Czas na KWAS i inne wydarzenia by Kaz 2019-09-25 21:06:02
KWAS #16 na uchodźctwie
To już szesnasta edycja K.W.A.S.-a czyli atarowskiej posiadówki pod
nazwą Kolejne Wrocławskie Atarowskie Spotkanie. Pierwsza miała
miejsce w 2008 roku, o czym pisaliśmy
tutaj. Jak sama nazwa wskazuje, KWAS powinien się odbywać we
Wrocławiu, i zazwyczaj tak jest, ale od czasu odbywa się gdzie
indziej, bo kto nam zabroni? Były już edycje emigracyjne w
Warszawie, a nawet Londynie i Dublinie. Teraz czas na Kraków, który
nie doświadczył jeszcze tego dobrodziejstwa :). W razie
wątpliwości, najbliższy KWAS należy tłumaczyć jako Krakowskie
Wielkie Atarowskie Spotkanie.
Dnia 4 października 2019 roku spotykamy się w Krakowie na KWAS
#16. Zaczynamy niestandardowo, bo koło 19.30 w Cafe Szafe,
gdzie przy okazji odbywa się festiwal sztuki mediów Hawangarda, o
którym niżej. Tam między innymi opowiem o grze literackiej
"Deszczownik", która będzie miała swoją premierę. "Deszczownik" to
prosta gierka zręcznościowa w Turbo Basic XL, zabawa ze spadającym
jako deszcz tekstem, który należy chronić przed wpadnięciem do
ognia. O grze jeszcze napiszemy osobno, zapewne po KWAS-ie. Co
prawda, pokazywaliśmy już ją w wersji beta w galerii Cricoteca w
Krakowie, ale teraz będzie w wersji nieco ulepszonej, zrobionej z
uwzględnieniem uwag zgłoszonych między innymi przez odwiedzających
galerię, a także bazującej na naszych obserwacjach i pomysłach.
Przenosimy się potem, około 22.00 do restauracji Restart Szeroka
(na Kazimierzu), gdzie w grę będzie można pograć, bo będzie tam
wystawione na dworze (na polu) Atari 65XE z telewizorem CRT i
joystickiem. Oprócz gotowej i jedynie słusznej wersji czarno-białej
(z różowym akcentem) "Deszczownika", będzie można też zagrać we
wszystkie pozostałe wersje, które powstały przy okazji. Po pierwsze
w niedokończoną wersję z Grawitacji (autorstwa Krisa3D, który
będzie obecny jako gość specjalny), wersję z kolorkami na DLI
(pomysł Tbxx-a), a także w wersję kolorystycznie szarą, jaka była
dostępna w Cricotece. Swoją obecność zapowiedzieli autorzy tych
wszystkich wersji: Maro, Kaz, Tbxx, Mono, Pin, Kris3D. Grze będzie
towarzyszyć tak zwana "instalacja artystyczna" czyli deszczownik we
własnej osobie, z charakterystyczną, różową parasolką. Będzie też
niespodzianka nawiązująca do atarowskiego węgla.
Ale to nie koniec KWAS-a, bo w sobotę, w okolicach południa, dla
chętnych wizytacja w UBULabie, z opowiadaniem i oprowadzaniem
założyciela labu, dra hab. Piotra Mareckiego. Jak na razie swoją
obecność na KWAS-ie zapowiedzieli Mono, Jad, Trub (Rzeszów), Kaz
(Wrocław), Kris3D, Kroll, Pin, Oswald, Maro, Maxi, Khorne (Kraków),
Tbxx (Tarnów). Kto jeszcze będzie miał chęć to u Krolla będziemy
testować prototypy nowych gier na Atari. Spotkanie zakończymy w
zależności od potrzeb ludzkości, nie ma ustalonej konkretnej
godziny.
