(okładka wersji na C16 i Plus/4, źródło: Plus/4 World)
Niedawno pisałem o powrocie do kodowania na Atari Jona
Williamsa, autora m.in. klasycznej gry „Jet Boot Jack”.
Opublikowane przez niego „Baby Berks” były nieco okrojoną wersją
pierwszej części jego trylogii o Berkach. Nie minęło dużo czasu, a
Jon zdążył przenieść na Atari drugą część (z 1985 roku),
zatytułowaną „Major Blink”.
Oryginalnie miała to być odrębna produkcja, ale wydawca nalegał,
aby powiązać ją z Berkami i dopisać podtytuł „Berks 2”. Jaką więc
historyjkę wymyślił Jon, aby połączyć fabularnie te dwie gry? Po
wydarzeniach pierwszej części wszyscy Berkowie zostali wybici, a
rozczarowany tym faktem człowiek, który ich stworzył, tytułowy
major Blink, postanowił się przekwalifikować i popracować jako
malarz, chodząc z wałkiem i pokrywając farbą ściany kolejnych
pomieszczeń.
Nie jest to łatwa fucha, bo przeszkadzają mu stale podążające za
nim powolne drony (wyglądające jak diamenty) oraz „spoko misie”
(cool bears), które z premedytacją zdejmują ze ścian
nałożoną już farbę.
Na szczęście mamy ze sobą podręczne działko laserowe: misie można
ustrzelić, natomiast diamenty jedynie na chwilę dezaktywować.
Garść informacji o rozgrywce:
• Na ekranie widać zmniejszający się licznik bonusowych punktów –
tyle ich dostaniemy w momencie ukończenia danej planszy. Uwaga:
jeśli ten licznik dojdzie do zera, to gra się kończy!
• Misie wychodzą z górnej krawędzi planszy i schodzą powoli w dół.
Ale dopóki nasz bohater będzie przebywał w górnej części pola gry
(oznaczonej zielonym kolorem ścianek), żaden nowy miś się nie
pojawi.
• Każdy obszar do zamalowania ma przypisaną liczbę punktów, którą
za niego dostaniemy. Jeśli później misie zdejmą z danego obszaru
całą farbę, tracimy dwukrotnie tyle punktów.
• Po przejściu kolejnych 4 ekranów dostajemy nowe życie.
• Łącznie jest 8 różnych układów ekranów, pojawiających się losowo.
Po przejściu wszystkich całość się zapętla, tylko z wyższym
poziomem trudności.
• Na ekranie tytułowym możemy ustawić dżojstikiem początkowy poziom
(cymbał/ nowicjusz/ normalny/ ekspert/ mistrz), na tej podstawie
przypisywany jest poziom trudności między 1 a 16, zwiększany po
przejściu kolejnych plansz.
• Sterujemy dżojstikiem, aby oddać strzał trzeba nacisnąć FIRE
łącznie ze wskazaniem kierunku. Spacją pauzujemy grę i ponownie ją
wznawiamy.
Poniżej filmik z rozgrywki, niestety jego autor nie używa przycisku
FIRE...
Działa. Przeczytałeś do końca opis powyżej? ;) crrn 2018-09-15 12:10:22
Czekałem kiedy dacie tego newsa ;) na portalu C+4 autor pochwalił nam się tym portem kilka dni temu. A gra to jedna z najbardziej wciągających na C16/116/+4. Działała tam na 16 kb. Jako dzieciak znienawidziłem tę grę bo... mój tata okupował komputer i potrafił wykręcaj na niej niezłe wyniki. Niedawno znowu pograłem - nadal wciąga. Widzę że grafika w wersji na Atari chyba nieco podrasowana. Adam 2018-09-15 12:19:14
quote (crrn):
Widzę że grafika w wersji na Atari chyba nieco podrasowana.
Masz pewnie na myśli więcej kolorów użytych w zamalowywanych obszarach? Bo po za tym jest jednak nieco mniej barwnie, a autor musiał się pozbyć fragmentów w wysokiej rozdzielczości (patrz wygląd oryginalnych diamentów i pocisków). gorgh 2018-09-15 14:14:06
fajnie, że wyszła nowa gra, ale to nie mój cup of tea RetroKocur 2018-09-15 20:58:29
Duża miodność ... Miauuuuu .... mgr_inz_rafal 2018-09-15 21:55:54
Dobra, działa :) RetroBorsuk 2018-09-16 15:41:12
Kolejna bardzo fajna gierka od Jona Williams'a. Trzeba będzie przejść całe, albo zapętlić. Pozdro! 4ATARI 2018-09-17 00:08:32
Fajna gra , może nie tego oczekuje od nowych gier na A8 (wolał bym w końcu coś w stylu Contra zobaczyć) ,ale ma swój niepowtarzalny klimat i na pewno grałbym i będę grał :-) the fender 2018-09-17 09:57:41
Prosta, ale wykonanie jest należyte i chce się pykać :) pyniek9999 2018-09-18 01:25:45
Wersja na C 16,116,+4 faktycznie bogatsza,ale na atarce też fajnie się gra :) IRATA4 2018-09-18 18:17:00
https://www.youtube.com/watch?v=Fxe0jlimZak z czym bogatsza ???