Wyniki konkursu ABBUC 2019 by Adam Wachowski 2019-10-26 20:34:41


Poniżej prezentujemy zgłoszenia oraz wyniki z tegorocznego konkursu programistycznego niemieckiego klubu ABBUC, zrzeszającego miłośników 8-bitowego Atari z całego świata. Klasyfikację miejsc ogłoszono dzisiaj w Herten na dorocznym walnym zgromadzeniu klubu. Łącznie startowało 8 gier i 2 programy użytkowe. Głosowano w ten sposób, że można było przypisać każdemu programowi niezależną ocenę (w skali od 0 do 10).

Postaramy się aktualizować treść w miarę publikowania kolejnych produkcji. Przypomnijmy, że to do autorów należy decyzja o ewentualnej publikacji dla osób spoza klubu.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, gratulacje dla zwycięzców!





Instrukcję gry w postaci PDF-a można pobrać stąd.

Autorzy: Jim „Jacobus” Wilkinson, Daniel Wilkinson, Bob Follett







MatoSimi opisał na swoim blogu historię powstawania tej gry, wpis można znaleźć tutaj.

Wersja Atari:
Kod: Martin "MatoSimi" Simeček
Grafika tytułowa: Piotr "Piesiu" Radecki
Muzyka: Michał "stRing" Radecki






Kod: Frantisek "Fandal" Houra,
Muzyka (również w stereo): Marek "Poison" Pesout,
Logo: Conan, Hein.






Pomysł, muzyka, efekty dźwiękowe, grafika, poziomy: Petr "HardCore" Postava
Silnik gry w CC65/CA65: Michael "Baktra" Kalous





Pliki na GitHub.

Autor programu: E474



Autor: Holger Bommer





Autor gry: Florian Dingler







Autorzy:
• pomysł, kod, grafika: Kamil „Gorgh” Trzaska,
• muzyka: Michał „Caruso” Brzezicki







Autor: Popmilo.






Autor: Jason „TheRealBountyBob” Kendall


Filmik z poprawionej wersji v1.1:
CharlieChaplin 2019-10-27 00:00:07

Copied from the Abbuc webpage:

1 Dungeon Hunt 2 351
2 Castle Defender 343
3 multi 10 315
4 Train 3 304
5 ATR Maker Deluxe 254
6 ATFILE 1.1 247
7 Full House Poker 245
8 601F 239
9 Warriors 230
10 Block On Legs: First Steps 214

Adam 2019-10-27 00:26:00

@CharlieChaplin: Thanks, Andreas.

Na razie tylko Gorgh udostępnił swoją grę. Pliki będę umieszczał przy tytułach programów.

WARRIOR 2019-10-27 16:09:43

80%pomysłów to zrzynka, nawet napis The Warriors zajumany żywcem z gry z 2005roku, poziom ogolnie słaby, a to co fajne i kreatywne nie zostało docenione... Dungenon, odgrzewany kotlet,no może nie, imprezę wygrało DLC...

DLC Warrior 2019-10-27 19:02:25

Słabiutki ten Contest w tym roku. Niestety zdecydowanie za dużo krapów.

xeen 2019-10-27 19:16:28

https://paczaizm.pl/kolejka-by-krytykowac-kolejka-by-radzic-kolejka-by-robic-pusta/

IRATA4 2019-10-27 19:43:34

he,he "The Warriors " zarypany napis :) , gra na Playstation 2 ,pierwszego X-Boxa i PSP zrobiona przez Rockstar .Szkoda niskiego miejsca dla 601F technicznie prezentuje się profesjonalnie i oryginalnie .Pierwsze miejsce w sumie zasłużenie ,ale jak przypominam sobie stareńki The Eidolon to mam większe wymagania odnośnie tego typu gier ,jak zwykle przy skręcaniu obracamy się od razu o 90° i można stracić orientację , można by przecież dodać kąty pośrednie ( 45°) i ogólnie ładniej przedstawić stworki i podziemia .Block on Legs - myślałem że będzie dynamicznie - taki Super Meat Boy dla Atari ,no a dostaliśmy dziwadełko ,ale zagram ,no i jak dla mnie to o jakieś 30 punktów fajniejsze od Pokera-poker na komputer -PORAŻKA.

emkay 2019-10-27 21:57:37

@IRATA4
It really seems there some spell o curse on the Atari. There is no other retro computer where the expectation and what you get is that abstracted . particular the 1st place. We had discussions on Atariage about the 3D presentation, where the Atari can do 20 fps for rotations and the C64 games badly only show up to 5 rotation angles in 90 degrees. Well, the Winner in the contest only shows 1 rotation angle for 90 degrees. There is much more to ask "why, why and why" ;) but I only will mention "The Warriors". The game uses the low resolution for square pixels (4x4) and the chosen height is about 50 ? No full screen? And then the available CPU is in no way transported to the game. Where is the big action in movement, the jumps, special attacks, and why isn't the screen shaking by a critical hit? I hope you understand what I'm about. There is always essential stuff missing.