Hawangarda 2019
To festiwal sztuki mediów, który odbywa się już od kilku lat. W
zeszłym roku między innymi pokazywaliśmy w czasie jego trwania
ultrarzadki komputer Cobra-1, a na nim konwersję gry znaną z ZX
Spectrum i Atari "07 zgłoś się". Były nawet dwa egzemplarze
Cobry-1, w pełni działający kolegi RJ-a, a także niesprawny, ale
imponująco wyglądający (druciki, dużo drucików!) z muzeum w
Katowicach. Była prezentacja kolegi Voyagera o magazynach
dyskowych, a także możliwość pobawienia się przytachanym przez
niego równie rzadkim Commodore 64 w wersji walizkowej. Z kolei
kolega Argasek dał krótki koncert muzyki chiptunowej. Wspominam
oczywiście tylko o wydarzeniach interesujących miłośników retro, bo
samych wydarzeń - w tym literackich czy z innych dziedzin sztuki -
było więcej. Poniżej filmik z tamtej edycji festiwalu:
A co w tym roku? Już od 2 października zaczynają się warsztaty,
które potrwają do 4 października, do piątku. Między innymi naszego
kolegi TDC-a, który będzie uczył pisania gier tekstowych. W piątek
wieczorem kulminacja prezentacji i pokazów we wspomnianym Cafe
Szafe. Będzie między innymi Borek (Marcin Borkowski, naczelny Top
Secret), Kaz (z opowieścią o "Deszczowniku" oraz "Zmierzchu" na
Atari). Pozwoliłem sobie wyrypać program z fejsbukowego profilu
Hawangardy, może kogoś to zaciekawi, bo zdaje się, że są jeszcze
miejsca na warsztatach:
W ramach tegorocznej Ha!wangardy ogłaszamy stonerowe
warsztaty "Teledyski do wierszy", które poprowadzi Paweł Harlender:
Warsztaty o charakterze intermedialnym, mające na celu zapoznanie
uczestników z różnymi technikami łączenia słowa z dźwiękiem i
obrazem. Wspólnymi siłami napiszemy i przeczytamy wiersz, a
następnie stworzymy do niego wizualizację. Przebadamy różne
techniki artystyczne, zaimprowizujemy przestrzeń wymiany
doświadczenia. Kluczowe kategorie: kolaż, zabawa, surrealizm, sen,
alogiczność, aleatoryzm, kolektywność. Warsztaty mają formułę
niedomkniętą, co oznacza, że nikt nie wie na sto procent, co się
wydarzy w trakcie, a prowadzący pozostanie otwarty na inicjatywy i
interakcje. Program prezentuje się:
🎬2 PAŹDZIERNIKA: zobaczymy kilka przykładów teledysków wierszowych
– wierszy udźwiękowionych i zwizualizowanych, następnie – bazując
na różnych technikach syntetyzowania magmy słownej – napiszemy
wspólnie utwór. W trakcie procesu nie powinno zabraknąć kolażu,
żartu, ostrych cięć, zagadek, ślepych zaułków, pytań bez
odpowiedzi. Zastanowimy się, gdzie leżą pomysły na wiersz, jak
zacząć, jeśli chce się coś skrobnąć opowiemy sobie, jak czerpać
garściami z codzienności.
🎬3 PAŹDZIERNIKA: dzionek multimedialny – zastanowimy się, na ile
różnych sposobów można przeczytać wiersz, który stworzyliśmy
poprzedniego dnia. W końcu – korzystając z wachlarza głosów
znajdujących się wśród nas – nagramy wokalizację naszego utworu
(bez obaw, kompetencje wokalne nie są wymagane, postaramy się
jednak wydobyć z naszych gardeł jak najwięcej), ostatecznie –
przygotujemy materiały wizualne, które posłużą do stworzenia
teledysku.
🎬4 PAŹDZIERNIKA: prezentacja efektów warsztatów, czyli teledysku
wierszowego, podsumowania, wnioski, powiemy sobie, z czego jesteśmy
zadowoleni, a co byśmy poprawili; jednym słowem – biesiada.
🎬Wymagania: dobrze będzie, jeżeli przyniesiecie ze sobą sprzęt
nagrywający w postaci smartphone’ów, ponadto: aktywne szyszynki i
chęć zabawy. Jakiekolwiek kompetencje nie są wymagane, zapraszam
wszystkich laików i fachmanów, byle z otwartymi łepetynami.
🎬Obowiązują zapisy, liczba miejsc ograniczona do 12. Aby się
zapisać, proszę o mail na adres pawel.harlender@yahoo.com lub
wiadomość na facebooku.
