Minotaur 16K by Adam Wachowski 2018-06-09 23:37:20
„Historia stara jak świat: Tezeusz przywiązuje nić Ariadny przy
wejściu do Labiryntu, wchodzi, szuka śpiącego Minotaura, zabija go,
zabiera trofeum i dzięki nici Ariadny wychodzi z labiryntu.” –
tak na początku maja opisywał fabułę Krzysztof „XXL” Dudek,
gdy ogłosił, że pracuje nad nową grą labiryntową.
Gra ostatecznie otrzymała nazwę Minotaur 16K i działa na
wszystkich komputerach Atari XL/XE z minimum 16KB RAM-u. XXL
dzisiaj udostępnił gotową wersję swojej produkcji.
Układ labiryntu jest każdorazowo losowo generowany przed rozgrywką,
a poznajemy go stopniowo, bo nasza widoczność jest ograniczona.
Uwaga: prostokąt, który pozostaje czarny pomimo zbliżenia się, to
jest właśnie śpiący Minotaur, do którego musimy dotrzeć. Następnie
musimy cofnąć się do punktu startu i wóczas rozgrywka się
kończy.
Muzyka zmienia się w zależności od naszej odległości do celu i jest
odgrywana na przerwaniu IRQ, co daje tę samą szybkość na PAL i
NTSC.
Sterowanie:
- ruch: dżojstik lub klawisze WSAD,
- cofnięcie się: FIRE lub spacja,
- wyjście z rozgrywki: klawisz ESC.
Na ekranie głównym mamy takie opcje (od góry):
- wyświetlenie kodu DataMatrix,
- wybór jednego z 5 trybów gry: rozdzielczość od 24x14 do
136x68,
- rozpoczęcie rozgrywki.
Co znalazło się w grze? Jak pisze XXL: „- czytanie, zapis wyników: xBios (gra posłużyła jako poligon
dla funkcji: relokacji bufora, relokacji procedury systemowej I/O,
relokacji wektorów run)
- generowany kod DataMatrix dla HiScoreCafe by Fox
- interaktywna muzyka TheFatMan
- full nielegali
- full OS Calls
Działa na Atari od 600XL i późniejszych z dowolnym oryginalnym XL
OS.”
3.2.1 Zaraz się zacznie... :) pin 2018-06-10 01:37:21
:P - nawet się uruchamia :) the fender 2018-06-10 09:17:55
Gratulacje dla xxl-a za sprawnie działający generator labiryntów :) Mimo wszystko, grą bym tego jednak nie nazwał. Zapewne w wersji 2.0 zostanie dodany gracz i przeciwnicy losowo generowani, do tego zamiast linii pojawią się klocki z grafiką. Wtedy to dopiero będzie gra. O ile xxl-owi zechce się to ciągnąć, w co wątpię :) xxl 2018-06-10 10:51:23
dzieki za artek :-) 1. labirynt nie jest losowany (to sugeruje ich skonczona ilosc) tylko generowany - nieskonczenie wiele. 2. klawisz ESC - natychmiastowe opuszczenie rozgrywki i wejscie na plansze tyt. 3. fog of war dla kazdego trybu ma inny kasztalt i wielkosc 4. plajer muzyki jest na IRQ a nie jak zazwyczaj na NMI (w PAL i NTSC powinien rac z ta sama szybkoscia) 5. muzyka zmienia sie dynamicznie w zaleznosci od odleglosci do Minotaura: kanał 1: 1/4;1/2;3/4 kanał 2: 1/2
@TheFender: jak to nie gra? walczysz z czasem :-) Taurus Mini 2018-06-10 11:01:44
Kiedy solucja? the fender 2018-06-10 11:35:44
@xxl: jak zwykle mistrz :) Ale i tak lubię te Twoje przerywniki w poważniejszych projektach. IRATA4 2018-06-10 11:53:18
szansa na wygenerowanie takiego samego układu ta jak wygrana w totka ... fajne Adam 2018-06-10 11:57:40
@XXL: zmieniłem treść uwzględniając Twoje uwagi z punktów 1, 2, 4, częściowo 5 :) the fender 2018-06-10 12:33:45
P.S. Zapomniałem napisać - bardzo fajny pomysł z dynamiczną muzyką :) Benuła Dibuła Bibuła 2018-06-10 14:56:13
Brawo!!! xxl 2018-06-21 14:48:49
jest mala poprawka - na forum bedzie plik do pobrania