CharlieChaplin 2019-10-27 22:13:49

Luckily, there will be an Abbuc Software Contest 2020 - so you can at least hope for better games... and get active yourself!

What did I read here last year? Very weak programs in the contest. What do I read this year ? Very weak programs in the contest. What will I read next year? Very weak programs in the contest - I already write it, so you don't need to do this next year...

Congratulation, you made it!
You read that at the end of several hundred A8 games - and now that I told you, there is no need to play and finish them anymore. Move on, nothing to see here...

emkay 2019-10-27 22:47:21

@CC You should have saved your 08/15 comment for others. In the last years no real WOW software has been in the contest. And there have been years when (sadly) more than one winner took part. So people did very great work without the earned respect. Making good coders quitting the scene. Possibly the new rules will give more interest to people to take part. But now that the "real" ABBUC is no more, I doubt, the old rules will stay. As soon as expansions like the VBXE will be accepted, you will never see a new game or else, working on the real thing. It's also the quirk between people want to show how the Atari is better, but even such a contest doesn't bring that stuff that could show something similar. Yet only Yoomp! hits that spot. And the peak of all is some comment as yours, being happy with all the mess.

kris2 2019-10-27 22:57:45

- łapanie literek
- przesuwanie kwadracików
- czytanie tekstu i wciskanie A lub B
- odgadywanie wyrazów

Tak wyglądają dzisiejsze gry na Atari.

Adam 2019-10-27 23:23:36

E474 udostępnił pliki ATR Maker Deluxe, link w tekście.

baktra 2019-10-28 10:12:40

Train 3 dostępny na baha.webowna.cz

Big Guy Atari 2019-10-28 14:41:15

Both you are right. Atari has better designed hardware, than any computer ever has. It is possible to do on it what it is not able on others. But coders don't know how to use hidden power of this machine. It has secondary mathematical unit - antic. It can be used to double precise and speed of calculations. When antic render screen it has a bunch of waitstates which can be easily used to calculate matrix, copy memory blocks or convert raster graphics. So there is no physical limitation for rotation at any angle in vector graphica and rasters too. Every frame can be divided between normal cpu calculations and complex antic special calculations. It is kind of FPU (but not for float, just for integer operations) integrated with atari. It can easy show full color (8bit depth) sprites in any graphic mode. When the cpu is stopped by antic and it has finished rendering screen, there is still a lot of time for fast, complex calculations. This time is just waiting for using it. Imagine, graphics can be showed at 256 colour mode only by antic support with cooperation of gtia - in fly changed - registers. Using this secret possibilities 50fps can be easily achieved in every game or demo - and without high cpu load! There is even enough power to prepare 16 bit samples for pokey playback on cpu - when antic with gtia are engaged to graphics calculations onto ram. Every other approach to this theme is bad, which we can see at poor games. But coders must be educate in appropriate way, or we will see only that what we can see now...

solo/ng 2019-10-28 17:09:07

mowilem, ze ten chory umyslowo patol 'emkay' bedzie spamowal AO swoimi mojzszeszowymi madrosciami wanna-be kodera. mowilem. no to macie;) wszyscy koderzy sa chujowi, on za to wie. jebany lamus od skrolli (pewnie i tego skrola mu ktos napisal).

a jaki sprytny. zmienil nicka, prawdziwy ninja.

10 GOSUB 10 2019-10-28 19:48:12

Ja nie słyszałem nigdzie żebyś to mówił :-) Ale fakt, że po tym jak go namiętnie wrzucili do ignora ludzie na AAge, wydaje mu się, że znalazł kolejny kanał na ujście ścieku swych mądrości. Jego największy problem to nie to, że pisze, tylko że nie pisze o czym pisze.

A drugi to podejście typu "weźmy się i zróbcie" czyli "niech ktoś".

emkay 2019-10-28 19:56:16

Accidently reading the post by solo/ng . Not sure what drives him. But for sure he has several problems, he cannot handle without help by some Doctor. There is this strange aggression. Then that narcissistic God complex paired with paranoia.

emkay 2019-10-28 20:52:29

10 GOSUB 10 You are also wrong. I'm posting here for much longer as you might think. It's just that people who got infected by the Jesters at Atariage with aggression. Their aggression seems to put me more into a focus of presence. And, btw. Do you really think, I'm interested to have communications with people who ignore some true words? Closing their Eyes and think you don't see them? Really, it's never my intention to attack people personally. That's why I don't react to solo/ng ' s distorted posts in the future.

solo/ng 2019-10-28 21:37:32

@GOSUB - w kilku topicach na forum (tam swoja zaraze zaczal). AO osoby w wiekszosci zdazyly zauwazyc o co chodzi. Wyplewili z AAge to wyroslo tu.

koles ma centralnie problemy z psychika. taki nasz atarowy Max Kolonko.

solo/ng 2019-10-28 21:38:47

zapewne nikt by mu nie cisnal (na pewno nie ja) gdyby koles nie zjechal n-koderow (zapewne zabierajac niektorym zapal) bedac samemu ultra lamą. krucjata wyplewiania trwa.

