Zrzutka na książkę o grach Atari by Kaz 2019-05-03 09:05:22

Wielu już słyszało zapowiedź powstania książki o grach Atari, w języku angielskim, pod wiele wyjaśniającym tytułem Atari Visual History. Książka ma być zapisem graficznego bogactwa, które epatowało miłośników Atari, zarówno z ekranów monitorów i telewizorów, jak i z okładek kaset i dyskietek z grami. Książkę wymyślił i w ciągu kilku miesięcy zrealizował Darren Doyle z Irlandii, grafik i wydawca działający jako jednoosobowa firma pod nazwą Greyfox, znany z publikacji cyfrowych pism o Atari takich jak Atari Gamer dla małego Atari, Atari ST Gamer dla dużego, czy okolicznościowego, darmowego Atari Crypt Volume One.



Książka "Atari Visual History" jest w ostatniej fazie produkcyjnej. Projekt jest już pod względem merytorycznym i składu DTP gotowy i zamknięty, autor aktualnie prosi o wsparcie na Kickstarterze na porządny wydruk (dla chcących wesprzeć wydanie link tutaj, są też ekstra gadżety dla wpłacających więcej). AtariOnline.pl jest oficjalnym partnerem wydania, ponieważ uważamy, że będzie to wspaniała publikacja, orgia dla oczu oraz interesujące poszerzenie naszej wiedzy, ponieważ oprócz strony wizualnej autor zadbał o treść, w tym ekskluzywne wywiady z autorami niektórych prezentowanych prac. Każdej grze towarzyszy około 200 słów opisu, łącznie w książce jest ponad 50 tysięcy słów.



Będzie to całkiem opasłe tomiszcze, 420 stron plus twarda okładka, zawierające opisy 162 gier dla Atari, są opisane domy wydawnicze ze starych czasów, które zajmowały się publikacją gier Atari, są też wywiady z autorami gier, i opisy sprzętu Atari, wszystko w pełnym kolorze i z przepięknymi zdjęciami sprzętu autorstwa Roberto Rogela. Są też polonica, bo niektóre prezentowane gry, jak "Hans Kloss", "Bomb Jack", "Hobgoblin" czy "Laura", powstały na Atari dzięki polskich twórcom.



Ponoć obraz mówi więcej niż tysiące słów, dlatego lepiej obejrzeć przykładowe strony. Robią wrażenie, prawda?












Kaz 2019-05-03 13:56:18

Jak już będzie wydana, to zrobimy pewnie hurtowy zakup dla chętnych, w celu przyoszczędzenia na kosztach przesyłki.

the fender 2019-05-03 14:12:08

Piękne wydanie !

Przy okazji taka refleksja - ciekawe co myśli przeciętny Smith jak zobaczy na okładce polskiej gry bohatera w mundurze Abwehry ;)
Wiadomo, jak przeczyta o czym jest gra to zrozumie że to agent w przebraniu. Niemniej, biorąc pod uwagę czarny pijar nad "polskimi obozami" odradzaniem się "nacjonalizmu" itd itp. Szkoda, że autor nie wziął Misji. Choć i tutaj: bohater ubrany na różowo, ekhm ...

Kaz 2019-05-03 14:17:55

Tak, taka ignorancja historyczna jest współcześnie powszechna. Ale na szczęście Hans Kloss nie brzmi polsko, więc może tych najprymitywniejszych skojarzeń nie będzie. Z tym, że np. w Ameryce Południowej skojarzenia z Niemcami są przeważnie pozytywne (chyba na zasadzie wrogości do Amerykanów). Nie przypadkiem pogłoski o ucieczce Hiltera po klęsce Niemiec dotyczyły ewakuacji do Argentyny.

gorgh 2019-05-03 14:39:42

oby tylko książka nie skończyła jak "book of the game of the film", gdzie autor żebrał o zainteresowanie swoją książką i w końcu oferował ją po jakichś śmiesznych cenach

the fender 2019-05-03 15:34:06

@Kaz: no tak, to już wiem skąd u Meksykanów popularność wąsa :D (tak wiem, słaby suchar hehe)

ostatni Meksykanin 2019-05-03 16:12:29

the fender: no skąd?

ccwrc 2019-05-03 16:39:05

@Kaz
Jak będzie zamówienie 'hurtowe' to poproszę mnie wpisać na listę chętnych.

