :) Oczywiście to nie to samo, ale takie miałem bardzo mocne skojarzenie. ZbyniuR 2018-04-02 19:41:36
O tym co w czym i na którym miejscu pojawiło się na Amstrada CPC napisałem tu -> ppa.pl/forum/scena/38386/revision-2018-sofa-sceners#m606942 the fender 2018-04-02 20:16:41
Kurde Amstrad po demie z Batmanem wyrósł niemal na inną ligę ... Rastan 2018-04-02 20:41:47
Demka na CPC pierwsza klasa! Ados 2018-04-02 21:18:51
Ale przecież Cpc to właśnie inna liga - debiut 1984 the fender 2018-04-02 21:31:01
@Ados: debiut niedebiut, od dema z Batmanem wszystkim kopary opadły. I do teraz leżą. blasph 2018-04-03 00:59:34
w demach na a8 brakuje dem....no kurwa za malo ich jest i za krótkie ..na rodzimych koderach spoczywa ciezar odpowiedzialności za dalsze losy sceny a8..a oni maja to w dupie..i wola dema np. na komadore pisać albo nie pisza inni ..zamiast dojebac cos na 1mb ale nie koniecznie ..przepraszam za bluzgi jak trzeba banujcie .ale tak dalej być nie może żeby się tak opierdalac..ucinacie mi i tak już krótkie skrzydla......dema ,dema ,dema. więcej....pozdrawiam blasph 2018-04-03 01:35:10
invitka przepiekna....BTW the fender 2018-04-03 08:53:42
@blasph lepiej prowadzić niekończące się dywagacje na temat tego co jeszcze jest Atari, a co nim nie jest i dlaczego w grach na Atari nie ma spritów i kolorów :) Zdaje się, że koledzy ze sceny C=64/ CPC/ ZX nie mają takich problemów (szczególnie z tej ostatniej :) ).
From the other hand... ilu jest koderów na A8? Na palcach jednej ręki, może dwu? A wśród nich ilu chce się bawić w pisanie procedur tylko do dem? A wśród tych co chcą, ilu ma na to czas i ochotę. Jest demoscena jaka jest, uważam że jest nieźle. Mało tego - dlaczego na Atari jest tak mało slideshowów znanych grafików? Bo ciężko się rysuje, czy nie chce się rysować? A może gdyby koder jeden z drugim dostał megabajty danych typu grafiki, logosy, animacje produkcji byłoby więcej - choć zaczęło by to wtedy przypominać dema na C=64, których podstawowym wyróżnikiem jest inna grafika i muzyka w każdym demie, ew. nieco inny design. Na Atari jest bardziej technicznie, zawsze było. Zmieniła to dopiero Agenda i Lamersi ale wiadomo - z uwagi na ilość osób wybitnych zajmujących się tematyką dem, grupy są tylko dwie i członków mają ilu mają.
Reasumując - dobrze piszesz blasph i jednocześnie źle. Nie mają w dupie, ale jednocześnie robią za mało. Ogólnie zainteresowanie sceną jest niby spore, ale osób do konkretnej roboty za mało. Jest jak jest i (z tego co widzę) gdyby nie Grey i jego wielkie zaangażowanie obawiam się że nawet i tego nie byłoby. the fender 2018-04-03 09:00:50
Aha, jeszcze jedno - osobiście wolę zobaczyć na malucha odpicowany port starej gry, lub nową fajną grę. Możecie mnie hejtować za to :) Rastan 2018-04-03 10:57:43
@Defender: A tu ja się z Tobą zgodzę. Również wolę nowe gry, niż dema, powiedzmy sobie szczerze, z efektami, które można określić jako odgrzewane kotlety. :) Bo ileż razy można oglądać kefren bary, twistery, scrolle czy obracające się szcześciany. xxl 2018-04-03 11:19:01
moze byc tak, ze koder nie ma tyle czasu zeby napisac gre ale wystarczajaco zeby zrobic jeden super efekt do dema wiec wybor moze byc taki: pokaze demo albo nie napisze nic. inna sprawa, ze nie wszystkich interesuja gry, niektorych bawi pisanie super efektow. (co wcale nie znaczy ze super efekty robi sie krocej od gry)
ja z rownym zaciekawieniem skonsumuje owoce obydwoch aktywnosci scenowej.
