6502 Compo vol. 2 - prace i głosowanie by Xeen 2019-02-05 16:18:15

Prace na konkurs 6502 vol. 2 z okazji 20 rocznicy powstania strony Atari Area zostały udostępnione. Mamy dwie prace graficzne, jedną muzyczną, grę i interko 256b. Przypomnijmy jeszcze, że wielkość konkursowych plików była ograniczona dla 8-bitowców do 6502 bajtów, a dla pozostałych maszyn do 68000 bajtów.











Głosujemy pod tym linkiem, trzeba być zalogowanym jako użytkownik forum Atari Area, produkcjom przyznajemy od 0 do 10 punktów. Uwaga: Wśród głosujących zostanie rozlosowana mała nagroda niespodzianka - oczywiście związana z Atari! Prace dostępne tutaj. Miłego odbioru!
R0ger 2019-02-05 17:57:51

The game is actually fun ! Simple sure, but not bad !

Saberman 2019-02-05 20:17:39

Gameplay gry "Mister Hoppe" jest już na #YT.

Saberman 2019-02-05 21:48:28

youtube.com/watch?v=swIrmD61cGU

Adam 2019-02-05 23:47:14

Podpiąłem filmik pod artykuł.

Sączypans 2019-02-06 00:01:13

Hoppe mieszkał ze mną na osiedlu. Fajna ta gra "Mister Hoppe". Taka nie za brzydka.

PS. Ładne kolory, fajny scroll... Tylko dodać strzelanie i coś a'la "Green Beret" - byłaby miazga. Ale i tak fajne!

astrofor 2019-02-06 00:15:59

w grę Mister Hoppe nie da się przegrać. Poza tym bardzo fajna.

don chichot z la manczy 2019-02-06 08:10:33

zdecydowanie Mister Hoppe rządzi

Piesiu 2019-02-06 09:18:41

Oczywiście, że w Mister Hoppe da się przegrać, powiem więcej nie da się wygrać ;), ale można pobawić się w śrubowanie HighScora, mój rekord to coś ponad 8 tysięcy, kto da więcej? Dwie podpowiedzi:
- kiedy zbierzesz kwadratowego dinksa mając pełna energię otrzymasz dodatkowe 250 pkt
- podczas biegu miedzy przeszkodami warto szybko naciskać fire (niskie skoki) tym sposobem też można nabić sporo punktów.

gorgh 2019-02-06 11:16:33

wysoka jakość prac. Gierka Bociana&Piesia bardzo dopracowana, gratuluję

Boruc 2019-02-07 13:24:17

Pewnie ze w Mister Hoppe da się przegrać, jak ktoś lata jak L.K. tupolewem ;)

Retro Borsuk 2019-02-07 22:15:10

Mister Hoppe bardzo ładny tylko, że i prosty w zasadach. Piękne tło budzi uznanie i kolorowiutkie. Silnik pod scrollowaną platformówkę?

Do tej fajnej gry jakby dołożyć możliwość podwójnego skoku (drugi raz fire w trakcie lotu) i przeszkody zwisające z sufitu to mogłaby wyjść całkiem wymagająca, techniczna, niekiedy hardkorowa gra, ale zachowująca proste podstawy. Z podwójnym skokiem można by się pokusić o trudniejsze w ominięciu przeszkody. To tylko tak mi się nasunęło do głowy.

Ogólnie gatunek gier jednoprzyciskowych ma bardzo dużo fajnych przedstawicieli na rożne platformy. Silnik macie fachowy. mozecie tu dużo wycisnąć z tego.

bocianu 2019-02-07 22:50:12

No prosta jest prosta. Ale i tak mam wrażenie że sporo upchałem w niecałych 6,5 KB ;) Dzięki za Wasze słowa uznania i dziękuję też Piesiowi za świetną grafikę.
Gra oczywiście napisana w Mad Pascalu.

Renton 2019-02-08 02:32:52

@Bocianu - gra naprawdę i fajna i ładna! A kiedy będzie dostępna finalna wersja gry z SV? Czekam i czekam ...

Retro Borsuk 2019-02-08 09:58:05

Wow, jak to jest 6,5KB - to jesteś mistrz Bocianu! Siądę może w weekend do jakiegoś rekordu! Pomyśl o wersji 2.00 z podwójnym skokiem i przeszkodami z górnego planu.

bocianu 2019-02-08 10:21:27

Renton: robi sie :) nie porzuciłem tematu i robie plansze. Wyszło jeszcze troche błędów, ale z pewnością wyjdzie wersja oficjalna :) A kiedy retronizacja? może zdążę!

Retro Borsuk 2019-02-08 11:02:01

Panowie pomarzyć każdy może. Więc ja sobie pomarzę.

Jest pikne tło, jest biegnący chłopek, do tego skaczący, są przeszkody.
Dołożyć strzelanie GÓRA, SKOS i PRAWO

Dodać przeciwników i mamy prosty klon Chelnova - fajnego run n guna z ciagłym scrollem. buhehehe.