Co do ludu DE (i nie tylko) i reszty świata to polecam kanał 'IrytujacyHistoryk' na youtubie. Gość zna się na rzeczy i fakty historyczne przedstawia w ciekawszej formie niż Wołoszański.

Kaz 2019-05-03 17:23:00

Gorgh - O ile widzę, książka "Book of the game of the film" kosztuje 25 funtów, więc jeśli to śmieszna cena to poproszę Cię o zakup dla mnie :). I nie bardzo rozumiem - żebrał o zainteresowanie? Jeśli reklama czy opowiadanie o swoim dziele to żebranie, to równie dobrze można napisać, że Ty żebrzesz o uwagę w sprawie swoich gier.

Kaz 2019-05-03 17:24:16

ccwrc - ok, dzięki, pewnie popatrzę.

sdx off 2019-05-03 18:59:49

Gorgh żebrze o zainteresowanie swoimi grami? OMG

maly_swd 2019-05-03 19:00:17

Kartkowałbym :)
@Kaz - jak będą zapisy to ja chętnie się piszę.

G1R0Ph0n3 2019-05-03 19:34:19

ty a wydaliscie gre w takim pudelku z takim co x

gorgh 2019-05-03 21:15:54

Kaz to żeś poleciał :) miałem takie "wait a minute, on to naprawdę napisał?" :D

Kaz 2019-05-03 22:26:45

Tak, też taki moment miałem :). Twórca gier na Atari napisał o twórcy książek, że żebrał o zainteresowanie? :D

Enjo 2019-05-04 09:29:27

Żebrze, czy nie żebrze, zostało mu mniej niż miesiąc a kasy nie uzbierał nawet połowy. Podejrzewam, że największa fala zainteresowanych już się wypruła z kasy.

"€15,924 pledged of €34,000 goal
All or nothing. This project will only be funded if it reaches its goal by Thu, May 30 2019"

Enjo 2019-05-04 11:45:57

Swoją drogą, nie uważacie, że 34 patyki to trochę dużo, jak na książkę służącą wyłącznie do rozrywki? Duddie robi dużo fajniejszą rzecz w imię edukacji, i prawie jedzie po kosztach.

gorgh 2019-05-04 12:55:41

Kaz: autor BofGofF wrzucał na różne fora FB reklamy swojej książki bardzo nachalnie i kilka razy widziałem promocję tych jego książek.
Enjo: masz chyba rację

bandolier 2019-05-04 12:57:01

@kaz a jak nie będzie zamknięta zbiórka na Kickstarterze to wyda tą książkę? Pytam się bo wsparłem ją na kickstarterze. Ale przyznam że wysyłka trochę kosztuje ;)

bandolier 2019-05-04 13:00:42

@Enjo jako spierający też tak myślę. Zostało 25 dni a dopiero jest połowa. Więc pewnie lipa będzie ze zbiórki ;)

Kaz 2019-05-04 13:56:13

Gorgh - na czym polegała "bardzo nachalność" tych reklam? Bo wrzucanie na różne fora FB informacji o swoich dziełach o ile wiem, jest powszechnie praktykowane i pierwszy raz się stykam z nazywaniem tego "żebractwem".