10 GOSUB 10 2019-10-28 21:56:22

emkay: I know exactly how long you've been posting here. Plot twist: I don't read AAge regularly and I don't know who Jester is. But I've been having conversations about you for over 10 years.

Those "true words" and "closing eyes" cliches remind me flat earthers (and their inability to accept the reality).

I simply don't appreciate the attitude: You're telling people how things should be done better but you don't do (no, those slaughtered RMT covers you've been spamming with don't count). You're telling people which machine they should like. You seem to ignore all positive aspects of being open to other platforms (aspects that shouldn't be underestimated). And more importantly: you discourage people from doing.

Solo: no właśnie ku pewnemu zdziwieniu odkryłem, że wciąż radośnie pisze na AAge. Ja nie jestem fanem krucjat, troll niekarmiony pójdzie sam szukać żyźniejszych terenów.

Adam 2019-10-29 01:33:59

quote (emkay):

It's just that people who got infected by the Jesters at Atariage with aggression.


quote (10 GOSUB 10):

I don't know who Jester is.


@Gosub: Emkay is German, so he likes to write Nouns, not nouns like the others ;) He meant "jester" = błazen.

quote (emkay):

(...) that narcissistic God complex (...)


@Emkay: several times Solo/NG commented on AtariAge using something like "we wrote Flimbo's Quest" phrase. Since then you claim he has a God complex. It's obvious that by using "we" he meant "I didn't write it alone" (because he coded it with Laoo!), but you interpreted it wrongly, in your own Emkay way - as some problems with his ego, as writing "we" instead of "I".

Adam 2019-10-29 07:56:54

I've found that thread with Emkay's misunderstanding: https://atariage.com/forums/topic/292498-the-real-powers-of-the-atari-werent-scrolling-games-with-sprites/?do=findComment&comment=4302510
quote (solo/ng):

In Flimbo Quest there also enemies moving vertically (...) We have covered it already. After a million years you still wont know how it all works.


quote (emkay):

The funny part of your post is "We" . I could write "we built the world, and you never will know how it all works" ;)
(...) Normally, I would appreciate what you were doing there. But that narcistic touch of your holy majesty keeps the desert dry.



Brzytwa Ockhama 2019-10-29 10:04:48

Prawda jest taka, że obydwaj macie nasrane w głowach i zachowujecie się jak dwie Divy. Swój na swojego trafił.

tebe 2019-10-29 11:29:44

uuu, poziom prac słaby

ktoś tu ma żale do tych którym chciało coś się zrobić, nagle okazuje się że nie wszyscy Oni dysponują takim samym doświadczeniem, ale każdy z nich czegoś się nauczył, zrobił ten jeden krok naprzód więcej

jeśli nic nie będziesz robił to czego się nauczysz ?

A 2019-10-29 11:52:11

Nowością w bibliotece gier Atari jest ta gra typu tower defense (w końcu), nawet jeśli to konwersja. Pomysł Gorgha na golf jest nietypowy, przez co interesujący. Trzymać kciuki, żeby Popmilo rozbudował swoją grę.

Ninja Master 2019-10-29 12:19:33

The Warriors ma potencjał. Gdyby gość zrobił z tego chodzoną bijatykę byłby hit. :)

bocianu 2019-10-29 13:05:17

"jeśli nic nie będziesz robił to czego się nauczysz ?"

Narzekać i krytykować. Niektórzy mają w tym czarny pas :D

bocianu 2019-10-29 13:05:44

"jeśli nic nie będziesz robił to czego się nauczysz ?"

Narzekać i krytykować. Niektórzy mają w tym czarny pas :D

ccwrc 2019-10-29 15:15:53

@bocianu

dubel zrobiłeś. nie potrafisz prawidłowo dodawać postów :P

pabloz1974 2019-10-29 16:04:42

@ccwrc właśnie próbuje i się uczy dodawać posty :)

emkay 2019-10-29 20:02:47

OK. Now that I've learned that atarionline.pl has it's own Jesters, I'll adjust my future writings for that.

xeen 2019-10-29 20:36:47

multi10 wygląda dość spoczko jako gierka do popykania z kumplami

emkay 2019-10-29 23:47:12

I'd hope at least that there will be a "full version" of "The Warriors" .

