Wyniki Silly Venture 2018 by Adam Wachowski 2018-11-06 22:28:22
Poniżej prezentujemy wyniki SV2k18 przesłane przez organizatora.
Szczegółowy plik tekstowy można pobrać stąd.
Dziękujemy za wszystkie prace i gratulujemy zwycięzcom!
Listę prac z party możecie znaleźć na Demozoo.
Playlista na YT z demami i intrami: link.
Atari VCS 2600 Music Compo
01. 812 pt Yrw........................... KK
02. 600 pt Thursday Night in the Club.... Kulor
03. 599 pt Github SV18................... Glafouk
04. 534 pt Drums Bass And Some Melodies.. V0yager
01. 820 pt Bad Apple HD.................. JAC!, MotionRide,Lucy
02. 707 pt No Bank Skank................. AYCE
03. 564 pt RainboWomit................... Zibi,Werynajs,Wiecz0r
Atari XL/XE Demo Rapidus / VBXE
01. 721 pt STNICCC....................... Desire
02. 694 pt BadApple SV2k18............... Mad Team
03. 545 pt We Invite You to Compusphere.. Desire
01. 735 pt F22.0......................... Lamers
02. 426 pt Lamer Than Lamers....... Hotlanning And The Rumpmas
Atari Jaguar - Intro & Demo Compo
01. 608 pt JagNES Fest #3 Invitro........ Axi0mat
Atari Jaguar Game Compo
01. 501 pt Classic Kong.................. Swap Do + Marss
02. 471 pt Christmas Craze............... Swap Do + Marss
Wild Compo
01. 401 pt JagNES Fest 2018 Invitation... MotionRide
02. 372 pt Kanto.................... MotionRide, Brothers in
ATRs
03. 359 pt From Zero To Shaders Coder.... HERO / Lamers
04. 323 pt Ports For Hashi............... Yosh
05. 320 pt Hashi Prototype............... Yosh
06. 276 pt Light Of Eternity............. Tuteju79,VonDemus
07. 259 pt Socks (new graphics mode)..... R0ger
08. 250 pt Rocketman..................... Mentally Deranged
09. 225 pt SPECCY.PL Party 2019.1 Inv.... Tygrys
10. 208 pt Callisto...................... LotekStyle
11. 202 pt SimAntic...................... Agenda
12. 195 pt Get Lost...................... Lisu
13. 159 pt Zmierzch - niedokończona przeróbka.. TDC +
Kaz
Czarny_faraon 2018-11-06 22:55:03
Dziwne wyniki Atari XL/XE/VCS Game Compo. Flimbo's Quest jest niegrywalne a zajęło 1 miejsce? MKM/Lamers 2018-11-06 22:57:44
Bląd! demo "Lamer Than Lamers" zostało wydane przez grupę "Hotlanning And The Rumpmas" - zapraszam na demozoo. wieczór 2018-11-06 23:28:25
@Czarny_faraon: efekt psychologiczny. Na compo grywalność trudno ocenić zwłaszcza, że pokazany fragment wyglądał na grywalny i w tym zakresie pewnie jest. Długo oczekiwana konwersja (na tej zasadzie w 2016 bodajże wygrał quake i doom na falcona). Ja osobiście obstawiałem Druidarium no ale cóż :) Renton 2018-11-06 23:37:28
Imponująca liczba prac! Gratuluję wszystkim autorom! _rocky 2018-11-07 00:27:10
Moje prace są wgrane do demozoo ze skopaną paletą, powinny wyglądać na w wątku (Prace z SV2k18) na forum wieczór 2018-11-07 00:33:50
@_rocky: to zgłoś tam, powinno nie być problemów z podmianą. IRATA4 2018-11-07 01:12:00
997 pt Sister of Mercy....... DOBRE :-) rosomak 2018-11-07 04:57:23
Gdzieś jakieś filmiki z demami czy musicie compo istnieją?? tebe 2018-11-07 07:24:54
@_rocky, obrazki zostały poprawione na demozoo sun 2018-11-07 09:45:07
@wieczór: również obstawiałem Druidarium. AceMan 2018-11-07 09:53:49
Dziędobry. Czy jest szansa na pełny stuff ułożony w ładnym archiwum (np. na scene.org, jak robi 99% parties na świecie), czy generalnie #nikogo ? solo/ng 2018-11-07 13:48:48
@Czarny_faraon - zdefiniuj "grywalny" bo operujemy chyba innymi definicjami. Gra jest w pelni grywalna (zapetlona na 2 lvl), obsluguje 95% logiki, sekrety (nawet sekret powerupy, jak ktos kojarzy). Wylaczonych jest kilka rzeczy, bo byly jeszcze niestabilne (silnik nie jest liniowy i w miare skomplikowany). ~80-90% gry jest gotowe, chcemy jednak na spokojnie zrobic refactoring kodu, bo ostatnie dni to byl mega crunching.