Jeszcze raz zapraszam szalenie! Zgłoszenia do 1 października. Paweł
Harlender.
Pamiętacie Pegasusa? Tradycją Ha!wangardy stały się koncerty
chiptunowe. Grali dla nas już Yerzmyey, Argasek, Jakim, AceMan,
Pinokio. Tym razem czas na NES-a i Chip Jockeya. Zapraszamy 4
października na MEDIA ART SHOW do Cafe Szafe.
🎼 Scalakowa Podróż - koncert muzyki chiptune
🎼 "Scalakowa Podróż" to krótki, lecz treściwy koncert przygotowany
specjalnie na Ha!wangardę przez polskiego muzyka o pseudonimie Chip
Jockey. Jego zadaniem będzie za pomocą swoich utworów oprowadzić
słuchaczy po świecie NESowej muzyki - od jej początków składających
się z nut na jednym chipie do dzisiejszych czasów, gdzie wszystko
jest możliwe i wszelkie limity są łamane.
🎼Chip Jockey jest polskim twórcą muzyki typu chiptune na
NES/Famicom/Pegasus, który zajmuje się zabawą oraz
eksperymentowaniem z chipami muzycznymi - ich łączeniem i
wydobywaniem z nich brzmienia łamiącego limity starych konsol.
W ramach Ha!wangardy 2019 ogłaszamy warsztaty z literackich
botów.
✖️ Twitter to obecnie jedno z najważniejszych mediów służących do
komunikacji. Znacząca ilość informacji Twittera generowana jest
przez boty (skrót od: "robot"). Boty Twittera tworzą informację,
odpowiadają na pytania, reagują na odpowiedzi etc. Niezwykle trudno
jest odróżnić wypowiedź robota od wypowiedzi człowieka. Jak
wyliczono Donald Trump kilkadziesiąt razy cytował boty w swoich
wypowiedziach.
✖️ Boty są używane także przez twórców do różnego rodzaju
wypowiedzi.
✖️ W ramach warsztatów uczestnicy poznają zasady działania botów
Twittera i nauczą się tworzyć własne boty.
✖️ Prowadzący warsztaty: dr hab. Piotr Marecki, prof. UJ
✖️ Na warsztaty zapisujemy się, wysyłając e-mail na adres
piotr.marecki@uj.edu.pl w treści [LITERACKIE BOTY. WARSZTATY].
Deadline: 1 października. Ilość osób ograniczona (max. 10 osób)
✖️ Warsztaty odbędą się w UBU lab, ul. Łojasiewicza 4, p. 2.120 w
dniach 2 i 3 października 2019 w godzinach 18.00-19.15
✖️ Warsztaty są bezpłatne, uczestnicy proszeni są o zabranie
własnych laptopów!
„Pendrive znaleziony w trawie” to jeden z najważniejszych
utworów polskiej literatury elektronicznej. W Krakowie zaprezentuje
go autor Marcin Borkowski.
✔️ „Pendrive znaleziony w trawie” to z jednej strony zagadka
detektywistyczna, z drugiej - próba szukania granic rozrywki
komputerowej. Gracz dostaje do ręki pendrive, znaleziony podczas
oględzin miejsca, w którym być może doszło do przestępstwa, ale nie
jest jasne ani czy przestępstwo rzeczywiście miało miejsce, ani czy
pendrive miał z nim jakikolwiek związek. Wszelkich wskazówek, pytań
i odpowiedzi na nie trzeba szukać na pendrivie. O dziwo większość
niezbędnych narzędzi każdy z nas ma zainstalowane na komputerze,
czasem nawet nie zdając sobie z tego sprawy. PDZWT wymyślił i wydał
w 2018 roku Marcin Borkowski.
✔️ Marcin Borkowski, rocznik '62, warszawiak. Polski programista i
dziennikarz prasowy zajmujący się tematyką gier komputerowych. W
latach 1988–1992 pracował w czasopiśmie „Bajtek”, a następnie przez
cztery lata pełnił funkcję redaktora naczelnego magazynu „Top
Secret”. W latach 1997–1999 felietonista w magazynie „Gambler”. Od
2015 roku felietonista i współpracownik czasopisma „Pixel”. Autor
pierwszej polskiej gry przygodowej (wydanej w 1986 r. na ZX
Spectrum „Puszki Pandory”) oraz zbioru opowiadań „Odwlekane
porządki”.