To byłoby bardzo świeże na Atari, takie mini Abuse. :-)

Jak kto nie zna Chelnova to filmik z wersji Arcade znajdzie na Youtube. Oczywiście w mikro skali by to było, ale i tak wielce grywalne.

bocianu 2019-02-08 11:33:20

Borsuk: na biegacza zużyłem dwa duszki, pozostałe dwa to wirujący bonusik do zebrania, pociskami są te "beczki" przez które przeskakujesz :)
Nie mam już sprzętowych sprajtów na zrobienie pocisków albo przeciwników :D
Ale pomarzyć możesz. pewnie :)

grey/mystic bytes 2019-02-08 11:42:22

Gra "Mister Hoppe" jest świetna. Graficznie powala. I tylko 6.5kb? Wow. Brawo chłopaki.

MADRAFi 2019-02-08 19:15:24

W tym zestawieniu Mister Hoppe jest bezkonkurencyjny.
Brawo bocianu!

STC 2019-02-08 22:19:46

Wszystko ładnie i pięknie wygląda , cisza gra , tylko gameplay się nie zmieścił w 6502.

kuron 2019-02-08 22:51:25

@Bocianu - mógłby zrobić video tutorial, jak napisać mister hoppa, ja sprawdzawel na gitlabie, i kod pascalowy jest bardzo ladny, ale jak wchodzi atarowski asambler, plus jakies procedury sterowania joyem, z innej biblioteki, plus nie wiadomo skad sie biorą wszyskie assety. Na pewno bylo bu wielu zaineresowanych...Serio mowie.

Renton 2019-02-09 00:05:06

@Bocianu: już jest oficjalne info 11-12 maja. Tam gdzie zawsze.

nosty 2019-02-09 09:40:41

Rzadko wypowiadam się na temat gry przed zagraniem, ale tu yt mówi wiele.
Generalnie największą wadą tej gry jest to, że została napisana na konkurs 6502 :P Bo to świetna robota jak na taką wielkość, ale zapewne przez ograniczenia zmarnowano potencjał gry.
Pierwsze moje wrażenie: to na 99% dzieło niezmordowanego Gonza: wyripowana skądś dobra grafika + niczego sobie scroll + beznadziejny gameplay.
A tu miła niespodzianka: grafika jest autorska, autorzy inni.

Ale co z gameplayem? Z tego co widzę to poszczególne układy przeszkód generowane są proceduralnie? To samo z kwadracikiem do wzięcia. Mylę się przypuszczając, że jedyne o czym decyduje gracz to moment wybicia, a w czasie skoku już niczym nie sterujemy? I że są układy w których nawet przy najlepszym wycyrklowaniu skoku nie da się nie stracić energii, nie mówiąc już o wzięciu bonusu?
Jeśli tak jest, to procedura generowania zawodzi.

Ogromną poprawę grywalności dałby już prosty ficzer, który zaproponował Retro Borsuk: DOUBLE JUMP. I skrócenie skoku, żeby nie było za łatwo. Do tego podszlifowanie procedury generującej levele i będzie fajny, wciągający runner z wysokim współczynnikiem OneMoreTime :)
Grałbym!

PS. I jeszcze element losowości w przemykaniu motorówki ;)

anon 2019-02-09 11:05:58

I kucanie, jak w Google Dino

Retro Borsuk 2019-02-09 17:01:53

Larek na Sacpie zrobił 8250 punktów. Gra naprawdę wam się udała. Jak na wielkość mistrzostwo.

Retro Borsuk 2019-02-10 08:58:25

Pochwalę jeszcze tę grafikę z Darsiders. Podoba mi się. Skończyłem nawet dwie części tej gry. Fajowa gra na ps3/360/PC i bardzo czytelna i kolorowa grafika na Atarynę.

anon 2019-02-10 20:10:01

Można by z tego zrobić takie bc quest for tires. Nie miałbym nic przeciwko 😀

tdc 2019-02-13 06:09:19

O! Fajniutka ta gra! Bardzo ładnie wygląda! Gratulacje chłopaki !! ;)

MotionRide 2019-02-17 12:18:28

Gratulacje za pierwsze miejsce za grę! Zasłużone, bo fajnie, jak wychodzi coś nowego do pogrania na malucha. :)

bocianu 2019-02-17 13:06:19

Dziękuję bardzo. Popularność tak prostej gierki mnie zaskoczyła :) Może pokuszę się o zrobienie wersji DELUXE :)

xeen 2019-02-17 16:06:43

Z przyjemnością informuję, że nagrodę niespodziankę - kalendarz SV z atarowskimi grafikami - rozlosowaną pośród głosujących wylosował takron27. Gratuluję i proszę o kontakt na prv: mcora@tlen.pl