Enjo, Bandolier - zapytam autora.

gorgh 2019-05-04 14:23:05

Kaz: nie obraź się, ale chyba masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem

Kaz 2019-05-04 15:00:38

Mam problem z nazywaniem normalnej akcji reklamowej fajnego, niszowego projektu "bardzo nachalną" reklamą i "żebractwem". Więc skoro nie umiem czytać, to objaśnij znaczenie tych wyrażeń i wskaż argumenty, które wspierają takie przesadzone, ostre słownictwo.

falcon030 2019-05-04 17:02:04

Co do ceny:
- widzieliście ilość stron?!
- większość w pełnym kolorze
- książka będzie wydana w kraju, gdzie zarobki są troszki inne jak u nas i proponuję popatrzeć na sprawę, jakby cena w przedpłacie była na poziomie 29PLN (wliczona wysyłka na cały świat) - czy można wtedy mówić o jakimś żebraniu? [chyba nikt nie ma pretensji do autora, że 1EUR>4PLN ...]
- pomijam ilość czasu poświęconego na jej przygotowanie (kto składał w życiu cokolwiek to wie ile to pracy)

SDX Finito 2019-05-04 17:30:53

Typowa ataroska rąbanka w komentarzach. Kolejny dzień w biurze.

Enjo 2019-05-04 18:31:45

@falcon030:
Rozumiem, że cena musi z czegoś wynikać, tylko że nie każdy lubi Kadillaki.

astrofor 2019-05-04 23:59:31

No tak, atari to glownie europa srodkowa, kolorowe albumy za ponad stowke, to raczej niekoniecznie wszyscy. Choc za kolorowy album to raczej normalno-niska cena. Moze to nie do konca kwestia pieniedzy, tylko poetyki. Mi sie design 8bit kojarzy raczej z zachodem. Polska to bardziej nowo wydana ksiazka atari basic z dodatkiem tablicy pamieci atari. Zamiast pedzli i banerow, kalafonia i assembler.

gorgh 2019-05-05 12:15:27

tak jeszcze odnośnie zdania, czy 36 patoli to dużo...ostatnio kolesie ze stanów zebrali 26k na grę na NESa na kickstarterze (lub indiegogo)

the fender 2019-05-05 16:53:06

Pomyśl co myślą sobie mieszkańcy Białorusi czytając o zbiórkach w PL. Bo o zbiórkach w USA to pewnie nawet nie czytają ;)

mieszkaniec Białorusi 2019-05-05 18:25:15

the fender: kompletnie, nic nie myślimy. co nas obchodzą jakieś zbiórki w PL? ale o zbiórkach w USA to my Kolego czytamy. :)

mieszkaniec mieszkańca Białorusi 2019-05-05 19:57:21

Łoo matkooo zamiast krwi wóda stolicznaja...

astrofor 2019-05-06 00:02:11

Tez nie rozumiem czemu ten projekt jest na kickstarterze. Rozumiem ze ksiazka jest juz prawie gotowa. Teraz drukarnie niekoniecznie drukuja 1000ce egzemplazy, mozna dodrukowywac pojedynczo, wiec kto chce to kupuje album za 30euro, jak sie zbierze 10 to drukujemy. Proste. A teraz to panika, jak nie uzbieram 30tys euro to wszystko przepadnie raz na zawsze, projekt umrze itd....to chyba jakas moda z pojebanych programow telewizyjnych podsycana dodatkowo checia wydrylowania od ludzi kasy.

falcon030 2019-05-06 01:07:32

@astrofor:
No, nie za bardzo :-)
Znasz drukarnię, która w ROZSĄDNEJ cenie wydrukuje, oprawi i sklei Ci 10 szt książek?

A może autor skalkulował cenę dla 1000szt, bo przy mniejszej ilości cena za szt była dużo wyższa?

Przy takiej ilości np. wchodzą już w grę masowe techniki drukarskie, nieopłacalne przy mniejszych nakładach.

Proponuję, każdemu, kto uważa cenę za wysoką aby zadzwonił do najbliższej drukarni i spytał o koszt wydruku 420 stronicowej książki w pełnym kolorze.
Zapewniam, że zmieni Wam się optyka :-)

falcon030 2019-05-06 01:20:13

@astrofor: i tak wiem, że nie sprawdzisz cen :-)

Przykład pierwszy lepszy (drukarnia via Wujek Google):

Nakład 10 szt: 262,96 PLN za szt (tak, PONAD 200 za jedną książkę!)
Nakład 100 szt: 87,06 PLN za szt
Nakład 1000 szt: 51,53 PLN za szt + negocjowalny rabat

