Od dnia
wypędzenia Cię przez Smoka Sarakosa z Twojego królestwa snułeś plany
zemsty. Smok tymczasem, Twój najgorszy wróg, zniewolił Twoich
poddanych, artefakty
mocy (oko, różdżka,
maska i kulę przemiany) umieścił w niedostępnych miejscach zamku strzeżonych przez czujną straż, myślał,
że pomyślał o wszystkim... mylił się. Doszło do Twoich uszu, że jego
smocza głowa jest nie osłoniona pancerzem, więc można ją łatwo
zranić, ale... jesteś za niski, by opluć go ogniem, czy uderzyć
ale... od czego są czary! Wybiła godzina
zemsty.
Mam niewątpliwy zaszczyt
przedstawić grę legendę! Wcielamy się w niej w sympatycznego,
aczkolwiek groźnie wyglądającego jaszczuropodobnego człowieka, który
przemierza labirynt zamku, walcząc ze sługami smoka, a w końcu z nim
samym. Bajeczna grafika (szczególnie
na C64) i
fantastyczna muzyka (szczególnie na Atari) oraz niepowtarzalny
klimat sprawiają, że trudno oderwać się od
gry. Właściwie to tylko jedna rzecz mnie w całej grze wkurzyła, a
raczej w Atarowskiej wersji - przeszedłem grę, zabiłem smoka i...
nic... plansza ze skromnym tekstem i muzyczka :(, podczas gdy na
C64 oprócz tekstu mamy jeszcze animowany obrazek, a i muzyczka jest
fajniejsza.
Opis przedmiotów spotykanych w
grze:
Energia - wygląda jak pająk ;) - zwiększa na maksa
ilość energii. Ogień w płynie - wygląda jak dzban - po łyknięciu
tego trunku będziesz mógł więcej razy ziać ogniem. Czar -
takie małe cuś obracające się - do użycia wraz z różdżką.
Kaktus - wygląda jak kaktus ;) - dotknięcie
|
|
bywa niezbyt miłe...
Płytka metamorfozy - taki
podest z buźką - umożliwia zmiane postaci (jeśli ma się kulę) z
Draconusa w Draconewta i odwrotnie. Płytka powrotu - jak stół -
jak zginiesz to pojawisz się na ostatnim odwiedzonej płytce powrotu.
Oko - jak kulka z pulsującym środkiem - pozwala widzieć poprzez
iluzje. Różdżka - taki patyk - umożliwia zbieranie czarów a
później rzucania nimi... (skok do góry i FIRE) Maska - jak...
maska - umożliwia spadek z duuużych wysokości.

Kula przemiany - bardzo dziwnie - umożliwia
przemianę po napotkaniu płytki przemiany.
Zarówno na Atari jak i C64 jest tips: Podczas metamorfozy w
Draconewta lub z powrotem, używając jakiegoś stworka, strać całą
energię, usłyszysz dźwięk skojarzony ze śmiercią głównego
bohatera... ale będziesz żywy... co więcej nieśmiertelny. Ale uwaga:
nieśmiertelność przestanie działać po
zebraniu któregoś z artefaktów (np. maski, czy
oka...)

Ocena: 95 Gatunek:
Komnatówka Autor: Ian Copeland, Michael Owens, Adam
Gilmore, Brian Jobling, Kevin Franklin. Producent:
Zeppelin Games Rok wydania: 1988 Komputery:
Atari XL/XE, C64.
Download
Aragorn Elessar
|