Adam 2019-10-30 00:58:23

Podpiąłem w tekście link do pliku XEX z "Train 3".

Jakoś nie przypominam sobie, aby w poprzednich kilku latach konkursu było tak jak w tym roku - minęły ponad 3 dni, a publicznie dostępny jest mały odsetek programów.

baktra 2019-10-30 14:13:31

@Adam
Autorzy muszą odpocząć po takim napięciu

kris2 2019-10-30 15:03:53

Adam, „mały odsetek” spośród 10 prac to ile dokładnie? :-)

trbb 2019-10-30 18:29:36

I think you will find "Block On Legs: First Steps" will be the "wow" game despite it's last place. I'm nearly ready to release v1.1 which has much better movement and 20 levels, the game has a lot of scope and yes it is a weirdo; part platformr part puzzler but it's playing really well now... If anyone wants to do the graphics or create some levels get in touch. (Feedback welcome an any of my games)
Jason

Kaz 2019-10-30 20:22:03

Hi Jason! Thanks for this game, like it very much! I'm awaiting for next levels! :)

Anon 2019-10-30 21:15:58

Every single compo suffer same thing. Lack of all productions released to public. Either being it SV or Abbuc.

Adam 2019-10-30 22:42:26

quote (kris2):

Adam, „mały odsetek” spośród 10 prac to ile dokładnie? :-)


Przejrzałem artykuły na AtariOnline z ostatnich lat i na podstawie komentarzy pod nowinkami spróbowałem określić liczbę gier (bez programów użytkowych), które były publikowane do końca następnego dnia po ogłoszeniu wyników (zawsze wyniki były w sobotę, więc mówię o stanie na koniec niedzieli). I wyszło tak:
2018: 2/4 gry były upublicznione do końca następnego dnia
2017: 3/6
2016: 7/10
2015: 3/7
2014: 4/6
2013: 7/12
W momencie, gdy pisałem tamten komentarz (a minęła niedziela, poniedziałek i wtorek), upublicznione były 2 gry na 8, czyli tylko jedna czwarta.

Adam 2019-10-30 22:47:32

Wracamy więc do tej próby wyjaśnienia:
quote (baktra):

Autorzy muszą odpocząć po takim napięciu


Czy w tym roku napięcie było większe niż w innych latach? :)

Adam 2019-10-30 22:53:13

Godzinę temu pojawiła się poprawiona wersja Block On Legs: First Steps v1.1, link do pliku ATR i instrukcji PDF w tekście.

Kaz 2019-10-31 05:20:31

Dzięki Adam za nowinkę i update'y.

baktra 2019-10-31 09:32:59

To był oczywiście żart :-)

Nie każdy autor ma własną stronę internetową lub przestrzeń wydawniczą. A dobrze znane archiwa oprogramowania również nie są aktualizowane codziennie.

Inni mogą zdecydować się na publikację tylko w ABBUC magazine

trbb 2019-10-31 16:03:31

Glad you liked B.O.L. Kaz, the new version probably someone can complete levels 1-12 from the start, the others are much harder, but the more you play the more you learn the dynamics. You can now start on any of the 20 levels.

If anyone here wants to write anything for the next edition of Pro(c) Atari Magazine just send it to me. I can translate it if necessary.

renton 2019-10-31 21:14:56

Gratuluję Gorgh-owi świetnej gry! Miejsce nieadekwatne do oryginalności produkcji. Moja mała uwaga - ciut za krótka :P

Adam 2019-10-31 22:34:47

quote (baktra):

Nie każdy autor ma własną stronę internetową lub przestrzeń wydawniczą. A dobrze znane archiwa oprogramowania również nie są aktualizowane codziennie.

Inni mogą zdecydować się na publikację tylko w ABBUC magazine


Wydawało mi się, że takie np. forum Atari Age jest wystarczająco dobrą i łatwo dostępną "przestrzenią wydawniczą" ;) Tak czy siak, warunki nie zmieniły się raptownie na niekorzyść między 2018 a 2019, a mimo to tempo publikowania było w poprzednich latach większe :)

Adam 2019-10-31 22:42:21

Zobaczymy, jak to będzie za rok.

Ewa 2019-11-01 07:47:13

Zobaczymy, jak to będzie za 2 lata.

tdc 2019-11-01 07:59:55

Castle Defender - fajnie że mamy tę grę na Atari;)
A grafika Piesia jak zwykle faantastyyczna!;)

Pozdrawiam autorów wszystkich gier!;)

CharlieChaplin 2019-11-01 22:11:19

Flop issue #64 is out now / available for download and contains e.g. Multi-10...

Adam 2019-11-03 21:38:54

Podpiąłem link do magazynu Flop 64 przy akapicie dla Multi10 i link do udostępnionego dziś pliku z grą Castle Defender.