Minotaur 16K by Adam Wachowski 2018-06-09 23:37:20


„Historia stara jak świat: Tezeusz przywiązuje nić Ariadny przy wejściu do Labiryntu, wchodzi, szuka śpiącego Minotaura, zabija go, zabiera trofeum i dzięki nici Ariadny wychodzi z labiryntu.” – tak na początku maja opisywał fabułę Krzysztof „XXL” Dudek, gdy ogłosił, że pracuje nad nową grą labiryntową.

Gra ostatecznie otrzymała nazwę Minotaur 16K i działa na wszystkich komputerach Atari XL/XE z minimum 16KB RAM-u. XXL dzisiaj udostępnił gotową wersję swojej produkcji.



Układ labiryntu jest każdorazowo losowo generowany przed rozgrywką, a poznajemy go stopniowo, bo nasza widoczność jest ograniczona. Uwaga: prostokąt, który pozostaje czarny pomimo zbliżenia się, to jest właśnie śpiący Minotaur, do którego musimy dotrzeć. Następnie musimy cofnąć się do punktu startu i wóczas rozgrywka się kończy.

Muzyka zmienia się w zależności od naszej odległości do celu i jest odgrywana na przerwaniu IRQ, co daje tę samą szybkość na PAL i NTSC.



Sterowanie:
- ruch: dżojstik lub klawisze WSAD,
- cofnięcie się: FIRE lub spacja,
- wyjście z rozgrywki: klawisz ESC.

Na ekranie głównym mamy takie opcje (od góry):
- wyświetlenie kodu DataMatrix,
- wybór jednego z 5 trybów gry: rozdzielczość od 24x14 do 136x68,
- rozpoczęcie rozgrywki.



Co znalazło się w grze? Jak pisze XXL:
„- czytanie, zapis wyników: xBios (gra posłużyła jako poligon dla funkcji: relokacji bufora, relokacji procedury systemowej I/O, relokacji wektorów run)
- generowany kod DataMatrix dla HiScoreCafe by Fox
- interaktywna muzyka TheFatMan
- full nielegali
- full OS Calls
Działa na Atari od 600XL i późniejszych z dowolnym oryginalnym XL OS.”


Twórcy gry:
- kod: XXL,
- muzyka: TheFatMan.

Plik z grą można pobrać stąd.
maly_swd 2018-06-10 00:33:31

3.2.1 Zaraz się zacznie... :)

pin 2018-06-10 01:37:21

:P - nawet się uruchamia :)

the fender 2018-06-10 09:17:55

Gratulacje dla xxl-a za sprawnie działający generator labiryntów :)
Mimo wszystko, grą bym tego jednak nie nazwał.
Zapewne w wersji 2.0 zostanie dodany gracz i przeciwnicy losowo generowani, do tego zamiast linii pojawią się klocki z grafiką. Wtedy to dopiero będzie gra.
O ile xxl-owi zechce się to ciągnąć, w co wątpię :)

xxl 2018-06-10 10:51:23

dzieki za artek :-)
1. labirynt nie jest losowany (to sugeruje ich skonczona ilosc) tylko generowany - nieskonczenie wiele.
2. klawisz ESC - natychmiastowe opuszczenie rozgrywki i wejscie na plansze tyt.
3. fog of war dla kazdego trybu ma inny kasztalt i wielkosc
4. plajer muzyki jest na IRQ a nie jak zazwyczaj na NMI (w PAL i NTSC powinien rac z ta sama szybkoscia)
5. muzyka zmienia sie dynamicznie w zaleznosci od odleglosci do Minotaura: kanał 1: 1/4;1/2;3/4 kanał 2: 1/2

@TheFender: jak to nie gra? walczysz z czasem :-)

Taurus Mini 2018-06-10 11:01:44

Kiedy solucja?

the fender 2018-06-10 11:35:44

@xxl: jak zwykle mistrz :)
Ale i tak lubię te Twoje przerywniki w poważniejszych projektach.

IRATA4 2018-06-10 11:53:18

szansa na wygenerowanie takiego samego układu ta jak wygrana w totka ... fajne

Adam 2018-06-10 11:57:40

@XXL: zmieniłem treść uwzględniając Twoje uwagi z punktów 1, 2, 4, częściowo 5 :)

the fender 2018-06-10 12:33:45

P.S. Zapomniałem napisać - bardzo fajny pomysł z dynamiczną muzyką :)

Benuła Dibuła Bibuła 2018-06-10 14:56:13

Brawo!!!

xxl 2018-06-21 14:48:49

jest mala poprawka - na forum bedzie plik do pobrania