Wszystkie gry (poza gra Shantiego, Mariusza i Jose) byly WIP. Udostepnilismy party version (choc nie musielismy, aby wlasnie nie bylo potem marudzenia).
Gra KK jest genialna, dal nam pograc na party, od razu mowilem ze mocarny konkurent - jednakze to takze WIP. anon 2018-11-07 14:11:57
Druidarium wygląda super. Mam nadzieję, że się ukaże Amiparty_org 2018-11-07 14:16:38
@AceMan na jakim świecie .. w lewackim ? wróć człeniu do 1991 roku wtedy zobacz co się działo i tak ma być Zlew 2018-11-07 17:23:53
pomoglbym ale na modulach kropka polskich nie ma empete :( Bad Atari 2018-11-07 19:43:28
Czy ja dobrze widzę?
W demo compo na Atari XL/XE wygrało demo pokazujące cudzą animację ściągniętą z internetu streamowaną z dysku a do tego muzyka odgrywana z taśmy?
Na takie coś Atarowcy oddali najwięcej głosów?
Co się stało? Zbiorowy zanik umysłu i przyzwoitości? as 2018-11-07 20:01:56
Czy Druidarium będzie w niedługim czasie do pobrania? zzielinski 2018-11-07 20:03:55
Czy Druidarium będzie niedługo dostępne do pobrania? gonzo 2018-11-07 22:12:54
wielki szacunek i gratulacje dla New Generation za Flimbo's Quest. jest to jedna z najważniejszych gier, których brakowało na a8, na dodatek uważano, że jest nie do zrobienia. nie ważne, które miejsce zajęła, ważne, że jest i jest to bardzo ważny rozdział w historii a8. mamy bardzo dobry rok, po Stunt Car Racer, Scramble, Total Eclipse teraz mamy Flimbo... aby tak dalej, jest jeszcze kilka gierek do zrobienia :) blasph 2018-11-07 22:26:37
gonz0! byś odciążył kolegów..potencjał masz ..Cabala zc64 to mysle ze dalbyc rade zrobić..pisz kod a nie posty.. Arti 2018-11-07 22:26:58
Bad Atari jakbyś znał Atari 65xe to byś wiedział o co chodzi. A tak to widzę że to chyba Ty jesteś tym ukrytym Amigowcem co na party trolił z naklejkami Amiparty :D Jesionen_JagNESFest 2018-11-07 22:31:25
@Arti: Święte słowa :) Shanti77 2018-11-07 22:34:54
"Prace wystawione na konkursach będą opublikowane na stronie sillyventure.eu w formie zaprezentowanej podczas konkursów najpóźniej w dniu następnym po ogłoszeniu wyników. Autorzy mogą oczywiście upublicznić później wersję "final"swoich prac, jeżeli zajdzie taka potrzeba. "
Gdzie więc można znaleźć te prace? 10 GOSUB 10 2018-11-07 23:58:38
@Shanti77 @AceMan rok temu pełen stuff pojawił się na scene.org czy untergrunt w ciągu miesiąca albo dwóch, trzymajmy kciuki za ochotników wrzucających te prace lub za autorów, bo nikt inny tego niestety prędzej nie zrobi raczej. Polar Pierdł 2018-11-08 04:51:54
Tradycyjnie po każdym party wszedzie żale wszelakich niedojebków. wieczór 2018-11-08 07:52:37
W tym roku stuff się pojawi jako paczki oficjalnie - w zeszłym faktycznie było to przeciągane aż de facto nigdy to nie nastąpiło, ludzie kawałkami publikowali sami. Zapis w regulaminie trzeba zdjąć, bo w zasadzie nigdy nie był realny.