Ogłaszamy kolejne warsztaty w ramach Ha!wangardy 2k19 pt
"Krótkie wprowadzenie do generowania tekstów za pomocą sztucznej
inteligencji", które poprowadzi dr Jan. K. Argasiński
➖ Na A.I. jest hype. Wszyscy, wszystko robią za pomocą
inteligentnych urządzeń, inteligentnych rozwiązań. Dla wielu z nas
wyznacznikiem inteligencji jest jednak możliwość twórczości. Czy
maszyna (albo Maszyna) może stworzyć coś sama? Co to w ogóle znaczy
"sama" w tym wypadku?
➖ W ramach naszych warsztatów zbudujemy sobie kilka bardzo prostych
"inteligentnych" rozwiązań generujących teksty od zera. Zaczniemy
od prostego mieszania zmiennymi i dodając zależności statystyczne
stworzymy utwór z użyciem łańcuchów Markowa. Zobaczymy jak to jest
samodzielnie pisać skrypty i jaka logika stoi za tym procesem.
Porozmawiamy o sztucznej inteligencji nowszej generacji (i dowiemy
się dlaczego "nowszą" wypada pisać w cudzysłowie), spróbujemy użyć
którejś ze współczesnych metod z repertuaru uczenia maszynowego.
Kto wie, dokąd nas to zaprowadzi?
➖ Zajęcia mające formę eksperymentalnego warsztatu i skierowane są
raczej do osób, które zainteresowane są rożnymi wymiarami
twórczości lecz nie miały do tej pory styczności z zapleczem
kreatywnego programowania. Nie umiesz/boisz się programować?
Przyjdź do nas.
➖ Z przyczyn logistycznych od uczestników warsztatów wymagamy
przyniesienia własnych komputerów - PC lub MAC z w miarę aktualną
wersją windowsa, macosa lub linuxa. Działać będziemy przy użyciu
języka Python (głównie, ale może nie tylko). Paczki z materiałami
zostaną przesłane do zapisanych na warsztaty osób kilka dni przed
zajęciami. Dodatkowo na miejscu zapewniamy kawę, herbatę i wifi
(ale jak przyniesiecie własny kubeczek to nie będziecie musieli
używać naszych).
➖ Jan K. Argasiński (ur. 1985) adiunkt w Zakładzie Technologii
Gier; Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (Polska). Zajmuje się
przetwarzaniem afektywnym (affective computing), projektowaniem i
tworzeniem gier, poszerzoną i wirtualną rzeczywistością.
➖ Warsztaty odbędą się w UBU lab, ul. Łojasiewicza 4, p. 2.120 w
dniach 2 i 3 października 2019 w godzinach 19.30-21.00.
➖ Na warsztaty zapisujemy się, wysyłając e-mail na adres
argasinski@gmail.com w treści [SZTUCZNA INTELIGENCJA. WARSZTATY].
Deadline: 1 października 2019. Ilość osób ograniczona (max. 10
osób)
➖ Warsztaty są bezpłatne, uczestnicy proszeni są o zabranie
własnych laptopów!
➖ Nowa praca Jana K. Argasińskiego będzie także prezentowana w
ramach MEDIA ART SHOW, o czym napiszemy wkrótce.
Nasi kolejni goście to artysta Kuba Woynarowski i
programista dr Jan K. Argasiński. W ramach MEDIA ART SHOW
zaprezentują książkę z rozszerzoną rzeczywistością pt. "Stilleben".
Wydawcą książki jest Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
⚫️ Termin „Stilleben”, zapożyczony z obszaru sztuk wizualnych,
oznacza dosłownie „ciche życie”, ale również „martwą naturę”.