CBDO

I nie, nie mam nic od sprzedaży tej książki ani jej reklamowania (na te chwilę nawet nie mam zamiaru jej kupować), ale mam alergię na pisanie "co ślina na jeżyk przyniesie".

astrofor 2019-05-06 01:42:29

Patrzylem na heliona, w ktorym kiedys sam sobie drukowalem ksiazke na zamowienie:
helion(dot)pl/kategorie/na-zadanie
natomiast pominalem : usługa nie obejmuje książek w kolorze, pozatym oni pewnie maja wlasne maszyny.
A czarno bialy album moglybyc niefajny.
Sprawdzilem mniej wiecej cene druku kolorowego.
W skrucie: kosztje w chuj.
Takze przepraszam za trolling.

ZbyniuR 2019-05-06 10:43:52

Piękna książka. Ale nie samym Atari człowiek żyje.
Wpiszcie w YouTube "Vespertino CPC". ;)

A 2019-05-06 13:49:16

@ZbyniuR: możesz zapoznać się z opinią Gorgha o tej grze w wątku Motocross (LiteRally)

B 2019-05-06 14:46:20

Od kiedy Gorgh jest tu wyrocznią?

ZbyniuR 2019-05-06 16:20:11

Od wtedy gdy uznał, że cytuję: "Znam ten sprzęt". Hahaha Dobre :D

Przez 25 lat nikt nie zrobił na CPC równie płynnego skrolingu jak Rino, ale zdaniem Gorgha cytuję: "to jest na amstradzie bardzo proste".

A 2019-05-06 17:36:07

@B, ZbyniuR: Nigdzie nie napisałem, że jest wyrocznią. Wskazałem miejsce, gdzie już trwa pewnego rodzaju dyskusja o tej grze.

gorgh 2019-05-06 19:32:14

ZbyniuR: jak się wypowiadasz na jakiś temat to dobrze by było, żebyś miał chociaż podstawową wiedzę.
[dot]cpcwiki[dot]eu/index[dot]php/Programming:Hardware_scrolling

dely 2019-05-07 14:13:17

@falcon030
> Znasz drukarnię, która w ROZSĄDNEJ cenie wydrukuje, oprawi i sklei Ci 10 szt książek?

Znam, jest ich mnóstwo. W przypadku druku cyfrowego nie ma tak kolosalnej różnicy pomiędzy dziesięcioma i setką sztuk, jak podczas drukowania na offsecie, a różnica - w szczególności jeśli mówimy o albumach wysokiej jakości może być korzystniejsza. Wiadomo, że na 1000 i więcej egzemplarzy dostanie się jakiś rabat, ale nie jest to już taki kosmos, jak na przykład kilkanaście lat temu.

x0r 2019-05-07 17:48:54

To jest kolejna książka która wpędza Atari w jeszcze głębszy dołek pod tytułem Retro Skamielina. Ile można w kółko pisać i czytać o danych technicznych komputerów Atari, najpopularniejszych grach na Atari i historii Atari? To jest kolejna książka która jest o tym samym.

Atari potrzebuje świeżości. Nowych gier, dem, użytków. Oraz książek i gazet o czymś nowym. Ewentualnie czymś starym co nigdy nie było opisane, ale tak żeby pchać sprawy do przodu a nie ciagle jechać na nostalgii.

Ile razy można czytać o Atari 800 XL, biografii Tramiela i grze Centipede? Okay autor poświecił kilka stron dla nowości jak Laura ale nie mogę oprzeć się wrażeniu że zrobił to na siłę żeby po prostu sprzedać kilka egzemplarzy więcej wśród polskich fanboyów a sama książka w 99% to lanie wody o tym samym co było już setki razy napisane w innych publikacjach.

falcon030 2019-05-07 20:12:12

@dely: jak masz jakieś konkretne namiary na takie tanie drukarnie (mały nakład, pełny kolor, duża ilość stron == klejenie) to bardzo poproszę.
Wszystkie drukarnie w moim zasięgu (okolica + internet) mają ceny z kosmosy przy małych nakładach a jakoś akurat mnie ostatnio tematy drukarskie "prześladują" :-)

👹 2019-05-07 21:11:12

Jako opis Blue Max jest inna gra. Mam nadzieję, że to tylko wizualizacja

gorgh 2019-05-07 21:19:35

x0r: masz sporo racji, można by jeszcze dodać kto przegląda jeszcze albumy w 2019. Ale jest jedno ale- ładnie wydana książka cieszy oko na przykład w podróży albo i na wakacjach i może pomóc w nagłośnieniu dorobku 8 bitowego Atari.