Grey powiedział, że było wiele próśb od autorów o wstrzymanie, aby mogli poprawić błędy, które wyszły - uwaga, nie chodzi o jakieś rozszerzanie czy ulepszanie pracy, a wyłącznie o błędy. Aby nie trwało to wieczność ja zaproponowałem termin do końca listopada, Grey stwierdził że 2 tygodnie powinny wystarczyć.
Część prac już widać na demozoo i pouecie. laoo 2018-11-08 10:53:40
Osobiście uważam, że pozwolenie, aby prace były prezentowane w innej formie niż na konkursach, zaprzecza idei konkursu. Szczególnie, że regulamin wyraża się na ten temat bardzo jasno. W rezultacie okazuje się, że dostajemy do wglądu coś innego niż ocenialiśmy. xeen 2018-11-08 11:14:24
wadą tego podejścia jest to, że wersja party rozchodzi się po sieci. Nie zawsze to jest fajne i tworzy zamieszanie - nie będę się tutaj rozpisywał bo to powrót do tej samej dyskusji która co roku się odbywa przynajmniej kilka razy. Rozsądny kompromis - filmik do wglądu jeżeli autorom zależy na dopracowaniu release after party i puszczeniu binarek dalej tylko w takiej formie finalnej - choć i tak dla mnie to jest dmuchanie na zimne (bo co - autorzy oszukali czy jak?). Osobiście uważam, że jednak autorzy powinni tutaj mieć wybór i pod tym względem podobają mi się party który takowy dają. Szczerze - niczego to (udostępnianie prac) nie zmienia jeżeli chodzi o konkurs bo takowy się odbył i nie powiedziałbym że mu zaprzecza. Jedyna wada dla widza, że trochę poczeka na finala. Nie zgadzam się też z ideą, że prace WIP nie mogą brać udział w konkursach. Co to niby znaczy? Przecież zawsze mozna wypuścić nową wersję czy była WIP czy nie zmieniając jedne pixel. Wtedy dyskwalifikacja? Nikt niczego nie ukrywa i wg mnie konkursy są pod tym względem dość fair. Po prostu sam final nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na głosowanie, choć ma na niego wpływ na pewno. Zależy od stanu zaawansowania prac i kryterium oceny - a to ostatnie jest indywidualne. Ja osobiście CZSAMI wyżej ocenię technicznie zaawansowanego WIPa niż dopracowanego finala, którego wytworzenie jest subiektywwnie na moment oceny trochę łatwiejsze. W większości konkursów widz nie ma możliwości pogrania więc ocena grywalności gier to też widzimisie z big screena :) Uważą,, że 4 gry pusczone na SV w tym roku są zajebiste :) Gram we wszystkie udostępnione :) Czarny_faraon 2018-11-08 18:37:45
@solo/ng - Grywalność – ogół zasad i mechanizmów gry komputerowej, które wpływają na jakość i przyjemność z gry. Na grywalność składają się takie elementy, jak: fabuła, logiczny schemat powiązań elementów występujących w grze, zasady rozgrywki, liniowość rozgrywki. :)
A tak bardziej na poważnie, oceniłem jedynie grę taką, jaka została wystawiona do konkursu. Nie żebym nie doceniał włożonego trudu i podjętego wysiłku. Finalna wersja zapewne będzie zrywała czapki z głów.