Projekt pod tym tytułem, zrealizowany przez Jakuba Woynarowskiego i
Jana K. Argasińskiego w ramach laboratorium twórczego programowania
UBU Lab na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, stanowi
posthumanistyczną opowieść o domowym wnętrzu, traktowanym nie tyle
jako funkcjonalna „maszyna do mieszkania”, co raczej niesamowity
„gabinet osobliwości”. Przyswajając poszczególne warstwy wizualnego
tekstu odbiorca pozostaje w stałym ruchu między dostrzegalną
powłoką i niewidoczną podszewką świata przedstawionego,
uczestnicząc tym samym w jego utajonym „cichym życiu”.
Interaktywna, wirtualna wystawa „Stilleben” powstała zarówno w
wersji stacjonarnej, jak i mobilnej; naturalnym dopełnieniem
projektu VR zrealizowanego w laboratorium jest narracyjny artbook,
wzbogacony o elementy „rzeczywistości rozszerzonej”.
⚫️ Jan K. Argasiński (ur. 1985) adiunkt w Zakładzie Technologii
Gier; Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (Polska). Zajmuje się
przetwarzaniem afektywnym (affective computing), projektowaniem i
tworzeniem gier, poszerzoną i wirtualną rzeczywistością.
⚫️ dr Jakub Woynarowski (ur. 1982) – interdyscyplinarny artysta,
niezależny kurator, designer i ilustrator. Absolwent i wykładowca
ASP w Krakowie. Twórca opowieści graficznych, artbooków, wideo oraz
animacji. Realizuje projekty z pogranicza teorii i praktyki
wizualnej. Autor koncepcji artystycznej wystawy w Pawilonie Polskim
podczas 14 Międzynarodowego Biennale Architektury w Wenecji (2014).
Laureat Paszportu Polityki (2015) w kategorii sztuk wizualnych.
Swoje prace prezentował m.in. w Fondazione Memmo w Rzymie, Kunsthal
Extra City w Antwerpii, MeetFactory w Pradze i MSN w Warszawie.
⚫️ Zapraszamy do Cafe Szafe. 4 października 2019 (piątek), start o
19.30.
Krzysztof Pietrala wraz z ekipą gośćmi MEDIA ART SHOW. Fani
retro zaprezentują projekt "CiumCiumTV – maszyna do podglądania",
który:
➖ Zapuści żurawia do zakazanego pokoju osiedlowej wypożyczalni
kaset video - tylko z dowodem osobistym lub pierwszym zarostem.
Poprosi kolegę. W domu zaserwuje coś z karty pamięci. Żywą
sypialnię na patelni. Zapuka w srebrne okienko: „Uchyl zazdrostek,
bo róże zwiędną”. CiumCiumTV to podejrzany wojaż voyeur'a. Na styku
analogu i cyfry. Na VHS, C=64, smartfon, bit i tekst.
➖ Krzysztof Pietrala – '80. @małyformat. Kraków. Grzegorz Kaliszuk
– video designer. Łukasz Neumann - muzyk
➖ Rezerwujcie czas w piątek 4 października, start o 19.30, miejsce
Cafe Szafe
Ha!wangarda to także eksperymentalny komiks, literatura
wizualna, książki obrazkowe. To tutaj premiery miały narracje
wizualne od Bolesław Chromry, Kuba Woynarowski czy Ala Flora.
🔃 W tym roku w ramach Ha!wangardy planujemy premierę art booka od
Michalina Mosurek pt. PiT – we wnętrzu sensu i bezsensu pojąć
improwizowane przygody Pytona i Trąbki. Książka ukaże się w
Korporacja Ha!art w serii Literatura wizualna pod redakcją Kuba
Woynarowski.
🔃 Książka obrazkowa zatytułowana PiT – we wnętrzu sensu i bezsensu
pojąć improwizowane przygody Pytona i Trąbki, opowiada o
absurdalnym świecie, przez który przepędzani są dwaj bohaterowie.
Bardzo niewiele od nich zależy, Pyton jest wężem, który uciekł z
prywatnej hodowli latem 2018 roku i szukało go pół Polski. Trąbka
to jazzman, który ma jakiegoś pecha, i obydwaj muszą brnąć do
przodu. Inspiracją ich przygód są lokalne historie ze wsi
podkrakowskiej, które łączą się z wydarzeniami ze świata. Czytając
książkę cały czas słyszymy muzykę graną przez trębacza, dlatego jej
format nawiązuje do płyty CD. Do książki należy podchodzić z
dystansem, jest ona: mała, ironiczna i narysowana przez Michalinę
Mosurek z Przegini – trzy plusy i żadnego minusa.
