Highway Encounter - wersja ostateczna by Xeen 2018-12-20 20:24:27

Na tegorocznej edycji Silly Venture miała miejsce premiera konwersji gry z ZX Spectrum na Atari XL/XE: Highway Encounter. Autor konwersji, Janusz "shanti77" Chabowski, przygotował wersję finalną, którą charakteryzują następujące elementy:




Dla przypomnienia - w grze chodzi o "przeprowadzenie" bomby do bazy obcych przez drogę pełną niebezpieczeństw za pomocą robotów - Vortonów, które to bombę zwyczajnie popychają. Zadanie utrudniają nam zarówno przeszkody terenowe jak i obce formy życia, oraz nieubłaganie upływający czas. Gra (w wersji ZX spectrum) zajęła 40 miejsce w rankingu magazynu Sinclair najlepszych 100 produkcji wszech czasów na ten komputer.


W wersji na nasze Atari gra działa na maszynach z 64KB RAM w systemach PAL i NTSC. Została przetestowana również w konfiguracji z Rapidusem. Pliki (ATR, XEX) do ściągnięcia stąd. W produkcji udział wzięli: shanti77, Miker, MariuszW, José Pereira, Solaris104 (testy). Miłego odbioru!
xeen 2018-12-20 21:25:48

jeszcze raz dziękuję :) ta gierka została fajnie wymyślona - wyróżnia się z tłumu pomysłem.

xeen 2018-12-20 21:28:24

a wersja na Atari ST jest bardzo ładna https://www.youtube.com/watch?v=IumFO0Ky1oI

nie grałem, ale czy została ukończona.

atarka 2018-12-20 22:50:37

kolejna gra na Atari. RULEZ!

Jacques 2018-12-20 23:45:23

Też nasz atarowy podkolorowany HI-RES jest genialny :D
Strokrotne dzięki wszystkim zamieszanym za skończoną grę! :-)

Renton 2018-12-21 02:30:54

Świetna robota! Jutro będzie na tapecie!!!

Rastan 2018-12-21 10:11:02

Dobra robota Panowie!
A'propos gier. Czy będzie kolejna edycja Kaz compo?

gorgh 2018-12-21 12:23:48

wuaśnie, czekamy na Kaz Kompo

Irata4 2018-12-21 13:49:32

Super, kolejny pełen tytuł :-)

Adam 2018-12-21 14:17:25

@Rastan: będzie.

xeen 2018-12-21 16:52:41

dodałem filmik z gameplaya Solarisa104, oraz info, że Solaris104 testował grę - czyli wykonał ważny kawałek roboty :)

the fender 2018-12-22 09:29:47

Powiedzcie mi dlaczego gry 1980-1990 to kopalnia kolejnych pomysłów na rozgrywkę pomimo zbliżonych możliwości komputerów (mówię o 8bit), podczas gdy gry późniejsze to jest mniej lub bardziej urozmaicone powielanie schematów? Taktownie przemilczę ostatnie lata w branży gier.

pirx 2018-12-22 10:48:14

bo wtedy eksperymentalną grę można było zmęczyć w sypialni po szkole, dziś duże gry to przemysł i duże pieniądze, które ciężko uzyskać na jakieś artystowskie fanaberie.
ale patrz na indyki, czyli indie games, trochę też ciekawego stuffu wychodzi na komórki.
zdarza się też indyczna perełka taka, jak minecraft

xeen 2018-12-22 12:02:12

do tego dochodzi rotacja - po co wymyślać nowe koło, jak nowe pokolenie nie zna starego? Jaki jest średni okres zainteresowania grami? Teraz coraz dłuższy, ale ogólnie młodzi ludzie będą odkrywali świat na nowo zawsze. Nie zmienia to faktu, że jak ktoś ma pomysł na miarę Tetrisa to ma potencjalnie majątek. Potencjalnie. No i coraz trudniej wymyślić coś nowego bo jednak wiele się zadziało przez te kilkadziesiąt lat. Chodzi mi oczywiście o pomysł a nie formę jego realizacj która cały czas ewoluujei. Z grami jest jak z bajkami - większość bajek wpasowuje się w kanon Kopciuszka lub czerwonego kapturka. Większość gier wpasowuje się w kanony tak samo - np. tetrosio podobne ze spadającymi elementami platformowe itp.

the fender 2018-12-22 17:42:36

@pirx: nie cierpię komórek! Służą do a) dzwonienia b) robienia fotek. Koniec. Możesz polecić ciekawe indyki na pieca (steam) ?
@xeen: ale zauważ, że zamiast koła mamy czteropozycyjny kwadracik - strzelanka? Proszę, oto kolejny klon BF-a rpg? proszę, oto kolejny klon od bethesdy (no Redsi się tutaj wybili z fenomenalnym Wieśkiem 3), symulator, przygodówka? ccooo to jest panie? itd itp wiesz co chciałem przekazać :)