Zdziwiło i jednocześnie zaniepokoiło mnie to, że do konkursu wystawiane zostały w większości niedokończone produkcje. Oby nie stało się to normą. Nie ma bowiem żadnej pewności, że wszystkie gry wystawiane jako WIP zostaną skończone.
Może należało by się zastanowić nad wprowadzeniem nowej kategorii do konkursu i to nie tylko na małe atari np. DEMO Game Compo. Beniu 2018-11-08 20:31:29
Witam, czy będą/są jakieś dłuższe zapisy video z Silly Venture 2018 ? Lubie oglądać i słuchać reakcji ludzi na produkcje scenowe :) solo/ng 2018-11-08 21:48:00
@Czarny_faraon chwila chwila ziom. nie wykrecaj sie teraz definicja grywalnosci, bo wyslalem cie tam w konkretnym eclu,aby delikatnie z kulturka skomenowac twoj bezsensowny wpis "niegrywalne". kompletnie nie rozumiem po co to napisales, nie, nie oceniles gry - bo jest w pelni *grywalna* - jedynie *niekompletna*; chciales pocisnac, ale zjebales startowo; wiecej wyrafinowaniia, jak chcesz z random xywy sie przyjebac.
Co do samej dyskusji GRY WIP - to temat na osobny;3 z 4 gier byly WIP, autorzy nie maja z tym zadnego problemu (czy aby napewno), na pewno napedza to chec zrobienia czegos i skonfrontowania prodki w 3-4 min. pokazie. Czarny_faraon 2018-11-08 23:30:51
Trochę kultury na pewno by nie zaszkodziło. Nie wiem dlaczego uważasz, że używam random ksywy? Używam jej bez mała z 10 lat. solo/ng 2018-11-09 00:29:09
xywa - my bad (sorry). nie zmienia to clue z #1 posta, ktore dla mnie bylo jednym wielkim znakiem zapytania; ew. wyjasnij co u ciebie oznacza "niegrywalne". aby byla perspektywa; zamiast wklejac fragment wiki
***
moze pierwszy napisze o czyms innym - o wyjebistym intro 16kb od Agendy. czemu nikt o tym nie pisze? szeryf/lms 2018-11-09 01:02:43
Ja na przykład nie piszę bo zazdroszczę ;) a tak poważnie to ta praca zasługuje na osobny wątek i bardzo mi sie podobają efekty i zgranie z muzą, a scena ze statkiem na falach bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła - trochę mi brakuje takiego luzu w produkcjach :) Jacques 2018-11-09 08:45:15
Czarny_faraon: "Nie ma bowiem żadnej pewności, że wszystkie gry wystawiane jako WIP zostaną skończone. "
Ale przecież głosujący oceniają to co jest, a nie to co może będzie jeszcze dorobione?
Choć z grą ocena stopnia zaawansowania WIP jest problematyczna, bo krótka prezentacja nie oddaje wszystkiego, pewnie dobrze byłoby by głosujący mieli możliwość odpalenia u siebie konkursowych gier i zagrania przed głosowaniem ;-) grey/msb 2018-11-15 11:37:37
Od wczoraj podsyłam kolejne prace do admina serwisu DEMOZOO.ORG (dzisiaj pojawi się sporo nowych). Zajmuje to trochę czasu, ponieważ kontaktuję się też z niektórymi autorami. Do niedzieli powinna być większość stuffu (oprócz dema na STe grupy Ephidrena, dema na Falcon'a grupy Extream oraz invitki na konsolę Atari Jaguar - autorzy poprosili o więcej czasu). Widzę też pewne błędy w wynikach (nazwy), które poprawię jeszcze dzisiaj.