🔃 Michalina Mosurek (ur. 1994) – skończyła Grafikę na ASP w
Krakowie. Jej opracowania książek oraz ilustracje były prezentowane
na licznych wystawach i konkursach o randze krajowej i
międzynarodowej, dyplom zrealizowany w Pracowni Książki pt. "PiT" -
autorska książka obrazkowa, dostał nagrodę Prezydenta Miasta
Sopotu.
🔃 Michalina Mosurek jest także Autorką plakatu tegorocznej edycji
Ha!wangardy.
Jak wiadomo, bardzo lubimy sprzęt retro. Medium w utworach
zrealizowanych na taki sprzęt staje się widoczne,
nieprzezroczyste.
🔼 W ramach tegorocznej Ha!wangardy prezentujemy finalną wersję
"Deszczownika" - literackiej gry zrealizowanej na 8 bitowy komputer
Atari. Jest to nowa gra na komputer martwy komercyjne od kilku
dekad (tzw. komputer zombie - martwy, ale ożywiony przez fanów).
Gra nawiązuje do aktualnego wydarzenia - palenia książek w
Gdańsku.
🔼 Cywilizacja książki ginie w płomieniach. Litery, niczym deszcz z
chmury, spadają na ziemię i są pochłaniane przez ogień. Masz szansę
ochronić cywilizację liter za pomocą parasola wyciągniętego z ognia
przez zmutowanego kotoszczura. Kotoszczur to dziwaczny stwór, który
uwielbia czytać książki. Książki to zaledwie pojemniki na litery,
na słowa, na zdania, ale kotoszczura książki rozbawiają, złoszczą,
denerwują, pocieszają, uczą, a niektóre tylko marnują jego czas, bo
czytając je niczego nie odczuwa.
🔼 W grze dostępne są fragmenty tekstów z książek spalonych w
Gdańsku, które ukazują się na górze ekranu. Spadają w dół, w
kierunku ognia. Gracz steruje kotoszczurem z parasolką, którą może
kierować litery w bezpieczne miejsca na ziemi. Punkty otrzymuje się
za litery, które przetrwały.
🔼 Autorzy gry: Kaz, Pin, Tbxx, Maro
🔼 Grę zaprezentuje autor grafiki Krzysztof A. Ziembik i (jak Bóg
da) programista Tomasz Boksa podczas Media Art Show 4 października
o 19.30 w Cafe Szafe, będzie można w nią także zagrać na
oryginalnym Atari w Restart Szeroka
Wspomniane powyżej miejsca, w których odbędzie się Hawangarda (oraz
kawałek KWAS-a):
Cafe Szafe, ul. Felicjanek 10, Kraków:
Restart Szeroka, ul. Szeroka 7/8, Kraków:
UBU Lab, ul. Łojasiewicza 4, Kraków:
mono 2019-09-25 23:54:48
Przybywamy! :D Ej, ale ja nie uczestniczyłem w produkcji Deeszczownika i nie można mnie wymieniać, jako autora. Popraw też ksywę Truba na Trub. Drugie b jest nieme :> Kaz 2019-09-26 05:39:43
Mono, dobrze wiesz, ze brales udzial, bo bez Twoich uwag programistycznych nie byłoby gry :) Zresztą podziękowania za pomoc są w programie. Skromność skromnością, ale ja jestem za honorowaniem wkładu!
Ps. Nieme b usunięte! :) Jacques 2019-09-26 08:51:40
KWAS, filia w Krakowie?
Szkoda, nie dam rady ;-) mono 2019-09-26 10:14:03
Była by, była :) Autor dla mnie to osoba, która rzecz zrobiła a nie skończyła na czczej gadaninie. Inaczej musiałbyś w każdej produkcji umieszczać dziesiątki takich "współautorów".