Adam 2019-05-07 23:37:56

quote (x0r):

To jest kolejna książka która jest o tym samym.


A możesz podać tytuły innych książek tego typu? Tzn. kilkaset kolorowych stron poświęconych wyłącznie 8-bitowemu Atari, z miarę szczegółową prezentacją ponad 100 gier z kilku dekad, wraz ze screenshotami i grafiką z okładek?


Wspominasz o Centipede - skąd informacja, że jest w tej książce? Na Kickstarterze jest informacja, że gry firmy Atari zostały świadomie pominięte, aby uchronić się przed potencjalnymi problemami prawnymi.

Nie wiem, czy pamiętacie kampanię crowdfundingową książki “Games for Atari: 1977 to 1995” z 2017 roku - pieniędzy nie udało się zebrać, ale nawet jakby się udało, to i tak nic by z tego nie wyszło, bo do akcji wkroczyli prawnicy. O zbiórce na tamtą książkę pisałem tu: http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1502999474&ucat=1&ct=nowinki

kozak 2019-05-08 12:18:07

Pewnie sam bym zrobił lepszy album ale lepszy taki zeszyt niż sprzedawanie odgrzewanych ośmiobitowych kotletów w Pixel Magazine.

Lhuven 2019-05-08 12:42:13

Przecież Atari to typowa retro skamielina (którą lubimy), w dodatku niszowa nawet w niszy retro. Na Zachodzie (zwaszcza USA) ludzie raczej kojarzą konsole VCS, a nie komputer 8-bit, który liczącą się komercyjnie platformą przestał być gdzieś tak w 1986 (a tak naprawdę 1984). Nie licząc może wysepek userów w Niemczech, UK.

W czym problem, żeby popatrzeć sobie na ładne obrazki w kolorze? Ja bym sobie postawił ją na półce.

Z tego co widać, projekt ma małe szanse na ufundowanie, bo i zainteresowanie jest ograniczone.

falcon030 2019-05-08 14:02:48

Przecież nie ma obowiązku kupowania ani ogladania, jak się komuś forma/treść/cena nie podoba :-)

Kaz 2019-05-08 15:55:00

Też z chęcią się dowiem, które to te mnóstwo drukarni, które w rozsądnej cenie wydrukują 10 sztuk kolorowego albumu.

Baloo 2019-05-08 20:28:42

Bez naszych zamówień ta książka się nie ukaże.
Ja zamówiłem.

solo/ng 2019-05-09 01:08:01

@x0r
przyznam,ze z checia kupilbym (nawet zainwestowal bezwrotnie) w tego typu ksiazke, ale ktora opowiada o "new atari". tam gdzie poczytam o Pangu, Yoomp, IK+, Yie Are, Laura, Space Harrierze, Stun Car, Gunfright, Tempest,Vox Regi, Kowalky Fury, Octopus, Sails of Doom (+200 more)

taki book ktory opowiada historie "co bylo potem" atari xl/xe the sequel

solo/ng 2019-05-09 01:09:50

crazycat czekam na wiecej (taunt)

Artu2tu 2019-05-09 09:45:41

Piękna książka, z chęcią bym się z nią zapoznał. Rozumiem, że w razie braku powodzenia akcji (odpukac)
kickstarter oddaje pieniądze?

