6502 Compo vol. 2 - prace i głosowanie by Xeen 2019-02-05 16:18:15
Prace na konkurs 6502 vol. 2 z okazji 20 rocznicy powstania strony
Atari Area zostały udostępnione. Mamy dwie prace graficzne,
jedną muzyczną, grę i interko 256b. Przypomnijmy jeszcze, że
wielkość konkursowych plików była ograniczona dla 8-bitowców do
6502 bajtów, a dla pozostałych maszyn do 68000 bajtów.
Darksiders (obrazek na Atari XL/XE)
Mosaic (intro 256b, Atari XL/XE)
Mister Hoppe (gra - Atari XL/XE)
Potato Heart (muzyka - Atari XL/XE)
Rick and Morty (grafika - Atari ST)
Głosujemy pod tym linkiem, trzeba być zalogowanym
jako użytkownik forum Atari Area, produkcjom przyznajemy od 0 do 10
punktów. Uwaga: Wśród głosujących zostanie rozlosowana mała
nagroda niespodzianka - oczywiście związana z Atari! Prace
dostępne
tutaj. Miłego odbioru!
R0ger 2019-02-05 17:57:51
The game is actually fun ! Simple sure, but not bad ! Saberman 2019-02-05 20:17:39
Gameplay gry "Mister Hoppe" jest już na #YT. Saberman 2019-02-05 21:48:28
youtube.com/watch?v=swIrmD61cGU Adam 2019-02-05 23:47:14
Podpiąłem filmik pod artykuł. Sączypans 2019-02-06 00:01:13
Hoppe mieszkał ze mną na osiedlu. Fajna ta gra "Mister Hoppe". Taka nie za brzydka.
PS. Ładne kolory, fajny scroll... Tylko dodać strzelanie i coś a'la "Green Beret" - byłaby miazga. Ale i tak fajne! astrofor 2019-02-06 00:15:59
w grę Mister Hoppe nie da się przegrać. Poza tym bardzo fajna. don chichot z la manczy 2019-02-06 08:10:33
zdecydowanie Mister Hoppe rządzi Piesiu 2019-02-06 09:18:41
Oczywiście, że w Mister Hoppe da się przegrać, powiem więcej nie da się wygrać ;), ale można pobawić się w śrubowanie HighScora, mój rekord to coś ponad 8 tysięcy, kto da więcej? Dwie podpowiedzi: - kiedy zbierzesz kwadratowego dinksa mając pełna energię otrzymasz dodatkowe 250 pkt - podczas biegu miedzy przeszkodami warto szybko naciskać fire (niskie skoki) tym sposobem też można nabić sporo punktów. gorgh 2019-02-06 11:16:33
Pewnie ze w Mister Hoppe da się przegrać, jak ktoś lata jak L.K. tupolewem ;) Retro Borsuk 2019-02-07 22:15:10
Mister Hoppe bardzo ładny tylko, że i prosty w zasadach. Piękne tło budzi uznanie i kolorowiutkie. Silnik pod scrollowaną platformówkę?
Do tej fajnej gry jakby dołożyć możliwość podwójnego skoku (drugi raz fire w trakcie lotu) i przeszkody zwisające z sufitu to mogłaby wyjść całkiem wymagająca, techniczna, niekiedy hardkorowa gra, ale zachowująca proste podstawy. Z podwójnym skokiem można by się pokusić o trudniejsze w ominięciu przeszkody. To tylko tak mi się nasunęło do głowy.
Ogólnie gatunek gier jednoprzyciskowych ma bardzo dużo fajnych przedstawicieli na rożne platformy. Silnik macie fachowy. mozecie tu dużo wycisnąć z tego. bocianu 2019-02-07 22:50:12
No prosta jest prosta. Ale i tak mam wrażenie że sporo upchałem w niecałych 6,5 KB ;) Dzięki za Wasze słowa uznania i dziękuję też Piesiowi za świetną grafikę. Gra oczywiście napisana w Mad Pascalu. Renton 2019-02-08 02:32:52
@Bocianu - gra naprawdę i fajna i ładna! A kiedy będzie dostępna finalna wersja gry z SV? Czekam i czekam ... Retro Borsuk 2019-02-08 09:58:05
Wow, jak to jest 6,5KB - to jesteś mistrz Bocianu! Siądę może w weekend do jakiegoś rekordu! Pomyśl o wersji 2.00 z podwójnym skokiem i przeszkodami z górnego planu. bocianu 2019-02-08 10:21:27
Renton: robi sie :) nie porzuciłem tematu i robie plansze. Wyszło jeszcze troche błędów, ale z pewnością wyjdzie wersja oficjalna :) A kiedy retronizacja? może zdążę! Retro Borsuk 2019-02-08 11:02:01
Panowie pomarzyć każdy może. Więc ja sobie pomarzę.