niby invitka ale ma wiecej kalorii od niejednej pracy z topowych miejsc na innych party :) pin 2018-04-03 11:46:12
ha, a nawet na tym party ;) Enjo 2018-04-03 14:13:15
"Aha, jeszcze jedno - osobiście wolę zobaczyć na malucha odpicowany port starej gry, lub nową fajną grę. Możecie mnie hejtować za to :)"
Masz przejebane. the fender 2018-04-03 16:03:17
@Rastan: fajnie jest obejrzeć odgrzewany kotlety po xx latach. Ale co pół roku, rok to już przesada. A gier jest jeszcze tyle różnych do portowania choćby z ZX-a, że lepiej parę przeznaczyć w to. @xxl: Ty nie konsumuj, tylko bierz się do roboty bo jeszcze pin się weźmie i będzie Ci wstyd :) @Enjo: :D swój chłop blasph 2018-04-03 16:29:34
ja obracające się sześciany i inne fongi i gorałdy mogę ogladac w nieskończoność bo jestem scenowcem...i chu...j ...grey jest mistrzem i ch..j wiec trzeba cos napisac fajnego... nawet mogla by być to jedna praca ale dopracowana i stworzona w jakiejs kooperacji tak jak to miało miejsce z comaland na komadore...giery tez piękne i te ostanie porty z innych platform cudo...ja miałem pomysl na slideshow na 1mb,Koder się nie znalazł ...jestem za cienki Rastan 2018-04-03 18:58:48
@Defender: ot, co. :) the fender 2018-04-03 19:30:59
@blasph: no bez przesada, jedna dopracowana to zawsze na SV jest. I to na poziomie. Po to powstała Agenda ... a i Lamersi dobre te swoje prodki mają.
Zatem cóż, apel do koderów. Blasph ma pomysła na megaslideshow. Może xxl zakoduje to ? A znając jego umiejętności, to ze 3 przerwy na lunch mu to zajmie :) 10 GOSUB 10 2018-04-04 12:09:47
Blasph: musisz dojrzeć emocjonalnie bo trudno się taki bełkot czyta.
Pozwól koderom kodować na co tylko mają ochotę. Jeśli komuś jest przykro, że na a8 wychodzi mało dem (mi jest), można to światu oznajmić w o wiele ładniejszy sposób niż:
> no kurwa za malo ich jest i za krótkie ..na rodzimych koderach > spoczywa ciezar odpowiedzialności za dalsze losy sceny a8.. > a oni maja to w dupie..i wola dema np. na komadore pisać
Na rodzimych koderach spoczywa ciężar odpowiedzialności TYLKO I WYŁĄCZNIE za to co robią a nie za to, co się komuś wydaje, że powinni robić.
Bardzo ich takimi postami "motywujesz". blasph 2018-04-04 16:28:08
ja emocjonalnie nigdy nie dorosnę *...dlatego kocham 8bit ..wyrazam tylko swoja opinie i nie sądze żeby ona miała jakiś wpływ na to czy ktoś będzie tworzyl czy nie ,ale jeśli tak było ze ktoś się poplakal i nie będzie już kodowal na a8 ...to baaardzo przepraszam już więcej nie" krytykam ".Moj niekonstruktywny bełkot sobie do czytania daruj...i motywuj koderów na swój sposób mister GOSUB. gorgh 2018-04-05 15:08:49
Blasph: chcesz mieć nowe dema? Co za problem, zrób to samo co inni- poświęć 200 h wolnego czasu na naukę assemblera i hardware Atari, przeczytaj 15 tutoriali, znajdź muzyka, poświęć 100 h na dopracowanie produkcji i wtedy będzie nowe demo. Łatwo jest mówić innym jak mają żyć, co? blasph 2018-04-05 15:42:24
nie unos się, wiem ile godzin spedza się przy grafice.. tylko nie placz..ja już nic nie chce... Koder 2018-04-06 02:39:03
Blasph może wrzuć na luz albo odstaw prochy. Póki co twoje spiny przynoszą odwrotny skutek.