Baloo 2019-05-09 11:23:49

Przy płatności kartą, kwota zakupu jest blokowana na karcie. Tylko w przypadku powodzenia zbiórki kwota zostanie pobrana. Niepowodzenie projektu powoduje zdjęcie blokady.
Proste i jasne.

dely 2019-05-09 13:19:01

Kaz, falcon030 - dowolna drukarnia, która posiada wysokonakładowe maszyny cyfrowe. W takim przypadku różnica w cenie egzemplarza jest niewielka z powodu praktycznie zerowego stałego kosztu przygotowania druku - odpada naświetlanie, nie ma blach, klisz, nie ma mycia maszyn, nie ma kosztów rozbiegu itp. - w przypadku offsetu druk poniżej kilkuset (czasami mniej, w zależności od jakości parku maszynowego) egzemplarzy nie opłaca się kompletnie z powodu właśnie wysokich kosztów stałych.

x0r 2019-05-09 14:47:53

Potwierdzam, ostatnio robiliśmy dla klienta broszurę 180 stron pełen kolor, gruba okładka, nakład 40 egz wyszło 35 zł za egzemplarz ale to był pełen wypas (papier lakierowany). Najważniejsze to mieć kontakt z drukarnią i w miarę stałą współpracę wtedy zniżki nawet 30 procent. Twórca tej książki o Atari zawodowo zajmuje się wydawaniem książek więc na pewno ma kontakt i zniżkę w taniej drukarni. Na szybko w google sprawdziłem wycenę w polskiej DROGIEJ drukarni i dla 420 stron w ful kolorze wyszło 74 zł za egzemplarz.

👹 2019-05-09 21:23:09

To ja jestem jakaś pierdoła, bo nigdzie nie jestem w stanie znaleźć nic w podobnej cenie. Jeżeli zechcesz się podzielić, gdzie znalazłeś taką cenę, możesz przesłać mi maila na czajka0916 na najpopularniejszej domenie rozpoczynającej się od 'g'.
Dzięki

bob_er 2019-05-09 21:29:24

3 minuty na googlu (choć nie moja branża):
https : // drukksiazek . pl/

papaj 2019-05-09 21:42:24

Co sie czepiacie, to artysta jest, mam kolezanke malarke co dziabnie pare mazow pedzlem i bieze za takie dzielo 500zl. Jak nie rozumienie sztuki to nie kupujcie.

Pablo Picasso 2019-05-09 22:47:43

@papaj: ja też żech dziabnął i jestem sławny na wieki.

Adam 2019-05-10 00:12:24

quote (x0r):

Twórca tej książki o Atari zawodowo zajmuje się wydawaniem książek więc na pewno ma kontakt i zniżkę w taniej drukarni.


Czy Ty sprawdzasz to, co piszesz? ;) Z tego, co można znaleźć w sieci wynika, że to ma być jego PIERWSZA fizycznie wydana książka, więc Darren nie może mieć "zniżek nawet 30 procent" wynikających ze stałej współpracy - jeśli Twoim zdaniem jest inaczej, to wskaż proszę te inne wydane przez niego tytuły.

A założenie, że każdy szuka "taniej drukarni", nie musi być prawdziwe - można też szukać "dobrej drukarni", aby mieć pokrycie na zdania typu "we will be using the best printers working to the highest standards" :)

Przypominam Ci się też ze swoją wcześniejszą prośbą o podanie tytułów podobnych książek dotyczących 8-bitowego Atari, chętnie poszerzę swoją bibliotekę o takie pozycje.

x0r 2019-05-10 07:22:19

Atarowcy są niereformowalni. Będą kupowali książki po 150 zł żeby czytać w kółko o tym samym i mają na to cały wachlarz wytłumaczeń, w tym kultowe: bo będzie ładnie wyglądało na półce. Jest nawet świetne wytłumaczenie horrendalnie wysokiej ceny: co z tego że za drogo skoro na pewno drukowane jest w najlepszej drukarni! Wymyślili nawet że jest to pierwsze w historii druku wydawnictwo opisujące Atari 800 XL! :-)

falcon030 2019-05-10 09:37:41

@bob_ber: wierz mi, że my spędziliśmy w ostatnich miesiącach wiele godzin na Google i telefonach szukając tanich opcji wydruku.
Pod podanym linkiem: 420 stron, fullcolor (4+4) w twardej oprawie podaje mi 137,86/szt. Dolicz do tego jakikolwiek zysk, coś na logistykę (zapakowanie, wycieczka na pocztę itp) i wyjdzie cena ~150 PLN za szt dla końcowego klienta ...
Dałbyś tyle za jakieś niszowe wydawnictwo? :-)