Warto by dodać kilka słów o gościach którzy przybędą z Rzeszowa: - Jad - komodorowiec, Autor "Hansa Klosa" na C64, pracownik L.K.Avalon zarówno w czasach 8-bit jak i późniejszych, autor wielu narzędzi wykorzystywanych tamże, bywalec giełdy Plus na Politechnice Rzeszowskiej gdzie wszystko się zaczęło, - Trub - atarowiec, członek grupy DLT do dziś rozwijającej czynnie Sparta DOS X.
Obydwaj Panowie znają środowisko związane z Avalonem, Tajemnicami Atari i Plusem, a że rzadko pojawiają się na scenowych imprezach, więc jest niebywała okazja dla ciekawskich żeby popytać u źródła. krzych2d 2019-09-26 10:38:35
Deszczownik, kolejna gra tekstowa na Atari! Jupi! Będzie grane! Nokaut C64 i ZX Spectrum! _tbxx 2019-09-26 11:26:11
Wypraszam sobie - Deszczownik to w 100% gra zręcznościowa, do tego w hi-res (320x231) a jedna z wersji o której wspomniał KAZ wyświetla ponad 20 kolorów na ekranie... krzych2d 2019-09-26 11:44:11
Czyli to będzie nowy Zybex albo coś na wzór Super Mario! Tym lepiej! Ale się zdziwią commodorowcy, chciałbym zobaczyć ich miny! krosta5d 2019-09-26 11:57:55
To będzie najbardziej kolorowa gra w historii, 256 kolorów ale każdy w nowej linii. głos z lodówki 2019-09-26 11:59:03
Czyżby kogoś piekły litery cztery, o to że gra na ATARI będzie częścią performance na festiwalu sztuki, a nie kolejnym klonem zręcznościowej papki dla pospólstwa? głos pospólstwa 8d 2019-09-26 12:03:35
w imieniu pospólstwa, wypraszam sobie julian z. 2019-09-26 12:20:04
To chyba rip jakiejś starej młockarni z timeksa 2048. Nawet fonty 1:1 przeniesione. Jeśli gra się klawiaturą, to nie mam więcej pytań. refrigerator 2019-09-26 12:54:48
To jest na festiwal? To będzie faktycznie festiwal sztuki przez wielkie "G", nie mylić z innym słowem na g. astrofor 2019-09-26 13:48:05
nie kumam jak chcecie fajerwerki to zagrajcie se w metro exodus, to jest spotkanie retro... głowa dzika z piekarnika 2019-09-26 14:50:26
kto sieje wiatr, ten zbiera burzę... gorgh 2019-09-26 19:13:30
dawno nie byłem na sztabie, miłego spotkania panowie Biurokrator 2019-09-26 21:33:24
Każdy sobie _____ marszczy! Jeśli wchodzisz między _____ musisz ______ tak jak one!!! Kiedy bedzie jakiś edukacyjny arytykuł dla początkujących twórców? mgjk30 2019-09-27 12:12:17
"bo będzie tam wystawione na dworze (na polu) Atari 65X"
Jaka zniewaga! "...na polu (na dworze)..." to jeszcze do przełknięcia, ale odwrotnie?! :D pgru 2019-09-27 16:10:45
Nie na temat, ale gdzie można przesyłać prace na Ironie - może źle szukam, ale nie mogę znaleźć jakieś strony/kontaktu. Kaz 2019-09-27 18:13:21
Irata prosił mnie o podanie maila do wysyłania prac, bo teraz nie ma dostępu do netu: marekjurkow@gmail.com. Huan Garsija 2019-09-28 07:51:35
Wchodzę na AOL a tu tradycyjne szambo w komentarzach. pgru 2019-09-28 10:52:22
Dziekuje za odpowiedz. Xerox 2019-09-28 22:31:22
Offtop ale warto, sa akcenty atarowskie youtu.be/3vOkjDRzW2A pin 2019-09-29 03:42:45
Przydał by się taki materiał o atarowcach, no i coś mi się wydaje, że byłoby niewiele lepiej ;) Pin 2019-09-29 03:46:39
Co do KWASa, to może przemycę jakieś sratari, tak profilaktycznie coby szambo skutecznie wybiło ;) Kaz 2019-09-29 14:34:19
Super, dzięki Pin. pin 2019-09-29 15:38:16
Powinno się też udać dowlec Lynxa z nowym LCD, VGA out, oraz AgaCart ;)