Jest pikne tło, jest biegnący chłopek, do tego skaczący, są przeszkody. Dołożyć strzelanie GÓRA, SKOS i PRAWO
Dodać przeciwników i mamy prosty klon Chelnova - fajnego run n guna z ciagłym scrollem. buhehehe.
To byłoby bardzo świeże na Atari, takie mini Abuse. :-)
Jak kto nie zna Chelnova to filmik z wersji Arcade znajdzie na Youtube. Oczywiście w mikro skali by to było, ale i tak wielce grywalne. bocianu 2019-02-08 11:33:20
Borsuk: na biegacza zużyłem dwa duszki, pozostałe dwa to wirujący bonusik do zebrania, pociskami są te "beczki" przez które przeskakujesz :) Nie mam już sprzętowych sprajtów na zrobienie pocisków albo przeciwników :D Ale pomarzyć możesz. pewnie :) grey/mystic bytes 2019-02-08 11:42:22
Gra "Mister Hoppe" jest świetna. Graficznie powala. I tylko 6.5kb? Wow. Brawo chłopaki. MADRAFi 2019-02-08 19:15:24
W tym zestawieniu Mister Hoppe jest bezkonkurencyjny. Brawo bocianu! STC 2019-02-08 22:19:46
Wszystko ładnie i pięknie wygląda , cisza gra , tylko gameplay się nie zmieścił w 6502. kuron 2019-02-08 22:51:25
@Bocianu - mógłby zrobić video tutorial, jak napisać mister hoppa, ja sprawdzawel na gitlabie, i kod pascalowy jest bardzo ladny, ale jak wchodzi atarowski asambler, plus jakies procedury sterowania joyem, z innej biblioteki, plus nie wiadomo skad sie biorą wszyskie assety. Na pewno bylo bu wielu zaineresowanych...Serio mowie. Renton 2019-02-09 00:05:06
@Bocianu: już jest oficjalne info 11-12 maja. Tam gdzie zawsze. nosty 2019-02-09 09:40:41
Rzadko wypowiadam się na temat gry przed zagraniem, ale tu yt mówi wiele. Generalnie największą wadą tej gry jest to, że została napisana na konkurs 6502 :P Bo to świetna robota jak na taką wielkość, ale zapewne przez ograniczenia zmarnowano potencjał gry. Pierwsze moje wrażenie: to na 99% dzieło niezmordowanego Gonza: wyripowana skądś dobra grafika + niczego sobie scroll + beznadziejny gameplay. A tu miła niespodzianka: grafika jest autorska, autorzy inni.
Ale co z gameplayem? Z tego co widzę to poszczególne układy przeszkód generowane są proceduralnie? To samo z kwadracikiem do wzięcia. Mylę się przypuszczając, że jedyne o czym decyduje gracz to moment wybicia, a w czasie skoku już niczym nie sterujemy? I że są układy w których nawet przy najlepszym wycyrklowaniu skoku nie da się nie stracić energii, nie mówiąc już o wzięciu bonusu? Jeśli tak jest, to procedura generowania zawodzi.
Ogromną poprawę grywalności dałby już prosty ficzer, który zaproponował Retro Borsuk: DOUBLE JUMP. I skrócenie skoku, żeby nie było za łatwo. Do tego podszlifowanie procedury generującej levele i będzie fajny, wciągający runner z wysokim współczynnikiem OneMoreTime :) Grałbym!
PS. I jeszcze element losowości w przemykaniu motorówki ;) anon 2019-02-09 11:05:58
I kucanie, jak w Google Dino Retro Borsuk 2019-02-09 17:01:53
Larek na Sacpie zrobił 8250 punktów. Gra naprawdę wam się udała. Jak na wielkość mistrzostwo. Retro Borsuk 2019-02-10 08:58:25
Pochwalę jeszcze tę grafikę z Darsiders. Podoba mi się. Skończyłem nawet dwie części tej gry. Fajowa gra na ps3/360/PC i bardzo czytelna i kolorowa grafika na Atarynę. anon 2019-02-10 20:10:01
Można by z tego zrobić takie bc quest for tires. Nie miałbym nic przeciwko 😀 tdc 2019-02-13 06:09:19
O! Fajniutka ta gra! Bardzo ładnie wygląda! Gratulacje chłopaki !! ;) MotionRide 2019-02-17 12:18:28
Gratulacje za pierwsze miejsce za grę! Zasłużone, bo fajnie, jak wychodzi coś nowego do pogrania na malucha. :) bocianu 2019-02-17 13:06:19
Dziękuję bardzo. Popularność tak prostej gierki mnie zaskoczyła :) Może pokuszę się o zrobienie wersji DELUXE :) xeen 2019-02-17 16:06:43
Z przyjemnością informuję, że nagrodę niespodziankę - kalendarz SV z atarowskimi grafikami - rozlosowaną pośród głosujących wylosował takron27. Gratuluję i proszę o kontakt na prv: mcora@tlen.pl