@x0r: odnosząc cenę do naszych realiów (zachód zarabia jednak w EUR/GBP/USD), to cena 39PLN za 420 stronicowy kolorowy album jak dla mnie jest HORRENDALNIE NISKA ...

x0r 2019-05-10 10:53:20

Falcon030, wycena w sowadruk, 420 stron, pełny kolor 4+4, twarda kolorowa klejona oprawa, nakład 40 egz wychodzi 83 zł za sztukę. To 57 zł taniej niż ty znalazłeś.

Ta sama wycena w booksfactory wychodzi 78 zł za egzemplarz. To są pierwsze z brzegu drukarnie cyfrowe które wyskakują w google po wpisaniu: druk cyfrowy książek kalkulator.

Nie twierdze że 150 zł za książkę o Atari to za dużo. Wydawca też musi zarobić, dochodzą koszty przygotowania. Ja odnoszę się tylko do wypowiedzi że druk takiej książki to 200 zł za sztukę i taniej się nie znajdzie. Znajdzie się. A jak ktoś jest z branży to znajdzie jeszcze taniej.

falcon030 2019-05-10 14:06:00

@x0r: dzięki za namiary, podpytam.
Ja właśnie kompletnie z poza branży, więc szukam ...

IRAT4a 2019-05-10 14:40:39

Ciekawe jali związek ma ten Grey Fox z FOXHOUND he,he bo jak fan MGSa to sztama :-),co z tego że kolejna książka o tej samej tematyce? Ale pierwsza tego autora,różni się od pozostałych i takiej nie mam w kolekcji, w dodatku fana MGSa, trzeba kupić.

Do spraw bierzacych i nowości jest Atari fan,tylko trzeba dać ekipie szansę.

stare łyse dziadzisko 2019-05-10 19:02:22

a nie ma ktoś atari na zbyciu? :) bo bym se pograł :)

dely 2019-05-11 10:55:24

Akurat dziś potrzebowałem zlecić druk czegoś swojego, więc rozejrzałem się ile kosztowałoby wydrukowanie takiego albumu w dobrej (uwaga - nie taniej!) drukarni. I przy następujących założeniach: B5, papier okładki: kreda mat 300g, papier środka: kreda mat 130g, liczba stron: 420 + 4, kolorystyka okładki: kolor dwustronnie (4/4), kolorystyka środka: kolor dwustronnie (4/4), klejenie po dłuższym boku, zgrzewanie egzemplarzy folią oraz dodatkowo uszlachetnienia okładki: folia mat: przód. Przy pięciuset egzemplarzach, czyli dolnej granicy opłacalności offsetu wychodzi ok. 36 PLN za egzemplarz. Dokładając honorarium autora, czas na pakowanie, nadawanie wysyłek itp., to 29 EUR nie jest wcale wygórowaną kwotą.

Rozyk 2019-05-12 11:50:43

To może autor powinien wydrukować 1k szt w Polsce?

pajero 2019-05-29 12:54:06

Na 22 godziny timeout brakuje $4,5K

Dalthon 2019-05-30 11:11:42

Rzutem na taśmę się udało: 665 partycypowało w sumie na kwotę 34 649 EUR (wymagane było 34k). Na 30 min. przed końcem brakowało ~800 EUR do celu ;)

gorgh 2019-05-30 17:30:08

Autor chyba obniżył wymaganą kwotę, bo pierwotnie było 37 kafli

Baloo 2019-05-31 18:20:51

dzięki 664 fanom+ ja :-)
mamy sukces!

pajero 2019-05-31 18:34:25

dobrze się stało

Adam 2019-11-28 22:51:39

Jak piszą na fejsie Larek i Nosty, egzemplarze książki dotarły do nich dzisiaj.